مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ شهر کرج/

نصرت الهی نصیب انصار الله خواهد شد

کارشناس روابط عمومی ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۰۸

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

بندگان خدا خودم و شما را به بتقوای الهی دعوت می کنم. خدای تعالی در قسمتی از آیه ۸ سوره مبارکه مائده فرمودند: «اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى». عدالت‌ بورزید که‌ به‌ پرهیزکاری‌ نزدیک‌تر است‌. عرض کردیم با توجه به آیات و روایات و آنچه مردم از ابتدا دنبال آن بوده اند این است که مردم تشنه عدالتند. تعریف مختصری از عدالت کردم و به بعض روایات که به ارزش عدالت تذکر می داد اشاره داشتم.

در ادامه عرض می کنم امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: به  سبب عدالت برکت ها دوچندان می شود. زهرای اطهر سلام  الله علیها فرمودند: خداوند عدالت را برای آرامش دل ها واجب کرده است. امام صادق علیه  السلام فرمود: عدالت از آبی که شخص تشنه به آن می رسد شیرین تر است.

نکته دیگر اینکه در اجرای عدالت نباید بین افراد فرق گذاشت که این خودش بی عدالتی است. امیرالمومنین علیه السلام به امام حسین علیه السلام سفارش فرمود: «اوصیک بتقوی الله» تو را سفارش می کنم به پروای از خدا در روزگار توانگری و تهیدستی یعنی حال تو در این دو شرائط یکسان باشد و در دو حال تقوا را رعایت کن و بعد در ادامه فرمودند: و به رعایت عدالت با دوست و دشمن. این روش مسلمان و شیعه اهل بیت است یکسان رفتار کردن که موارد فراوانی از این نوع برخورد را ائمه داشتند با دوست و دشمن. و در آیه ۸ سوره ممتحنه توصیه می کند با دشمنانی که با شما وارد جنگ نشده اند به عدالت رفتار کنید چون خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد.

اگر دوستان در خاطر شریفشان باشد چند سال قبل در خطبه ها در بحث عدالت در نهج البلاغه نکاتی را عرض کرده بودم که در این نوبت آن موارد را تکمیل می کنم. گاهی امیرالمومنین عدالت را به انصاف معنا می کند. در کلمه قصار ۲۲۳ درباره فرموده‌ خداوند که فرمود: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» خدا به‌ عدالت‌ و احسان‌ فرمان‌ می‌دهد، فرمود: «‏الْعَدْلُ الْإِنْصَافُ وَ الْإِحْسَانُ التَّفَضُّلُ». عدل‌، انصاف‌ است و احسان‌، نیکی‌ کردن است‌‌. یعنی عدل، ستم نکردن، و احسان، بخشش کردن است. البته گاهی انصاف را به عدل معنا کرده اند. و عده ای هم بین عدالت و انصاف فرقی قائل نیستند.

در تعریف عدالت گفتیم قرار دادن هر چیز در جای خودش است که از بیانات حضرت امیر هم این فهمیده میشد. همین بیان را امام علیه السلام در مورد عقل هم دارند. در کلمات قصار حکمت ۲۲۷ دارد از حضرت درخواست کردند که عاقل را توصیف و تعریف کند. حضرت فرمودند: خردمند کسى است که هر چیزى را به جاى خود قرار دهد. گفتند: نادان را براى ما تعریف کنید. فرمود: تعریف کردم. یعنی جاهل هرچیز را در جای خودش نمی گذارد.  یعنی این رابطه بین عقل و عدالت هست عدالت رفتاری است عاقلانه و عقل پسند.

مطلب دیگری که امیرالمومنین برای عدالت فرموده بسیار پر اهمیت است به فرزند گرامیشان فرمودند: «یَا بُنَیَّ اجْعَلْ نَفْسَکَ مِیزَاناً فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ غَیْرِکَ فَأَحْبِبْ لِغَیْرِکَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِکَ…» پسرم‌، خود را میان‌ خویش‌ و دیگری‌ میزانی‌ بشمار، پس‌ آن‌چه‌ برای‌ خود دوست‌ می‌داری‌، برای‌ غیر خود دوست‌ بدار، و آن‌چه‌ را برای‌ خود ناپسند می‌شماری‌، برای‌ دیگران‌ مپسند، و ستم‌ مکن؛ ‌چنان‌که‌ دوست‌ نداری‌ بر تو ستم‌ رود و نیکی‌ کن‌؛ چنان‌که‌ دوست‌ می‌داری‌ به‌ تو نیکی‌ کنند، و آن‌چه ‌برای‌ دیگران‌ زشت‌ می‌داری‌، برای‌ خود زشت‌ بدان‌ و از مردم‌ برای‌ خود، آن‌ را بپسند که‌ در حقّ‌ آنان‌ از خود می‌پسندی‌ و مگوی‌ [به‌ دیگران‌، آن‌چه‌ شنیدن‌ آن‌ را خوش‌ نداری‌] و مگو آن‌چه‌ را نمی‌دانی، ‌هرچند اندک‌ بود آن‌چه‌ می‌دانی‌، و مگو آن‌چه‌ را دوست‌ نداری‌ به‌ تو گویند. این بیان همه اش سفارش به عدالت است.

اگر همین یک دستور را همه رعایت کنیم از مردم عادی گرفته تا مسئولین سطح عدالت در اجتماع در همه عرصه ها بالا خواهد رفت کمی در روایت دقت کنید ببینید چقدر سعه اش گسترده است. اجتماع انسانی بدون عدالت و اجرا شدن آن بقائی ندارد. امنیت و آسایش جامعه به اندازه تحقق عدالت است. امیرالمومنین علیه السلام علت پذیرش و رضایت به امارت بر مسلمین را همین نکته دانستند که بتوانند حق را برپا کنند و به از بین رفتن باطل کمک کنند و عدالت اجتماعی را برقرار کنند. یعنی اگر عدالت اجتماعی به خطر نیفتاده بود حضرت رضایت به خلافت بر مردم نداشتند.

آنچه در این نوبت اشاره می کنم این است برای اینکه بتوانیم عدالت را در جامعه محقق کنیم باید سه سیاست راهبردی را مرحله به مرحله عمل کنیم. قبلا عرض شد که بیان عدالت خیلی خوب است و خیلی هم برد دارد، فصلش هم مفصل است و زیاد می شود صحبت کرد ولی مسئله اساسی این است که این عدالت چگونه باید عملیاتی شود؟! چگونه جامعه عادل داشته باشیم، افراد عادل داشته باشیم، مسئولین عادل داشته باشیم؟!

سه سیاست راهبردی را باید رعایت کرد و مرحله به مرحله باید عمل کنیم؛ اول گفتمان سازی است. آن هم گفتمان دائمی و همیشگی مثل عدالت خواهی و استقلال طلبی. استقلال طلبی برای زمانی دون زمانی نیست. عدالت خواهی باید گفتمان رایج شود؛ دائمی و همیشگی شود. گفتمان سازی یعنی، تلاش برای فراگیری و گسترده شدن یک مفهوم یا مفاهیمی شفاف به طوری که مورد مطالبهی عمومی  و همگانی بشود. با هر سلیقه و هر عقیده همین این را طلب کنند. حضرت آقا فرمودند: «گفتمان، یعنی آن فکر رایج بین مردم، مطالبه عمومی مردم؛ یعنی آن چیزی که به صورت باور عموم تلقّی بشود و مردم به آن توجه داشته باشند».

در مرحله بعد از گفتمان، باید جریان سازی کنیم. یعنی همان گفتمان فراگیر و همه خواه را تبدیل کنیم به یک حرکت اجتماعی. یعنی بین همه سطوح جامعه از لحاظ فکری و عملی پیوند برقرار شود. پس اگر همه افراد جامعه در هر سطحی که هستند راجع به یک موضوع مشخص درگیر باشند، اینجا جریان سازی اتفاق افتاده است؛ و این نمی شود مگر با حرکتی منطقی، با برنامه، روشمند و طی مسیر با ضرب آهنگ مشخص و گام به گام و بدون وقفه، و الا با کار پراکنده و گاهی خسته، گاهی تند و نیمه کاره رها کردن و به کار دیگر پرداختن و عده ای درگیر باشند و عده ای رها و همه گیر نباشد و امثال اینها جریان سازی صورت نمی گیرد.

جریان سازی با برنامه است، مرحله به مرحله و مستمر و پشت سرهم؛ و تا جریان سازی نباشد نوبت به فرهنگ سازی نمی رسد. سه کار باید کرد؛ گفتمان سازی، جریان سازی و فرهنگ سازی تا گفتمان سازینباشد جریان سازی نمی شود و جریان که ساخته شد نوبت به فرهنگ سازی می رسد. اگر طوری عمل شد که گفتمانی تبدیل شد به یک باور در بدنه جامعه که اگر کسی تخلف کرد مورد نکوهش جامعه قرار بگیرد، اینجا یعنی شما موفق شده اید جریان سازی را به فرهنگ سازی وصل کنید. بحث عدالت بخصوص عدالت اجتماعی تا از گفتمان سازی و جریان سازی به فرهنگ سازی نرسد راه به جایی نمی برد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ.

خودم و همه ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می کنم. اهل تقوا نه دروغ می گویند نه در مجلس دروغ می نشینند کمال احتیاط  را دارند که به کسی نسبت ناروا ندهند و خود را گرفتار عواقب دنیایی وآخرتی آن  نکنند. مولانا امیرالمومنین علیه السلام در حکمت ۱۷۶ از حکم نهج البلاغه فرمودند: «مَا کَذَبْتُ وَ لَا کُذِّبْتُ وَ لَا ضَلَلْتُ وَ لَا ضُلَّ بِی». نه دروغ گفته‏ام و نه به من نسبت دروغ داده‏اند، نه گمراه شده‏ام و نه کسى را گمراه کرده‏ام. این صفات همه در حضرت وجود دارد و حرفی درش نیست و مورد اتفاق است. و عصمت امام علیه السلام توسط رسول خدا مکرر در مکرر تاکید شده است. توضیح لازم ندارد.

۱۴ بهمن مصادف است با اول ماه رجب و سال گشت ولادت پر خیر و سرور امام باقر علیه السلام در سال ۵۷ قمری در مدینه منوره. امام باقر علیه السلام در فضایل انسانى و علم و مقامات معنوی، بر همه برادرانش برترى داشت و بعد از امام سجاد علیه السلام به مقام امامت رسید.

در بیانیه گام دوم حضرت آقا به علم و تولید علم و پژوهش و امثال این ها تذکر داده اند که سیره عملی امام باقر علیه  السلام می تواند بهترین الگوی برای نسل جوان دانش پژوه در این زمینه باشد. و چون در بیانیه به جنبه های تربیت دینی و معنویات هم توجه شده تا عالمی آخرت گرا، کمال طلب و متوجه به حیات معنوی تربیت شود در سیره علمی امام باقر علیه السلام به این مهم هم توجه شده است.

امام علیه السلام در آموزش و همچنین عزت مندی جامعه مسلمین از هیچ کمکی دریغ نداشت. با اینکه مواجه بود با حکومت طواغیت و در آن جامعه زندگی میکرد، اما چون امام است و هدایت جامعه ، هدایت فکری و معنوی و ابعاد مختلف در اختیار اوست در این زمینه کوتاهی نداشت، و در هر لحظه که احتیاج بود، وارد عمل میشد.

مطلبی در تاریخ هست که در زمان خلافت طاغوتی عبدالملک  بن  مروان بحران پول رایج در کشورهای اسلامی بوجود آمد. چون سکه هایی که در اختیار مسلمین بود توسط روم ضرب می شد و روی سکه ها هم علائم و نشان های فرهنگ رومی حک شده بود و عبدالملک قصد تغییر داشت اما با مشکلاتی مواجه بود که وقتی با درباریان به شور گذاشت به نتیجه نرسیدند و مشکلات بالا رفت. ناچار و علیرغم میل باطنی اش مجبور شد برای حل مساله دست به دامن امام باقر علیه السلام شود. امام علیه السلام هم روش ضرب سکه متناسب با فرهنگ اسلامی را آموزش داد و نحوه عرضه و رواج آن دربازار را آموزش داد تا تنشی با رومیان هم بوجود نیاید. چون تهدید کرده بودند اگر خودتان سکه بزنید ما روی سکه ها دشنام به پیامبر را حک می کنیم. امام با یک حرکت حساب شده خدمت بزرگی به بازار جهان اسلام در آن زمان انجام داد و سکه رایج را از سلطه امپراطوری روم خارج کرد.

این می تواند الگویی باشد تا جهان اسلام را از سلطه پولی مستکبرین بخصوص دلار آمریکا نجات داد. اما متاسفانه از نور جهان افروز را خاموش کرده ایم و در تاریکی دنبال نور شمعی می گردیم که شاید راه را پیدا کنیم، به نتیجه نمیرسیم.

نکته ای هم راجع به شب لیله الرغائب عرض کنم و آن اینکه آنچه در روایتش آمده با اغماض در سند این است که آن شبی که فضیلت دارد زمانی است که اول ماه پنج شنبه باشد نه هر شب جمعه اول ماه رجب. لذا امسال با این روایت تطبیق دارد .کسانی که قصد عمل دارند باید پنج شنبه را روزه بگیرند و نمازی هم که گفته شده بعد از نماز عشاء خوانده شود و لازم نیست بین مغرب و عشا باشد. البته اگر بین مغرب و عشا هم بخوانند اشکالی ندارد ولی بهتر است بعد از عشا  بخوانند. البته کسی نماز را هم نخواست بخواند، روزه روز پنج شنبه را بگیرد که فضیلت دارد.

ماه رجب هم که شروع می شود دوستان از دست ندهید. مقید باشید که در فصل بندگی واقع می شویم . فصل بندگی هم سه ماه دارد که ماه رجب است و شعبان و رمضان تا به قله و اوج این بندگی که شبهای قدر است ان شاء الله زنده باشیم برسیم و بهره ببریم. ان شاء الله این ماه را با حضور و با دقت و با توجه وارد شویم.

۱۲ بهمن سال گشت ورود امام به ایران و آغاز دهه فجر است. الحمدلله همه شما در متن جریان انقلاب بوده و هستید و اینکه انقلاب اسلامى در طول این ۴۳ سال فراز و نشیب‏هاى بسیار و همچنین تهدیدها و فرصت‏هاى زیادى را به خود دیده است. اما چون این حرکت، الهى و با نیت خالص شروع شد و برای تحقق آن خون های پاکی بر زمین ریخته شد از همه آن پیچ های خطرناک به فضل الهی عبور کرده و این توانمندى را پیدا کرده تا بتواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

و البته تهدیداتی در پیش رو قطعاً وجود دارد که یکى از بهترین راهکارها برای خنثى‏سازى مخاطرات وتهدیدات، استفاده مناسب از فرصت‏ هاست و یکى از بهترین فرصت‏ها جهت زنده نگه داشتن و انتقال مفاهیم بلند نهضت اسلامى، تکریم و بزرگداشت ایام الله دهه فجر است که اگر برنامه ریزی مناسب صورت بگیرد این ظرفیت را دارد که حرکت به سمت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را سرعت بیشتری ببخشد. لذا هدف برگزارکنندگان جشن های این دهه غیر از شادی و نشاط که باید حتما شادی و نشاط هم باشد باید این باشد که بتوانند در قالب های مختلف بخصوص فرهنگی و هنری دستاوردهای انقلاب اسلامی را بدون اغراق و زیاده گوئی به مردم و بویژه نسل جوان برسانند.

امروز به شدت زیر بمباران شبهات و تحریفات و شایعه پراکنی و دروغ سازی ها هستیم و راهکار همان است که حضرت آقا مدتی است روی آن تاکید دارند، جهاد تبیین. همه به اندازه خودشان باید جلوی تحریف واقعیات را بگیرند. در این جشن ها باید یاد و خاطره کسانی  که حبس و زندان و شکنجه و تبعید شدند و بخصوص شهدای انقلاب و ایثاری که خانواده های آنان و فعالان آن دوره کردند را زنده نگهداشت و با آرمان های انقلاب تجدید پیمان کرد و عهد دوباره بست. برگزاری جشن ها باید مردمی برگزار شود با سلیقه خودشان و تا می شود باید نوجوانان و جوانان حضور پررنگ تر و فعال تری داشته باشند.

نباید به دشمنان انقلاب فرصت بروز کینه هایشان را داد اگر کوچکترین فرصت و روزنه ای ببینند بر علیه اسلام و انقلاب اقدام می کنند و خودتان شاهد حرکت های مذبوحانه آنان هستید.  یک روزنه پیدا کنند و یک فرصت چند ثانیه ای پیدا کنند سریع زهر خودشان را میریزند. گمان می کنند باور و اعتقاد مردم را می توانند با چند لحظه و صحنه خدشه دار بکنند. هرگز اینطور نیست.

بله باور مردم تغییر نمیکند اما دچار خدشه می شود؛ و آن وقتی است که ببینند آرمان ها و ارزش های اسلامی فراموش می شود. شعارهای اولیه انقلاب نادیده گرفته می شود. عده ای با عملکرد غلطشان به جای اینکه امیدآفرینی کنند مردم را مایوس می کنند. باید مواظب بود و دست نفوذی ها را که قبلاً رهبر معظم انقلاب خطر آنها را تذکر داده بودند را قطع کرد. گاهی نفوذی کاری می کند که آنچه مطلوب اوست را افراد موجه و مورد اعتماد بگویند. اگر به سخنان رهبری توجه نکنیم و با بیانات صریح ایشان در موارد خاص سلیقه ای رفتار کنیم، یا احترام لازم نسبت به جایگاه تعریف شده ولی جامعه را نداشته باشیم و خود ما قبل از دشمن، با بی توجهی به حرف و دستور ولی، بی احترامی کرده باشیم، یعنی به دشمن فرصت داده ایم که اقدام کند و او را گستاخ کرده ایم که به ارزش ها بی احترامی کند.

عده ای توجه ندارند که سر شاخه نشسته اند و بن می برند و متاسفانه صداهایی هم که می توانند بلند باشند و با فریادشان روشنگری کنند و جلوی انحراف و تحریف را بگیرند با حرف های ظاهر شیرینی که باطنی از حنظل دارد جلوگیری می کنند. باید طبق شاخصه ها و الگوها عمل کنیم و الا برای ما هر روز مساله ای درست می کنند و سر ما را گرم می کنند.

سبک زندگی اسلامی را جدی بگیرید و جدی بگیریم که گفته رهبر فرزانه ماست؛ او را ترویج کنیم و تبلیغ کنیم و خودمان عامل باشیم.  من یک عبارت از سیدنا القائد می خوانم توجه کنید حضرت آقا چه فرمودند: «مردم ما باید چشم و گوش خود را باز کنند برگشت به سمت فرهنگ فاسد و منحط غربی در جامعه  انقلابی و اسلامی ما محال و ممنوع است. ملت و مسئولان انقلاب ما ممکن نیست اجازه دهند تا مجددا رفتار و زندگی مردم به سمتی رود که فرهنگ فاسد غرب تزریق کرده بود. و آن را به زور به این ملت تحمیل نموده بود».

این را به صورت کلی گفتم و نمی خواهم مصداقی برای آن بیان کنم. گاهی بعضی ها به بعضی مسائل اعتراض میکنند که ظاهر این اعتراض خوب است اما نمیدانند مفسده ای را همان کار از بین برده است. باید خیلی زیرک و با توجه بود. البته در جریانات اجتماعی که گوشه ای از آن به مسائل بین المللی گره می خورد باید با زیرکی بیشتر عمل کنیم که دولت محترم در این زمینه توجه لازم را دارد. در همین مساله فوتبال و صعود به جام جهانی که جای تبریک دارد، قصد داشتند با بهانه تراشی هایی جلوی صعود را بگیرند که موفق نشدند که با تدبیری که شد این اتفاق افتاد. باید مواظب بود که خدای نکرده در زمین دشمن حرکت نشود.  اما در مسائل غیر این موارد باید دقت کنیم که با دست خودمان زمینه انحراف جامعه را فراهم نکنیم. این صعود را هم که جای خوشحالی دارد  و مردم را خوشحال کرد به همه عزیزان تبریک عرض میکنیم.

 نکته ای کوتاه راجع به مذاکره و حرف هائی که زده می شود عرض کنم. موضع ایران در این باره تا آنجا که بنده می دانم تغییری نکرده از اول شرط این بود که تحریم ها برداشته شود بعد مذاکره بشود تا امروز هم همین بوده و تغییری نشده. اما طرف مقابل دست و پا می زند که مسیر را تغییر دهد. فکر می کنند باز هم تحریم ها نقشی دارند. آمریکا و اروپا اگر تا حالا نفهمیده باشند که تحریم ها مردم ما را مقاوم تر کرده که خیلی کودن و خنگ هستند. شما هرچه که می توانستید بر سر ملت ما آوردید و تا جائی که ممکن بود تحریم کردید و دیگه چیزی نمانده اما مردم ما تمام سختی هائی که از ناحیه تحریم ها به آن ها رسیده را با زحمت و سختی و مشکلاتی که برای تک تک خانواده ها به وجود آمد  تحمل کردند و تسلیم نشدند هر روز مقاوم تر و مصمم تر شدند و نشانه این صلابت و عزت و عظمت را بزودی در روز ۲۲ بهمن با حضور چشمگیر مردم خواهید دید.

آنچه که به آمریکا و اروپا توصیه می کنیم که قبلاً هم گفتیم این است که نباید فرصت را از دست بدهید؛ وقت کشی به ضرر خودتان خواهد بود باید زودتر تصمیم خود را بگیرید. راهبردهای ایران مشخص است و مکرر اعلام کرده است و هیچ ابهامی ندارد. برگردید به همین راهبرد و زودتر کار را پیش ببرید.

جمعه گذشته دشمن خون ریز پلید، تعلیم دیدگان شیطان و رژیم صهیونیستی و ایادی استکبار، دولت سعودی و امارات مردم مظلوم یمن را در مناطق مختلف، آماج سلاح های خود قرار دادند و تعداد زیادی از مردم بیگناه را وحشیانه به خاک و خون کشیدند. در یک منطقه طبق آماری که دادند بیش از نود نفر به شهادت رسیدند و سازمان های بین المللی هم مثل همیشه خاموشند. سازمان ملل! از چه می ترسی که صدایت در مقابل این نسل کشی وتخریب زیرساخت های یک کشور در نمی آید؟

انگلیس و مصر هم خیال نکنند که جامعه جهانی آنها را نمی بینند که در کجای قصه ایستاده اند. آمار تلفات و خسارات بسیار سنگین است؛ فرصت بیان نیست. فقط در این ۲۴۰۰ روز که یمن درگیر این بلیه است و از این جنگ می گذرد ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر غیر نظامی کشته که بیشتر آنان کودک و زن هستند. و۲۶ هزار۹۳۱ نفر زخمی و مجروح شده اند. و آمار دیگر از زیرساختها، سدها ، فرودگاهها، مزارع، مساجد ثبت شده است که کلا شخم زده اند.

 اما به فضل پروردگار مردم مقاوم و با ایمان یمن که پای آرمان های الهی خود جوانمردانه ایستاده اند به زودی مزد پایمردی خود را خواهند گرفت و دشمنان منکوب و مفتضح خواهند شد کما اینکه تا امروز اینگونه بوده و نصرت الهی نصیب انصارالله خواهد شد. اسرائیل هم باید بداند وقتش که برسد گنبد آهنینش تحمل موشک های یمن را نخواهد داشت.

بنا بود که بعد از نماز راهپیمایی صورت بگیرد به سمت امامزاده حسن علیه السلام و در سراسر کشور هم بنا بود این راهپیمایی صورت بگیرد؛ اما ظاهراً از مرکز شورای هماهنگی گفتند که همین که مردم در حال خارج شدن از نماز هستند و در حال بیرون رفتن از مسجد هستند در همان حال شعار علیه دشمنان دین و قرآن و اهل بیت بخصوص آمریکا و اسرائیل و آل سعود انشاءالله بدهند و راهپیمایی را تخفیف دادند. و الا مردم آماده بودند که انزجار و نفرت خودشان را در قالب راهپیمایی عرضه کنند.

بیانات حضرت آقا را که اخیراً فرمودند ملاحظه کرده و می کنید؛ نکات نغز و مهمی داشت.

و تذکر پایانی اینکه با توجه به فصل سرما و گرفتاری هایی که سرما در بین مردم ایجاد میکند در جامعه که بعضی از افراد توان ندارند و گرمخانه هایی هم که در سطح شهر وجود دارد شاید کفاف ندهد، آن قسمتی که در مصلی برای کرونا در نظر گرفته شده بود و الان قسمت بانوان هست برای نماز، در روزهای دیگر از دوستان مصلی و کسانی که در مصلی مشغول کار هستند تقاضا می‌کنیم که ان‌شاءالله آنجا را فراهم کنند و به صورت گرمخانه درآورند. در طول شبانه روز آن مقداری که مقدور هست را فراهم کنند و آخر هفته هم که نماز است در اختیار نماز باشد تا فصل سرما تمام شود.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.