مشروح خطبه‌های نماز جمعه 17 بهمن‌ماه ۱۳۹۹ شهر کرج/

راه‌حل برون‌رفت از مشکلات روی کار آمدن جوانان حزب‌اللهی است

کارشناس روابط عمومی ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۳۹۹/۱۱/۱۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

سلام‌علیکم و رحمه‌الله.

خطبه اول:

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّینِ

بندگان خدا خودم و شمارا به تقوای الهی سفارش می‌کنم.

حقوق «مادر» در رساله حقوق امام سجاد علیه‌السلام

متقین حقوقی را که نسبت به افراد دور و نزدیک خوددارند به‌خوبی رعایت می‌کنند. یکی از آن حقوق که بسیار بااهمیت است و رعایت آن آثار فراوان دنیایی و آخرتی دارد، رعایت حقوق مادر است که امام سجاد علیه‌السلام در رساله حقوق به بعض از آن حقوق پرداخته است. فرمودند: «فَحَقُّ أُمِّکَ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّهَا حَمَلَتْکَ حَیْثُ لَا یَحْمِلُ أَحَدٌ أَحَداً»؛ و اما حق مادرت این است که بدانى او تو را درجایی نگهداری کرده که کسی نگه نمی‌دارد. (درون خودش) «وَ أَطْعَمَتْکَ مِنْ ثَمَرَهِ قَلْبِهَا مَا لَا یُطْعِمُ أَحَدٌ أَحَداً»؛ و از میوه دلش به تو خورانیده که کسی از آن به دیگرى نمی‌دهد. «وَ أَنَّهَا وَقَتْکَ بِسَمْعِهَا وَ بَصَرِهَا وَ یَدِهَا وَ رِجْلِهَا وَ شَعْرِهَا وَ بَشَرِهَا وَ جَمِیعِ جَوَارِحِهَا»؛ و او است که تو را با گوش و چشم و دست‌وپا و مو و همه وجودش نگهدارى کرده است. «مُسْتَبْشِرَهً بِذَلِکَ فَرِحَهً»؛ و به این کار خرم و شاد است. «مُوَابِلَهً مُحْتَمِلَهً لِمَا فِیهِ مَکْرُوهُهَا وَ أَلَمُهَا وَ ثِقْلُهَا وَ غَمُّهَا». و مواظب بوده و هر ناگوارى و دردى را و گرانى و غمى را تحمل کرده است. «حَتَّى دَفَعَتْهَا عَنْکَ یَدُ الْقُدْرَهِ وَ أَخْرَجَتْکَ إِلَى الْأَرْضِ». تا اینکه به دست قدرت الهی تو به دنیا آمدی و روی زمین قرار گرفتی. «فَرَضِیَتْ أَنْ تَشْبَعَ وَ تَجُوعَ هِیَ». پس بازهم راضی و خوش است که تو سیر باشى و او گرسنه. «وَ تَکْسُوَکَ وَ تَعْرَى». و تو جامه پوشى و او برهنه باشد. «وَ تُرْوِیَکَ وَ تَظْمَأَ». تو را سیراب کند و خود تشنه بماند. «وَ تُظِلَّکَ وَ تَضْحَى». تو را در سایه بدارد و خود زیر آفتاب باشد. «وَ تُنَعِّمَکَ بِبُؤْسِهَا وَ تُلَذِّذَکَ بِالنَّوْمِ بِأَرَقِهَا». و با سختى کشیدن تو را از نعمت بهره‌مند سازد و باتحمل رنج بی‌خوابی تو را از خواب بهره‌مند کند. «وَ کَانَ بَطْنُهَا لَکَ وِعَاءً وَ حَجْرُهَا لَکَ حِوَاءً وَ ثَدْیُهَا لَکَ سِقَاءً». شکمش ظرف وجود تو بوده و دامنش آسایشگاه تو و سینه‌اش سیراب کننده تو. «وَ نَفْسُهَا لَکَ وِقَاءً». و جانش فداى تو شده. «تُبَاشِرُ حَرَّ الدُّنْیَا وَ بَرْدَهَا لَکَ». و به خاطر تو و به‌حساب تو گرم و سرد روزگار را تحمل کرده. «وَ دُونَکَ فَتَشْکُرُهَا عَلَى قَدْرِ ذَلِکَ وَ لَا تَقْدِرُ عَلَیْهِ إِلَّا بِعَوْنِ اللَّهِ وَ تَوْفِیقِهِ». پس باید به همین اندازه قدردان و شکرگزارش باشى و هرگز نمی‌توانی مگر به یارى و توفیق خدا.

امام علیه‌السلام به همین چند جمله مطالب بسیاری را از اول بارداری تا بعدازآن و مشقاتی که مادر تحمل می‌کند را بیان فرمودند. راجع به مادر و وظیفه‌ای که هرکدام از ما در قبال این نعمت بزرگ الهی داریم در یک خطبه و دو خطبه نمی‌گنجد قطعاً ساعات متمادی باید صرف کرد و فقط روایات و توصیه‌های اولیاء دین را مرور کرد. توصیه‌های قرآن کریم راجع به تکریم والدین را بررسی بفرمائید و روایاتی که در ذیل آیات شریفه از معصومین علیهم‌السلام رسیده را مطالعه بفرمائید، تازه متوجه می‌شویم که نمی‌توانیم به‌سادگی حق مطلب، نسبت به عواطف مادرانه به خودمان را که تا دوران کهولت هم ادامه دارد و تمام نمی‌شود و همیشه نگران وضع سلامت و آسایش فرزندانش هست را ادا کرد. پیرمرد هم که بشویم، مادر اگر زنده باشد همان حالت‌ها را نسبت به فرزندش دارد.

بدانید دعای مادران در رفع گرفتاری‌های مادی و معنوی برای دنیا و آخرت ما بسیار مؤثراست. در روایت دارد رسول خدا فرمودند: دعای مادر سریع‌تر اجابت می‌شود، عرض کردند: چرا یا رسول‌الله. حضرت فرمودند: چون مادر رحمت و مهربانی‌اش نسبت به فرزند از پدر بیشتر است، خداوند دعا انسان رحیم و مهربان را هرگز رد نمی‌کند. یقیناً مادران مظهر این صفت ارزشمند هستند. کسانی که دل مادر را می‌شکنند و خدای‌نکرده مادر یک آهی بکشد، زندگی‌شان پریشان می‌شود. ربطی ندارد که مادر اهل ایمان باشد، خداپرست باشد یا نباشد. مادر کلاً این‌گونه است و البته اگر اهل ایمان باشد اثرش بیشتر است.

یا دربیانی امام سجاد علیه‌السلام فرمودند: کسی خدمت رسول خدا صلی‌الله علیه و آله رسید و عرض کرد یا رسول‌الله در تمام عمرم کار زشتی نیست که انجام نداده باشم آیا راه بازگشت و توبه دارم؟ حضرت فرمودند: آیا از پدر و مادرت هیچ‌یک زنده هستند؟ گفت بله پدرم زنده است. حضرت فرمودند: برو به پدرت نیکی کن. روای می‌گوید وقتی آن شخص رفت رسول خدا فرمودند: اگر مادرش زنده بود تأثیر بیشتری داشت.

تکریم و توجه به مادر خیلی عجیب است. روایت از رسول خداست که فرمودند: اگر مشغول نمازخواندن مستحبی هستی و پدرت صدایت کرد اجازه قطع نماز را نداری، اما اگر مادرت صدایت کرد، نمازت را قطع و او را اجابت کن. اهمیت موضوع را ببینید! نمازی را که در هیچ حال نمی‌شود قطع کرد با صدای مادر باید قطع شود.

حالا این دستورات را ببینید با نوع رفتاری که داریم با والدینمان، مخصوصاً با مادرانمان، جوانان بیشتر دقت کنند این فرصت ناب خدمتگزاری را از دست ندهند. این روایت از رسول خدا را یادم هست قبلاً به مناسبتی خواندم که جوانی نزد رسول خدا آمد و عرض کرد: من جوانی هستم بانشاط و دارای قوت و دوست دارم درراه خدا به میدان جهاد قدم بگذارم، منتها مادری دارم که حضور مرا در میدان جهاد خوش ندارد. رسول خدا فرمودند: برگرد و با مادرت همراه باش و او را نگهداری کن، قسم به آن خدائی که مرا به پیامبری مبعوث کرد، ارزش یک‌شب حضور تو در نزد مادرت و انس او به تو از یک سال حضور در میدان جهاد بیشتر است. بحث در این مقوله فراوان است خدای تعالی توفیق قدردانی از مادران را به همه ما عنایت کند که بدون کمک خدا نمی‌توانیم قدردانی کنیم. چون خود حضرت فرمود: «لَا تَقْدِرُ عَلَیْهِ إِلَّا بِعَوْنِ اللَّهِ وَ تَوْفِیقِهِ» نمی‌توانی تشکر کنی مگر خدا توفیق دهد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿۳﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ.

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم.

شرح و تفسیر حکمت ۱۲۷ نهج‌البلاغه

اهل تقوا وابستگی به دنیا نداشته و در همه حال به فکر آخرت خود هستند. مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۲۷ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «اِنَّ لِلهِ مَلَکاً یُنادی فی کُلِّ یَومِ لِدوا للموتِ وَ ابنُوا لِلخرابِ وَ اجمِعُوا لِلفَنَاءِ». برای خداوند فرشته‌ای هست که هرروز فریاد می‌زند؛ بزائید برای مردن، گرد آورید برای از بین رفتن و بسازید برای ویران شدن. این سه مطلب که در این بیان آمده یعنی مردن و از بین رفتن و ویران شدن همه مربوط امور دنیاست که قطعی و تخلف‌ناپذیر است که از بین می‌رود. چیزی در دنیا ماندگار نیست. هیچ انسانی ولو انبیای خدا در دنیا ابدی نیستند. هیچ خانه‌ای تا ابد سالم نمی‌ماند. همه‌چیز از بین می‌رود؛ یعنی هرروز منادی ما را از آخر کار دنیا که رنج و ویرانی است خبر می‌کند و تذکر می‌دهد که دل‌بستگی‌های خود را کم کنید و خود را برای آخرت آماده کنید، چراکه دنیا خانه‌ی پایداری و قرار نیست. کسی در دنیا قرار ندارد. حتی کسانی که زندگی عالی هم دارند آرامش ندارند. باید از دنیا بهره برد برای آخرت. خدای تعالی همّ ما و محبوب ما را دنیا نگرداند.

تحریف همه‌جانبه انقلاب در دستور کار دشمن است

۲۲ بهمن سال گشت پیروزی انقلاب اسلامی را به همه شما تبریک عرض می‌کنم. عید چهل و دوم است و شروع سال چهل و سوم. اتفاقاتی که در آن روزها می‌افتاد عبرت‌آموز بود، رهبری‌های حضرت امام ره، اطاعت مردم در کمال وحدت و انسجام، به همراه حرکاتی نظیر مانور ۱۹ بهمن همافران نیروی هوائی در آن موقعیتِ حساس و بیعت با امام، نتیجه‌اش شد موفقیت و پیروزی. همیشه این تذکر را داده‌ام اینکه وظیفه خود را بفهمیم یک‌طرف قضیه است که خیلی مهم است و عده‌ای در همین فهم با مشکل مواجه هستند، اما مهم‌تر از آن، عمل به‌موقع است که اگر دیر انجام شود، اثر خود را از دست می‌دهد. بیعت همافران در آن مقطع کار بزرگ و به موقعی بود که انجام دادند و سرعت پیروزی را بیشتر کرد.

در نوبت (هفته گذشته) قبل عرض کردم انقلاب دگرگونی‌ها و تحولات عظیمی در همه عرصه‌ها به وجود آورد که لازم است همان‌طور که حضرت آقا در بیانیه گام دوم فرمودند راجع به انقلاب و مبانی و اهداف آن بیشتر شناخت پیدا شود و لذا من این سؤال را مطرح کردم که چرا اصلاً انقلاب کردیم؟ و اینکه آیا ریشه حرکت مردم رسیدن به رفاه و آب‌ونان بود که اوایل انقلاب بعض گروهک‌های مارکسیستی برای انحراف جریان اصیل انقلاب شعار نان، مسکن، آزادی را سر داده بودند و یا اینکه مطلب بالاتری بود و حاکمیت ارزش-های الهی، عدالت و استقلال و امثال این‌ها بود که مختصر بیان کردیم و الحمدالله اثربخش بود چون دیدم در فضای مجازی، دشمنان خارجی انقلاب و قبیله‌ی نیرنگ‌باز داخلی را وادار به پرخاشگری کرده است. فهمیدم حرفم را درست زدم.

آنچه در این نوبت عرض می‌کنم این است، حالا که خدای تعالی بر ما منت گذاشت و توانستیم با مجاهدت‌های مردان الهی و رهبری‌های امامین انقلاب تا پیروزی و سپس تثبیت انقلاب پیش برویم نباید نسبت به مسائل اطرافمان بی‌تفاوت باشیم و خیال کنیم آفتی به انقلاب و نظام وارد نمی‌شود باید همیشه توجه داشته باشیم که این انقلاب دشمن ‌دارد و یا ممکن است دچار آفاتی مثل انحراف و عقب‌گرد و سکون و امثال‌ذلک بشود. پس لازم است به‌دقت رصد کنیم و راه‌های پیشگیری و اگر لازم باشد راه‌های علاج را به دست بیاوریم و عمل کنیم.

یکی از مهم‌ترین آفات که امروز دشمن با انواع روش‌ها به دنبال آن است تحریف همه‌جانبه انقلاب است. اینجا آن نکته‌ای که حضرت آقا تذکر می‌دهند، اول شناخت انقلاب، خودش را نشان می‌دهد. تحریف انقلاب دستور کار است. خوب از کجا شروع کنند؟ همه‌جا. هر جا گیرشان آمد را تحریف می‌کنند؛ اما یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، تحریفِ خود امام است. چرا؟ چون منظومه فکری حضرت امام (ره) که مهندس و معمار انقلاب بود راه رسیدن به اهداف بلند و ارزش‌های الهی نظیر عدالت و عزت ملت و پیشرفت را ترسیم می‌کند و اگر محور اصلی منحرف شود انقلاب از کار می‌افتد. انقلاب را با امام می‌شناسند. اگر امام را از انقلاب بگیریم چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند. پس دست‌به‌کار شدند، گاهی روشن و صریح، اما بیشتر با کنایه و در لفافه و غیرصریح اذهان را موردحمله قراردادند.

من یک جمله از حضرت آقا برای شما بخوانم. ایشان فرمودند: امروز همه افراد «چه کسانى که بیاناتشان در حوزه‌های وسیع کاربرد دارد، چه کسانى که در حوزه‌های کوچک‌تر سخنانشان مؤثر واقع می‌شود، مثل مدرسه و کلاس و دانشگاه و محیط‌های کارگرى و غیره» مسؤولند و اگر دیدند حقایق و محکمات اسلام و انقلاب مورد تحریف قرار می‌گیرد، وظیفه‌دارند تبیین کنند، نباید سکوت کنند. امام به این نکته بسیار توجه می‌کرد و این‌یکی از چیزهایى است که راز استحکام و ماندگارى و پایدارى نظام در آن مندرج است.

یعنی اگر کسی می‌تواند بیان کند باید بیان کند. بر اساس همین بیان چند نکته کوتاه عرض می‌کنم چون می‌توان راجع به چرائی تحریف، چگونگی تحریف، ابعاد تحریف، آثار و نتایج تحریف، راه‌های مقابله با تحریف و ده‌ها عنوان دیگر بحث کرد که ان‌شاءالله عزیزان دیگر به وظیفه خودشان در تبیین این موارد اقدام کنند بنده فعلاً به‌اندازه خطبه فرصت دارم.

تحریف سیره شخصی امام

باید دید تحریف‌کنندگان به کدام‌یک از ابعاد حضرت امام متمرکز هستند و بیشتر اظهارنظر می‌کنند. اگر سی سال گذشته حرف‌هایی را که زدند را یک بررسی کنیم می‌بینیم سیره شخصی امام موردتوجه بوده است. خوب امام شخصی قاطع بود که در بیاناتشان هم فرموده بودند که باکسی عقد اخوت نبسته‌اند. سابقه آشنایی و فامیلی و امثال این‌ها در امام تأثیری نداشت، آنچه مصلحت نظام بود را در نظر می‌گرفت و اگر از کسی تعریف می‌کرد بر اساس اعتقاد او به‌نظام بود. همیشه می‌فرمود میزان حال فعلی افراد است؛ یعنی ممکن است در مقطعی خوب بوده خدماتی هم انجام داده اما امروز و در این مقطع باید دید چه‌کاره است. اگر به همین کلام امام توجه شود خیلی از مشکلات حل می‌شود.

در تاریخ‌داریم وقتی زبیر در مقابل امام علیه‌السلام ایستاد اگر افراد آن دوره توجه می‌کردند که ملاک حال فعلی افراد است نسبت به مبانی و ارزش‌ها و اهداف انقلاب رسول خدا آن جنگ‌ها اتفاق نمی‌افتاد. امروز هم همین‌طور است. کسی که از مبانی انقلاب برگشته باشد ولو خودش در آن نقش داشته، موردقبول نیست. رفتار امام باکسانی که با انقلاب زاویه پیدا کردند کاملاً روشن است. نهضت آزادی، جریان آیت‌الله منتظری و مسئله باند سید مهدی هاشمی و قبل از انقلاب مجاهدین خلق و جبهه ملی و موارد دیگر. لذا روی این شخصیت امام کار می‌کنند تا وجهه دیگری بسازند.

تحریف اندیشه سیاسی امام

دومین کاری که می‌کنند اندیشه سیاسی امام را مورد هجمه قرار می‌دهند. خب امام تربیت‌شده مکتب ثقلین است و با توجه به جامعیت اسلام ایران و جهان اسلام و مستضعفین جهان را مورد خطاب قرار می‌داد. در برخورد با جهان خواران همیشه طلبکار بود و هرگز روحیه‌ی تعاملی با آمریکا و استکبار نداشت. می‌فرمود؛ جهان خواران در هیچ شرایطی موجودیت و ماهیت انقلاب را به رسمیت نمی‌شناسند. دربیانشان دارند: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم استکبار و جهان خواران در تعقیب ما خواهند بود تا حیثیت مکتبی ما را لکه‌دار نمایند. این بیان صریح امام است. بعد می‌بینیم عده‌ای همین سیره را تحریف می‌کنند. می‌گویند بعض دیدگاه‌های امام جنگ با دنیاست. باید با دنیا تعامل داشته باشیم. عده‌ی دیگر خود را استاد گفتگو با دنیا می‌دانند و دیگران را نابلد. می‌گویند امام عامل تنش با دنیای غرب است و ما تا قبل از انقلاب مشکلی با غرب نداشتیم. انقلاب که آمد ما گرفتار شدیم.

جالب است که امام در زمان حیات خودشان به این مطلب جواب داده‌اند: آنان که بر این باورند که ما خامی کرده‌ایم و جمهوری اسلامی سبب دشمنی‌ها شده و موجب گردیده است ایران از چشم شرق و غرب بیفتد خوب است به این سؤال پاسخ دهند که کشورهای جهان سوم خصوصاً ملت ایران کی نزد غربی‌ها و شرقی‌ها محترم بوده است که ما امروز آن را بی‌اعتبار کرده‌ایم. چقدر قشنگ خود امام جلوی آن تحریف را گرفتند.

شما یادتان هست اوج زمان احترامشان به ما، قانون کاپیتولاسیون را اجرا می‌کردند با آن افتضاحی که بود. می‌دانید که در زمان شاه، ایران حیات خلوت امریکا بود؛ و دولت ایران همان نقشی را داشت که امروز عربستان نسبت به امریکا دارد. منابع و معادن و نفت و اموالش را به کمترین قیمت می‌گرفتند و بعد با منت به‌جای پول، اسلحه می‌دادند که برود با همسایه بجنگد جریان جنگ ظفار. امروز همین کار را با عربستان می‌کنند و او را گاو شیرده می‌دانند نفتش را می‌گیرند به‌جای پول سلاح می‌دهند به چند برابر قیمت و بعد به او آموزش می‌دهند و تشویق می‌کنند برو با این‌ سلاح‌ها مسلمان‌های کشور همسایه‌ات را بکش. یمن مظلوم الآن دچار همین توطئه است.

یا مثلاً در اندیشه امام، رفاه با ارزش‌گرایی همراه است. امام دین را یک امر زینتی در زندگی افراد نمی‌دید. دمکراسی را هم در محدوده دین تعریف می‌کردند. اگر از حکومت سخن می‌گفتند فقط رفاه و امنیت را نمی‌دیدند، بلکه حکومت را در همه جنبه‌ها و ابعادِ فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی جامعه مسئول می‌دانستند. اما امروز عده‌ای رفاه را جدا از ارزش‌گرایی می‌بینند و می‌گویند باید رفاه را به دست آورد ولو با تعامل باکسانی که در گفتمان امام جهان خوار هستند. جهان خوارانی که الآن اشاره کردم. این می‌شود تحریف و انحراف در فکر و خط امام. و جالب است که این افراد خود را خیلی نزدیک به امام و خط امامی و امثال این‌ها می‌دانند.

تحریف القا تفاوت در بیان و عمل امام

کار دیگری که در تحریف می‌کنند این است که القاء می‌کنند بین آنچه امام فرموده و آنچه عمل کرده فرق هست. این هم خیلی دردآور است. مثلاً شما سرتاسر صحیفه امام ره را بگردید و هر چه مکتوب و فیلم و صدا از ایشان هست را ببینید و گوش بدهید یک کلمه مثبت راجع به آمریکا نخواهید دید. اما همین ویژگی کاملاً بارز امام را هم جور دیگری القاء می‌کنند. دیدید از امام خاطره نقل کردند که امام موافقت کرده‌اند برعلیه شوروی و آمریکا شعار مرگ داده نشود. دربیانی خود امام دارند: کسی گمان نکند ما راه سازش با جهان خواران را نمی‌دانیم، اما هیهات که خادمان اسلام و سیراب شدگان کوثر جان‌سوز عاشورا، به ملت خود خیانت کنند و تن به مرگ ذلت‌بار بدهند.

ما هم پیرو خط امام و تربیت‌شده همین مکتبیم و در این وعده‌گاه و قرارگاه بصیرت و ایمان در این ایام مبارک و میمون با امام شهیدان تجدیدعهد و پیمان می‌کنیم که تازنده‌ایم دست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بر نخواهیم داشت.

نباید اجازه داد کسانی که با مبانی انقلاب و فکر امام فاصله‌دارند مسئولیت داشته باشند

بحث تحریف مفصل است فرصت بیان ندارم تا راجع بعض یاران اولیه یا دشمنان خارجی یا اپوزیسیون داخلی یا رفاه‌زدگان بعد از انقلاب یا روشنفکران و امثال این‌ها که تحریف می‌کنند صحبت کنم ان‌شاءالله در زمان دیگر؛ اما همه باید این را توجه کنید که اگر خوب از چهارچوب‌های انقلاب پاسداری و صیانت نشود و اصول و محکمات اندیشه امام به نسل بعد خوب منتقل نشود دچار خسارت جبران‌ناپذیر خواهیم شد. باید همیشه از جامعیت منظومه فکری امام گفت. امام جمهوری اسلامی را منهای محتوای آن‌که انقلاب اسلامی و اسلام است، خطرناک می‌دانست و می‌فرمود نباید به جمهوری اسلامی اسمی دل‌خوش کرد. جمهوری اسلامی باشد اما در آن اسلام نباشد به چه در می‌خورد؟! به‌هیچ‌وجه نباید اجازه داد کسانی که با مبانی انقلاب و فکر امام فاصله‌دارند مسئولیت داشته باشند. اندیشه امام را باید به‌عنوان شاقول نگه داشت و هر کارگزار و مسئولی که با آن تراز نیست کنار گذاشت، مدیرانی که ثروت‌اندوزی و قدرت‌طلبی غرب دوستی دارند باعث استحاله نظام هستند. چاره کار را آقا فرمودند که با انتخاب دولت جوان حزب‌اللهی و تغییر کارگزاران مسیر تصحیح خواهد شد. اگر خدا بخواهد شاخص‌های چنین دولتی را در فرصت‌های پیش رو بیان کنم. که دولت جوان به چه معناست و کارگزاران چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند.

خانواده‌ها از سخت‌گیری‌های بی‌مورد و سنگ‌اندازی در مسیر ازدواج بپرهیزند / دشمن از پیر شدن جمعیت ما خوشحال است

بیانات آقا با مداحان را ملاحظه فرمودید؛ تأکید ایشان راجع به ازدواج و تکثیر نسل را جدی بگیرید. خانواده‌ها از سخت‌گیری‌های بی‌مورد و سنگ‌اندازی در مسیر ازدواج بپرهیزند که نزد خدا عذری نخواهند داشت. روایت‌هایش را قبلاً خواندم. گاهی وقت‌ها امکانات وجود دارد، ولی مثلاً پدر اقدامی نمی‌کند. در روایت دارد اگر آن فرزند هر مسیر غلطی را طی کند در تمام‌مسیر غلط آن پدر شریک است. مواظب باشید بی‌جهت سنگ نیندازید و کار را سخت نکنید. نکته‌ای امام تقریباً به این مضمون یاد ما داد که اگر دیدید چیزی دشمن را خوشحال و عصبانی می‌کند باید ضدش عمل کرد. امروز دشمن از پیر شدن جامعه ما خوشحال است پس باید بر ضدش عمل کنیم. و وقتی از تکثیر نسل حرف می‌زنیم که یکی دو هفته قبل من گفتم دیدید در فضای مجازی خارج از کشور که چه بدشان آمده بود. وقتی از تکثیر نسل حرف می‌زنیم ایادی خناس داخلی و خارجی شروع می‌کنند به گربه رقصاندن و باب میل ارباب سخن گفتن. سیاست‌های کلی جمعیت که حضرت آقا فرمودند را باید همه دستگاه‌ها مربوطه به‌خوبی اجرا کنند. در این استان و استان‌های دیگر اجرا شود. متأسفانه کم‌کاری دیده می‌شود.

هفت سال وقت برای رفع تحریم کافی است به فکر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشید

مطلب مهم دیگرِ بیان ایشان، حفظ ادب اسلامی و جمع شدن بدزبانی در جامعه بود که باید نصب العین همه قرار بگیرد. به‌جای بدزبانی و بداخلاقی همه به فکر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشیم. خوب وقتی ما می‌توانیم با خنثی‌سازی تحریم‌ها در بخش دفاعی و موشکی چنان شکوهی برای خود درست کنیم آیا نمی‌توانیم در بخش تحریم اقتصادی چنین حرکتی را داشته باشیم. هفت سال وقت برای رفع تحریم، کافی است به فکر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.