آیت‌الله حسینی همدانی در همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی:

هدف انقلاب اسلامی پیوستن به جامعه جهانی نیست/ امنیت جامعه آرمانی با پلیس تراز انقلاب محقق خواهد شد/ نیروی انتظامی؛ از مخاطبان ویژه بیانیه گام دوم

روابط عمومی (۲) ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی نیروی انتظامی را از مخاطبان اخص بند اقتصادی بیانیه گام دوم خواند و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین برخورد با افرادی که امنیت اقتصادی جامعه را مختل می‌کنند، مستقیماً به نیروی انتظامی برمی‌گردد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، با حضور آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، در سالن همایش‌های مرکز ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله حسینی همدانی عنوان «جایگاه جامعه اسلامی در بیانیه «گام دوم» و نقش ناجا در تحقق آن» را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: بیانیه «گام دوم» لایه‌های ویژه‌ای دارد و طرح نامه‌ای برای آینده است، لذا باید برای آن، طرح‌ها و قوانینی تنظیم‌ شود که برای ۴۰ سال آینده به‌عنوان نقشه راه مورداستفاده قرار گیرد.

وی به مخاطبان سه‌گانه بیانیه گام دوم اشاره کرد و اظهار داشت: هفت بند و توصیه بیانیه گام دوم، سه مخاطب دارد که عموم مردم، مخاطبان عام و جوانان، مخاطبان خاص این بیانیه هستند.

امام‌جمعه کرج در ادامه دستگاه‌ها و نهادها را مخاطبان خاص بیانیه گام دوم عنوان کرد و گفت: یکی از توصیه‌های هفتگانه بیانیه «گام دوم» معنویت و اخلاق است که حوزه‌های علمیه و روحانیت به‌عنوان مخاطبان اخص این بند، وظیفه طراحی و برنامه‌ریزی آن برای خود و جامعه بر را عهده‌دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: نیروی انتظامی نیز از مخاطبان اخص این توصیه است، چراکه پلیس تراز انقلاب اسلامی، نیرویی است باصلابت انقلابی و درعین‌حال روح معنویت و اخلاق نیز در برخورد با دیگران باید در آن‌ها و اطرافیانشان حاکم باشد.

وی در بخش دیگری به جنگ فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: جنگ اصلی دشمن جنگ فرهنگی است. من‌جمله جنگ روایت‌هاست که بسیار توسعه پیداکرده است. همچنین جنگ اراده‌ها، سکوت و مارپیچ سکوت که روشی است در پیشبرد اهداف دشمن در عرصه رسانه.

نیروی انتظامی، از مخاطبان ویژه بند اقتصادی بیانیه گام دوم

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: قبل از جنگ فرهنگی، دشمن با جنگ اقتصادی که قطعاً مغلوب شده است در حال دشمنی با ما است که یکی از بندهای بیانیه گام دوم نیز به بحث اقتصاد اختصاص داده‌شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی به مخاطبان سه‌گانه بند اقتصاد بیانیه گام دوم اشاره کرد و بیان داشت: خطاب عام آن به همه مردم است و مخاطبی خاص دارد که جوان‌ها هستند و باید وارد میدان شده و مشغول کار شوند و خطاب اخص آن نیز به دستگاه‌های اقتصادی است.

وی نیروی انتظامی را نیز از مخاطبان اخص بند اقتصادی بیانیه گام دوم خواند و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین برخورد با افرادی که امنیت اقتصادی جامعه را مختل می‌کنند، مستقیماً به نیروی انتظامی برمی‌گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه تمامی دستورات اسلام سیاسی اجتماعی است، عنوان کرد: کسی که حتی به‌تنهایی نماز می‌خواند ازآن‌جهت که نماز «تَنهى‏ عن الفحشاءِ و المُنکر» است و یکی از منکرات استکبار است، لذا استکبارستیز و حامی مستضعفان است و در مسیر برقراری عدالت اجتماعی قدم برمی‌دارد.

آرمان انقلاب اسلامی درک دولت مهدوی است

آیت‌الله حسینی همدانی رسیدن به تمدن نوین اسلامی را هدف مقدس انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: انقلاب ما چهل سال قبل با هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل، به همراهی مردم و جلوداری روحانیت به پیروزی رسید که اولین گام از مراحل رسیدن به هدف مقدس تمدن نوین اسلامی است.

وی در کلام امامین انقلاب، عقلانیت، معنویت و عدالت را سه رکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بخش عقلانیت که ریشه در معرفت دارد، باید با نظام تشریعی و تکوینی هماهنگ باشد تا بتواند یک نظام اجتماعی قویم و منسجم را پی‌ریزی کند و در دام غرب، لیبرالیسم، سکولاریسم و امثال ذالک نیفتد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در ادامه افزود: انقلاب اسلامی در باب معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی و هستی‌شناسی بر اساس تفکر الهی حرکت می‌کند؛ یعنی آنچه را که ما در این انقلاب به‌عنوان آرمان به آن نگاه می‌کنیم، رسیدن به عصر ظهور و درک دولت مهدوی است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: وقتی شما به بیانیه گام دوم نگاه می‌کنید می‌بینید که رهبر معظم انقلاب مسیر این بیانیه را به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که هدف آن رسیدن به دوران ظهور است و این حرکت با انقلاب اسلامی شروع‌شده است.

تفکری انحرافی؛ انقلاب کردیم تا به جامعه جهانی بپیوندیم

وی پیوستن به جامعه جهانی را تفکر انحرافی عده‌ای در گام اول خواند و تأکید کرد: عده‌ای در گام اول یعنی تشکیل انقلاب اسلامی به بیراهه رفتند و فکر کردند که انقلاب اسلامی تشکیل شد تا با تغییر نظام، خود را به جامعه جهانی برساند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز افزود: هدف انقلاب اسلامی هضم شدن در هاضمه جامعه جهانی و یکی از اعضای جامعه جهانی‌شدن نیست. ما به سمت دولت مهدوی حرکت می‌کنیم و کاملاً با لیبرالیسم و سکولاریسم فاصله‌داریم.

آیت‌الله حسینی همدانی ریشه مشکلات امروز جامعه را همین تفکر عنوان کرد و گفت: متأسفانه تمام مسائلی که این روزها می‌بینید ریشه‌اش تفکری است که می‌پندارد انقلاب کردیم تا به جامعه جهانی بپیوندیم و حالا تمام تلاششان برقراری ارتباط با غرب است.

وی محور حرکت انقلاب را عقلانیت دانست و گفت: اگر عقلانیت و معنویت نباشد این انقلاب دیگر معنا ندارد. بیانیه گام دوم سرار عقلانیت، معنویت و عدالت است و در آن دائماً بر ضد لیبرالیسم صحبت شده است.

امنیت جامعه آرمانی با پلیس تراز انقلاب محقق خواهد شد

رئیس بنیاد غدیر استان البرز امنیت را بستری برای تحقق عقلانیت، معنویت و عدالت در جامعه اسلامی خواند و بیان داشت: در شاکله حکومت اسلامی بخش مهمی از امنیت داخلی و مرزها با گستره فراوانی که به برکت نظام اسلامی برای پلیس و ناجا دیده‌شده است، به دست نیروی انتظامی محقق خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی به تحولات اساسی در سیستم ساختاری نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: در مقطعی از زمان پلیس دوره‌دیده بود که در مقابل مردم بایستاد؛ اما امروز شبکه متصل و باصلابتی است که دارای ارزش‌های معنوی و الهی است.

وی افزود: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، قاری قرآن، نویسنده و دانشمندان زیادی دارد. دارای افرادی متخصص در زمینه‌های تخصصی پلیس و در معارف اسلامی نیز دارای انسان‌هایی فرهیخته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه در این عرصه، قانون برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مهم است، تصریح کرد: هم‌اکنون ما در مراحل پنج‌گانه نظام سازی اسلامی قرار داریم و اگر پلیس تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرد، امنیت جامعه آرمانی که مقدمه جامعه تمدنی است، محقق خواهد شد.

با بصیرت‌افزایی امانتدار انقلاب باشیم

آیت‌الله حسینی همدانی بر حفظ انقلاب اسلامی به‌عنوان امانتی الهی تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی امانتی الهی است که خون‌های فراوانی برای به ثمر رسیدن، تثبیت و استمرار آن ریخته شده است. همین چند روز قبل خود شما نیز شهید دادید، لذا همه باید بر بصیرت خود بیفزاییم و نگذاریم این امانت الهی دچار تحریف شود.

وی در پایان ضمن عرض تبریک میلاد امام عسکری علیه‌السلام حدیثی را در جهت رشد معنوی نیروهای پلیس روایت کرد و گفت: به جهت اینکه کار شما حساس است و معنویت باید در شما بیشتر باشد، روایتی از امام عسکری می‌خوانم که حضرت فرمودند: همه ما در سفری  به سمت لقاء خدا هستیم که مرکب راهوار این سفر، شب‌زنده‌داری است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.