نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

اصلاح ساختارهای شهری، نتیجه‌ی انتخاب شورای شهر دلسوز، بصیر و پاک است

فضای مجازی ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ ۰

 

بیست و پنجمین همایش ائمه‌ی جمعه استان البرز، با حضور آیت‌الله حسینی همدانی و ائمه‌ی جمعه استان، در سالروز شهادت شهید محلاتی و جمعی از یاران ایشان و روز روحانیت و دفاع مقدس، در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد.

آیت‌الله حسید محمدمهدی حسینی همدانی با تسلیت ایام عزاداری حضرت صدیقه طاهره (س) و تقدیر از حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن، بیان داشت: مردم با حضور خود نشان دادند که به وظیفه‌ی خود آشنا و به آن عامل هستند و مسئولین باید با توجه این حضور همت و جدیت بیشتری در انجام وظایف محوله خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه تبیین مسائل روز و وقایع پیش رو، یکی از وظایف ائمه جمعه است؛ گفت: اکنون که فضا به‌سوی انتخاباتی شدن پیش می‌رود باید ائمه جمعه بدون داخل شدن در فضاسازی‌ها و جانب‌داری از گروه‌ها، به تبیین مسائل و ملاک‌ها برای جامعه بپردازند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: مسائل متعدد جامعه‌ی امروز در ارتباط مستقیم با شوراهای شهر و ارکانی چون شهردار هستند و تشریح اقدامات بعضی افراد که به دنبال کسب مطامع شخصی و گروهی با ورود به بدنه ی شورای شهر هستند، مهم و ضروری است.

وی اظهار داشت: توسعه‌ی فکری مردم برای گرفتار نشدن در فضاسازی‌های انتخاباتی این افراد خدمتی ارزنده به جامعه شهر و استان است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: اصلاح ساختارهای شهری، نتیجه‌ی انتخاب شورای شهر بصیر و پاک است؛ اگر فکر سیاسی شد و تلاش‌ها معطوف به کسب قدرت گردید، آثار ویرانگری بر جامعه و شهر خواهد داشت.

وی با اشاره به قابلیت‌های فراوان استان البرز در زمینه‌های مختلف تولیدی کشاورزی و صنعتی اظهار داشت: تا وقتی‌که نگاه سیاسی و حزبی بر شهر و استان حاکم باشد، نه‌تنها بهره‌ای از این توان و قدرت نخواهیم برد بلکه زیرساخت‌های موجود نیز از بین خواهد رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، اظهار داشت: وظیفه‌ی مردم در این عرصه، تلاش برای شناخت و انتخاب افرادی است که دارای ملاک‌های صحیح بوده و دلسوز جامعه و منطقه باشند و معرفی ملاک‌ها و شاخصه‌ها متوجه ائمه جمعه و در سطح عمومی‌تر ائمه مساجد است که البته باید مراقب بود تا این مسئله، به تبلیغات فرد یا جناح خاصی مبدل نگردد.

گفتنی است در این جلسه آیین‌نامه انتخابات جامعه روحانیت استان البرز، موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت و اعضا به بحث دراین‌باره پرداختند.

برای مشاهده تصاویر این برنامه اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.