خطبه های 7 آبان 1395 شهر کرج:

مبارزه با استکبار نه تنها روش و سیره امام و رهبری بلکه دستور دین است

روابط عمومی ۰۸ آبان ۱۳۹۵ ۰
  • متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۵/۸/۷
  • استان البرز , شهرستان کرج
  • توسط آیت الله حسینی همدانی

                                                                بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین و اللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

عباد الرحمان اوصیکم و نفسی بتقوی الله و طاعته. اهل تقوا در رعایت حقوق دیگران مواظبت دارند. یکی از حقوقی که در دستورات دینی ما تأکید شده و خواسته شده که حتماً مؤمنین رعایت کنند حسن هم‌جواری و رعایت حال همسایه است. رسول خدا در یک بیانی فرمودند “التمسوا الجار قبل شراء الدار” قبل از اینکه بروی و خانه بخری در اطراف منزلی که نشان کردی برای خریدن , جستجو و تفحص و پیگیری کن همسایه‌ها را بررسی کن .ببین چگونه هستند از نظر فکری و روحی و رفتاری با تو همخوانی دارند یا ندارند. گاهی از مواقع باعث می‌شود اگر بی‌توجه باشیم همسایه‌ها نسبت به هم باعث آزار خواهند بود. این کار عاقبت خراب‌کن است .

همسایه‌ آزاری مذمت شده است .در یک بیان دیگر است که رسول خدا فرمودند “من آذی جاره حرم الله علیه ریح الجنه و مأویه جهنم و بئس المصیر” کسی که همسایه‌اش را آزار بدهد بوی بهشت را خدا بر او حرام کرده است. من نمی‌خواهم مصادیق همسایه آزاری را بگویم .مواردش فراوان است .جایگاه چنین کسی جهنم است “و من ضیع حق جاره فلیس منا”  هر کسی که حقوق همسایه را رعایت نکند از ما اهل بیت نیست .از ما خاندان پیغمبر و آل پیغمبر نیست.” و مازال جبرئیل یوصینی بالجار حتی ظننت انه سیورثه”  دائماً جبرئیل از طرف خدای تعالی ما را سفارش به همسایه می‌کرد که من گمان کردم که به زودی همسایه‌ها از ما ارث می‌برند .یعنی می‌آیند جزو افرادی که از همدیگر ارث بر هستند .

این خیلی نکته حساس و دقیقی است .خدای تعالی نظر رحمت به کسی که همسایه آزار است نمی‌کند , این یک بیان دیگری است از رسول خدا. البته حفظ و رعایت حقوق همسایه فقط مربوط به آقایان نیست. خانم‌ها هم همین‌طور هستند. باید مواظب باشند در همسایه آزاری نقشی نداشته باشند. به رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم عرض شد خانمی است روزها روزه می‌گیرد شب‌ها به قیام و عبادت مشغول است شب زنده داری می‌کند اما با زبانش همسایه‌هایش را اذیت می‌کند زبانش تحت کنترلش نیست نیش می‌زند اذیت می‌کند. حضرت فرمودند : روزه و نماز و عبادت او ارزشی ندارد و او اهل جهنم است .

و جالب است بدانید یکی از آن چیزهایی که عمر را طولانی می‌کند رعایت حقوق همسایه است .مولانا صادق علیه‌السلام فرمودند “حُسنُ الجِوارِ یُعَمِّرُ الدِّیارَ وَیَزیدُ فِى العمار”ِ خوب همسایه داری آباد می‌کند محیط اطراف را و باعث طولانی شدن عمر می‌شود. این یک توضیح مفصلی دارد که فرصتش نیست. خدای تعالی تقوا را در دل همه ما زیاد بگرداند ان‌شاءالله .

بحث ما راجع به انقلاب اسلامی, مبانی و ریشه‌های او در قرآن و عترت طاهره علیهم‌السلام بود .به قیام برای خدا, یکی بودن دین و سیاست ,اصلاح‌طلبی, سیره انبیا , امر به معروف و نهی از منکر, اقامه قسط و عدل ,عدم تسلط کافران, قاعده نفی سبیل, اینها را اشاره کردیم که مبنای حرکت الهی و انقلابی مردم ایران در این دوره بود. در این جلسه به دو مبنای مهم دیگر هم اشاره می‌کنیم و این بخش را تمام می‌کنیم ان‌شاءالله عمری باشد وارد اصول انقلاب می‌شویم.

قسمتی از آیه ۲۷۹ سوره مبارکه بقره یکی از این ریشه‌های انقلاب را بیان می‌کند که نه ستم می‌کنید و نه تن به ستم می‌دهید .”لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ” نه ستم می‌کنید و نه زیر بار ستم می‌روید. این یکی از مبانی انقلاب بوده است. اصل آیه درباره ربا است .اما می‌شود از قسمت‌های آیات اصول کلی را برداشت کرد .ستم نکنید و تن به ستم  ندهید  یکی از همان اصول است .همین که در قیام امام حسین علیه السلام خودش را نشان می‌دهد .الگوی همه قیام‌های آزادی‌خواهانه و عدالت‌گرا در سراسر جهان  قیام امام حسین است که ریشه آن قیام همین‌ آیه است . انقلاب اسلامی هم از همان نشئت گرفته است.

جالب است که انقلاب اسلامی از قیام امام حسین علیه السلام منشأ شد و سرمنشأ آن جاست , اما پیروزی انقلاب خود احیاگر قیام حسینی و احیاکننده نهضت امام حسین علیه السلام است. امام رضوان‌الله علیه در یک بیانیه‌ای که صادر کردند در محرم سال ۴۲ در آنجا این طور فرمودند : محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است. همین بیان به مردم جان داد. انقلاب در مردم جان گرفت و پیروزی حاصل شد . چون بنای ما فقط لیست کردن است زیاد توضیح نمی‌دهم.

مبنای دیگر و بیان دیگری که از قرآن کریم به دست می‌آید خارج شدن مردم از تاریکی استبداد به سمت نور حریت و آزادی است که از آیه شریفه پنجم سوره مبارکه ابراهیم فهمیده می‌شود ” وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ”  این آیه بسیار آیه پرمحتوا و پرمعنا و پر مغزی است. فقط یک اشاره اجمالی می‌کنیم که اینجا فرمود به اینکه که قطعاً موسی را با آیات خودمان فرستادیم که موسی خودت و قوم خودت را از تاریکی‌ها به سوی نور بیرون بیاور و روزهای خدا را به آنها یادآوری کن “وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ”  که قطعاً در این یادآوری برای هر شکیبای سپاسگزاری عبرتهایی وجود دارد .

هر روز که خدای تعالی در آن روز قدرت و عظمت خودش را بیشتر آشکار کرده  و آن روز دشمنان بیشتر مأیوس شدند و شکست خوردند آن روز یوم الله است و یوم الله نامیده شده است. درس‌هایی از او برای افراد هست درس‌هایی گرفته می‌شود که فراموش نشود .مطالب این روزهایی که به‌عنوان یوم الله هست بسیار گسترده است .قرآن هم در جاهای مختلف بیاناتی را دارد به این ایام‌الله در جاهای مختلف اشاره کرده است. در تاریخ کم نبوده است .البته در قرآن بعضی مواقع ایام‌الله را ذکر کرده , لفظ ایام‌الله را نیاورده است مثلاً گفته “و اذکُر” یادت بیاور. بعد جریانی را که نگاه می‌کند  و بیان می‌کند یک جریانی است که اگر بخواهد نام‌گذاری بشود همان یوم الله است.

امام رضوان‌الله علیه در سالگرد ۱۷ شهریور سال ۵۷ فرمودند روزی که پیغمبر اکرم به مدینه هجرت کردند این روز یوم الله است . حالا عبارات را ببینید روزی که مکه را فتح کردند یوم الله  است .یوم قدرت‌نمایی خداست که یک یتیم را که همه ردش کرده بودند و نمی‌توانست در وطن خودش زندگی کند در خانه خودش باشد بعد از چندی فتح مکه به دست او شد و آن قلدرها و آن ثروتمند ها و آن قدرتمندها هم تحت سیطره او واقع شدند بعد همینطور مطالب را بیان کردند در ادامه فرمودند به این که روزی که این خبیث فرار کرد اشاره به شاه می‌کنند یوم الله  بود .

این ایام یادتان باشد و از یاد نبرید .روزهای خدا را دائماً باید تکرار کرد. ۱۳ آبان یوم الله است, ۱۷ شهریور یوم الله است, ۲۲ بهمن یوم الله است, ۹ دی یوم الله است که عده‌ای سعی می‌کنند آن را کم‌رنگ کنند بی اهمیتش کنند  بگویند مربوط به یک گروه خاصی از مردم بوده است همه مردم در آن روز حاضر نبودند. این‌ها حرف‌های غلطی است. همه یادشان هست که ۹ دی چه اتفاق بزرگی افتاد و چگونه انقلاب بیمه شد .غرض این که در این آیه شریفه بیان می‌کند که خدای تعالی موسی علیه‌السلام را فرستاد تا مردم را از ظلمت به سمت نور نجات بدهد. این یعنی نورانی شدن جامعه سعادتمند شدن فرد و اجتماع.

یعنی یکی از همان مبانی انقلاب اسلامی که نجات انسان‌ها از ستم بوده  موحد شدن افراد بوده که البته این کار به سادگی صورت نمی‌گیرد. بلکه انسان‌هایی را می‌خواهد که باید این انسان‌ها صبار باشند. این انسان‌ها شکور باشند .خوب دقت دارید عرض کردم که این آیه محتوایش زیاد است. گفت صبّار و شکور, نفرمود صابر و شاکر. یعنی کار کار سختی است. خیلی مهم است .باید خیلی صبر کرد و خیلی شکرگزار بود تا به ان نتیجه که حیات طیبه است رسید و نزدیک شد. اصلاح و تغییر دادن جامعه آن هم جامعه‌ای که مدت‌ها در مسیر کج حرکت کرده در مسیر نادرست بوده او را بیاوریم و در مسیر قرارش بدهیم, الهی اش کنیم یا آن طور که خدا نمی‌پسندیده بوده بخواهیم خدا پسند کنیم یک مربی الهی می‌خواهد. انسانی که خودش تربیت شده خداست تا بتواند انسان‌ها را تربیت کند.

۲۳ سال طول کشید که پیغمبر خدا این جمعیت را به نصاب لازم رساند و در آن جایگاه قرار داد .امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه در یک بیانی ‌فرمودند : رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم بنده و فرستاده خداست او را با حق و با آیین هدایت فرستاد تا علت و بیماری یعنی بیماری‌های روحی, روانی, عقلی, عملی از شما بزداید. بیماری‌های شما را کم کند. یعنی مردم در عصر پیغمبر به یک گرفتاری‌هایی مبتلا شده بودند. رسول‌الله آمد برای نجات و هدایت .خارج کردن از ظلمت ها به سمت نور .این مبنای قیام پیغمبر بوده .ظلمتها, ستم, طاغوت, استکبار, همه اینها تاریکی است . از خواب غفلت بیدارتان سازد. این تربیت امت اسلامی است. ۲۳ سال طول کشید و انقلاب ما هم تأسی از این فراز دارد .دو فراز را از دو ایه برای شما این جلسه گفتیم می‌تواند مبنا و ریشه انقلاب اسلامی باشد. تا ان‌شاءالله در نوبت بعد با قید حیات به اصول انقلاب اسلامی بپردازیم .

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا همان‌طور که اهل بیت دستور دادند مواظب فرزندان خودشان هستند. سعی می‌کنند اصول اولیه دین را به فرزندانشان آموزش بدهند و نسبت به این مطلب اهتمام داشته باشند. حساس باشند. چون می‌دانند که دیگران در رصد آن‌ها هستند  و بنای آنها تهی کردن جامعه و افراد جامعه بخصوص جوانان و فرزندانمان از آن داشته‌های دینی و الهیشان است .ببینید امام ششم علیه السلام دراین‌باره چه فرمود” بادرو اولادکم بالحدیث قبل ان یسبقکم الیهم المرجئه” این روایت روایت معروفی است. فرزندانتان را با احادیث ما و سخنان ما دریابید پرورششان بدهید. قبل از اینکه مرجئه که یک گروهی از گمراهان بودند آنها را فریب دهند.

مرجئه گروهی بودند که ساخته دست بنی‌امیه بودند. یکی از توطئه‌های معاویه و عمروعاص برای فریب و گمراهی مردم تشکیل همین گروه بود. بوسیله او مردم را و بخصوص بچه‌ها را می‌خواستند جمع می‌کردند آنها را گول می‌زدند. مبنای فکری آنها این بود که لازم نیست به دین پایبندی عملی داشت. می‌گفتند لازم نیست که مسلمان خودش را به انجام اعمال فرایض دینی مقید کند. همین که دل انسان مؤمن و معتقد باشد بس است .می‌بینید که در جامعه ما این حرف زیاد توسعه دارد. دلت پاک باشد, دلت سالم باشد, این طور می‌گویند بعد هر گناه و معصیت هم که دلشان خواست انجام می‌دهند. این حرف خیلی خطرناک است.

 اگر در دل آن بچه و کودک و نوجوان و جوان چنین چیزی را القا کنند ببینید که چه مسیر باطلی طی خواهد شد. امام صادق برای این که این را باطل کند فرمودند” ملعونٌ ملعونٌ مَن قالَ الإیمانُ قَولٌ بلا عملٍ” کسی که بگوید که ایمان همان حرف است در دلت باید ایمان داشته باشی اما در مقام عمل, عمل نداشته باشی گوینده این حرف و یک چنین مسیری مورد لعن خداست. ملعون است کسی که این حرف را می‌زند, برای اینکه از مسیر منحرف کنند.

لذا برای نجات فرزندانمان از افراد گمراه که در همه جا حضور دارند باید خودمان اقدام کنیم. مواظبت کنیم. رفت‌وآمد شان, نشست و برخاستشان, مراوداتشان دوستانشان, محل تحصیلشان همه اینها را باید مواظبت کرد. نمی‌شود که رها کرد. بی‌تفاوت نباشید. در آن جلسه هم روایتی را خدمتتان عرض کردم. رسول خدا از پدر و مادرهایی شکایت کرد که فرزندانشان را بی دین می‌کنند . پدر و مادرها نباید در تربیت اسلامی فرزندانشان بی‌تفاوت باشند.

هر وقت پدر و مادر درست عمل کردند افرادی را تحویل دادند که به درد بخور بودند برای جامعه و بعد هم اثری از خودش به جای گذاشته. تمام این شخصیت‌های بزرگی که در عالم هستند را شما نگاه کنید, ریشه آنها پدر و مادرهایشان هستند .هشتم آبان روز شهادت یکی از همین تربیت شده ها است در دوران معاصر ما, یعنی محمدحسین فهمیده, دانش‌آموز ۱۳ ساله ایی که لقب رهبر گرفت از امام امت .این روز روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی نامیده شد. ویژگی‌های او ایمانش بود. بینش عمیقش بود .صلابت در عمل او بود که یک اقدامی را از روی آگاهی و شجاعانه انجام داد در وقت مناسب خودش و اثری ماندگار از خودش به جای گذاشت. شد الگو, شد یکی از مصادیق تربیت شده مکتب اهل بیت که پدر و مادر او او را خوب تربیت کردند. تاسی به حضرت قاسم علیه السلام.

 رهبری درباره شهادت این نوجوان این‌گونه فرمود : زنده نگهداشتن یاد و حادثه شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس می‌باشد. خیلی عبارت دقیقی است. از اصالت‌های دفاع مقدس .دوستان تربیت را دست‌کم نگیرید. مواظب فرزندانتان باشید. تبلیغ این فکر و اندیشه در نسل جوان ما روح انقلابی و ایثار و فداکاری را زنده نگه می‌دارد. چرا آن‌قدر تأکید می‌شود؟ چرا گفتند از اصالت‌های دفاع مقدس است؟ شما می‌بینید که دشمنان قسم خورده ملت تحمل این حرف‌ها را ندارند و از آنجایی که نتوانستند با جنگ سخت به مقاصد خودشان برسند خزنده و نرم با جا دادن خودشان در منصب‌های خاص موریانه صفت تلاش می‌کنند تا باورهای مردم را در تمام زمینه‌های دینی و اعتقادی و انقلابی و سبک زندگی تغییر بدهند تا بتوانند نفوذ و سلطه از دست داده را دوباره به دست بیاورند.

بنابراین هر چیزی که بتواند روحیه استکبارستیزی که از مبانی انقلاب و اصول انقلاب اسلامی ماست  و یکی از باورها و ارزش‌های مردم است این را از دست مردم بگیرند. تا جایی که می‌توانند تلاش می‌کنند و در این زمینه کوتاهی هم نمی‌کنند. لذا هوشیاری و غیرت دینی و انقلابی مسئولین در این زمینه بسیار مهم است. این را در پرانتز عرض می‌کنم متأسفانه در برنامه ششم به مسئله استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین دقیق پرداخته نشده است و این یک خسران است. از مبانی انقلاب اسلامی است و نپرداختن به او کج کردن مسیر انقلاب است.

 من برای همین مسئله شهید فهمیده یک نمونه برای شما عرض کنم .یک روزنامه صهیونیستی که اسمش هم هست ولی نمی‌گویم آنجا می‌نویسد برای دستیابی به توافقی سازنده با ایرانی‌ها باید استراتژی ها و تاکتیک‌ها و حتی متن کتب درسی آنها با آموزه‌های شهادت‌طلبی به صورت کلی تغییر یابد. هنوز در کتاب درسی ایران درسی به نام رهبر کوچک وجود دارد. این عبارت یک روزنامه صهیونیستی است. کتاب‌های ما را بررسی کردند. گفتند چرا در این کتاب‌ها راجع به یک شخصیت حماسی یک کودک که روحیه حماسه را در بچه‌ها تحریک می‌کند زنده نگه می‌دارد, این روحیه انقلابی را شاداب نگه می‌دارد, وجود دارد؟ باید برایش برنامه‌ریزی کرد.

این خیلی گویاست چرا انقدر آقایان خواب هستند . بعد یک مرتبه می‌بینیم نام شهید فهمیده از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم حذف می‌شود. به‌جای او سرزمین‌های همیشه سبز گذاشته می‌شود. این نفوذ نیست؟ نفوذ به چه معناست؟ این تغییر دادن ذائقه‌ها و باورها نیست؟ با دست خودمان این کار را خواهند کرد. البته آموزش و پرورش یک پاسخی داد که بیشتر توجیه کار است نه جواب. آنها بیشتر محک می‌زنند ببینند عکس‌العمل چگونه خواهد بود. این روش دشمن است که اگر کاری می‌خواهد بکند به دست خودی بکند و بعد عکس‌العمل‌ها را ببیند. اگر دیدند حرکتی نشد صدایی در نیامد پیشروی کند. لذا باید هوشیار بود.

بحمدالله مردم با ایمان و انقلابی با رصد دقیق تمام حرکات مرموزانه دشمن را در خارج و در داخل زیر نظر داشته و در زمان مناسب خنثی کرده از بین خواهد برد . مواظبت بر این امور خیلی لازم است. اتفاقاً این روزها بحث پدافند غیرعامل هم هست. همه باید به آن توجه جدی داشته باشیم. روز هشت آبان روز پدافند غیرعامل است. دایره اش وسیع است. بسیار مهم هم هست. باید در یک فرصت مناسبی به او پرداخت. نقش مهم او را در حفظ منابع حیاتی مان, ملی‌مان, زیرساخت‌های مان, در جهات مختلف باید به آن پرداخت. در مقابل دشمنی که هم حمله فیزیکی دارد ,هم حمله نرم دارد, باید بازگو کرد. عزیزانی که در این عرصه فعالیت‌های گسترده‌ای را دارند خارج از استان, داخل استان و کشوری خدا قوت و خسته نباشید عرض می‌کنیم. اما همه ما باید بدانیم و لحظه‌ای هم فراموش نکنیم که استکبار و در رأس او آمریکای پلید جنایتکار دشمن اصلی ما است.

 روز ۱۳ آبان روز تبعید حضرت امام به ترکیه در سال ۴۳, روز تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸, روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز, این مجموعه مربوط به روز ۱۳ آبان است. ذات استکبار سلطه‌گری است. مگر می‌شود با او دست داد و اعتماد کرد. اگر نظام اسلامی در مقابل این اهریمن خونریز و رسوایی که می‌بینید در مناظره برای کسب قدرت که بالاخره یکی از همین دو نفر حاکم خواهد شد و مسئولیت را به‌عهده می‌گیرند, آبروی خودشان را چطور می‌برند در بطن و متن تمدن که خودشان را متمدن می‌دانند, کدخدای جهان می‌دانند ,آقای جهان می‌دانند, اگر در مقابل اینها مقاومت نداشته باشیم اسارت حتمی خواهد بود.

 مبارزه با استکبار با زبان و عمل و رفتار نه تنها روش و سیره امام و رهبری بلکه دستور دین است که خدای تعالی در قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت در بیاناتشان تأکید دارند. همان قاعده نفی سبیل که عرض شد یکی از آن ریشه‌ها است. در مکتب فکری امام ببینید چگونه است. رهبر معظم انقلاب در یک بیانی اینگونه فرمودند: در مکتب فکری امام ضدیت با استبداد و ضدیت با استکبار حرف اول را می‌زند. اصل فکر و ریشه انقلاب اسلامی مخالفت با سلطه است. مخالفت با سلطه و استکبار است.

 در یک بیان دیگر فرمودند: مبارزه با استکبار, مبارزه با نظام سلطه تعطیل پذیر نیست. این جزو کارهای ماست. جزء کارهای اساسی است. جزء مبانی انقلاب است. یعنی اگر مبارزه با استکبار نباشد ما اصلاً تابع قرآن نیستیم. مبارزه با استکبار که تمام نمی‌شود. در مورد مصادیق استکبار آمریکا اتم مصادیق استکبار است. مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نیست. تکالیفش کاملاً روشن است .خودتان را آماده کنید برای ادامه مبارزه با استکبار. این بیان ایشان است که از ما آمادگی را می‌خواهد .

عرض می‌کنیم آقا ملت ایران با تمام وجود در مقابل نفوذ فرهنگی و سلطه اقتصادی و فشارهای سیاسی آمریکا ایستاده و از استکبار تبعیت نکرده و دست‌های خائنی که هر روز به اسم‌های مختلف تلاش می‌کنند روابط را عادی نشان بدهند و دوباره سلطه غرب را برگرداندن قطع خواهند کرد .لذا برادران و خواهران عزیز بدانند آن عملی که به دشمن اعلام می‌کند  که ملت ایران بیدار است و دشمنی‌های او را فراموش نکرده و عوامل داخلی او هم نمی‌توانند تغییری در ذائقه مردم بدهند همین است که هر هفته از زبان مؤمنین در سراسر کشور اسلامی طنین‌انداز است که مرگ بر آمریکا.

 روز سوم صفر بنا بر قولی ولادت پایه‌گذار و نشر دهنده مکتب اهل بیت امام باقر علیه‌السلام در سال ۵۷ قمری است که پیشاپیش ولادت آن امام بزرگوار را تبریک عرض می‌کنیم .شهادت زیدبن علی در کوفه که به خون‌خواهی امام حسین علیه السلام در سال ۱۲۱ قمری قیام کردند. همچنین شهادت دانشمند عالم و فرزانه شخصیت متعبد سیاس غیور فهیم اولین شهید محراب که توسط منافقین در سال ۵۷ به شهادت رسید حضرت آیت‌الله قاضی طباطبایی را گرامی می‌داریم و علو درجات این بزرگواران را از خدای تعالی درخواست می‌کنیم.

نکته پایانی اینکه از اقتصاد مقاومتی خیلی گفته می‌شود اما نوع عملکرد نشان می‌دهد که دل به جای دیگری است. متأسفانه خیلی‌ها می‌گویند و در صدر شعارهایشان قرار دادند. عده‌ای دائماً جهنم را بهشت جلوه می‌دهند و به مردم معرفی می‌کنند. با این که مکرر در مکرر تجربه کردند. باز هم همان مسیر غلط را تکرار می‌کنند. این همه گفته می‌شود که به درون توجه کنید اما متأسفانه در عملکرد مسئولین کمتر دیده می‌شود. حتی در بیانشان هم کمتر دیده می‌شود. در همین استان خودمان بعضاً بعضی از مسئولین شروع می‌کنند به صحبت کردن باز می‌گویند ما محتاج سرمایه‌گذار خارجی در داخل هستیم. بله اگر سرمایه‌گذار خارجی زیرساخت‌ها را آورد کار خوبی است. اما اگر چیزهایی را آورد که ما را مصرف زده کند مطلوب نیست.

چرا این همه موفقیت دانشمندان داخلی نادیده گرفته می‌شود. جای تأسف است که در استان, مراکز آزمایشگاه‌های تشخیص طبی را به شرکت ترکیه‌ای واگذار کردند. یعنی ما در این زمینه توان نداریم؟ وقتی در نانو فناوری, در سلول‌های بنیادین, در ساخت پهباد با آن تکنولوژی پیچیده, با ساخت موشک‌های نقطه زن در ۲ هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر دانشمندان ما توان دارند, چرا عزت مردم را از بین می‌برید؟ مسئولین استان چرا خواب هستند؟ مدتی قبل برو و بیا شد آخر سر شد کارخانه سیگار در اشتهارد آن هم توسط یک شرکت خارجی. حالا ما روی آن زیاد موضع‌گیری نکردیم یک توضیح داشتیم آنجا حتماً یک کالای ضروری بود یا یک کالای ضروری است که اگر نداشتیم خسران بود. خودمان هم توان ساختش را نداشتیم.

حالا هم این قضیه جدیدی که این روزها اتفاق افتاده. خب نمایندگان بزرگوار استان ورود کنند. اگر هم توجیه درستی دارد این کار روی قاعده‌ای بوده قاعده اش را برای مردم بیان کنند که مردم هم آرامشی داشته باشند. توجیه نکنند, دلیل تراشی نکنند, واقعاً اگر توضیحی دارد که نمی‌دانیم او را تبیین کنند که مردم هم بدانند. من این‌ها را هم که عرض می‌کنم برای ثبت در تاریخ است که یک نفر بالاخره دادی زد. یک صدایی درآمد. ولو اینکه شاید عمل نکنند آن کسانی که باید عمل کنند.

خیلی از موارد این‌گونه است. حسین علیه‌السلام وقتی بچه را روی دستش می‌گیرد می‌داند که آنها تیر خواهند زد اما خباثت طرف مقابل را می‌خواهد نشان بدهد که آن طرف مقابل چگونه خباثت می‌کند. بعضی از حرکت‌ها برای نشان دادن و فهماندن مطلب است. نه این که نمی‌دانیم کجاست و چگونه است. الان می‌بینید در بیان آمار, من نمی‌دانم نسبت به مردم این دوستان چگونه فکر می‌کنند. در آمار دادن بعضی وقت‌ها به فاصله یک روز آمارهای متناقض و ضدونقیض داده می‌شود. یک عده هم کف و سوت می‌کشند. یک روز می‌گویند به اینکه ایجاد اشتغال برای بیکاران از توان ما خارج است. روز بعد می‌گویند ۷۱۴ هزار شغل ایجاد کردیم.

یک بزرگواری گزارش می‌دهد که سال۹۴ , فلان قدر درآمد نفتی داشتیم. بعد بانک مرکزی گزارش می‌دهد  در سال ۹۴ , عدد دیگری درآمد داشتیم. اینها را نمی‌فهمیم یعنی چه؟ سوال هم که می‌کنیم می‌گویند چرا این‌طور سوال می‌کنید. سؤال نکنیم شفاف شفاف اعتراض کنیم می‌گویند امام جمعه چرا اعتراض می‌کند. سکوت کنیم و از گل و گلاب بگوییم می‌گویند چه آدم خوبی است باید برویم آب وضویش را برای تبرک برداریم. خیال کردند که ما ساکت می‌شویم.

هر هفته بنای ما بر این می‌شود که کم صحبت کنیم اما نمی‌دانم متأسفانه یا خوشبختانه مسائلی که هست زیاد است ناچار می‌شوم که توضیح بدهم .راجع به بانک‌ها, به کارگیری فتنه‌گران در بعضی از مسند ها که باز نغمه اش دارد به گوش می‌رسد و سر و صدایش دارد در می‌آید, می‌خواستم تذکر بدهم صندوق فرهنگیان و دزدی‌هایی که شده است که دیگر فرصت  نیست.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.