آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

امروز در کشورهای محور مقاومت شاهد حضور بسیج به نام‌های دیگر هستیم / تنفر از صهیونیست‌ها جهانی شده است / صهیونیست‌ها و سران یهود سیاسی بدانند، هیچ جای دنیا برای آنان امن نیست / مردم از کالاهایی که منسوب به رژیم خبیث است استفاده نکنند / همه وظیفه‌داریم استفاده از تولید داخل را به یک گفتمان غالب تبدیل کنیم

کارشناس روابط عمومی ۰۳ آذر ۱۴۰۲ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سوم آذرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سوم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بیان داشت: حضور یعنی تأثیرگذاری فرد و نقشی که در زندگی جمعی دارد؛ اعم از اینکه این نقش در فضای خانه یا بیرون از خانه باشد؛ مرد یا زن باشد. مسئولیت‌های خانوادگی یکی از اساسی‌ترین نقش‌های اجتماعی است که هم زن و هم مرد بر عهده‌دارند؛ بنابراین نمی‌شود فقط بانوان را محدود به خانه کرد؛ چون خانه با اجتماع پیوند دارد.

شارع مقدس بین زن و مرد فرقی قائل نشده است

وی در ادامه افزود: از طرف دیگر اسلام به بانوان هم اجازه داده و هم صلاحیتش را دارند که به بالاترین مراحل کمال دست پیدا کنند؛ و در ضمن در مقابل مسائل جامعه هم خنثی نباشند؛ لذا در بحث امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اهتمام همه مسلمین به این دو واجب دانسته شده؛ بر هم مرد و هم زن واجب است که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنند. بین زن و مرد شارع مقدس فرقی قائل نشده؛ بنابراین اگر بحث نظارت بر حسن عملکرد کارگزاران و مدیران مطرح می‌شود، ناظر به جنسیت نیست، همگان در این امر مشترک هستند؛ البته با توجه به شأن و مقام انسانی بانوان، برای حضور آن‌ها باید ضوابط و حدودی که شرع مقرر کرده و دستور داده رعایت شود؛ که منافاتی هم با حضور و نقش سیاسی اجتماعی آن‌ها ندارد.

زهرای اطهر ماهیت جریان برانداز و ریشه‌های دشمنی با علی بن ابیطالب را تبیین کرد

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه نقشی که بانوی دو سرا سلام‌الله‌علیها ایفا کرد، ادعای کسانی که می‌گویند زن در اسلام محدود است را باطل می‌کند، اظهار داشت: زهرای اطهر به‌عنوان یک بانوی مسلمان حاضر درصحنه و دارای مسئولیت اجتماعی اقدام به روشنگی‌هایی کرد و به این وسیله ماهیت جریان برانداز و ریشه‌های دشمنی با علی بن ابیطالب را تبیین کرد.

امیرالمؤمنین را از صحنه مدیریت جامعه کنار گذاشتند تا بتوانند به اهداف نفسانی خودشان برسند

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها این مطلب را جا انداخت که قاطعیت امیرالمؤمنین در مقابل دشمنان اسلام و اجرای کامل عدالت بدون ذره‌ای اغماض و شدت عملش در برابر مخالفان دین و زیاده خواهان و تلاش برای تحقق کامل احکام الهی باعث شد که او را از صحنه مدیریت جامعه کنار بگذارند تا بتوانند به اهداف نفسانی خودشان برسند لذا خود حضرت این را فرمود که به چه دلیل از ابوالحسن انتقام گرفتند. بعد فرمودند که «به خدا قسم! به خاطر سختی شمشیرش و بی‌باکی نسبت به مردنش و شدت تاختنش بر آنان و مجازات کردن با آسیب زدنش در جنگ و خشم کردن او در راه خدا، از او انتقام گرفتند». خیلی زیبا حضرت این را جا انداخت.

دختر عدالت‌خواه و استکبارستیز رسول خدا دشمن را افشا و زمین‌گیر کرد

وی بابیان اینکه دختر عدالت‌خواه و استکبارستیز رسول خدا، با هوشمندی تمام، روش‌هایی که می‌شد دشمن را افشا و زمین‌گیر کرد به کار برد، اظهار داشت: از به درب خانه افراد رفتن و اتمام‌حجت کردن و گریه سیاسی بگیرید تا سکوت و اعتصاب و ندیدن افراد و درنهایت خطبه عالمانه و آتشین در مسجد.

فدک بهانه بود تا واقعیت‌های اجتماعی در قالب بیان معارف عمیق دینی و قرآنی مطرح شود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به خطبه فدکیه، عنوان کرد: موضوع فقط غصب فدک نبوده؛ فدک بهانه بود تا واقعیت‌های اجتماعی در قالب بیان معارف عمیق دینی و قرآنی مطرح شود. یک دوره جامعه‌شناسی در آن زمان بررسی شود و جامعه آن روز آسیب‌شناسی شود و مسئولیت‌هایی که افراد دارند و آن مسئولیت‌ها را زمین گذاشتند به آن‌ها یادآوری شود؛ و حضرت زهرا این کار را در اوج خودش انجام دادند و درنهایت در یک حرکت هوشمندانه دیگر، در قالب وصیت‌نامه، چهره نفاق و ارتجاع و خودخواهی استکبار را برملا کرد و اجازه نداد کسانی که حق مسلم همسرش را از بین بردند و بر چهره اسلام چنگ زدند و جامعه را از رشد الهی و تدبیر انسان کامل محروم کردند بر تجهیز و تشییع و نماز و تدفین او حاضر شوند. وصیت کرد او را شبانه غسل و کفن‌ودفن کنند.

هفته بسیج را به هر کس که بسیجی عمل می‌کند تبریک عرض می‌کنم

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به ۵ آذر سالگشت تشکیل بسیج مستضعفان به دستور امام در سال ۵۸، بیان داشت: هفته بسیج را به همه بسیجیان عزیز تبریک عرض می‌کنم؛ چه بانام، چه بی‌نام، چه باکارت، چه بی‌کارت، به هر کس بسیجی عمل می‌کند تبریک عرض می‌کنم.

بسیج به‌عنوان بازوی ولی‌فقیه، هر جا و در هر عرصهای لازم باشد، عمل میکند

وی در ادامه بابیان اینکه ریشه بسیج به تاریخ اسلام و بلکه قبل‌تر، به ‌ابتدای خلقت برمی‌گردد، گفت: می‌توانیم هدف از تشکیل بسیج را از آیه ۴۱ سوره مبارکه توبه استفاده کنیم که می‌فرماید: ««اِنْفِرُوا خِفافاً وَ ثِقالاً وَ جاهِدُوا بِاَمْوالِکُمْ وَ اَنْفُسِکُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ». همگى به‌سوی میدان جهاد حرکت کنید؛ سبک‌بار باشید یا سنگین‌بار، و با اموال و جان‌هاى خود، در راه خدا جهاد نمایید؛ این براى شما بهتر است اگر بدانید» لذا بسیج با جان و مال به تنهائی و یا گروهی در خدمت‌ آرمان‌های انقلاب، همیشه آماده‌ انجام‌وظیفه است؛ و به‌عنوان بازوی ولی‌فقیه، هر جا لازم باشد، در هر عرصه‌ای عمل می‌کند.

بسیج، همه‌اش برای خداست

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه بابیان اینکه برای درک بهتر می‌توانیم به پیشینه تاریخی بسیج و از الگوهای عملی صدر اسلام بهره ببریم، یادآور شد: در زیارت‌نامه قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام می‌خوانیم: ««اَشْهَدُ وَ اُشْهِدُ اللَّهَ اَنَّکَ مَضَیْتَ عَلَى مَا مَضَى بِهِ الْبَدْرِیُّونَ وَ الْمُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ‌ الْمُنَاصِحُونَ لَهُ فِی جِهَادِ اَعْدَائِهِ الْمُبَالِغُونَ فِی نُصْرَهِ أَوْلِیَائِهِ الذَّابُّونَ عَنْ أَحِبَّائِهِ». شهادت مى‌دهم و خدا را شاهد مى‌گیرم، که تو به‌ همان مسیرى رفتى که‌ اهل بدر رفتند و در آن راه از دنیا گذشتند، آن مجاهدان در راه خدا، و خیرخواهان براى خدا، در مبارزه با دشمنان خدا، و تلاش‌گران در یارى اولیایش، آن دفاع کنندگان از دوستان خدا». بسیج، لشگر مخلص خداست؛ این را یادتان باشد؛ همه‌اش برای خداست.

سه ویژگی مهم بدریون

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه برای بدریون سه ویژگی مهم بیان می‌شود، گفت: اولین ویژگی «تلاش و مبارزه در راه خدا» و دیگری «نُصح»؛ یعنی خیرخواهی خالصانه و سومی «دفاع همه‌جانبه از رهبران الهی و دفاع از اولیاء الهی» است.

وی در ادامه بابیان اینکه طبق روایات فراوان، تعداد اصحاب خاص امام عصر ارواحنا فداه در هنگام ظهور به تعداد لشکر پیامبر در جنگ بدر، ۳۱۳ نفر است، گفت: همچنین امیرالمؤمنین در پاسخ به یکی از نامه‌های معاویه (نامه ۲۸) که امام را تهدید به جنگ کرده بود، نوشتند: «من شتابان با لشکری انبوه به سویت می‌آیم که پدرانشان از بدریون بودند و نیز با شمشیرهای بنی‌هاشم، همان شمشیرهای تیز و برّانی که در جنگ بدر برادرت، حنظله و دایی‌ات، ولید بن عتبه و جدّت، عتبه بن ربیعه و خویشانت را نشان گرفتند و از ماجرایش باخبری».

امروز در کشورهای محور مقاومت شاهد حضور بسیج به نامهای دیگر هستیم

خطیب نماز جمعه کرج گفت: بسیج نیرویی است که آرمانی جهانی دارد و در راستای بیانیه گام دوم در جهت تمدن سازی عمل می‌کند و این الگوی موفق را در اقصا نقاط عالم شبیه‌سازی کرده لذا امروز در کشورهای محور مقاومت شاهد حضور بسیج به نام‌های دیگر هستیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ۸ آذر، روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین است، بیان داشت: در سال‌های اول انقلاب حضرت امام (ره) مطالبی دارند کأن امروز است؛ فرموده بودند: «امروز همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند که نگذارند فلسطینی‌های مسلمان به هدفشان برسند. حتی بسیاری از کسانی که به ادعا نسبت به فلسطینی‌ها اظهار علاقه می‌کنند، علاقه‌شان به این نیست که مسلمانان فلسطینی بر اسرائیل غلبه کنند؛ و متأسفانه با سکوت و سازش و تماشا، دست‌به‌دست هم داده‌اند که نگذارند مسلمانان فلسطینی پیروز بشوند؛ چراکه پیروزی آنان، پیروزی اسلام است و آن‌ها می‌ترسند. ملت‌ها باید خودشان قیام کنند تا به نتیجه برسند. اگر مسلمین نشستند که آمریکا برای آن‌ها کار بکند یا دست‌نشانده‌های آمریکا برای آن‌ها کار بکند، این قافله تا ابد لنگ خواهد بود».

امروز تنفر از صهیونیستها جهانی شده است

وی در ادامه بابیان اینکه امروز به حول الهی همبستگی در حال تحقق است، گفت: بیانات تبیینی حضرت آقا را در هفته گذشته ملاحظه فرمودید؛ و با یک تبیین دیگر ایشان آشنا شدید که چگونه استکبار جهانی و کشورهای حامی صهیونیست‌ها را به چالش کشیدند. با بیانی که درباره تبعیض نژادی و حقوق بشر پوشالی غربی‌ها بعد از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه داشتند، با این بیان و تأکید بر تحریم کالا و قطع ارتباط با رژیم منحوس کودک کش، در حقیقت دعوت کردند که مردم جهان با ملت فلسطین همراهی و از آرمان‌های فلسطینیان دفاع کنند. بخشی از این همبستگی همین تجمعات گسترده و با جمعیت زیاد است که در اقصی نقاط عالم صورت می‌گیرد و نشان می‌دهد تنفر از صهیونیست‌ها امروز جهانی شده. همه مردم آزاده دنیا با هر شعار و آرمان و مذهب و نژادی حتی یهودیان مذهبی هم همان شعاری را می‌دهد که ما علیه اسرائیل می‌دهیم.

صهیونیستها و سران یهود سیاسی بدانند، هیچ جای دنیا برای آنان امن نیست

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: هرگونه تلاش فنی و تبلیغاتی به کار می‌رفت تا خباثت دنیای استکبار و هماهنگی آنان باهم را نشان دهد به این زیبایی که امروز این‌ها از هم حمایت می‌کنند و چهره واقعی خودشان را برملا کردند نمی‌شد. مردم دنیا از این‌ها متنفرند. رئیس اف‌بی‌آی گفته بود: «یهودی‌ستیزی به سطحی تاریخی رسیده است». عرض می‌کنیم: صهیونیست‌ها و سران یهود سیاسی بدانند، هیچ جای دنیا برای آنان امن نیست.

مردم از کالاهایی که منسوب به رژیم خبیث است استفاده نکنند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه تحریم کالاها با نشان اسرائیلی و وابسته به رژیم جعلی باید در کشور خودمان هم اعمال شود، گفت: وزارت صمت و اصناف باید با جدیت ورود کنند و دستگاه‌های نظارتی برخوردِ لازم را با متخلفین داشته‌ باشند بخصوص که بیشتر این کالاها قاچاق و از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود. همه باید دست‌به‌دست بدهند و از این کالاهایی که منسوب به این رژیم خبیث است استفاده نکنند.

جوانان برومند ما به سمت قوی شدن ایران در حال حرکت‌اند

وی در بخش دیگری با اشاره به رونمائی‌هایی که از قدرت دفاعی کشور صورت گرفت، گفت: این اقدام نشان داد جوانان برومند و با همت ما با سرعت و دقت به سمت قوی شدن ایران در عرصه‌های مختلف به‌خصوص در بخش «تُرهِبُونَ به عدوالله» در حال حرکت‌اند. این توانمندی‌ها نشان می‌دهد که ما هرچه گزینه داریم روی میز است و اگر دشمنان ما بخواهند با بی‌عقلی، تعرضی به منافع ایران در سراسر دنیا داشته باشند، قطعاً تکه بزرگه آن‌ها دندانشان است که از گوش کوچک‌تر است.

اساسی‌ترین شعارِ انقلاب استقلال همه‌جانبه بخصوص استقلال اقتصادی است

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: این تروریست‌های وحشی که با خباثت تمام هر جا بتوانند خون می‌ریزند و جنایت و نسل‌کشی می‌کنند و کشورهای اروپائی هم به دفاع از آنان این حرکتشان را مبارزه با تروریسم می‌دانند، یکی از برنامه‌های طراحی‌شده آن‌ها از بین بردن دانشمندان کشورهایی است که مستقل هستند و برای آنان کار نمی‌کنند و چقدر دانشمندان بی‌نظیر و کم‌نظیر ما را به شهادت رساندند. سال گذشته به مناسبت شهادت دکتر محسن فخری زاده، شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی روز هفتم آذر را به‌عنوان روز «نوآوری و فناوری ایران ‌ساخت» نام‌گذاری کرد. نام‌گذاری هوشمندانه‌ای در راستای تحقق اساس‌ترین شعارِ انقلاب که استقلال همه‌جانبه بخصوص استقلال اقتصادی است.

همه وظیفه‌داریم استفاده از تولید داخل را به یک گفتمان غالب تبدیل کنیم

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: حضرت آقا همه را توجه داده‌اند که نسبت به کالاهای ایرانی تعصب داشته باشیم؛ و مثال تعصب روی تیم‌های فوتبال می‌زنند که چطور روی قرمز و آبی تعصب‌دارند؛ و بعد می‌فرمایند: «اگر همین مقدار و همین اندازه تعصب را نسبت به اقتصاد ملى و تولید داخلى داشته باشیم، بسیارى از کارهاى ما اصلاح خواهد شد». پس همه وظیفه‌داریم استفاده از تولید داخل را به یک گفتمان غالب تبدیل کنیم؛ و واقعاً تا کالایی در ایران تولید می‌شود دنبال خارجی آن نرویم و این را برای خودمان وظیفه قرار دهیم. آقا فرمودند: «در حمایت از کالاى ایرانى همه مردم نقش دارند».

وی در بخش دیگری با اشاره به ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: در چنین روزی، پرسنل ناوچه موشک‌انداز پیکان در عملیات مروارید، با حمله به پایانه‌های صدور نفت البکر و الامیه عراق، حماسه خلق کردند و پرچم ایران را بر مرتفع‌ترین دکل این پایانه‌ها به اهتزاز درآوردند. خدای تعالی شهدای این عملیات و دیگر شهدا را رفعت ببخشد.

نیروی دریایی ایران امروز در هر نقطه‌ که در آب‌های بین‌المللی نیاز به امنیت سازی باشد، حضوری مقتدرانه دارد

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه نیروی دریایی همیشه در حال خدمت به انقلاب و مردم بوده، چه در دوران دفاع مقدس، چه در دوران سازندگی، و چه در دوران شکوفایی و خودباوری، گفت: لیست فعالیت‌های صورت گرفته را خواستم برای شما بخوانم، دیدم وقت خطبه منحصر به همین لیست می‌شود؛ از ساخت ناو و ناوچه و ناوشکن و زیردریائی بگیرید تا سفرهای دریایی طولانی و حفاظت و حمایت از کشتی‌ها و سواحل دریایی و مبارزه با دزدان دریایی لذا نیروی دریایی ایران امروز با توانمندی بالا در حفظ امنیت از کرانه‌های خلیج‌فارس و دریای عمان تا اقیانوس هند، و در هر نقطه‌ که در آب‌های بین‌المللی نیاز به امنیت سازی باشد، حضوری مقتدرانه دارد که خدا قوت عرض می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری در خاتمه عنوان کرد: نمایشگاهی که دوستان در حیاط مصلی زدند عصاره فعالیت‌هایی است که در یک سال گذشته پایگاه‌های بسیج در سراسر استان داشتند. از بین آن‌ها انتخاب‌شده و تعدادی از آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و بعضی‌هایشان ازاینجا انتخاب می‌شوند و برای کشوری می‌روند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.