امام‌جمعه کرج:

وظیفه امروز جهان اسلام، حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است

فضای مجازی ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ ۰

وظیفه امروز جهان اسلام، حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی استنماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: متقین، جوانمرد، صادق، وفادار، درستکار و دستگیر درماندگان هستند و طبق حدیث علوی (ع)، چون آنان سعی دارند که طبق دستور خدا عمل کنند؛ اگر لغزشی داشته باشند نیز، خدا از آن‌ها دستگیری می‌کند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تبریک عید بزرگ مبعث، اظهار داشت: مبعث از اعیاد بزرگ اسلامی است که همه ما مسلمین، باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و چهره واقعی، راه و مسیر پیامبر (ص) را که دشمنان هر روز به نحوی مورد هجمه و تخریب قرار می‌دهند، برای دیگران به‌خوبی ترسیم کنیم.

وی بعثت، منشأ تغییرات اساسی عالم در همه‌ی زمان‌ها است، ادامه داد: بعثت همه انبیا سه هدف اصلی یعنی اقامه عدل و قسط در جوامع بشری، تشکیل حکومت الهی برای اجرای احکام و دستورات خداوند و درنهایت بندگی خدا را دنبال می‌کند که درواقع دو هدف اول نیز، بسترساز و عواملی برای هدف اصلی یعنی عبودیت پروردگار متعال هستند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: تحقق عبادت و بندگی راستین، مستلزم اجتناب از طاغوت‌ها است که در جای‌جای قرآن کریم نیز مورد تأکید قرارگرفته است؛ چراکه طاغوت و حکومت طواغیت، همواره مانع اشاعه‌ی روح بندگی و توحید در هرزمانی بوده و هستند.

وی اظهار داشت: آشنایی با اهداف بعثت و نشر و گسترش این اهداف، ازجمله توسعه اخلاق و معنویت در جوامع بشری، وظیفه‌ی امروز هر مسلمان است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با بیان اینکه جهان اسلام برای نجات انسان‌ها و کوتاه کردن دست مستکبران عالم، باید به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کند، تأکید کرد: مسلمین، امروز این قدرت را دارند که با وحدت کلمه، در مسیر هدف بعثت گام برداشته و با عرضه‌ی مکارم اخلاق، دستورات اجتماعی اسلام، نحوه حکومت‌داری و امثال‌ذلک، به بشریت گرفتارشده در دام جاهلیت مدرن یاری رسانه و او را نجات دهند.

وی اظهار داشت: نظام استکباری به‌خوبی فهمیده که اگر در مقابل اسلام انقلابی که همان اسلام ناب محمدی (ص) است، کوتاه آمد، همه‌چیز خود را ازدست‌داده است؛ لذا با تمام قوا قصد نابودی آن را دارد و البته در این مسیر از اموال و زمین و قوای دولت‌های منفعل و مرتجع و عیاش منطقه هم بهره می‌برند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: اتفاقاتی که به نفع محور مقاومت در منطقه رخ داد، موجب ثبات سوریه شد که این ثبات، تهدیدی برای رژیم تروریست اسراییل تلقی می‌شود، لذا می‌بینید دروغ می‌گویند، تهدید می‌کنند، آرایش جنگی می‌گیرند و تلاش می‌کنند به نحوی مانع ایجاد این حالت ثبات شوند که باید این حرکات را در رصد داشت و به آن‌ها پاسخ مناسب داد.

وی خاطرنشان ساخت: دشمنان باید بدانند که غیورمردان رزمنده ایران در ارتش و سپاه و بسیج منتظرند تا خطایی از اسراییل و یا آمریکا نسبت به منافع و امنیت و داشته‌های ایران در هرکجای دنیا سر بزند تا این غده‌ی سرطانی را برای همیشه از صحنه جغرافیایی زمین پاک کنند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با گرامیداشت روز ارتش در ۲۹ فروردین‌ماه، یادآور شد: در روزهایی که ضدانقلاب و منافقین، با جنگ روانی شدید، قصد تخریب ارتش را داشته و شعار انحلال ارتش را فریاد می‌کشیدند، امام (ره) در اقدامی تاریخی و با تدبیری دقیق، این روز را به‌عنوان روز ارتش نام‌گذاری کردند تا در طول زمان از حماسه‌های غیورمردان این نیرو و جان‌فشانی‌های ارتشیان عزیز در همه‌ی عرصه‌ها قدردانی شود.

وی افزود: ارتش تا امروز در تمام عرصه‌های موردنیاز کشور، خالصانه حضورداشته‌اند و در مبارزه با ضدانقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، رشد و خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف نظامی و اقتصادی و اجتماعی فعالانه شرکت داشته‌اند که از تمام این تلاش‌ها قدردانی کرده و این روز را به همه ارتشیان تبریک می‌گوییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در ادامه‌ی خطبه‌های نماز، بیان داشت: جریان نفوذ با سوءاستفاده از فضای مجازی به نفع اهداف پلید خود، درصدد از بین بردن امنیت روانی جامعه و تخریب بنیان‌های دینی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی نظام اسلامی است و با کمک پیام‌رسان‌های خارجی، بخصوص تلگرام، قوانین جمهوری اسلامی ایران را به‌صراحت نقض می‌کند، لذا بهتر این است که همه به‌سرعت از این فضا خارج شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: لذا همین‌جا اعلام می‌کنم، دوستان ما در ستاد نماز جمعه، دفتر امام‌جمعه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی و وجوهات تا زمان آغاز فعالیت در پیام‌رسان‌های داخلی، از سایت اینترنتی جهت کارهای خود استفاده کنند و سریعاً از پیام‌رسان‌های خارجی خارج شوند.

وی ادامه داد: از همین‌جا از همه مردم نیز دعوت می‌کنم به پویش استفاده از پیام‌رسان داخلی بپیوندند تا ان‌شاءالله به یک جریان در مسیر قطع سوءاستفاده‌های دشمنان و تقویت منافع ملی تبدیل شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به بیانات هفته گذشته رهبر انقلاب در همین خصوص، گفت: رهبری به یکی از دستورات قطعی اسلام و نظام در راستای حراست از حقوق شهروندی اشاره کردند که می‌تواند توسط همین فضای مجازی از بین برود و بیان داشتند تعرض به حریم مردم در فضای مجازی شرعاً حرام است و متصدیان کار در دستگاه‌های قضایی و دولتی باید مراقب باشند تا مطالب و اطلاعات مردم دراین فضا محفوظ بماند.

وی در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به لزوم تقویت گفتمان اقتصاد مقاومتی و شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی در جامعه بیان داشت: اسلام به کار کردن تأکید فراوان دارد و بیکاری، تنبلی، وابسته به دیگران شدن و از دست رنج دیگران خوردن را مذمت می‌کند؛ لذا روایات فراوان، مردم را به کار کردن و خوب و بی‌عیب کارکردن تأکید دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: قرآن کریم در سوره ملک، بیان می‌کند که خداوند متعال زمین را رام انسان قرارداد تا در آن پخش شوند و از نعمت‌های خداوند رزق خود را به دست بیاورند؛ البته روایات فراوان اسلامی، بی‌عدالتی‌های اقتصادی را مذمت می‌کنند و راهکارهای خروج از این بی‌عدالتی‌ها را نیز بیان می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: اسلام با اقتصادی که نتیجه آن تکثر و پرخوری عده‌ای و نداری و استضعاف گروه دیگر باشد شدیداً مخالف است که ان‌شاءالله از این هفته متناوباً به بیان بعضی از آیات و روایات در این خصوص خواهیم پرداخت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.