اهل‌بیت (علیهم السلام) پایه و اساس تربیت

فضای مجازی ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ۰

محرم - حسینی همدانی (3) (1024x576)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مراسم سومین شب عزای اباعبدالله الحسین (ع) که در مصلی کرج برگزار شد به ادامه بحث تفسیر فراز “فَلَعَنَ اللهُ اُمَّهً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ” در زیارت عاشورا پرداختند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی بیان داشتند: گروه خطرناک درون جامعه اسلامی که مشغول خیانت و ظلم و جنایت به فرهنگ اهل‌بیت عصمت طهارت و اهل‌بیت هستند مورد لعن و نفرت‌اند، قران در سوره منافقون روش‌ها، برنامه‌ها و اهداف این گروه را مطرح کرده و زمینه به وجود آمدن عاشورا و ریشه جریان کربلا در زیارت عاشورا بیان‌شده است.

ایشان افزودند: زمانی که قران این گروه را لعن می‌کند حتی شفاعت رسول خدا را نیز نمی‌پذیرد. این طیف دم از پیامبر می‌زنند و به‌ظاهر ولایت پیامبر را قبول دارند اما در خلوت خود این گفته‌ها را مورد تمسخر قرار می‌دهند.

ایشان با بیان اینکه زیارت عاشورا با مطرح کردن این گروه به‌عنوان خطرناک‌ترین دشمن پیغمبر و شیعیان نشان می‌دهد که باید افکار آن‌ها را روشن کرد و راه‌های مقابله با آن‌ها را در جامعه مطرح کرد، اظهار داشتند: فراز “فَلَعَنَ اللهُ اُمَّهً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ” از زیارت عاشورا به شیعه می‌آموزد قبل از هر طیف دیگری که با شیعه دشمنی دارد اعم از یهود و … مراقب کسانی باشید که در لباس دانشمند و اهل‌قلم و علم، مسئولین سیاسی، مملکتی و نزدیک به حکومت، آشنا به معارف اسلامی و الهی، در لباس روحانیت و … انحرافات مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تئوریزه می‌کنند و به خورد مردم می‌دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: یکی از اهداف رضاشاه توسعه زرتشتی گری و بهاییت در جامعه بود و به دستور اطرافیان، آن‌ها را در سیستم کاری خود آورد، آن زمان روزنامه‌ای چاپ شد و حکمی زاده در آن مقاله‌ای نوشت مبنی بر اینکه خشونت در مطالب زیارت عاشورا کم شود! درست در زمان اصلاحات در زمان جمهوری اسلامی عده‌ای از آقایانی که امروز لندن نشین هستند و فرار کردند و البته روشنفکر بودند و مقالات متعدد می‌نوشتند و وزیر بودند نیز گفتند زیارت عاشورا خیلی خشونت دارد و لعن‌های آن باید حذف شود، رشته و دوده یکی است و تکرار می‌شود. لذا باید شناخت و آگاه بود و جریانات را کامل مواظب بود.

ایشان ادامه دادند: برخی با مقدمه‌چینی تلخی را به خورد افراد می‌دهند، عوام نیز اهل مطالعه و بررسی دقیق نیستند و آن شخص نیز از این مسئله سوءاستفاده می‌کند.

ایشان اظهار داشتند: تمام تلاش دشمن از بین بردن فرهنگ اهل‌بیت و اندیشه شیعه است، یهود از همان روز اول این کار را انجام داد و مرتبط با امروز نیست و با غیر خود مخالف است. امروز آمریکا برده یهود است و خیلی حساب‌شده عمل می‌کنند تا دین را نابود کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه “انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا” دلالت به برتری اهل‌بیت به تمام موجودات دارد و اراده خدا منحصراً به این تعلق‌گرفته که هرگونه “رجس” را در هر زمان و مکان از اهل‌بیت دور باشد. بدان معنا که خداوند اهل‌بیت را اساس و محور قرارداد برای تربیت و هدایت انسان‌ها و کمال جامعه بشری زیرا تنها مسیری که انسان را به کمال می‌رساند مسیر اهل‌بیت است. خداوند اراده کرد تا در مسیر آن‌ها هیچ‌گونه کژی نباشد و مسیری هدایتی آن‌ها بهترین راه باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: اگر می‌خواهیم به کمال برسیم باید اهل حسن خلق باشیم، صله‌رحم کنیم، غیبت نکنیم، حسد نداشته باشیم و این ارائه طریق اهل‌بیت برای ماست و در کنار آن دست ما را گرفته و در راه به مقصود خواهند رساند.

ایشان ادامه دادند: حسین (ع) مصباح الهدی و سفینه النجات است. اهل‌بیت پایه و اساس تربیت هستند و در هر امر تربیتی در مکتب آن‌ها رشد می‌یابیم و آنگاه گروهی این هدایت را مورد ظلم قراردادند و بنا دارند نگذارند تا قیامت اهل‌بیت امر هدایتی خود را انجام دهند، کسی که اهل‌بیت را انکار می‌کند درواقع قران را انکار می‌کند. بالاترین مرحله تطهیر در اهل‌بیت تطهیری است که شیطان هرگز نتوانسته است در اهل‌بیت نفوذ داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه خاطرنشان ساختند: از مصادیق رجس “ظلم و جور” است و گروهی که اساس آن‌ها بر ظلم است می‌خواهند ظلم را به خانواده رسول ارتباط دهند اما خداوند لعنت می‌کند بر کسانی که با اعمال خود فرهنگ اهل‌بیت را آلوده می‌کنند و آن‌کسی که می‌گوید من مسلمان و شیعه هستم و در مقام عمل ظلم می‌کند از آن گروه تبعیت کرده است چراکه به طهارت اهل‌بیت خدشه وارد خواهد کرد.

ایشان ادامه دادند: بر همین اساس مسئولینی که بد عمل می‌کنند لکه ننگ شیعه هستند چراکه ظلم و جور، امتیاز دادن، رانت‌خواری کردن و این مسائل را در جامعه رواج دادن به معنی بدنام کردن اهل‌بیت است و لعن خدا شامل حال آن‌ها خواهد شد و اگر اقدامی انجام دهد که متدینین و شیعیان با سطح آگاهی پایین‌تر از قران و دین متنفر شوند نیز لعن می‌شوند؛ لذا زیارت عاشورا را با دقت و توجه به ارکان آن باید مطالعه کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.