آیت الله حسینی همدانی:

کمیته امداد، یکی از نمادهای معرفی انقلاب است

فضای مجازی ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، صبح امروز در همایش مدیران کمیته‌های امداد امام خمینی (ره) استان‌های مازندران، قم، البرز، قزوین، تهران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان که به میزبانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز برگزار گردیده، بیان داشت: خدمت‌رسانی به محرومین یکی از آرمان‌های اساسی اسلام و انقلاب اسلامی، از اولین روز شکل‌گیری این انقلاب بوده و هست.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: فعالیت در مسیر خدمت به نیازمندان، دارای حسن فعلی است؛ البته خداوند متعال، در کنار “حسن فعلی” کارها، یعنی انجام دادن کار خوب و مفید به حال جامعه، “حسن فاعلی” را نیز از ما می‌خواهد؛ یعنی کننده‌ی کار نیز باایمان، هدفمند، با اخلاص و نیت صحیح، به انجام آن فعالیت بپردازد.

وی گفت: اینکه چرا بلافاصله بعد از انقلاب، امام اجازه دادند که کمیته امداد به نام ایشان تأسیس شود، با حساسیت بالایی که ایشان بر عدم ذکر نام خود در همه موارد نشان می‌دادند؛ گویای جایگاه و اهمیت این مجموعه‌ی انقلابی است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: با اشاره به تلاش بعضی جریانات برای به حاشیه راندن قشر مستضعف پس از سال‌های ابتدایی انقلاب، تصریح کرد: گاهی با تغییر یک‌لفظ، معنا به‌کلی تغییر می‌کند و مثلاً جایگزینی کلمه “مستضعف” با “قشر آسیب‌پذیر”، باعث می‌شود که مستضعف که در برابر خود “مستکبر را داشت و آن استکبار عامل استضعاف او شده بود، به‌عنوان کسی معرفی شود که “آسیب” را “پذیرفته” و یعنی خودش عامل آسیب رسیدن به خودش است.

وی ادامه داد: کوچک‌ترین تلاش‌های دشمنان داخلی و خارجی برای تغییر آرمان‌های انقلاب، نباید با غفلت ما همراه باشد چراکه با همین تغییرات به‌ظاهر ناچیز، درنهایت فرهنگ جامعه دچار تغییر شده و ارزش‌ها دگرگون می‌شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی، با اشاره به تأکیدات جدی رهبر انقلاب بر انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن، خاطرنشان ساخت: کمیته امداد، مولود انقلاب است و باید بیش از هر مجموعه‌ای در راستای این فرمان رهبر معظم انقلاب عمل نماید؛ چراکه امروز کمیته امداد یکی از نشانه‌ها و نمادهای معرفی انقلاب است.

وی با اشاره به قرابت نماز و زکات در آیات قرآن کریم، گفت: نماز ستون دین است و توسعه‌ی نماز و درواقع اقدامات فرهنگی در جامعه، ناگزیر از پشتیبانی با زکات و حمایت‌های مالی و اقتصادی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه استان البرز اظهار داشت: فرصت و امکان خدمت به خلق خدا و رسیدگی به محرومان جامعه، به هرکسی داده نمی‌شود و زمینه این کارها فقط برای معدودی افراد جامعه فراهم می‌شود که درآمد آن‌ها از مسیر انجام عمل صالح حاصل شود و در بیان امیرالمؤمنین (ع)، برای انسان هیچ تجارتی بالاتر ازاین‌گونه عمل کردن، سودبخش‌تر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: قرآن هر کس را مالک اعمال خودش معرفی می‌کند؛ یعنی هرکسی مالک عمل خودش است و باید پاسخگوی آن‌ها باشد؛ بهشت، تجلی اعمال صالح مؤمن است که “خیر و ابقی” و محبوب خداست؛ لذا بدانید که کار شما، ارزشمند است و ارزش‌افزوده دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر نوآوری در توسعه خدمت‌رسانی به محرومین، گفت: شاید بسیاری از افراد به فکر خوراک و پوشاک نیازمندان باشند، اما رسیدگی به آموزش و تعلیم کودکان در این اقشار، کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، درحالی‌که تأثیر بالاتر و ارزشمندتری نیز دارد و مدیران می‌توانند با اختیاراتی که دارند، در این زمینه‌ها اقدامات نویی جهت اصلاح ریشه‌ای و بنیانی مشکلات انجام دهند.

برای مشاهده تصاویر این دیدار، اینــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.