به مناسبت ایام الله دهه ی فجر انقلاب اسلامی ایران

ویژه نامه ی “طلوع نور”

فضای مجازی ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ۰

دهه فجر

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه‌ی مبارکه فجر قرار داریم که پیشاپیش به همه‌ی شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم.

یکی از وظایف مهم ما و مسئولین در این ایام بیان دستاوردهای بزرگ انقلاب است برای انتقال به نسل جوان کشور تا بدانند که در چه شرایطی بودیم و الآن چگونه است و چرا این‌قدر نسبت به ما دشمنی دارند، جوانان و نوجوانان بدانند دورانی بر این کشور رفت که حاکمان و مسئولانش در وابستگی شدید به غرب و کشورهای منفعت‌طلب بودند و همه‌ی منافع ملی و مردمی را به یغما می‌بردند. حرکتی عظیم به رهبری روحانیت و حمایت مردم و جوانان آن دوران آغاز شد، شکنجه و زندان و شهادت هزاران نفر واقع شد تا انقلاب به پیروزی رسید.

اولین دست آورد آن، استقلال همه‌جانبه ملت بود و این استقلال با چه سختی به دست آمد و چه خون‌ها که به‌پای آن ریخته نشد. مسئولینی که الآن در منصب‌های خود نشسته‌اند حتماً می‌داند و باید بدانند به چه قیمتی در آن جایگاه قرارگرفته‌اند، پس نمی‌توانند به دل خودشان عمل کنند و برنامه بریزند، در برنامه‌های کلان استقلال ملت و عزت مردم را نادیده بگیرند و در برنامه‌های جزئی به فکر عده‌ای باشند که ارتباطی با انقلاب ندارند با دین و ارزش‌های انسانی و الهی ارتباطی ندارند.

به‌هرتقدیر بیان دست آوردهای انقلاب در دهه‌ی فجر و گزارش دستگاه‌ها برای مردم بسیار سازنده خواهد بود.

خطبه های نماز جمعه ۱۳۹۲/۱۱/۴

 

باید خدا را شکر کنیم که عنایتی کرد و تحولی به جود آورد، مردم خفته در خواب گران بیدار و متحول شدند و نظام سیاسی را به جهان عرضه کردند که شرق و غرب عالم را متأثر کرد، دو قطب بزرگ اقتدارشان به هم خورد؛ یکی نابود شد و دیگری برای حفظ خودش دست‌وپا می‌زند و به هر خس و خاشاکی چنگ می‌زند که غرق نشود و از بین نرود که نابودی‌اش نزدیک است.

از مهم‌ترین خصیصه‌های انقلاب ما اسلامی بودن آن با شعارهای اسلامی و اسلام‌خواهی آن بوده است. همه‌ی مرم یکپارچه اسلام را خواستند و استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را خواستند، حتی اقلیت‌های دینی هم آن روزها همین شعار را می‌دادند، چون در سایه جمهوری اسلامی می‌توانستند آزاد و راحت زندگی کنند.

در طول مبارزه مردم الله‌اکبر می‌گفتند سرودهای آن زمان‌ هم شنیده‌اید، همه‌اش الله‌اکبر بود. هرچه کشته دادیم، مجروح و معلول دادیم همه‌اش برای اسلام و ارزش‌های ناب اسلام بود، کسی برای نفت و برای ارزانی و برای مسائل دنیایی به خیابان نیامده بود برای برپا شدن احکام الهی و احکام اسلام بود.

حرکت ضد استکباری مبارزه با طاغوت بود، البته اسلام به دنیا و رفاه زندگی مردم در این دنیا هم‌نظر دارد و بیان کرده است و همین حضور یکپارچه بود که انقلاب پیروز شد و بعدازآن همین حضور بوده است که انقلاب را بیمه کرده و اسلام را حفظ کرده و حفظ خواهد کرد.

روز ۲۲ بهمن حضور مردم باعث حفظ اسلام است و به فرموده‌ی امام حفظ اسلام از اهم واجبات است و واجب عینی است. امام و بعد از او خلف صالحش این انقلاب را خوب رهبری کردند و می‌کنند. جریانات حاد و سخت که پیش آمد و می‌آید را به‌خوبی هدایت کردند، بااین‌همه دشمن و دشمنی باز ملت ایران ایستاده است. چرا؟ علتِ این‌که ما در مقابل دشمن کم نمی‌آوریم و همچنان ایستاده‌ایم چیست؟

بعد از توکل و اعتماد به خدای بزرگ، عدم اعتماد به دشمن است، سازش‌ناپذیری و در مقابل دشمن انعطاف نداشتن، این رمز مقاومت و پیروزی است. در جریانات سیاسی و دیپلماتیک وظیفه‌ی همه‌ی ما اعتماد به مسئولین کشور است و بی‌اعتمادی به دشمن، البته توجه دارید اعتماد به مسئولین معنایش این نیست که دست از انتقاد سازنده و اعتراض برمی‌داریم، اعتراضی که در آن مقابله و دشمنی نباشد را می‌کنیم.

خطبه های نماز جمعه ۱۳۹۲/۱۱/۱۱

 

روزهای دهه مبارکه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی را و این ایام فرخنده و مبارک را به همه شما بزرگواران عرض تبریک و تهنیت دارم. ۱۹بهمن روزی بود که همافران نیروی هوایی آمدند خدمت رهبر فقید و کبیر انقلاب و آن عکس تاریخی را گرفتند. ۲۱ بهمن روزی بود که دستور شکسته شدن حکومت‌نظامی داده شد و بالاخره ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی همین ایامی است که ما در آن قرار داریم؛ و هرگز فراموش نمی‌شود و فراموش‌شدنی نیست.

خدای تعالی ارواح طیبه شهدا و ایثارگرانی که سالیان سال رنج کشیدند و تحمل کردند و زجر شکنجه و زندان و انقلاب و کشته شدن را تحمل کردند به همراه امام الشهدا ان‌شاءالله متعالی بگرداند. در جمعه گذشته به چند ویژگی از خصوصیات انقلاب اسلامی اشاره کردم. نظیر خدامحوری و محور حرکت مردم خدا بودن، انقلاب درون و تحول درونی در انقلاب. آرمان‌خواهی و استقامت در مقابل فشارها و سنگ‌اندازی‌های قدرت‌ها، این‌ها را جلسه قبل به مناسبت عرض کردم.

از ابتدای نهضت اسلامی تا الان پشتیبان این حرکت عظیم مردم بودند. به آن بعد مردمی بودن نظام. یعنی بعد از اتکا به قدرت خدای تعالی و رهبری‌های حضرت امام تلاش مردم در شکل‌گیری نظام اسلامی و بعد حمایت مردم برای بقا و دوام و تداوم نظام و حرکت به سمت جلو و تحقق اهداف و آرمان‌های الهی اسلامی انقلاب نقش اساسی و بی‌نظیری را مردم داشتند؛ و تا حالا هم ادامه داشته و خواهد داشت ان‌شاءالله.

مردم خودشان به وجود آوردند. خودشان در تداوم بخشیدن او تلاش کردند و در حفظ و نگهداری او هم کوتاهی نکردند. در روایات هم بیان‌شده از معصومین سلام‌الله علیهم اجمعین که اگر حاکم بخواهد حکومتی داشته باشد و اداره‌ای بکند تا مردم نباشند و مردم کمک نکنند نخواهد شد.

امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه شقشقیه به این نکته اشاره فرمودند در روایات دیگر هم آمده است. آن‌کسی که می‌تواند کاری بکند حرکتی برای مردم داشته باشد حتماً باید مردم کمک کنند و همراهی داشته باشند. حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه به مردم اعتماد کامل داشت. رهبر معظم انقلاب هم همین‌طور. با مردم سخن میگویند. در مواقع لزوم کمک می‌خواهند. مطالب را در میان می‌گذارند. مشکلات را میگویند و با کمک مردم بر مشکلات فائق می‌آیند. در طول این مدت ۳۶ سال انقلاب حرکت این‌گونه بوده.

الآن هم تأکیدات رهبری در مسائل خرد و کلان کشور هم جزئیات هم مسائل عمیق استفاده از مردم است. چه بعد اقتصادی باشد چه بعد فرهنگی باشد در همه شئون در رابطه با مقابله با دشمن و امثال ذالک با مردم سخن میگویند و در میان می‌گذارند و می‌خواهند. کشور آن‌وقتی آسیب می‌بیند که مردم را از دست بدهد. مردم بی‌تفاوت باشند. زمانی که احتیاج به حضور آن‌هاست در جایگاهی که باید حاضر شوند، حاضر نشوند و نقش خودشان را انجام ندهند. آن موقع وقت شکست خواهد بود. راه مقابله با خصومت‌های گسترده‌ای که دشمن دارد تکیه‌بر اقتدار ملی و توان ملی است که آن‌هم با حضور مردم به دست می‌آید.

یکی از مظاهر این اقتدار یکی از مظاهر این حضور همان حضور ۲۲ بهمن است و راهپیمایی‌هایی است که در این روز در سراسر کشور انجام می‌شود. روز ۲۲ بهمن نماد شکوه و عظمت و استقلال و غیرت و عزت و همبستگی مردم ایران در سراسر کشور بوده. با حضور خودتان و خودمان ان‌شاءالله بار دیگر بر آرمان‌های اصیل انقلاب تأکید و ایستادگی خواهیم کرد.

مردم با وحدت و یکپارچگی با پیروی و اطاعت همه‌جانبه از رهبری الهی و فرزانه و فقیه صمدانی و عارف ربانی با تکیه‌بر قدرت الهی یک حکومت دیکتاتوری ظالم ۲۵۰۰ ساله را سرنگون کردند؛ و اسلام و احکام نورانی قرآن و احکام الهی را جایگزین کردند. شعار اصلی مردم در آن زمان و در آن مقطع و تاکنون دو مطلب مهم و اساسی بود. استقلال و آزادی؛ که این دو در بستر جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرد. از روز اول همه وابستگی‌ها به قدرت‌ها قطع شد.

روی پای خودمان ایستادیم؛ و خودمان را خودمان اداره کردیم. همه فشارها را مردم تحمل کردند. جنگ را مردم تحمل کردند. جریانات مهم سیاسی مخرب برانداز و فتنه‌هایی که به وجود آمد همه را مردم اداره کردند. مشکلات اقتصادی که از بدو پیروزی انقلاب بر سر راه ملت ما گذاشته شد همه را مردم تحمل کردند؛ و همه و همه به خاطر این بود که استقلالشان به هم نخورد. پای این استقلال جان دادند. تلاش کردند. زحمت کشیدند؛ و سختی کشیدند. پیشرفت علمی کشور که این‌قدر مورد تأکید مسئولین عالی کشور است برای حفظ استقلال ماست.

در همین نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو دیدید که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند بر حفظ شتاب علمی کشور؛ و حفظ دستاوردهای کنونی و تداوم این مسیر. چرا؟! به خاطر حفظ استقلال کشور. چون باید کشور ما مستقل باشد. چون اگر این استقلال از او گرفته بشود یعنی هیچ کاری نکرد. یعنی برگشت به‌روز اول. این استقلال اساس حرکت ما بوده. بقیه این مسائل در کنار استقلال است. آرمان‌ها حول محور استقلال می‌گردد؛ اما دشمن این استقلال را نمی‌خواهد. علمی شدن و فن‌آوری شدن ما را نمی‌خواهد.

خطبه های نماز جمعه ۱۳۹۲/۱۱/۱۸

 

آنچه مهم است برای حفظ انقلاب حضور یکپارچه مردم است که انشاء الله تبلور آن در ۲۲ بهمن خواهد بود که همگی شرکت می‌کنیم. تکرار راهپیمایی ۲۲ بهمن هرساله اعلام این است که ما بر سر آرمان‌های خودمان ایستاده‌ایم و هر چه دشمنان داخلی و خارجی تلاش کرده‌اند تاکنون موفق نشده‌اند و هرسال باانگیزه بیشتر و انسجام بیشتر شرکت کرده‌اند.

۲۲بهمن روزی است که سلیقه‌های مختلف سیاسی، اقوام مختلف، افکار مختلف همه باهم در کنار هم برای خدا به خیابان می‌آیند تا اقتدار اسلام و انقلاب را به دنیا نشان دهند و به حول قوه‌ی الهی مردم سراسر کشور در ۲۲ بهمن چنان حماسه‌ای خواهند آفرید که دشمنان به دنبال گزینه‌ی جدید بگردند.

این انقلاب ثمره‌ی خون شهیدان و شکنجه و آزار و تبعید و زندان و ایثار و شجاعت مردان و زنانی بوده که با تلاش هزاروچند صدساله به ما رسیده ارزان به دست نیامده همه وظیفه داریم در حفظ و رشد آن تلاش کنیم؛ دستاوردهای آن ر زنده نگه داریم و آرمان‌هایش را فراموش نکنیم.

اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب را در طول این مدت فقط شمارش کنیم باید چند جلد کتاب بنویسیم. البته نقص و کمبود و افراط‌وتفریط قسمتی از آن قابل‌قبول است. انقلاب اسلامی نعمتی از طرف خداست باید قدر نعمت را دانست باید شکرگزاری کرد تا این نعمت زیاد شود و الا با کفران، خسران ‌همراه است و از باب – و امّا بِنِعمهِ رَبِّکَ فَحَدِّث.

بعضی از دستاوردها را اشاره می‌کنم:

  • از بین بردن شاهنشاهی و پادشاهی ۲۵۰۰ ساله.
  • برپا کردن نظام اسلامی و برقراری اصل اصیل ولایت‌فقیه، الآن دنیا با همین الگو و این نوع از مردم‌سالاری مخالف است.
  • تحقیر آمریکا که شاید در دنیا بی‌سابقه باشد که جریانی این‌چنین آبروی آمریکا را برده باشد.
  • احیاء تفکر اسلامی و ترویج آن و بیداری اسلامی
  • هویت بخشی به بانوان و احیاء جایگاه زن مسلمان
  • رشد، بلکه خودکفایی نظامی
  • رشد و بالندگی علمی در زمینه‌های مختلف: فناوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، دارو برای بیماری خاص و صعب‌العلاج ریشه‌کن کردن فلج اطفال
  • تجدید حیات اسلام
  • احیا ء جنبش‌های اسلامی نظیر انتفاضه فلسطین، حزب‌الله لبنان، نهضت اسلامی مصر، جبهه‌های اسلامی در کشمیر، بحرین، عراق و … شعار همه الله‌اکبر است.

اگر بخواهد شمارش شود و طبقه‌بندی شود، بسیار زیاد است و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر استقلال و کرامت و عزت ما بود که توسط انقلاب به دست آمد.

استقلال در همه‌ی زمینه‌ها و حفظ این استقلال اهمیتش بیشتر از به دست آوردنش بوده. تا حالا هر چه فشار تحمل کرده‌ایم برای حفظ همین استقلال بوده و اگر دانشمند و علماء و بصیران جامعه نکاتی را تذکر می‌دهند به خاطر حفظ همین استقلال است.

مگر کسی از آسایش و رفاه بدش می‌آید؟ خیر؛ اما سؤال این است که این‌ها را به چه قیمتی باید به دست آورد. ازشیطانی که جز به‌زانو درآوردن و خوار کردن ملت ما هدفی ندارد. از همه‌ی امکاناتش استفاده می‌کند تا این الگو که به جهان داده‌شده بی‌ثمر بماند چه انتظاری دارید، سابقه دشمنی طولانی او را که دارید – من جرّب المجرّب حلّت به الندامه…

عزت ما به‌سختی به‌دست‌آمده با خون به‌دست‌آمده کرامت انسان‌ها را به بازی نگیرید، بی‌تدبیری نکنید، تدبیر یعنی دَبر، یعنی پشت و عقب هر کار را بررسی کردن و توجه تام داشتن به امور. نباید با بی‌توجهی کارکرد و یا تذکر و نصیحت ناصحان را گوش نداد و بعد عذرخواهی کرد.

دهه‌ی فجر دهه‌ی مبارکی است باید زمان ترویج قرآن و اسلام باشد باید دین رشد کند. اعمالی انجام نگیرد که با آرمان‌های انقلاب در تضاد بوده است. زمان‌شناس باشید، دشمن‌شناس باشید.

خطبه های نماز جمعه ۱۳۹۲/۱۱/۱۸

 

۱۲بهمن روز ورود حضرت امام رضوان‌الله علیه به ایران در سال ۱۳۵۷ و آغاز دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی است. انقلاب‌های زیادی در دنیا واقع شد اما هیچ‌کدام از آن‌ها مثل انقلاب اسلامی نیست.

انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌ها از همه جهات فرق دارد. در کشورهای دیگر تلاش می‌کنند حرکتی را انجام می‌دهند نتیجه‌اش جابجایی قدرت می‌شود. یک گروهی می‌روند گروه دیگری می‌آیند. هیچ تغییری در نظام اداری آن کشور به وجود نمی‌آید. مردم جایگاهی ندارند به ان معنا؛ و به آن خواسته‌ای که می‌خواستند نمی‌رسند؛ اما جنس انقلاب اسلامی ما با آن جنس از انقلاب‌های دیگر کاملاً فرق داشت.

محور کار در انقلاب ما خدا بود همه برای خدا آمدند. از رهبری نهضت گرفته تا مردمی که به خیابان ریختند و زندان رفتند و زحمت کشیدند و شکنجه دیدند به دستور الهی آمدند خداباور بودند. رأس کارشان و اساس و محور کارشان خدا بود. برای خدا آمدند به میدان. ” ان تقوموا لله ” محور حرکت قیام برای خدا بود. این اساس کار.

ثانیاً مردم یک انقلاب درونی هم در خودشان به وجود آمد؛ و این مهم است. اول از درون متحول شدند. اول یک حالت معنوی و توجه به اسلام، توجه به قرآن، احکام نورانی اسلام در آن‌ها به وجود آمد همه یک‌چیز را گفتند. همه باهم درصحنه حاضر شدند با وحدت کلمه ایستادند و پیروزی را به دست آوردند.

این تحول درونی، اول خدا گفتند بعد استقامت و صبر و پایداری کردند و پیروزی را به دست آوردند ” ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ” کسانی که خدا گفتند و بر این خدا گفتن خودشان استقامت و پافشاری کردند ملائکه رحمت برای کمک به آن‌ها نازل شدند و دیدید که در یک مقطعی از زمان که هیچ‌کس احتمال پیروزی را نمی‌داد که رژیم طاغوت تادندان‌مسلح، ژاندارم منطقه، موردحمایت قدرت‌های جهانی یک عده مردم بدون سلاح به فاصله چند ساعت با رهبری پیامبرگونه یک انسان الهی تربیت‌شده در مکتب اهل‌بیت و قرآن پیروزی به دست آوردند که تاریخ بشر را تغییر داد.

این‌یک امر عظیم و یک معجزه الهی است. لذا تلاش می‌کنند که این انقلاب به اهداف خودش نرسد. به آن ثمراتی که لازم بود و حرکتی که آغازشده به آن ثمرات برسد نگذارند که برسد.

خطراتی این انقلاب را تهدید می‌کند؛ و خطراتی متوجه انقلاب هست؛ که یکی از مهم‌ترین خطرات، خطر انحراف از آرمان‌هاست. انقلاب اسلامی موازنه سیاسی در عالم را به هم زد. الان در همه عالم در هر گوشه‌ای از عالم، هر حرکت ظلم‌ستیز، هر حرکت آزادی‌خواهانه، هر حرکت روشنگرانه‌ای که واقع می‌شود ریشه‌اش را وقتی بررسی می‌کنید برگشتش به انقلاب اسلامی است. باید در مقابل این انقلاب حرکتی را انجام داد. شد یک الگوی نجات‌بخش برای همه ملت‌ها. این انقلاب را خطر تهدید می‌کند. انحراف در اهداف و آرمان‌ها یکی از مهم‌ترین خطراتی است که متوجه انقلاب است. این نکته‌ای است که امروز من فقط به این می‌پردازم.

توجه داشته باشید که هر چه که ما داریم همان ارزش‌های ماست. انقلاب ما همان انقلاب ارزش‌هاست. شعارهایی که داده شد، کشته‌هایی که دادیم، تحمل سختی‌هایی که کردیم و تا حالا هر چه که فشار تحمل می‌کنیم و کردیم به خاطر حفظ همان ارزش‌ها بود. الان بوق‌های تبلیغاتی شروع کردند، این را دقت بکنید، خیلی هم دقت کنید. این وظیفه تک‌تک ماست.

همه ما باید به این نکته توجه داشته باشیم. استکبار جهانی با تبلیغات وسیع و گسترده رسانه‌هایی که در اختیار دارد، جزء وظائف اصلی خودش قرار داده که تطهیر کند رژیم گذشته را. تطهیر کند طاغوت را. در آن فهم انقلابی در جوانان نسل سوم و چهارم انحراف ایجاد کند اگرچه تلاش می‌کند دستگاه محاسباتی مسئولین کشور را هم به هم بریزد و آن‌ها را هم در یک مسیر دیگری قرار بدهد لذا بر ماست که فرزندانمان را با مسائل مربوط به انقلاب، رژیم طاغوت، مسائلی که در دوران گذشته بود خوب آشنا کنیم. خوب بیان کنیم.

گویندگان، کسانی که کار فنی و هنری و فرهنگی انجام می‌دهند این‌ها را مدنظر داشته باشند. حتماً روی این قضیه کار کنند. نکند خدای‌نکرده به اسم اینکه وضعیت جهان تغییر کرده یا در حال تغییر است به ما تحمیل کنند که در گفتمان انقلاب اسلامی تغییر حاصل کنیم؛ که این اول گرفتاری و مرگ ماست. به خاطر توهم حفظ منافع و دفاع از ملت رنگ استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم را از انقلاب بگیرند و این نقطه مشعشع انقلاب اسلامی را کمرنگ کنند و او را بی‌رنگش کنند و از بین ببرند.

اگر به‌اندازه سرسوزنی از داشته‌هایی که داشتیم و داریم عقب‌نشینی کنیم بدانید که دشمن خوشحال خواهد شد. به فضل پروردگار تا الان علی‌رغم فشارهای بی‌حدوحصری که بوده، تحریم‌ها، تهاجم‌ها، ترورها، فتنه‌ها، دشمنی‌ها، کمترین خدشه به روحیه انقلابی و آرمان‌خواهی مردم، مردم بصیر، مردم هوشیار، مردم حاضر در همه صحنه‌ها و عرصه‌های گوناگون وارد نشده، بلکه درصحنه‌های مختلف و عرصه‌های مختلف، محکم‌تر از قبل و با تمام قوا ایستادند و هنوز و هنوز مردم، آن شعار اصلی انقلاب و آن مسیر اولیه انقلاب که شعارشان این بود که استقلال آزادی جمهوری اسلامی هنوز این را بر زبان‌دارند و بر سر این شعار که شعاری است برخاسته از حقیقت دین و آرمان‌های انقلابی‌شان پابرجا و محکم هستند.

از آن چیزهایی که خطر دارد که من فقط خطر انحراف از آرمان‌ها را عرض کردم، اما خدای‌نکرده اگر این مطلب واقع بشود، روزی مادیات سراغ انسان بیاید، زندگی مرفه و چرب و شیرین دنیا موردتوجه عده‌ای قرار بگیرد، انگیزه‌های الهی از بین برود و انگیزه‌های مادی و ریاست‌طلبی و قدرت‌طلبی و توفق طلبی حاکم بشود آن‌وقت روز شادی دشمن است، روز انحراف انقلاب است، روز از بین رفتن آن ارزش‌هاست.

بعضی وقت‌ها بعضی حرکت‌ها را که در بعضی افراد می‌بینیم، می‌بینیم که ریشه آن‌ها گرایش به مادیات است. توجه به دنیا و تجملات دنیا است. برای رسیدن و حفظ آن منافع حاضر می‌شود که دست از خیلی از مسائل دیگرش بردارد. این را باید بخواهیم که دائماً در مسیر حق و حقیقت باشیم.

خطبه های نماز جمعه ۱۳۹۳/۱۱/۱۰

 

دوازدهم بهمن آغاز ایام‌الله و شروع دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی است. ۱۰ روزی که سرنوشت مردم ایران را عوض کرد و مقدمه تحولی در جهان در دوران معاصر شد و آثار آن کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیراسلامی غربی و اروپایی را همه را فراگرفت. انقلاب وارد ۳۸ سالگی  می‌شود. دیگر یک کودک نوپا نیست. انقلاب به جوانی تبدیل شده که تجربیات فراوانی دارد. با انبوه مسائلی که برایش پیش آمد و همگی را با بصیرت کامل و دشمن‌شناسی دقیق با توکل بر خدا، شجاعت رهبری و اتحاد و وحدت ملت پشت سر گذاشت. الان در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی توانمند و اثرگذار است. دوران ثبوت خودش را می‌گذراند و این در حالی است که از ارزش‌های انقلابی و آرمان‌های اولیه فاصله نگرفته و همچنان پایبند به اصول با تمام توان در حال حرکت به سمت جلو است؛ و همین پویایی و محکم بودن علت مخالفت‌های دولت‌های استکباری به ویژه توطئه ها و پلیدی‌های آمریکا بر علیه ملت و نظام اسلامی است.

ریشه این ماندگاری و حرکت به سمت جلو و کارساز نبودن این همه دشمنی و موانعی که بر سر راه است، باورهای عمیق دینی، نیت‌های الهی مردم و رهبران انقلاب و تاسی به محرم و عاشورا است. اگر شما ریشه را پیدا بکنید آموزه‌های محرم است. اگر من بخواهم آن را در یک آیه خلاصه کنم همان آیه معروف ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه است؛ که یک عده‌ای بلند شدند گفتند رب و پروردگار ما خداست و استقامت کردند درهای رحمت به روی آنها باز شد. هویت انقلاب اسلامی ارزش‌های دینی و مذهبی است و تمام تلاش مخالفان ما این است که این هویت را از انقلاب بگیرند و استحاله کنند. در بیان رهبری در این ماه‌های اخیر که روی نفوذ و تلاشی که دشمن با انواع مختلف انجام می‌دهد که بدترین و پیچیده‌ترین آنها نفوذ جریانی است این را بیان کردند. به همین خاطر است که اینها قصد دارند ریشه‌های انقلاب را خراب کنند. آن مطالب اصلی و ناب را از بین ببرند. باورها را تغییر بدهند. نتیجه تغییر باورها تغییر رفتارها باشد و از درون استحاله صورت بگیرد؛ اما به فضل پروردگار با هوشمندی و بصیرت مردم انقلابی کشورمان و با هدایت‌های رهبر فرزانه مان این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

خطبه های نماز جمعه ۱۳۹۴/۱۱/۹

 

انقلابی که مردم با وحدت کلمه با تکیه بر آموزه‌های دینی به رهبری روحانیت با دستان خالی و بدون داشتن سلاح، رژیم سفاک ددمنش شاهنشاهی را که مورد حمایت ابرقدرت‌ها و کشورهای استکباری بود را ساقط کردند  و نظام جمهوری اسلامی را مستقر کردند؛ و الان ۳۷ سال از آن روزها می‌گذرد و وارد سی و هشتمین سال خودش می‌شود؛ و چون خاستگاه و محرک اصلی انقلاب دین و باورهای اسلامی بود انقلاب تا الان پایدار و محکم و مستحکم ایستاده و تلاش دشمنان تاکنون بی‌نتیجه مانده؛ یعنی آن چیزی که زمینه ایجاد انقلاب بود همان چیز باعث ماندگاری انقلاب است. علتی که آن را ایجاد کرده همان علت، باعث بقا و ماندگاری اوست. دشمنان هم چه در داخل با انواع ترفندها و چه در خارج تلاش می‌کنند که آن را ساقط کنند. همه ابتکارات خودشان را هم به کار بردند تا این باور را در مردم ما سست کنند؛ اما به فضل پروردگار تاکنون با استقامت اصول را حفظ کرده سست نشدیم و تا به ثمر نشستن کامل انقلاب که امید مستضعفان است و اتصال این انقلاب به انقلاب حضرت حجت سلام الله علیه از پای نخواهیم نشست.

دشمنان در روز بیست و دوم بهمن سیل خروشان ملت را در سراسر کشور و البرز سرافراز ان‌شاءالله خواهند دید که چگونه انقلاب زنده است و با نشاط و مستحکم با حفظ آرمان‌هایش به سمت اهداف خودش در حرکت است. روز ۲۲ بهمن روز خواری دشمنان اسلام خواهد بود. روز خواری دشمنان انقلاب خواهد بود. طوری القا می‌کنند که بعد از برجام روحیه انقلابی و حماسی مردم کم‌رنگ شده، دیگر حضوری در فعالیت‌های اجتماعی ندارند. وجوری بیان می‌کنند که مردم در صحنه حاضر نیستند؛ اما روز بیست‌ودوم بهمن به حول و قوه الهی  مردم با حضورشان مثل همیشه جهان استکباری را خوار و مبهوت خواهند کرد.

خطبه های نماز جمعه ۱۳۹۴/۱۱/۱۶

 

لازم است در این ساعت از روز جمعه در این مصلای نماز از خدای تعالی به خاطر داشتن چنین ملتی در اقصی نقاط کشور و بخصوص استان سرافراز البرز تشکر کنم که این‌چنین شکوهمند و با افتخار در عرصه حاضر شدند و وحدت و یکپارچگی خودشان را به رخ عالم کشیدند. خدای تعالی پاداش مضاعف بر این امت نازل کند ان‌شاءالله. راهپیمایی امسال مثل گذشته پیام‌های فراوانی را به همراه داشت. پیام روشن و صریح مردم در سراسر کشور که به صورت مشترک همه و همه آن را بیان می‌کردند اعلام نفرت و انزجار و مرگ بر جرثومه فساد و تباهی یعنی آمریکا بود. مردم از دولتمردان خواستند که خدای نکرده به فکر برقراری ارتباط با جهان‌خواران نباشند. با صراحت اعلام کردند که برای دفاع از انقلابشان تا پای جانشان ایستاده‌اند.

دیروز ملت شجاع ایران اسلامی محکم و با صدای رسا فریاد زدند دولت‌ها و ملت‌های استکباری عالم که خیال می‌کنند می‌توانند با زور و تهدید ایران را در تنگنا قرار دهند بدانند که ملت ایران در مسیر عزت و اقتدار و استقلال خود در مقابل هیچ تهدیدی ضعف نشان نداده است و عقب‌نشینی نکرده زیر بار زور و تحقیر نخواهد رفت. یکی از جلوه‌های قابل‌توجه دیروز حضور پرشور و پر رنگ جوان‌ها بود که این نشان‌دهنده زنده بودن انقلاب است. اینکه برخلاف بعضی از حرف‌هایی که بعضی از یاوه گوها می‌زنند گسستی بین نسل‌ها وجود ندارد. افرادی بودند که انقلاب را ندیده‌اند اما با شور و هیجان با نشاط وارد عرصه شدند و شعارهایی را می‌دادند که شعارهای اصلی انقلاب است. ملت ایران در این راهپیمایی، بزرگی و عظمت خودش را که نتیجه تدین و اتحاد و پیروی از ولی امرش است را به رخ عالم کشید. همان‌طوری که ان‌شاءالله در ۷ اسفند چهره دیگری از این حضور پرشور را به عالم نشان خواهد داد و با انتخاب افراد شایسته نقشه‌های شوم دشمن را رسوا خواهد کرد.

خطبه های نماز جمعه ۱۳۹۴/۱۱/۲۳

 

در آستانه ورود به روزهای گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که با ورود حضرت امام در دوازدهم بهمن آغاز می‌شود. دهه چهارم انقلاب اسلامی به بیان رهبری دهه پیشرفت و عدالت نامیده شده است؛ و خیلی مناسب است که در این دهه دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب بازخوانی شود. برای همه به‌خصوص برای نسل جوان. امروز امپراتوری خبری استکبار با فضاسازی و فعالیت‌های گسترده تبلیغاتی و کمک پادوهای داخلی‌شان برای سیاه‌نمایی وضع موجود و بزرگ‌نمایی مشکلات دائماً لجن پراکنی می‌کنند و شبهه‌افکنی می‌کنند.

از اصل انقلاب گرفته که چرا اصلاً ما انقلاب کردیم بگیرید شبهه درست می‌کنند تا بزک رژیم منحوس پهلوی تا داشته‌ها و دستاوردهای علمی و فنی تا اینکه راه نجات کشور را وابستگی به غرب و استکبار می‌دانند. درزمینهٔ‌های مختلف مشغول فعالیت هستند؛ که لازم است گویندگان و اساتید و هرکسی که توان دارد و عرق دینی و انقلابی دارد به این شبهات پاسخ بدهد. متأسفانه بیان‌نشده دقیق. آمار دقیق گفته نمی‌شود. آن گستردگی دستاوردهای علمی و غیرعلمی‌ کمتر مطرح می‌شود. باید ساختار رژیم گذشته، فقر و عقب‌ماندگی در سطوح مختلف فرهنگی سیاسی اقتصادی دقیق برای نسل جوان ترسیم شود.

مسیری که توسط دولتمردان رژیم طاغوت برای اداره جامعه ترسیم شده بود بیان شود تا معلوم شود که انقلاب چه حرکت عظیمی بود. این‌ها باید گفته شود. متأسفانه بیان مطلب کم است. ناقص و نارسا است. بعضی‌ها تعمداً و بعضی‌ها از روی ندانستن گفته نمی‌شود. برنامه‌های فاخر هم ساخته نمی‌شود. در تلویزیون یا در رسانه‌ها که این کار ثمر بدهد کارهایی می‌شود اما عمیق و دقیق به آن معنا نیست. من خیلی کوتاه یکی دو نکته را فقط عرض می‌کنم.

عملکرد رژیم سابق به‌واسطه وابستگی شدیدی که به بیگانگان داشت، اساساً به علم و تحقیقات علمی بی‌توجه بود. به صنعت و توسعه کشاورزی و تولید داخلی بی‌تفاوت بود. وابستگی شدید به نفت، اجازه پیشرفت و توسعه در عرصه‌های مختلف را نمی‌داد. نفت را می‌فروختند درآمدش را خرج مسائل دیگر می‌کردند. مسیر مسیر وابستگی و نوکری برای ابرقدرت‌ها بود و تأمین‌کننده منافع قدرت‌ها. این یعنی ذلت؛ یعنی خودباختگی که به برکت انقلاب اسلامی و به مجاهدت اولیا خدا و انصار دین الله پیروزی حاصل شد و طاغوت از بین رفت. کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفت که بسیاری از پیشرفت‌های به‌دست‌آمده هم اگر دقت کنید توسط نسلی است که در فضای انقلاب اسلامی رشد کرده‌اند.

خیلی کوتاه و گذرا به نمونه‌هایی از شرایط اقتصادی و رفاهی مردم در دوران منحوس پهلوی اشاره می‌کنم. وقت کوتاه است این‌ها مباحثی است که هر مقطعش باید مدت‌ها راجع به آن صحبت شود. ۳۵ درصد مردم تا قبل از انقلاب دچار سوءتغذیه بودند. ۴۵ درصد مردم باسواد بودند. ۹۰ درصد روستاها فاقد برق بود. ۸۳ درصد روستاها آب‌لوله‌کشی نداشت. هیچ روستایی گاز نداشت. ۱۰ درصد نفت به توسعه کشور اختصاص داشت. بقیه‌اش به مسائل دیگر مربوط بود. این‌ها یک نمونه است. همین‌طور بگیریم بیاییم جلوتر در عرصه‌های مختلف از این نمونه‌ها زیاد است که من یادداشت کردم دیدم تقریباً باید نیم ساعت راجع به این مسائل صحبت کنم و مقابلش را بگویم که وقت شما خیلی گرفته می‌شود.

همین تعداد را انتخاب کردم. پزشک، ما از کشور هند و بنگلادش و پاکستان وارد می‌کردیم. اگر یادتان باشد و پزشک ایرانی خیلی کمتر داشتیم. موارد کم‌کاری و ضعف و حیف‌ومیل کردن ثروت ملی عملکردی که نتیجه‌اش جز خواری و ذلت برای ملت مسلمان ما نبود خیلی زیاد بود؛ اما انقلاب اسلامی آمد این‌ها را به هم زد. انقلاب اسلامی فقط یک حرکت اجتماعی داخلی برای براندازی یک حکومت و جایگزین کردن حکومت دیگر نبود. این را توجه داشته باشید. انقلاب اسلامی یک نقطه عطف تاریخی است.

یعنی در تاریخ جهان دوران جدیدی با انقلاب اسلامی آغاز شد. دوران سلطه‌گری غرب و تحقیر اسلام و مسلمین تمام شد. بیداری خودباوری بازگشت به خویشتن اسلامی مسلمین آغاز شد. تا قبل از انقلاب اسلامی ایران هیچ نیروی مخالفی در مقابل خودشان نمی‌دیدند. ارزش‌های خودشان را جهان‌شمول و جهانی شده می‌دانستند؛ اما انقلاب همه آن‌ها را به هم ریخت؛ و در طول دورانی که از عمر این انقلاب می‌گذرد نه‌تنها همه تلاش‌های غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها برای شکست یا تغییر ماهیت و رفتار انقلاب بی‌نتیجه ماند بلکه انقلاب در داخل کشور تثبیت‌ شد. نهادینه شد و آثار او هم به خارج از مرزها کشیده شد.

یعنی مبانی فکری انقلاب صادر شد. مسلمانان جهان و نهضت‌های آزادی‌بخش بیدار شدند. به فعالیت مشغول شدند. انقلاب اسلامی در احیای هویت دینی و ایجاد وحدت و همبستگی اسلامی و طرح این گفتمان در سطح جهان موفق عمل کرد. لذا از دستاوردهای جهانی انقلاب نباید غافل بود. ما بیان دستاوردها را که می‌کنیم بعضی وقت‌ها فقط به مسائل داخلی می‌پردازیم. نه دستاوردهای جهانی به‌مراتب قسمت زیادی از آن محکم‌تر دقیق‌تر و عمیق‌تر از مسائل داخلی است که خود این هم یک‌فصل مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

نمونه جدیدی از مردم‌سالاری دینی مبتنی بر نظریه ولایت‌فقیه به جهان عرضه شد که ایدئولوژی‌های لیبرالیستی و سوسیالیستی را از کار انداخت. نظام اسلامی مصداق عینی تحقق وعده الهی است. این حرکت عظیم که با نام خدای تعالی و با تأسی به نهضت اباعبدالله و رهبری امام روح‌الله آغاز شد و با تحمل سختی‌ها و رنج‌ها و شکنجه‌ها و زندان‌ها به نتیجه رسید این قابل تحلیل مادی سیاست‌بازان و صاحبان قدرت نیست که خوب تحلیلش کنند که چگونه است؛ و می‌بینید که چگونه مستکبران عالم دست‌به‌دست هم دادند و تلاش می‌کنند تا نظام اسلامی را به زانو در بیاورند و به بن‌بست بکشانند؛ اما جبهه استکبار تمام قدرت خودش را به کار گرفته است تا با فشار و تحریم مردم را وادار به تسلیم کند. این کار است که وظیفه خودش دانسته است و به انحا مختلف و به روش‌های مختلف می‌خواهد انقلاب را به بن‌بست بکشاند. نظام اسلامی را ساقط کند.

اما مردم دشمن‌شناس و لحظه شناس با توکل بر خدای تعالی باقدرت و عزت و صلابت به راه خود ادامه خواهند داد. یک روز غرب در تمام جهان حرف اول را در ابعاد مختلف نظامی سیاسی اقتصادی فرهنگی می‌زد.جوامع دیگر هم به‌خصوص مسلمان‌ها تبعیت می‌کردند؛ اما انقلاب اسلامی شرایط تاریخی را طور دیگری رقم زد که امروز غرب به حالت دفاع درآمده است و نگران فرهنگ و تمدن خود شده است؛ که انقلاب اسلامی با آن موجی که ایجاد کرده دارد داشته‌های او را به هم می‌ریزد. عکس‌العمل‌های جهان غرب در مقابل مظاهر اسلامی را خوب می‌بینید. مباحث مختلفی اینجا مطرح است که چگونه به مقابله برخاستند که یکی از خطرناک‌ترینش و پلیدترینش خلق داعش و روش تکفیری و توسعه و آموزش و پشتیبانی مالی و معنوی از این جرثومه‌های فساد است.

خطبه های نمازجمعه ۱۳۹۵/۱۱/۸

 

باوجود تلاش شبانه‌روزی دشمنان برای نابودی یا انحراف انقلاب، بحمدالله نظام اسلامی در طول ۴ دهه، مسیر مستقیم حرکت خود را حفظ کرده است.

مبارزه با مستکبرین و ظالمان و حمایت از محرومان و مستضعفان در تمام عالم، آرمان انقلاب اسلامی است و سل‌های مختلف مردم، حتی نسل چهارم انقلاب نیز در مقاطع تاریخی مختلف، وظیفه‌ی خود را به‌خوبی انجام داده‌ان.

اسلام، اصلی‌ترین شاخصه‌ی انقلاب اسلامی است و این انقلاب، همانند انقلاب پیامبر اکرم (ص)، بیداری فطرت انسانی و حرکت جامعه به‌سوی حیات طیبه را دنبال می‌ کند.

بزرگ‌ترین خدمت به مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کمک به تعمیق باورهای دینی آن‌هاست و اگر این هدف محقق شد، دیگر چنین شخصی پرچم کشور خود را آتش نمی‌زند.

روشن است که دشمن با قدرت ایران مخالف است و گفتمان انقلاب اسلامی که منطقه و اکنون جهان را تحت تأثیر قرار داده است را برنمی‌تابد؛ او اکنون موجودیت خود را درخطر دیده و لذا با تمام توان به مقابله با انقلاب برمی‌خیزد؛ در این راه نیز به انحراف و استحاله انقلاب دل‌خوش کرده است.

در مقابل، ما نیز باید تمام‌قد در دفاع از اسلام و انقلاب ایستادگی کرده و اجازه ندهیم صدمه‌ای به پیکره‌ی این انقلاب و اهداف آن وارد شود.

حضور مردمی در روز ۲۲ بهمن که نماد ماندگاری و پیشروی انقلاب است، در هر برهه‌ای، باطل‌السحر نقشه‌های دشمنان برای این ملت بوده است و نباید به‌هیچ‌عنوان نسبت به آن کوتاهی کرد.

جلسه ستاد هماهنگی ویژه‌برنامه‌های دهه فجر  ۲۰/۱۰/۱۳۹۶

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.