امام‌جمعه کرج:

امروز یکی از مسائل اصلی کشور، نقض برجام توسط تحریم‌های جدید آمریکا است

فضای مجازی ۰۲ تیر ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته استان البرز، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: اهل تقوی اهل کنترل زبان خود هستند و از آفات زبان که سخن‌چینی یکی از بزرگ‌ترین آن‌هاست، احتراز دارند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: در بیان امیرالمؤمنین (ع) سخن‌چینی و امانت‌داری قابل‌جمع باهم نیستند و سخن‌چین عاقبت در میان مردم رسوا خواهد شد.

وی افزود: این صفت از غیبت نیز قبیح‌تر است، چراکه مجموعه‌ای از غیبت و دروغ و تهمت و افساد و خیانت و رذایل دیگر را، توأمان در بر می‌گیرد.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تقدیر از حضور پرشور مردم استان البرز در راهپیمایی روز قدس در حمایت از آرمان قدس شریف، گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، تمام مسلمین جهان برای دفاع از مظلوم قیام می‌کنند، انزجار خود را از سگ هار منطقه بیان کرده و عملاً نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان ساخت : روز قدس، یادگار امام راحل عظیم الشان (ره) و نشانه‌ی روشن تحقق صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان است و به مدد الهی، با جنبش بیداری روزافزون کشورهای اسلامی، زمینه‌های فروپاشی این منشأ ظلم و فساد در عالم و آزادی قدس شریف، بیش‌ازپیش مهیّا خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سالروز جنایات متعدد و بی‌مانند آمریکا در روزهای دهه اول تیرماه و نامیدن این روزها به‌عنوان “هفته حقوق بشر آمریکایی” گفت: ترور رهبر انقلاب، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، بمباران سردشت و جنوب لبنان در همین روزها، بخشی از جنایات موردحمایت آمریکا به نام حقوق بشر است که نشانه‌ی کوچکی از ذات پلید این دولت مستکبر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و مرزبان و دیدار اساتید دانشگاهی با معظم له پرداخته و بیان داشت: در این دیدارها موضوعات مهمی بیان شد که عصاره‌ی آن‌ها دو موضوع مهم “تبیین مفهوم شهادت و تأثیر آن در حفظ دنیا و آخرت مردم و لزوم احترام به خانواده‌های شهدا ” و “پاسخ دندان‌شکن به تهدیدات حاکمان آمریکایی” بود.

وی ادامه داد: جا دارد از برادران سپاه که مقتدرانه و با یک حرکت دقیق و حساب‌شده و انقلابی، خون بی‌گناهانی که توسط متجاوزان به امنیت کشور ریخته شد را پاسخ دادند، تشکر و قدردانی کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: شش فروند موشک از درون کشور مقر فرماندهان داعش را در دیرالزور سوریه و با فاصله ۶۵۰ کیلومتر هدف قراردادند که متخصصان این حوزه اذعان دارند که این عملیات در این سطح، بسیار پیچیده و قریب به محال است؛ چراکه اگر حتی پرتاب یکی از این موشک‌ها، به مقداری هرچند اندک دچار خطا می‌شد، تبعات زیادی در پی می‌داشت.

وی تصریح کرد: بحمدالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سربلندی این عملیات را پشت سر گذاشت و اعلام کرد که در قبال منافع حیاتی کشور انعطاف ندارد و اگر کسی بخواهد امنیت ایران را به هم بزند باید منتظر موشک‌های ما باشد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه با این عملیات نفس آمریکا و اسرائیل و عوامل منطقه‌ای آن‌ها و در سینه حبس شد، گفت:  داعش سیلی‌ای خورد که دیگران صدایش را شنیدند و پیام این موشک‌ها اعلام واقعیت موشکی ایران بود که نمی‌توان آن را با مذاکره و قطعنامه حذف کرد.

وی تصریح کرد: اقتدار ملّی مؤلفه‌هایی دارد که متأسفانه بعضی‌ها عمداً -که امیدواریم این‌طور نباشد- کشور را به سمتی هدایت می‌کنند که آن صلابت را از دست بدهد؛ البته بطلان بعضی حرف‌هایی که در داخل زده می‌شد و می‌شود و توان امنیتی ما را زیر سؤال می‌برد و رد بعضی دیدگاه‌ها که ایران را ترغیب به خلع سلاح به تبعیت از کشورهایی چون ژاپن می‌کردند، با این عملیات اثبات شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیان رهبری در خصوص سند ۲۰۳۰، اظهار داشت: اخیراً توسط بعضی‌ها گفته می‌شود که این سند کنار گذاشته‌شده است که درواقع این‌طور نیست؛ مصوبه‌ای که به آن استناد می‌کنند دوپهلو است و هرگز بر ابطال این سند استعماری دلالتی ندارد و حتی دست مجریانی که تمایل به غرب دارند و دلدادگی به ایران ندارند را باز گذاشته تا بتوانند به بهانه عدم مغایرت با “سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش”، نسبت به اجرای بخش‌های مختلف آن اقدام کنند.

وی ادامه داد : درواقع آقایان نه‌تنها سند را به‌طور رسمی ابطال نکرده‌اند،  بلکه با این مصوبه از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز اجرای رسمی جزءبه‌جزء سند را گرفته‌اند؛ البته امروز آن را مخفی و معلق نگه می‌دارند تا بعد از مدتی که حساسیت‌ها کم شد، پیش ببرند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: مسئولین مربوطه باید شفاف، قاطع و محکم اعلام کنند که این سند “باطل” است و دست از مماشات در این عرصه بردارند.

وی اظهار داشت : چرا تن به یک سند استعماری داده می‌شود و بر آن پافشاری هم می‌شود؟! خود را در مقابل بیگانگان نبازید، منابع ما که از وحی و عصمت سرچشمه می‌گیرد قطعاً قوی‌تر و بهتر است.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: دوستان باید هوشیار و بصیر باشند، گاهی با کنار گذاشتن موضوعات مهم و اصلی، فضا را از مطالب حاشیه‌ای پر می‌کنند و با ابزارهایی چون فضای مجازی آن را توسعه می‌دهند؛ باید هوشمندانه عمل کنید و مطالبه گری مسائل اصلی کشور را کنار نگذارید.

وی تصریح کرد: امروز یکی از مسائل اصلی کشور، نقض برجام توسط تحریم‌های جدید آمریکا است؛ در مقابل تحریم جدیدی که صورت گرفته و می‌شود گفت با این تحریم عملاً آمریکایی‌ها برجام را پاره کرده‌اند، هنوز کلام و بیانی از آقایان دیده و شنیده نمی‌شود؛ خود اروپایی‌ها اذعان می‌کنند که برجام نقض شد، این‌طرف می‌گویند که نه! باید بررسی کنیم ببینیم این‌طور هست یا نه؟!

امام‌جمعه کرج با اشاره به تغییرات صورت گرفته در نظام حاکمیت کشور عربستان گفت: به نظر می‌رسد که این تحولات، زمینه‌ساز اتفاقاتی است که ان‌شاءالله حکومت آل سعود را به‌سوی نقطه‌ی پایان می‌برد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با توصیه همه به غنیمت شمردن ساعات پایانی ماه مبارک رمضان، گفت: در مورد نماز عید فطر، دوستان حتماً به نظر امام المسلمین (مدظله‌العالی) مراجعه کنند و ازنظر ایشان مطلع شوند؛ نمازهای متعدد و متکثّر شایسته کرج نیست و بهتر است نمازها با وحدت و مثلاً در چند نقطه متمرکز شهر مانند مصلا و به شکل شکوهمند برگزار شوند.

وی افزود: در مورد زکات فطره نیز باید توجه کرد که این مسئله یک واجب مستقل است و فارغ از اینکه شخص روزه گرفته یا نماز عید را خوانده است، باید با قصد قربت و توسط خود شخص به مصرف نیازمندان برسد؛ درصورتی‌که این مسئله ممکن نیست نیز باید برای این کار وکیل گرفته شود و وکیل نیز نیت وکالت برای ادای فطریه نماید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به اهمیت فرهنگ و ولنگاری موجود در این عرصه، گفت: در استان کارهایی در زمینه فرهنگ انجام‌شده ولی متأسفانه اصحاب هنر و فرهنگ استان که قابلیت‌های فراوانی هم دارند، مبتلا به بی‌مهری هستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه به خاطر تنگ‌نظری‌ها، سیاست زدگی‌ها و سیاست‌بازی عده‌ای که با این عرصه آشنایی ندارند ،  آسیب‌های جدی به مقوله فرهنگ و هنر در البرز واردشده است.

اخیراً هم برای اداره ارشاد البرز شخصی را معرفی کردند که ما با توجه به شناختی که داشتیم قبول نکردیم و موردپذیرش اهل فرهنگ و هنر استان هم نیست؛ البته صحبت‌هایی شده که ان‌شاءالله این ایراد به‌زودی برطرف گردد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.