نماینده ولی‌فقیه در البرز:

مرحوم سلحشور، هنر را با معارف دینی و الهی عجین کرد

فضای مجازی ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ۰

حسینی همدانی - سخنرانی (2) (1024x576)

نماینده ولی فقیه در استان البرز در مراسم بزرگداشت زنده یاد فرج‌الله سلحشور که عصر دیروز در محل سالن میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشتند: بنده با شخصیت فرج‌الله سلحشور در تئاتر حر آشنا شدم که این هنرمند در این نمایش با صلابت اجرایی زیبا داشت.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی با تاکید بر اینکه زنده یاد فرج‌الله سلحشور هنر را با معارف دینی و الهی عجین کرد، گفتند: هنر وی آثار فراوانی را به جامعه عرضه کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه امید است خداوند زنده باد سلحشور را با ائمه‌اطهار و اهل بیت (ع) محشور سازد، چرا که معارف الهی را با آثار خود به جهان عرضه کرد، افزودند: در قرآن کریم نیز برای ارائه مفاهیم و مطالب دینی و الهی از زبان هنر استفاده شده است.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه قصه‌های قرآنی یک بعد از ابعاد بیان مطلب در قالب هنر در جان افراد و آدمیان است، تصریح کردند: در آیات قرآن کریم سجع و نظم به کار رفته که این امر بیانگر بعد هنری قرآن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه در قرآن کریم مسایل و مفاهیم معنوی در قالب هنر به مردم تعلیم داده شده است و از این رو هنرمندان باید در این زمینه عملیاتی‌تر وارد عمل شوند، یادآور شدند: ابعاد مختلف هنر، تئاتر و نقش آفرینی برای بیان مفاهیم قرآن به انسان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه مطالب عمیق باید در قالب هنر به مردم عرضه شود تا شاهد آثار مثبت و تاثیرگذار آن باشیم، اظهار داشتند: باید به قرآن کریم پرداخت تا برای مردم تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه زنده یاد فرج‌الله سلحشور گام نخست در این عرصه را محکم برداشت، خاطرنشان کردند: امید است دیگر هنرمندان ادامه‌دهنده این مسیر باشند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.