امام جمعه کرج:

راهکار موثر مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن، ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است

فضای مجازی ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ۰

نماز جمعه، راهیان نور، دفاع مقدس

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته‌ی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، توجه و انس با قرآن را یکی از نشانه‌های اهل تقوی دانسته و بیان داشتند: قرائت قران در بیان پیامبر اسلام (ص) کفاره‌ی گناهان و ایمنی‌بخش از عذاب‌هاست؛ وقتی مؤمن قرآن می‌خواند خدا با نظر رحمت به او می‌نگرد و گوش کردن به قرآن نیز مانند قرائت آن عامل کسب رحمت و اجر الهی است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با طرح موضوع مهدویت و عصر انتظار در بیان امیرالمؤمنین (ع) در کتاب شریف نهج‌البلاغه، با اشاره به خطبه ۱۵۰ این کتاب، اظهار داشتند: حضرت در این خطبه با پیش‌بینی غیبت حضرت مهدی (عج)، یکی از ویژگی‌های یاران و منتظران او را تلاوت و تدبر و تفسیر قرآن کریم دانسته‌اند.

ایشان با تشکر از حضور پرشور و مشارکت بالای مردمی در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری، خاطرنشان ساختند: نقش مهم دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در برپایی چنین برنامه‌هایی قابل‌چشم‌پوشی نیست؛ کار سختی که کمتر دیده می‌شود و باید از این عزیزان و استاندار و فرمانداران محترم بابت اجرای منظم و به‌دوراز حاشیه‌ی انتخابات تشکر و قدردانی نمود.

امام‌جمعه‌ی شهر کرج ادامه دادند: کسانی که رأی آورده‌اند بدانند که مسئولیت سنگینی دارند و باید پاسخگوی خداوند و موکلین خود باشند؛ اگر بعضی نامزدهای انتخاب‌نشده هم اعتراضاتی داشته‌اند، می‌توانند از طریق قانونی پیگیر بررسی آن‌ها باشند.

ایشان با اشاره به شروع سفرهای راهیان نور و نام‌گذاری بیستم اسفندماه به نام روز ملی راهیان نور، اجرای این برنامه‌ها را دارای آثار فراوانی دانسته و بیان داشتند: بحمدالله این اردوها با استقبال فراوان و رشد خوبی همراه شده‌اند که باید این ظرفیت فرهنگی موردتوجه جدی مسئولین فرهنگی کشور قرار بگیرد.

ایشان ادامه دادند: درزمینه‌ی کار فرهنگی باید جهادی، پرتلاش، بی‌وقفه، بدون توقع و خستگی‌ناپذیر عمل کرد تا گفتمان انقلاب اسلامی حفظ شود و توسعه پیدا کند؛ غیر از راهیان نور کار بزرگ و اثرگذار فرهنگی دیگری در کشور انجام‌نشده تا فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: اگر بخشی از بودجه‌ی فرهنگی کشور صرف تبیین مسائل دفاع مقدس شود، کار بزرگی در واکسینه کردن کشور در مقابل ویروس‌های خطرناکی مانند نفوذ، شبیخون فرهنگی و تحریف انقلاب اسلامی انجام‌شده است.

ایشان پرداختن به ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از راهکارهای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن دانسته و بیان داشتند: باید در مقابل فکر خیانت‌پیشه‌ای که می‌خواهد این ارزش‌ها، شجاعت‌ها، ایثارها، ازخودگذشتگی‌ها و به ظهور رسیدن اخلاق الهی و معارف اسلامی در آن دوران را کمرنگ کند، ایستاد.

ایشان تأکید کردند: زبان هنر باید در این عرصه ورود و استفاده‌ی بیشتری داشته باشد و مسئولین استان باید از قابلیت‌ها و وجود پیشکسوتان و فعالین این عرصه استفاده‌ی بیشتری ببرند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام ستاد نماز جمعه شهر، اظهار داشتند: نماز جمعه قرارگاه و قلب فرهنگی شهر است و باید مرکز تعلیم و تربیت باشد؛ بنای مصلا نباید این مدت به طول می‌انجامید و انشالله با توجه شهرداری و شورای شهر، بنای مصلا که هزینه‌ی تکمیل آن چندین برابر کمتر از هزینه‌ی احداث یک پل است، با فوریت به اتمام برسد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ به دستور حضرت امام (ره) را نشانه‌ی توجه ویژه‌ی حکومت اسلامی به اقشار ضعیف جامعه دانسته و بیان داشتند: برای ریشه‌کن شدن فقر و ایجاد عدالت اجتماعی باید مردم و مسئولین باهم تلاش کنند؛ تا وقتی دست‌اندازی به مال دیگران و به‌ناحق وجود دارد و دستگاه‌های مربوطه د راین زمینه کوتاهی می‌کنند، عدالت اجتماعی در جامعه محقق نخواهد شد ولی این مسئله ناقض وظایف انسانی ما در کمک به دیگران و ناتوانان نیست.

ایشان تقویت روحیه انفاق در جامعه را بسیار ارزشمند دانسته و تأکید کردند: صدقه دادن علاوه بر پاداش الهی موجب تقویت روحیه‌ی مواسات و برادری در جامعه، تقویت پیوندهای اجتماعی و از بین بردن روحیه‌ی اشرافی گری و زیاده‌طلبی می‌شود.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه استان البرز، ضمن گلایه از بعضی آموزه‌های غیرمستقیم صداوسیما در تبلیغ و ترویج اشرافی گری بین مردم، اظهار داشتند: در اکثر فیلم‌ها و سریال‌ها وضعیت‌های زندگی آن‌چنانی به تصویر کشیده می‌شود که صحیح نیست و خصوصاً در این ایام تنگناهای اقتصادی که در کشور وجود دارد، باعث زیاده‌خواهی افراد و کمرنگ شدن قناعت در بین آن‌ها می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی، با بزرگداشت روز طبیعت و درختکاری در پانزدهم اسفندماه، تصریح کردند: حفظ طبیعت و منابع طبیعی، علاوه بر تأکیدات صریح دینی اسلام، به‌طور عقلانی نیز اثبات می‌شود و در منطقه‌ی البرز نیز به دلیل شرایط خاصی که دارد باید توجه جدی برای حفظ و حراست و تقویت این منابع صورت پذیرد تا به‌واسطه‌ی تفرج دوره‌ای و فصلی عده‌ای، این مواهب خدادادی از بین نروند.

ایشان با اشاره به اهمیت حفظ بستر رودخانه‌ها و حریم سدهای استان از گزند بعضی از افراد، ادامه دادند: البته مسئولین استانی مانند دادستانی و دیگر نهادها مراقب این مسائل هستند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

ایشان با اشاره به تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد در ۱۸ اسفندماه، اظهار داشتند: کانون‌های فرهنگی مساجد، معین امام مسجد هستند و خدماتی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اخلاقی هم به نمازگزاران و هم به مردم ارائه می‌دهند که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به سخنرانی یکی از معاونین رییس‌جمهور در یکی از مناطق حساس کشور و آن‌هم چند روز مانده به انتخابات، اظهار داشتند: انتظار می‌رود جناب رییس‌جمهور محترم حداقل تجدیدنظری در به‌کارگیری معاونین این‌چنینی داشته باشند؛ چرا باید با صحبتی برای خود جنگ رسانه‌ای درست کنیم؟

ایشان ادامه دادند: در سطح معاون رییس‌جمهور هیچ صحبتی بدون مطالعه و نسنجیده بیان نمی‌شود؛ حال بااینکه همه‌ی مسئولین منطقه نیز این صحبت را تکذیب کرده‌اند، گفته می‌شود که “مردان فلان روستا همه اعدام‌شده‌اند و زنانش به قاچاق مواد مخدر روی آورده‌اند” و با این کار بهانه به دست بوق‌های دشمنان برای تخریب نظام بدهند؛ البته این معاون موارد دیگری را هم درباره‌ی بانوان مطرح کرده است که با مبانی دینی نمی‌سازد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه بعضی حرف‌ها بوی همراهی با دشمنان می‌دهد، تأکید کردند: لازم است تذکر جدی به این بزرگوار داده شود تا من‌بعد برای نظام هزینه بیشتری نسازند.

ایشان با اشاره به اقدام جدید بعضی از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی، اظهار داشتند: استکبار جهانی و صهیونیسم تمام تلاش خود را می‌کنند که به‌وسیله‌ی دولت‌های دست‌نشانده مقاومت اسلامی را در منطقه نابود کنند و این اقدام نشانگر عمق نفوذ امریکا در این کشورهاست.

ایشان افزودند: این کشورها با این کار می‌خواهند حزب‌الله لبنان را در کمک به مردم سوریه تضعیف و محدود کنند و به‌نوعی به رژیم صهیونیستی کمک کنند؛ درعین‌حال هدف دیگر آن‌ها کاهش نفوذ و حضور مؤثر ایران در منطقه است، البته همه بدانند که ایران برای دفاع از مظلومان عالم، دست از مبارزه با آمریکا و صهیونیسم در هیچ کجای عالم نخواهد کشید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.