خطبه/

مشروح خطبه های نماز جمعه ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۷ شهر کرج استان البرز

فضای مجازی ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۷/۱/۱۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

تفکر بسیج روز پیشرفت اقتصاد سیاست فرهنگ

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین

ایها المومنون و المومنات أُوصِیکُمْ ونفسی بِتَقْوَى اللَّهِ.

اینکه اهل تقوا زبان خود را حفظ می­کنند بحثی بود که بیش از ۵۰ جلسه به آن پرداختیم و به بعض از آلودگی­های مربوط به زبان اشاره‌کرده و راه­های درمان، در صورت ابتلا را هم مختصر بیان کردیم.

 

تقوا؛ حفظ گوش و چشم از ناپاکی‌ها

خوب است در همین فضا به بعض مسائل مربوط به گوش و چشم هم بپردازیم و این بحث را تکمیل کنیم. این دو نعمت بزرگ، نقش مهمی در زندگی مادی و معنوی ما دارند؛ و مسیر مستقیم و غیرمستقیم برای قلب را همین دو عضو مشخص می­کنند.

چشم اگر کج بین و یا دوبین و یا اصلاً نابینا بود، بر قلب اثر می­گذارد و گوش هم همین‌طور؛ و معمولاً هم این دو با هم موردبحث هستند. قلب، هر چه را گوش و چشم برای او بفرستند یادداشت می­کند و سرنوشت صاحب خود را می­سازند. لذا قرآن کریم در قسمتی از آیه ۳۱ سوره مبارکه اسراء، گوش و چشم را به همراه قلب مسئول می­داند.

فرمود: إِنَّ السَّمْعَ وَالبَصَرَ وَالْفُؤادَ کُلُّ اُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْئُولاً* همانا گوش و چشم و دل (که وسیله علم‌اند) همه، مورد سؤال قرار خواهند گرفت؛ و همان‌طور که قبلاً به مناسبتی عرض شد آیه شریفه راه ورود به قلب را گوش و چشم می‌داند و گوش را هم مقدم ذکر کرده است. چون فعالیت گوش از چشم بیشتر است.

مثلاً گوش در تاریکی محض، در باد و باران شدیدی که به سمت صورت می­بارد و امثال‌ذلک بازهم می­شنود و کارایی دارد. ولی چشم برای دیدن احتیاج به نور دارد. اگر چشم و گوش را مواظبت کردیم و پاک نگه داشتیم، قلب ما هم سلیم و نورانی خواهد بود؛ و چشم و گوش بیمار، قلب را هم بیمار می­کنند؛ و دل بیمار از هیچ واعظی موعظه نمی­پذیرد و قاسیه و واژگون می­شود و ظرفیت خودش را از دست می­دهد. ولو واعظ خدا باشد.

این آیاتی که در قرآن هست بیان خداست. موعظه خداست. چرا وقتی این آیات برای افراد خوانده می‌شود پند نمی‌گیرند؟! چون آن چشم و گوش خراب‌شده است. اگر قلب انسان که محل دریافت انسان است آلوده باشد چه حرفی را می‌خواهد بپذیرد! موعظه هیچ واعظی تأثیر نمی‌گذارد.

 

چشم هرز؛ موجب هلاکت است

به‌هرتقدیر باید توجه داشته باشیم که اگر شیطان اهل صید و صیادی است که هست و تمام تلاش را می­کند که به قلب انسان نفوذ کند و مدیریت فکر و اندیشه و اخلاق و عمل را به دست بگیرد! احتیاج به ابزار و دام دارد و از بهترین دام­های شیطان چشم است و گوش. امیرالمؤمنین علیه­السلام از چشم­ها به‌عنوان دام­های شیطان یاد می­کند حضرت فرمودند: الْعُیُونُ مَصَائِدُ الشَّیْطَان.

اگر این بیانِ روشن مدنظر نباشد و این چشم هرز باشد و به هر جا و هر چیز و هر جور بچرخد، صاحب خود را هلاک می­کند. باید آن­ها را کنترل کرد و تمرین داد. بعض از اولیاء خدا می­فرمودند ما براثر مواظبت و تمرین، در خواب هم به نامحرم نگاه نمی­کنیم. اگر نگاه تحت کنترل عقل نباشد انسان را به فتنه می­اندازد. امام صادق علیه­السلام فرمودند: از دیدن (غیرضروری) اجتناب کنید؛ زیرا بذر شهوت را در دل انسان می­کارد و همین برای هلاکت وی کافی است.

و در بیان دیگری رسول خدا فرمودند: نگاه غیرضروری موجب غفلت انسان است. انسان را به حسد می‌اندازد. به حسرت می‌اندازد. به غفلت می‌اندازد. به آرزوهای طولانی می‌اندازد؛ مثلاً کسی که این مغازه به آن مغازه می‌رود و چشمش می‌گردد نمی‌تواند بخرد و دچار حسرت طولانی می‌شود. شنیدن و گوش دادن هم همین‌طور است که باید تحت کنترل باشد و الّا دنیا و آخرت انسان را از بین می­برد.

 

توجه به مراقبان؛ راهکار نجات

به‌عنوان نمونه قرآن کریم درباره اهل ایمان و تقوا در قسمتی از آیه ۵۵ سوره مبارکه قصص فرموده است: وَإِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ اَعْرَضُوا عَنْهُ…*؛ (اهل ایمان) هرگاه سخن لغو و بیهوده بشنوند، از آن روی می­گردانند. باید به این نکته توجه داشته باشیم که یکی از راه‌هایی که انسان را کنترل می­کند که در مسیر باطل حرکت نکند و الهی زندگی کند این است که بداند دائماً رصد می­شود.

دیدید در بعض اماکن می­نویسند این مکان مجهز به دوربین است. بدانیم دنیا مجهز به دوربین، مأموران، گواهان و شاهدانی است که تمام حرکات و سکنات ما و حتی خاطره­های ما را ثبت و ضبط می­کنند. آن چیزی که فکر و خیال درباره کسی می‌کنیم درباره موضوعی درباره چیزی فکری به ذهن ما می‌آید آن را هم ثبت می‌کنند.

آیه قرآن است که آن چیزی که در دل شما است که اظهار می‌کنید یا آن را مخفی نگه می‌دارید خدا آن را ثبت می‌کند. محاسبه هم می‌کند. البته به فضلش چون عمل نکردید در میدان عمل به آن جزا نمی‌دهد. ولی به‌حساب می‌آورد. می‌خواهد تو را تنبیه کند روز قیامت می‌گوید تو چنین فکرهایی داشتی تو چنین خیالاتی داشتی. درست است که من جزا نمی‌دهم ولی تو خودت ببین که چه‌کاره هستی.

همین تذکر و توجه به اینکه انسان مراقب دارد، در کنترل او خیلی مؤثر است. خدای ­تعالی در آیات ۱۹ و ۲۰ سوره مبارکه فصلت فرمودند: و (یاد کن) روزی را که دشمنان خدا را به‌سوی دوزخ گردآورده و صفوف پیشین را نگه می­دارند (تا صف­های بعدی به آن‌ها ملحق شوند). وقتی به آتش می­رسند، گوش­ها و چشم‌ها و پوست­های تنشان به آنچه می­کردند گواهی می­دهند.

وَیَوْمَ یُحْشَرُ اعْداءُ اللّهِ إِلَی النّارِ فَهُمْ یُوزَعونَ- حَتّی إِذا ما جاوها شَهِدَ عَلَیْهِمْ سَمْعُهُمْ وَابصارهُمْ وَجُلُودُهُمْ بِما کانُوا یَعْمَلُونَ* البته روایات فراوانی داریم که به محدوده و احکام نگاه کردن و گوش کردن اشاره می­کند که در نوبت دیگر با قید حیات بیان می­کنیم. ان­شاءالله.

 

بسم‌الله الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر* ان الانسان لفی خسر* الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر*

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب‌العالمین الصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

 

طول امل؛ مانع تکامل نفس

خودم و همه­ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می­کنم.

از اموری که اهل تقوا از آن گریزان‌اند و شیطان به‌شدت طالب آن است، آرزوهای طولانی و دست‌نیافتنی است که آن را خطری بزرگ در مسیر تکاملی خود می­دانند. البته اهل برنامه‌ریزی برای آینده هستند اما اهل آرزوی طولانی نیستند.

روایاتی که از اهل‌بیت رسیده دراین‌باره فراوان است که مثلاً از اموری که بر آینده­ی انسان ترسیده­اند آرزوی طولانی است چون انسان را به فراموشی از آخرت مبتلا می­کند.

امام المتقین امیرالمؤمنین علیه­السلام در حکمت ۱۸ از حکم نهج­البلاغه فرمودند: مَنْ جَرَى فِی عِنَان أَمَلِهِ عَثَرَ بِأَجَلِهِ. «هر کس در پى آرزوى خود شتافت، اجل او را لرزاند» آن چیزی که آرزوهای طولانی را در انسان تعدیل می­کند و اجازه زیاده‌روی نمی­دهد یاد مرگ و قیامت است که امام علیه السلام به همین مطلب تذکر داده­اند.

امام حسن علیه‌السلام فرمودند: اگر درباره مرگ و مسیر آن بیندیشى، آرزو و فریب آن را فراموش مى‏کنى. در بیان دیگری علی علیه­السلام فرمودند: لَوْ رَأَى الْعَبْدُ أَجَلَهُ وَ سُرْعَتَهُ إِلَیْهِ لَأَبْغَضَ الْأَمَلَ وَ تَرَکَ طَلَبَ الدُّنْیَا. اگر بنده‏اى اجل و شتاب آمدن آن‏ را به‌سوی خود ببیند هرآینه از همه آرزوها بدش آید و دست از طلب دنیا بردارد. اگر یاد قیامت آمد خواسته­های انسان تعدیل خواهد شد.

 

شهادت امام کاظم (ع)

۲۳ فروردین‏ روز شهادت امام هفتم، موسی ابن جعفر (علیه‌السلام) است. حضرت در سال ۱۲۸ قمری متولد و از ۲۰ سالگى به مدت ۳۵ سال امامت و رهبری شیعیان به عهده امام علیه­السلام بود؛ و در ۲۵ رجب سال ۱۸۳ ه.ق در بغداد در زندان سندى بن شاهک و در سن ۵۵ سالگی توسط سم به شهادت رسیدند؛ و چون صفت بارز ایشان فروبردن خشم در مقابل دشمنان و معاندان بود ملقب به کاظم شدند.

امام کاظم (علیه­السلام) همان‌طور که مشغول تربیت شاگردان و فعالیت­های علمی و فرهنگی بود، نیروهای طرفدار خودش را مدیریت می­کرد و بر امور آنان رسیدگی و نظارت مستقیم داشت و جوری آنان را هماهنگ کرده بود که بتوانند در برابر حکومت عباسی موضع­گیری منفی داشته باشند.

امام دستور داده بودند که شیعیان در هیچ سطحی هیچ معامله­ای و رابطه­ای با حکومت عباسی نداشته باشند. البته بعضی‌ها هم دستور داده بودند که مستقیماً در حکومت دخالت کنید؛ اما عموم شیعیان را گفته بودند که به‌هیچ‌وجه نزدیک نشوید و خود امام هم از هر فرصتی برای بیان حقائق و پلیدی دستگاه حاکمه استفاده می­کرد. و به‌خصوص، تجمل و اشرافی گری آنان را مذمت می­کرد.

می­نویسند هارون کاخ مجللی در بغداد ساخت و به‌قصد به رخ کشیدن عظمت و شکوه ظاهری خود، امام را به آنجا دعوت کرد و از روی قدرت و تکبر پرسید: این قصر چگونه است؟

حضرت فرمود: خانه فاسقان­ است؛ و شاهدی از قرآن تلاوت ­کردند.

هارون به‌شدت ناراحت شد و دوباره پرسید: پس این خانه از آن کیست؟ حضرت فرمودند: این خانه پس از زمانی از آن شیعیان ماست ولی (فعلاً) مایه فتنه و آزمایش دیگران است.

هارون: اگر از آن شیعیان است پس چرا صاحب‌خانه، آن را پس نمی­گیرد؟

امام: در حال عمران و آبادی از صاحبش گرفته شد و تا آباد نگردد آن را پس نمی‌گیرد.

همین مواضع و روشنگری­های دیگر امام باعث شد مدت طولانی از عمر شریف را در زندان­های متعدد سپری کنند. در نوبتی که به دستور هارون به زندان افتاد، عرض کرد: «پروردگارا! مدت‌ها بود از تو می‌خواستم مرا برای عبادت خویش فراغت دهی، اینک خواسته­ام را برآوردی، پس تو را بر این امر سپاس می‌گویم.»

بحث عبادت و بندگی امام کاظم علیه‌السلام یک بحث مفصلی است ولی اینجا خیلی دردناک است اینجا امام زندان رفتن خودشان را یک فرصت می‌دانند برای راز و نیاز با خدا خیلی عجیب است و دل انسان می‌سوزد که دعاهای امام کاظم علیه‌السلام روزهای آخر عوض شد به خدا عرض می­کرد همان‌گونه که دانه را از خاک نجات می­دهی من راهم نجات بده. می‌دانید که دانه در جای تنگ و نمور و تاریک و در فشار است. معلوم می‌شود که امام در چه شرایطی بوده است.

 

قطع ارتباط آمریکا؛ تهدید یا فرصت؟!

یکی از اتفاقات مهم تاریخی فروردین‌ماه، وقتی بود که رئیس‌جمهور وقت آمریکا کارتر در ۱۸ فروردین سال ۱۳۵۹، قطع روابط سیاسى آمریکا با ایران را اعلام کرد. دوستان مستحضر هستید تاریخ را مطالعه کردید جریان گروگان‌گیری که پیش آمد آمریکا اعلام قطع رابطه کرد. قطع رابطه را آمریکا شروع کرد ایران اول اعلام قطع رابطه نداشت فقط با اسرائیل و آپارتاید داشت.

با این اعلام، امام موضع قاطعی گرفتند و مردم، احزاب، جریان‏ها، شخصیت‏ها و تشکل‌های سیاسى با اختلافاتی که داشتند اما یکپارچه واکنش نشان دادند و استقبال کردند و ازنظر امام ره حمایت کردند در مقابل آمریکا ایستاده‌اند و خیلی خوشحال بودند مردم در خیابان چراغ‌ها را روشن کردند باعث فرح و خوشحالی مردم بود. آن روز فکر می­کردند برای انقلاب مشکل درست می­کنند. ولی نشد.

پول­هایمان را ندادند و اقدامات و دسیسه­های مختلف علیه نظام کردند و ۴۰ سال ادامه دادند و امروز که با حیرت می­بینند نظام اسلامی محکم­تر از اول و نیرومندتر از گذشته باصلابت مسیر خودش را طی می­کند، بازهم دست از کینه­توزی و خباثت برنداشته به انواع مختلف برای نظام و کشور توسط ایادی داخلی و یا عوامل خارجی مشکل درست می­کنند که به فضل پروردگار، مردم فهیم و آگاه در همه صحنه­ها حضور دارند و از انقلاب و آرمان­هایشان دفاع می­کنند.

 

نفوذ دشمن؛ خطرناک‌تر از هر دشمنی آشکار

البته دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد از روش­های مختلف استفاده می­کند و گاهی روش معمول را هم تغییر می­دهد. امروز ترفندهای­ خارجی دشمن­ کاملاً روشن ­است­ و معلوم چه اقتصادی چه نظامی و چه سیاسی آن؛ اما آنچه مهم است و باید دقت داشت، ایادی و نفوذی­های داخلی هستند که در جایگاه­های مختلفی از نظام رخنه کرده­اند و موریانه صفت به سست کردن ارکان می­پردازند.

و بعضی‌ها دانسته و بعضی‌ها ندانسته که امیدواریم ندانسته باشد حرف‌هایی می‌زنند دشمن شاد کن است اینجاست که باید بصیرت را و قدرت تحلیل مسائل را بالا برد و حرف دشمن را تکرار نکرد. خوب به حرف ولیّ و جلودار گوش کنید و پیام­های او را دریافت کنیم مسیری را که مشخص می‌کند بفهمیم و در آن مسیر حرکت کنیم. نکند عقب بمانیم. وقتی در سخنرانی­های مختلف بر موضوعی تأکید می­شود یعنی دقت کنید.

 

سوءاستفاده دشمنان از الفاظی چون “انقلابی” یا “خط امامی”

بحث انقلابی و انقلابی­گری گفته می­شود یعنی بروید کارکنید و بدانید که در آینده (نه دور، نزدیک) عده­ای به اسم حزب­اللهی و انقلابی حرفی را می­زنند که دشمن می­زند. لذا شاخص­های انقلاب و حرکت انقلابی و روش انقلابی را خوب بفهمید. همان‌طور که عد­ه­ای می­گفتند ما در خط امام هستیم و برخلاف امام حرکت کردند و فتنه ۸۸ را به وجود آوردند. مسیر و حرف و شاخصه­های انقلاب و انقلابی­گری کاملاً مشخص است نکند با همین حرف شما را از انقلاب بگیرند.

امروز روز حساسی است، امروز فتنه‌ رنگ و شکل خودش را تغییر خواهد داد؛ مسیر مسیر روشنی است اما با شبهه‌افکنی و بیان بعضی از صحبت‌ها یارگیری‌هایی صورت می‌گیرد امروز دستور کار بوق­های تبلیغاتی آمریکا و انگلیس و استکبار این شده که در داخل طوری تبلیغات شود که بعد از ۴۰ سال از انقلاب، نظام هیچ دستاوردی نداشته و مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی را جوری بزرگ کنند که مردم به تنگ بیایند و این را هم رسماً می­گویند. نه این‌که مشکل معیشتی و اقتصادی نیست نه این‌که مشکل اقتصادی وجود ندارد اما از این مسیر جوری قصه را پیش ببرند که به نفع خودشان استفاده کنند.

 

عمل به شعار سال؛ عامل شکست فتنه‌های امروز

در این موقعیت وظیفه نیروهای انقلاب چیست؟ همان است که رهبری انجام می­دهد. چراغ راه است قائد است روشنگری و تبیین می­کنند. اینکه بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود بحث خرید کالاهای ایرانی و حمایت از کالای ایرانی مطرح می‌شود این یک راهبرد استراتژیک است با همین بیان رهبری را که حمایت از کالای ایرانی کنید آبی در لانه مورچه صفتان و موریانه صفتان ریخته شده است و هیاهو راه انداختند.

رهبری در سخنرانی اول سال این حرکت را شروع کردند، دستاوردهای انقلاب را منصفانه بازگو کردند یعنی هم مشکلات را و کاستی­ها را فرمودند و هم انبوه داشته­ها را. من الآن فرصت نیست تا برای شما کلماتی را که دشمنان راجع به بزرگ‌نمایی مشکلات و مأیوس و ناامید کردن مردم از آینده را در دستور کار دارند را بیان کنم که چه کسی در کجا و چگونه گفته است که مردم را مأیوس کنیم و چه چیزی بگوییم.

و الآن می‌بینیم که بعضی از افراد با همین بلندگوهایی که در اختیارشان هست در روزنامه‌ها و رسانه‌های که در اختیارشان هست آن‌ها را مطرح می‌کنند ولی شما در روزها و ماه­های آینده این­ها را شفاف­تر از زبان­های مختلف خواهید دید و شنید؛ اما مثل همیشه هوشیار عمل کنید و دنبال قائد حرکت کنید تا آسیب نبینید.

 

هنرمند انقلابی، منفعل نیست

۲۰ فروردین سالگشت شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی را گرامی می­داریم و برای او و بقیه امیران و سرداران و سربازان و بسیجیان و مدافعان حرم شهید، علو درجه و رفعت مقام را خواهانیم؛ و همچنین ۲۰ فروردین‏ سال ۱۳۷۲ هنرمند متعهد و انقلابی، سید مرتضى آوینى به شهادت رسید و این روز به‏عنوان «روز هنر انقلاب اسلامى» نام‏گذارى شد. هنرمندی که رسالت خود را به‌خوبی درک کرده بود و با تعهد کامل با استفاده از هنر تأثیرگذار، فضائل انسانی و الهی و انقلابی را در مخاطبینش احیاء می­کرد. یاد آن شهید را گرامی می­داریم.

رسانه و هنر یکی از مهم‌ترین ابزار انتقال ارزش­ها و آرمان­های انقلاب و ایثار و رشادت و میراث گران‌قدر دفاع مقدس است. اگر این ابزار در اختیار انسان­های انقلابی تربیت‌شده در مکتب اهل‌بیت باشد، روح توحید و انگیزه مبارزه با استکبار و عدالت‌طلبی را در قالب هنر دینی در مخاطب خود زنده می­کنند.

هنرمند متعهد و انقلابی در این دوره با استفاده از بصیرت و زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی، اقدام به تبیین و نشر ارزش­ها و تقویت بنیه انقلابی نسل مخاطب خود می­کند تا توان مقابله با تهاجم گسترده و شبیه خون فرهنگی را در افراد بالابرده قدرت حمله هم در آنان ایجاد کند. خیلی از موارد دیده می‌شود که افراد انفعالی عمل می‌کنند؛ یعنی منتظرند تا دشمن کاری ‌کند تا در مقابلش کاری انجام دهند.

نه هنرمند متعهد پیشرو است. اقدام کننده است. خودش آفندی عمل می‌کند نه این‌که دائماً پدافند باشد و در ضمن مواظبت می­کند که تحریف و تخریب و آسیبی از طرف معاندان به باورهای دینی و انقلابی مردم وارد نشود. در همین روزها یکی دو فیلم خوب ارزشی و انقلابی که این روحیه را تقویت می‌کند و بصیرت بیشتری به افراد می‌دهد در حال نمایش است که توصیه می‌کنیم دوستان این فیلم‌ها را فرصت کنند و بروند ببینند که هم تقویت این جبهه فرهنگی است و هم بر داشته‌ها اضافه خواهد کرد ان‌شاءالله. بحث فیلم و سینما بحث کتاب بحث شعر انقلابی و ارزشی از آن مسائلی است که باید دنبال کرد.

 

ملی شدن صنعت هسته‌ای، مهم‌تر از ملی شدن نفت

از مهم‌ترین اتفاقات در ۲۰ فروردین سال ۸۵ اعلام دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم بود و این­که ایران رسماً در ردیف معدود کشورهایی قرار گرفت که به این فناوری دست‌یافته‌اند؛ و این روز که به‌مراتب از ملی شدن نفت پراهمیت‌تر است به روز ملی فناوری هسته­ای نام­گذاری شد. یکی از مصادیق شعار ما می­توانیم صنعت هسته­ای کشور است؛ که جوانان دانشمند کشور این افتخار بزرگ را به مردم هدیه کردند.

کشورهای غربی ۴۰ سال قبل که هنوز انقلاب پیروز نشده بود، ایران را به‌عنوان اولویت اول برای استفاده از انرژی هسته­ای مطرح کرده بودند و نیروگاه بوشهر را هم تا نیمه پیش برده بودند؛ اما بعد از انقلاب آمریکا و همان کشورها تلاش کردند که ایران به خاطر داشتن منابع گازی و نفتی احتیاج به صنعت هسته­ای ندارد؛ و سنگ‌اندازی‌هایی کردند.

جالب است ایران که برای کارهای علمی و پزشکی و کشاورزی این علم را می­خواهد حق ندارد داشته باشد ولی اسرائیل خبیث تروریستِ تروریست پرور و مخلّ نظم و آسایش منطقه و جهان که موشک­های متعدد مجهز به کلاهک­ هسته­ای دارد و دائماً شرارت و تهدید می­کند منعی ندارد داشته باشد؛ اما به کوری چشم استکبار، جوانان خلاق و متعهد قله­های دانش را با سرعت فتح کردند و در مقابل خواسته نامشروع آنان کشور را مزین به صنعت هسته­ای کردند. لازم است یاد شهدای گران‌قدر هسته‌ای را گرامی بداریم و از خدای تعالی برای آنان علو درجه درخواست نماییم.

 

محرومیت‌زدایی واقعی درگرو مدیریت جهادی و حمایت مردم است

یکی از مهم‌ترین دغدغه­ های انقلاب و آرمان­های نظام اسلامی محرومیت‌زدایی از اقشار محروم جامعه و گسترش عدالت در عرصه­های مختلف بوده، لذا در فاصله کوتاهی بعد از پیروزی در ۲۱ فروردین سال ۵۸ حضرت امام دستور تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را صادر فرمودند؛ و بااینکه بنیاد در طول مدت ۴۰ سال خدمات فراوانی را به‌خصوص در روستاها انجام داده است اما هنوز مشکل همچنان باقی است؛ که اقدامات جدی و همت دوچندان مسئولین را می­طلبد که اندیشه­ و اهتمامی مثل امام و رهبری داشته باشند؛ و البته از کمک­های مردمی هم نباید غافل بود؛ و تا کار فراگیر نشود و مسئولین و مردم با هم وارد عمل نشوند مشکل محرومین حل نمی­شود.

 

عربستان جایگاه خود را بین ملل مسلمان ازدست‌داده است

نکته­ای هم راجع به عربستان؛ آنچه مسلم است و سران عربستان نمی­توانند انکار کنند این است که تا امروز هرچه تلاش کردند جریان اسلام تکفیری را در مقابل اسلام ناب که ایران احیاکننده آن است و خط مقاومت قرار دهند و زمین بزنند، نتوانستند و شکست خوردند؛ و در همین تقابل چهره منحوس منافقانه خودشان هم به برکت شهدا در این مسیر برملا شد که چگونه برای اسرائیل که دشمن درجه‌یک اسلام و مسلمین است دم تکان می­دهند.

و برای حفظ قدرت در منطقه و جلب حمایت استکبار حاضرند اسرائیل را به رسمیت بشناسند که دیدیم چند روز قبل این شخص چگونه اعلام کرد به رسمیت می‌شناسد و سرمایه­های جهان اسلام را با قراردادهای نظامی از بین ببرند. لذا عربستان جایگاه خودش در بین ملل مسلمان و دولت­های آزاده عربی و اسلامی ازدست‌داده و به مرده شبیه است به‌خصوص با مسلمان کشی که در یمن با تأسی به اسرائیل راه انداختند چیزی از آن‌ها نمانده.

 

پیاده‌نظام رسانه‌ای دشمن نباشید

آن‌وقت خیلی جای تأسف است که عده­ای مثل پیاده‌نظام رسانه­ای دشمن عمل می­کنند و دیپلماسی عزت مدارانه ما را که با شهادت و خون و پایمردی مردان مرد به‌دست‌آمده را به سمت ذلت و انفعال ببرند و سخن از مذاکره و یا ارتباط با عربستان با چشم‌پوشی از بعض منافع بزنند. مطالبه مردم غیور و انقلابی از مسئولین این است که زیر بار انفعال و تحقیر و ذلت، نرفته در مسیر خواست دشمن که برجام موشکی و امثال‌ذلک است قدم برندارند.

خیلی عجیب است که اسرائیل را این جوان بی‌تجربه به رسمیت می‌شناسد بعد با حمایت آمریکا از صهیونیست­ها تا امروز بیش از شش میلیون فلسطینی آواره هستند آن‌وقت او خودش را مسلمان می‌داند خادم‌الحرمین هم قطعاً خودش را می‌داند. هفته گذشته دنیا شاهد نوع دیگری از اعتراض مردم فلسطین در سالگشت اشغال سرزمینشان (روز نکبت) بود.

هزاران نفر از مردم خیلی پرشور و برنامه‌ریزی‌شده به سمت مرزهای سرزمین خود حرکت کردند و نام آن را هم «مسیر العوده» یعنی «راهپیمایى بازگشت» گذاشتند و ضمن موضع‌گیری علیه آمریکا اعلام کردند که سرزمین خود را از وجود منحوس صهیونیست­ها پاک می­کنند.

که البته نظامیان خون‌ریز و سفاک رژیم غاصب با توپخانه و تک‌تیرانداز ناجوانمردانه حمله کردند و ۱۶ فلسطینی را شهید و ۱۸۰۰ نفر را زخمی کردند. و به نظر می­رسد بهترین روش مبارزه برای مردم فلسطین فراگیر شدن جنبش است بدون درخواست کمک از کشورهای عربی وابسته و سازش‌کار که هم‌کاسه با اسرائیل شده ­اند.

 

نامه رهبری به هنیه؛ راهگشای آینده‌ی فلسطین است

نامه رهبری در جواب اسماعیل هنیه نکات قابل‌تأملی داشت که برای آینده فلسطین راهگشاست. استناد به آیه ­شریفه، حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی، تأکید بر مبارزه و مقاومت در مقابل استکبار تا رسیدن به پیروزی و خیانت و نفاق کشورهای عرب منطقه و آمریکا، اینکه مسئله‌ی فلسطین باید در رأس همه‌ی مسائل بین‌الملل اسلامی باشد و مذاکره با دشمن موجب خسران است. همه این­ها نکات مهمی است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.