در دیدار با اصحاب رسانه چهار استان کشور مطرح گردید:

سرعت، دقت و امانت در انتقال خبر، شاخصه های اصلی یک رسانه خوب

فضای مجازی ۰۴ آذر ۱۳۹۴ ۰

تسنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار با مسئولین و خبرنگاران استان‌های البرز، قزوین، قم و زنجان خبرگزاری تسنیم ضمن تبریک هفته بسیج، بیان داشتند: بسیجی، تعریفی عام است و از زمان حضرت آدم تا حضرت ولی‌عصر (عج)، هر کس وظیفه‌ی خود را به‌درستی بشناسد و با مسئولیت‌پذیری به آن عمل کند، بسیجی است و در تمام دوره‌ها، هر جا معضلی بوده است با این فکر و این ایده حل‌شده است و چون این مفهوم سعه ی وجودی دارد، مختص قشر خاصی نیست و مثلاً عرصه رسانه و فعالیت‌های خبری را نیز در برمی‌گیرد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشتند: در حال حاضر باید زمانه را به‌خوبی شناخت، چرا که دوره‌ای که در آن هستیم، بسیار حساس است و دراین‌بین به علت قابلیت‌ها و شرایط رسانه‌ها، تکالیف و وظایف مهمی بر عهده‌ی گردانندگان آن‌هاست.

ایشان با اشاره به اینکه فعالیت‌های رسانه‌ای نوعی از تبلیغ است، خاطرنشان ساختند: تعداد بسیار بالای مخاطبین رسانه‌های جمعی خبری، درصورتی‌که متصدیان آن خود را از آلودگی‌ها منزه نکنند، موجب بروز فتنه‌ها می‌گردد و جریاناتی را به وجود می‌آورد که برای کشور مشکل‌ساز خواهند بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه رسانه‌ها باید نسبت به رشد و ارتقا بینش جامعه احساس مسئولیت داشته باشند، تأکید کردند: برای این کار باید دغدغه‌های ولیّ جامعه را به‌خوبی درک کرده و سپس نسبت به انتشار و انتقال آن اقدام نمایید.

ایشان ادامه دادند: گاهی رسانه‌ها از اصل مطلب غافل می‌شوند و به دنبال حواشی امر می‌روند؛ درصورتی‌که باید با رصد قوی، بزنگاه‌ها و کلمات کلیدی را شناسایی کرده و حول مباحث محوری و اصلی فعالیت کنند.

ایشان با اشاره به کلیدواژه‌هایی چون “نفوذ”، “تحریف شخصیت امام (ره) و انقلاب”، “اسلام رحمانی” و مطالبی ازاین‌دست در بیانات رهبر معظم انقلاب که در طول ماه‌های اخیر به‌کرات در سخنان ایشان به این مفاهیم اشاره‌شده است، اظهار داشتند: علاوه بر خبرنویسی و گزارشگری در این حوزه باید نسبت به تحلیل و توسعه‌ی این مفاهیم و تبیین آن‌ها برای عموم جامعه نیز دقت و عمل لازم را داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ترویج و توسعه‌ی مفهوم “اسلام رحمانی” در دهه‌های گذشته در سطح فضای جامعه و طرح دوباره‌ی آن در ماه‌های اخیر توسط جریانی خاص، اظهار داشتند: در آن دوران با هوشیاری خواص و بصیرت افزایی آنان در جامعه این موج فروکش کرد ولی اکنون باز عده‌ای در تلاش برای فعال کردن این موج هستند و چون نمی‌توانند شفاف عمل کنند، با استفاده از افرادی خاص مانند بعضی انقلابیون عقب‌گرد کرده، به دنبال ایجاد تحریف در اندیشه‌ی امام (ره) و آرمان‌های انقلاب هستند.

ایشان با اشاره به اینکه خبرنگاران باید اهل مطالعه باشند، تأکید کردند: شما باید در همه‌ی زمینه‌ها جزو افراد مطلع باشد تا به‌محض اینکه خبری به شما رسید توانایی تحلیل و اصالت‌سنجی آن را داشته باشد و گرفتار بعضی بازی‌ها نشوید.

ایشان افزودند: یکی دیگر از مواردی که باید موردتوجه اصحاب رسانه باشد این است که از زیاده‌گویی و زیبا و فریبنده کردن ظاهر خبر بپرهیزند، به‌طوری‌که مطلب و محور اصلی خبر گم نشود و به‌طورکلی سرعت، صحت و دقت در خبرنویسی فدای ظواهر امر نشود.

ایشان طهارت روح و نفس را از ملزومات عرصه‌ی فعالیت رسانه‌ای دانسته و خاطرنشان ساختند: اگر با طهارت باشید خبر را خوب درک می‌کنید و خوب هم می‌رسانید و حب و بغض‌ها را در قلم‌زدن و خبررسانی خود دخیل نمی‌کنید.

امام‌جمعه شهر کرج با اشاره به ولایت مداری و فعالیت ارزش‌مدار مجموعه‌ی خبرگزاری تسنیم، بیان داشتند: در مدت‌زمان تقریباً کوتاهی که از عمر این خبرگزاری در فضای رسانه‌ای کشور می‌گذرد، کارنامه‌ی قابل‌تقدیری از خود ارائه داده است.

ایشان ابراز امیدواری کردند: انشالله که این مجموعه در همین مسیر به حرکت خود ادامه بدهد و اگر سرمایه‌گذاری مناسب، با چشم‌انداز و برنامه‌ریزی دقیقی بر روی ظرفیت‌های ان انجام بشود، آثار و برکاتی بیش‌ازپیش به همراه خواهد داشت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.