امام جمعه کرج:

طی سال گذشته، “ولنگاری اقتصادی” هم به “ولنگاری فرهنگی” افزوده شد

فضای مجازی ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ۰

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: ملاک اهل تقوی در تربیت فرزندان، دستورات دین است و در این راه نیز از تحمیل عقاید و فشار بیجا بر فرزندان اجتناب دارند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی تصریح کرد: بر اساس روایات و احادیث، آموزش و تربیت کودکان علی‌الخصوص در مسائل دینی باید از سنین طفولیت و با توجه به ظرفیت فرزند، انجام شود و فشار آوردن بر آنان در این امر نهی شده است؛ چراکه باید یا صبر و لطافت این مسائل را به کودکان تعلیم داد.

امام‌جمعه کرج در ادامه بحث آفات نیروهای خودی در نظام اسلامی، به “ضعیف شدن تولی و تبری” در جامعه اشاره‌کرده اظهار داشت: ارتباط و قراردادهای دیپلماتیک با دیگران منعی ندارد؛ اما قرآن کریم، مسلمانان را از ولی و سرپرست اختیار کردن کفار به‌جای مؤمنان و دوست و یاور دانستن کافران، نهی کرده است؛ جامعه اسلامی هرگز نباید از دشمن الگوگیری کند و تسلیم تهاجم فرهنگی او شود

وی با اشاره به آیه مبارکه ۸۹ سوره انعام، اظهار داشت: شهید مطهری (ره) یکی از آفات نهضت و انقلاب را استحاله‌ی فرهنگی و تغییر جهت فکری انقلابیون می‌داند؛ یعنی کسانی که پس از پیروزی انقلاب، از اصول آن فاصله گرفته و بریدند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: ریزش‌ها و رویش‌ها در تمام انقلاب‌ها دیده می‌شود و در طول تاریخ بوده است؛ طبق وعده‌ی الهی در بیان قرآن کریم، با کفر و دشمنی و ریزش بعضی‌ها، حق و حقیقت از بین نمی‌رود؛ بلکه در دل‌های دیگران نفوذ کرده و رشد می‌کند.

وی افزود: اگر قابلیت حرکت در مسیر دین الهی و حفظ آن در ما وجود داشته باشد، خدا او را به ما خواهد سپرد و اگر این قابلیت را از دست بدهیم، به امت‌های دیگری سپرده خواهد شد؛ کما اینکه در زمان رسول مکرم اسلام نیز، کسانی که “شمشیر اسلام” لقب گرفتند، بعدها در مقابل امیرالمؤمنین (ع) ایستادند و در مقابل افرادی محکم‌تر و مصمم‌تر چون مالک اشترها، پای انقلاب و اسلام ایستاندند.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی نیز چنین ریزش‌ها و رویش‌هایی مشاهده شد؛ عده‌ای پای سفره انقلاب نشستند و نان‌ونمک اسلام را خوردند و ریزش داشتند؛ درعین‌حال رویش‌هایی چون سید حسن نصرالله‌ها و مقاومت اسلامی را که متأثر از انقلاب اسلامی ایران هستند هم داریم و به قول رهبر انقلاب، “فکر نکنید اگر چهار نفر نیرویشان تمام شد و کنار نشستند، نیروی این گردونه عظیم تمام‌شده است”

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تبریک ایام ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) و روز بزرگداشت مقام زن، بیان داشت: حضرت زهرا (س) اسوه‌ی تقوا، عفت، شجاعت، مجاهدت، زمان‌شناسی، بصیرت، دشمن‌شناسی، حضور مؤثر درصحنه‌های خاص سیاسی و اجتماع، طهارت و از سوی دیگر، مادری، همسرداری، تربیت فرزندان، انفاق، ایثار، عبادت، بندگی خدا و فضایل بی‌شمار دیگر است که او را الگوی تمام انسان‌ها و بشریت قرارداده است.

وی تأکید کرد: باید از ین بانو درس گرفت و او را الگو قرارداد و به آن عمل کرد؛ اگر ما او را الگو قرار دهیم ولی به این الگو عمل نکنیم به خود و به ایشان جفا کرده‌ایم؛ نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز زن نیز، تأکیدی بر الگوگیری بانوان از حضرت صدیقه طاهره دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: در این روز از بانوان تقدیر می‌شود، ولی خانم‌ها نیز باید بیشتر توجه کنند که چه نقش مهم و سنگینی در نظام خلقت بر عهده‌ی آن‌ها گذاشته‌شده است و خود را برای این نقش آماده کنند.

وی یادآور شد: فرهنگ شهوت گرای غربی، زن را وسیله‌ای برای التذاذ و بهره مادی می‌داند و برنامه‌ی دیگری برای این شخصیت ندارد؛ اگر هم با عناوین دهان‌پرکن حرف‌هایی می‌زند برای استعمار و بهره‌کشی بیشتر از اوست.

وی افزود: برای ارزان‌تر شدن هزینه‌ها، زن را وارد بازار کار کردند و مهم‌ترین شغل او که تحکیم خانواده و بسترسازی برای تربیت افراد مفید به حال اجتماع است، به‌عناوین‌مختلف از بین بردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در جهان‌بینی غربی، زن نه سعادتمند است و نه می‌تواند منشأ سعادت باشد؛ اظهار داشت: جایگاهی که اسلام برای شخصیت زن قائل است، در هیچ مکتبی دیده نشده است؛ اسلام زن را منشأ آرامش و سکون خانواده می‌داند و او را به‌عنوان رکن اصلی و مرکز خانواده معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: زنی که تحت‌فشار کاری باشد، مورد مواخذه و امرونهی و تحقیر و دستور قرار بگیرد و از آرامش روانی و فکری برخوردار نباشد، نمی‌تواند این آرامش را به خانواده بدهد و کدبانوگری کند و خانواده را مدیریت کند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز اظهار داشت: مسئله فرزند آوری امر مهمی است که البته دست‌های مرموزی همچنان مشغول‌اند و به بهانه‌های مختلف با تولید نسل مخالفت می‌کنند؛ سن باروری را برخلاف طبیعت زن، کم کرده‌اند و به نام غربالگری، در مسیر تولید نسل مانع‌تراشی می‌کنند و با تشویق به باهم بودن‌های خارج از چارچوب ازدواج، جلوی تولید نسل را می‌گیرند.

وی تصریح کرد: سن ازدواج را تا بعد از ۳۰ سالگی بالابرده‌اند و از سوی دیگر، طوری به جامعه تلقین کرده‌اند که مثلاً بارداری بالای ۳۰ و ۳۵ سالگی عامل عقب‌ماندگی کودک می‌گردد؛ درحالی‌که در اروپا، برای مبتلا نشدن بانوان به پوکی استخوان، آن‌ها را به تولد کودکان در سنین بعد از ۴۵ سالگی تشویق می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: بانوان باید هشیار باشند و از ترفندهای دشمنان در قبال خود و مقابله درست با این ترفندها غافل نشوند؛ مثلاً در همین زمینه باید تولید نسل و فرزند آوری را جزو برنامه‌های خود قرارداده و به بیان رهبری دراین‌باره عمل کنند و این کار را یک وظیفه‌ی شرعی و عقلی بدانند.

وی اظهار داشت: بانوان فرهیخته و آگاه استان، درزمینه‌ی از بین بردن فکر غربی موجود درباره بانوان، باید بر اساس بیان رهبری آرایش تهاجمی مطالبه گرایانه داشته باشید و با این گفتمان، نظر اسلام درباره جایگاه و شخصیت بانوان را ارائه نمایید تا موفق باشید و انشالله خروجی مناسبی هم خواهید داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به پایان سال ۱۳۹۵ و اتفاقات و فراز و نشیب‌های این سال، بیان داشت: پایان یک سال و آمدن بهار، یادآوری حیات دیگر و رستاخیز است و باید از آن درس گرفت؛ دعا کنیم که این سال، سال وحدت و اخوت بیشتر بوده و سال ریشه‌کن شدن ظلم و فساد و افساد باشد.

وی با اشاره به زمزمه‌های بعضی افراد مبنی بر لزوم کاهش بعضی حساسیت‌ها در قبال آمریکا با توجه به روحیه‌ی رئیس‌جمهور جدید این کشور به‌منظور بهبود روابط با غرب، اظهار داشت: این سخن یاوه است و در طول این سالیان دراز، خلاف آن ثابت‌شده است؛ آمریکا تسلیم بدون چون‌وچرا می‌خواهد و می‌دانید که مهم‌ترین عامل شکست ملی شدن صنعت نفت، اعتماد به همین آمریکا بود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: این اتفاق درس نشد و در سال‌های اخیر نیز صنعت هسته‌ای کشور که با تلاش فراوان و تقدیم شهدای دانشمند حاصل‌شده بود، بر مبنای همین اعتماد دچار آسیب جدی گردید.

وی یادآور شد: عده‌ای خیال کردند اگر با شیطان بخندند، عکس سلفی بگیرند و به او امتیاز بدهند، گشایشی در کار می‌شود، اما نفهمیدند که بر عزت و اقتدار ملی که با فداکاری و تقدیم خون جوانان این خاک به‌دست‌آمده، خط انداختند؛ این ارتباط، ارتباط پنبه و آتش است و تا آمریکا آمریکاست، هرگز محقق نخواهد شد.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: از تاریخ درس بگیرید و این فرصت باقی‌مانده را به فکر کار برای مردم باشید؛ سال اقدام و عمل تمام شد و اقدام و عملی چشم‌گیر در اقتصاد و فرهنگ دیده نشد؛ بلکه طی سال گذشته از ولنگاری فرهنگی تا ولنگاری اقتصادی را داشتیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته، مسئله حقوق‌های نجومی و تعلل در رسیدگی عاجل به آن، صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان و امثال‌ذلک نگران‌کننده بود و باید با آن‌ها برخورد جدی می‌شد که نشد؛ البته جای شکرگزاری دارد که مصوبه مجلس در خصوص حقوق مدیران، که زمینه‌ساز فاصله‌ی طبقاتی بود، در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شده و از برنامه ششم توسعه حذف شد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: مجلس به‌عنوان مدافع مردم، باید توجه بیشتری در مصوبه‌های خود داشته باشد؛ فاصله ۳۰ برابری بین حقوق یک مدیر و یک کارگر یا معلم، با روح انقلاب و شعارهای او سازگاری ندارد؛ ولو اینکه صورت قانونی هم پیدا کند؛ این اقدامات به ضرر مردم و کشور و نظام و ایجادکننده فاصله‌ی طبقاتی است.

وی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر برخلاف همه‌ی شعارهای خوبی که داده شد، رکود و بیکاری و امثال‌ذلک هنوز ادامه دارد و طبق بیان مشاور ارشد اقتصادی دولت “۵۰۰ هزار نفر در سال گذشته بیکار شده‌اند”.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: درباره نگاه به درون در اقتصاد مقاومتی چه‌کار چشمگیری کرده‌اید؟ بسترسازی برای مشارکت مردم در اقتصاد کشور طبق اصل ۴۴، کجاست؟!

وی تصریح کرد: بعضی‌ها گفتند آوار گذشته را برمی‌داریم؛ این کار خوبی است، اما کاش در وعده‌هایتان می‌گفتید که تمام این چهار سال را فقط می‌خواهید آواربرداری کنید، مردم همیشه از صداقت استقبال می‌کنند و به فرد صادق اعتماد می‌کنند؛ اما اگر دیدند که در همین آواربرداری، افرادی زندگی تجملاتی دارند و به وعده‌هایشان پایبند نیستند؛ اعتمادشان سلب می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: ۴ سال متوالی گفته شد که از رکود عبور کردیم و بعد گفتند که مشکل اصلی ما رکود است، گفتند معیار جیب مردم است و بعد باز همان آمار را ملاک دانستند. مردم هرگز به عملکردی که نزدیک انتخابات، به بذل و بخشش بیت‌المال و افزایش حقوق روی می‌آورد، اعتماد نمی‌کنند، این نوع عملکرد توهین به مردم است.

وی تصریح کرد: فحش دادن و تحقیر کردن و ناسزا گفتن و متلک انداختن و به جهنم فرستادن و مثل این‌ها همه بدی است و دروغ، “کلید” همه‌ی بدی‌هاست.

امام‌جمعه کرج با اشاره به آغاز پیش ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر و روستا، تأکید کرد: دوستانی که می‌خواهند ثبت نام کنند توجه داشته باشند که رأی دارند یا نه؟ و اگر این ظرفیت را در خود نمی‌بینند ثبت‌نام نکنند.

وی تأکید کرد: اینکه برای ۱۳ جایگاه شورا، ۱۵۰۰ نفر ثبت‌نام کنند، هدر دادن وقت و بیت‌المال و ایجاد زحمت بیشتر برای مجریان است و چه بسا مشکل شرعی هم داشته باشد، کسانی که شاخص‌های لازم را دارند، با مشورت با بزرگان و دانایان، ورود کنند؛ شما هم افراد را خوب رصد کنید و عملکرد و اقداماتشان را و ساده‌زیست بودن و وامدار کسی نبودن و زمان‌های اقدامشان را ببینید تا در تصمیمتان دچار اشتباه نشوید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.