امام‌جمعه کرج:

اقدام موشکی سپاه، نمونه عملی دستور برائت از دشمنان خدا است

فضای مجازی ۰۱ تیر ۱۳۹۶ ۰

جمعی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز که تحت سرپرستی و حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان البرز قرار دارند با همراهی مدیرکل کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) استان، افطار میهمان امام‌جمعه کرج بودند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این برنامه ضمن خیرمقدم به حاضرین و تبریک ایام ماه مبارک رمضان، بیان داشت : ماه رمضان، فرصتی برای بهره‌مندی از مواهب و نعمات الهی است که در این ماه با میزان بسیار بیشتری بر بندگان اعطا می‌شوند.

وی گفت: باید توجه داشت که تنها بهره‌ی این ماه برای انسان تنها نخوردن و نیاشامیدن و گرسنگی نباشد و از فرصت مغتنمی که برای کسب معارف در این ماه به جود آمده است نهایت استفاده را ببریم.

امام‌جمعه کرج با اشاره به مفاهیم عمیقی که در دعاهای هرروز از ماه مبارک رمضان قرار دارد، بیان داشت : یکی از خواسته‌های ما در این دعاها، درخواست دوستی با دوستان خدا چون امیرالمؤمنین (ع) است که حامی یتیمان و مستمندان بود.

وی خاطرنشان ساخت: رسیدگی به نیازمندان سیره‌ی همه‌ی ائمه معصومین (علیهم‌السلام) بوده و حتی شدت این رفتار در امام مجتبی (ع) ایشان را به لقب صفت “کریم” الهی متصف نموده است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: البته صفت کریم معادل مستقیم فارسی ندارد و درواقع مجموعه‌ای از خصایل نیک است که بخشندگی و نیکی با خلق و دستگیری از نیازمندان، بخش‌هایی از این صفت هستند.

وی ادامه داد: مکمل دوستی با دوستان خدا، دشمنی و دوری از دشمنان خداوند است که دیگر خواسته ما از حضرت حق در این ایام است؛ چراکه تنها دوستی با دوستان خدا برای کسب رضای خداوند کفی نیست و همیشه تولی در کنار تبرّی معنا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تقدیر از اقدام موشکی سپاه پاسداران در انهدام مقر فرماندهی داعش در سوریه، گفت: این اقدام، نمونه‌ی عملی برائت از دشمنان خداست و همه باید این روحیه را در خود تقویت کنند.

وی تصریح کرد: تولی و تبری جزو مبانی دینی است و اینکه کسی باهدف برقرار کردن ارتباط با دشمنان ، به آنان دست دوستی داده و با آنان بخندد، با تعالیم اسلام سازگار نیست.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.