خطبه/

مشروح خطبه های نمازجمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ شهر کرج

روابط عمومی ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ۰
  • متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
  • استان البرز، شهرستان کرج
  • توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب‌العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین و اللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین

ایها المومنون اوصیکم و نفسی بتقوی الله و طاعته. عرض کردیم متقین افرادی دین‌باور و تسلیم حقیقی احکام الهی هستند و در پیروی از دستورات دینی پیش‌قدم بوده اوامر خدای تعالی را انجام می‌دهند. مثلاً نسبت به نماز جمعه و شرکت در جماعت کوتاهی ندارند. نمازهای محلات و جماعت مساجد را اهمیت می‌دهند و توجه دارند که نماز جماعت پر است از خیر فراوان، فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی، حتی مسائل مادی که به مناسبت جلسات قبل بعضی از روایات را دراین‌باره عرض کردم.

یکی از ویژگی‌های نماز جماعت که اهل تقوا مقید هستند نمازهایشان را به جماعت برگزار کنند این است که عدالت شخص نمازگزار با حضور در جماعت ثابت می‌شود. در روایتی است از رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم که حضرت فرمودند مَنْ لَزِمَ جَماعَهَ الْمُسْلِمینَ حَرُمَتْ عَلَیْهِمْ غَیْبَتُهُ وَ ثَبَتَتْ عَدالَتُهُ کسی که ملازم باشد با جماعت مسلمین و در جمع مسلمان‌ها شرکت کند که منظور نماز جماعت هست کسی دیگر نمی‌تواند غیبت آن شخص را بکند. نه این‌که راجع به دیگران می‌شود غیبت کرد ولی به‌خصوص راجع به او حرمتش بیشتر است که خود غیبت از گناهان بزرگ و گناهان کبیره است و مذموم است درجایش بحث شده است.

«وَ ثَبَتَتْ عَدالَتُهُ» عدالتش ثابت می‌شود. کسی که در نماز جماعت شرکت می‌کند می‌تواند شهادت بدهد و شاهد واقع شود. لذا می‌تواند در دادگاه و در جای دیگر اگر احتیاج به شاهد بود از او به‌عنوان شاهد استفاده کرد. مولانا صادق علیه‌السلام در یک بیانی ‌فرمودند «مَنْ صَلَّى خَمْسَ صَلَوَاتٍ فِی الْیَوْمِ وَ اللَّیْلَهِ فِی جَمَاعَهٍ» کسی که پنج نمازش را در شبانه‌روز نمازهای پنج‌گانه را به جماعت بخواند «فَظُنُّوا بِهِ خَیْراً وَ أَجِیزُوا شَهَادَتَهُ» به او حسن ظن داشته باشید و خوش‌بین باشید و گواهی او را بپذیرید؛ یعنی اهل این می‌شود که شهادتش موردپذیرش قرار می‌گیرد؛ یعنی نماز جماعت باعث اثبات مسلمانی شخص است. دیگران هم در مقام شهادت گیری می‌توانند از او گواهی بخواهند و گواهی او هم پذیرفته می‌شود. خدای تعالی همه ما را از متقین و عاملان به دستور دین قرار دهد ان‌شاءالله.

بحث ما درباره این بود که قرآن کریم کتاب انقلاب است؛ و به بررسی مسائل انقلاب با استفاده از آیات کریمه قرآن پرداختیم. مبانی و اصول و عوامل پیروزی و بعضی از موانع را بررسی کردیم. رسیدیم به بحث آفات انقلاب. آن قسمت که مربوط به خودی‌ها است. یک‌قسمتی مربوط به دشمنان است. قسمتی مربوط به خود ما است. عوامل را از طریق قرآن کریم داریم پیش می‌آیم. یکی از آن عوامل که باید به او توجه کرد و آفت انقلاب به‌حساب می‌آید تسلیم دشمن شدن است.

ما در بحث آفات انقلاب توسط خودی‌ها چندین جلسه در خدمت این بحث قرآنی خواهیم بود. شاید هفت هشت جلسه طول بکشد که فقط اشاره‌کنیم و عبور کنیم. این جلسه دوم است. انقلابی که ضداستکباری و ظلم‌ستیز بود اگر خدای‌نکرده از این آرمانش فاصله بگیرد این آفت انقلاب است. رهبری در یک بیانی راجع به جایگاه بلندی که امروز اسلام در آن قرار دارد فرمودند: امروز ترس قدرتمندان و زورگویان عالم فقط از اسلام و قرآن و مسلمانان واقعی است. امروز واهمه مرتجعان و پیروان و علم‌داران اسلام آمریکایی از اسلام ناب محمدی است.

این انقلاب پیروز شد با یک سری آرمان‌ها. یکی از آن‌ها ظلم‌ستیزی است. استکبارستیزی است. اگر این گرفته شود کارش تمام است. این آفت انقلاب است. خدای تعالی در آیه ۱۴۹ و ۱۵۰ سوره مبارکه آل‌عمران فرمود «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تُطِیعُوا الَّذِینَ کَفَرُوا یَرُدُّوکُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِینَ بَلِ اللَّهُ مَوْلَاکُمْ وَهُوَ خَیْرُ النَّاصِرِینَ» ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید اگر از کسانی که کافر شدند اطاعت کنید شما را به گذشته‌تان برمی‌گردانند و عاقبت کار هم زیان‌کار خواهید شد «بَلِ اللَّهُ مَوْلَاکُمْ» کسی که ناصر شماست و یار شماست خداست «وَهُوَ خَیْرُ النَّاصِرِینَ» او بهترین یاری کننده شماست.

شأن نزول این آیات را مراجعه می‌کنید و توجه دارید مربوط به جنگ احد است و شکستی که مسلمان‌ها خوردند. در این فاصله شکست دشمن فرصت پیدا کرد. رهبر منافقین اقدام کرد شروع کرد به دعوت مسلمین برای مشرک شدن. خیلی این‌ها درس‌آموز است؛ یعنی از کوچک‌ترین روزنه پیش‌آمده برای فاصله انداختن بین شخص و اعتقاداتش استفاده می‌کنند. آیه قرآن است. غافل نیستند. ما غافل هستیم. او از کوچک‌ترین روزنه استفاده می‌کند. مسلمان‌ها مورد تهدید دشمن هستند. خصوصاً در زمان سختی‌ها و مشکلات دشمن شروع به تبلیغات می‌کند. جوسازی راه می‌اندازد تا شاید دلی را به وسوسه بیاندازد و از جبهه او کم کند و به جبهه خودش اضافه کند. افراد را جذب افکار و مطامع خودش قرار بدهد.

لذا این دو آیه شریفه در مقام اخطار و هشدار به اهل ایمان است که بدانید در معرض خطر قرار دارید. خطر سست شدن در برابر مکر دشمنان و انحراف از حق. بدانید ضرری که متوجه شما می‌شود این است که سرمایه خودتان را از دست خواهید داد. سرمایه شما چیست؟ ایمان شماست. بی‌ایمان می‌شوید. اگر تن به مکر دشمن بدهید ایمان شما از بین خواهد رفت. برمی‌گردید به گذشته و این یعنی خسران. خسران واقعی از دست دادن مال و ثروت و اندوخته‌های دنیایی نیست. بلکه شکست در جنگ نظامی هم نیست که هرکدام از این‌ها باکمی تلاش دوباره به دست می‌آید؛ اما خسارت واقعی از بین رفتن سرمایه ایمان و معنویت و اعتقادات ماست. بعد تذکر می‌دهد بدانید ولی و یاور شما خداست که با تکیه بر اوست که ایمانتان محفوظ می‌شود. همین مقدار ترجمه برای فهمیدن مطلب کافی است.

ادامه این بحث را اگر بخواهید باید به کتاب‌ها و تفاسیر مراجعه کنید. این به‌عنوان یک شاهد که اگر توجه نکنیم آفتی است برای ما. رهبر انقلاب در آن دیداری که با دانش‌آموزان داشتند چند سال قبل فرمودند: معنا ندارد و ممکن نیست که کسی معتقد به اسلام باشد، ذره‌ای پایبند به اسلام باشد ولی زیر بار زور برود و ظلم را قبول کند. این آرمان انقلاب است. آرمان اسلامی است. آرمان دینی است. انقلاب هم بر پایه او است؛ یعنی روی او سوار شده است. لذا این را اگر بگیرند کار خراب خواهد شد.

در اسلام همان‌قدر که ظلم کردن بد است تسلیم ظلم شدن هم همان مقدار بد است. بعد نکاتی را ایشان فرمودند. در قسمت دیگرش ادامه می‌دهند که: مگر ممکن است کسی مسلمان باشد، اعتقاد به اسلام داشته باشد، درعین‌حال ظلم و زور را از هرکسی قبول کند. چه برسد به دشمن دیرینه ملت ایران یعنی آمریکا که این‌همه به ملت ایران ضربه زده است. او دشمن اصلی ما است او با اسلام و قرآن و نظام اسلامی بد است. این به‌عنوان یک آفت همین مقدار برای این نوبت بس باشد تا آفت دیگر را جلسه بعدی توفیقش باشد که برای شما بیان کنم.

بسم‌الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اذا جاء نصر الله والفتح ورأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا فسبح بحمد ربک واستغفره انه کان توابا

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین و هر شخص با ایمان دائماً تلاش می‌کند تا رضایت خدای تعالی را کسب کند. در مسیری حرکت کند که نتیجه او کمال باشد. یکی از مصادیق رضایتمندی خدای تعالی اهمیت دادن به جماعت، مسجد و نماز است؛ که مورد تأکید فراوان اولیای دین قرارگرفته است. لذا در روایات داریم متعدد، در یک روایت است از رسول خدا یعنی از امیرالمؤمنین است که فرمود «کان رسول‌الله حین تقام الصلاه» وقتی کان می‌آید یعنی دائماً رسول خدا این‌گونه بودند که وقتی می‌دیدند تعداد نمازگزاران در مسجد کم است مدتی را می‌نشستند و انتظار می‌کشیدند هر وقت جمعیت بیشتر می‌شد آن موقع اقدام به نماز می‌کردند.

یعنی جماعت اهمیت دارد. اولاً دوستان به‌موقع بیایند در جماعت. موقع اذان در مسجد حاضر باشند. معطل نکنند. نماز را در وقتش بخوانند. خیلی از نمازهای غفیله که در مسجد خوانده می‌شود در وقت نیست. خارج از وقت است. باید قرمزی مشرق که به سمت وسط آسمان می‌آید او باید باشد تا نماز غفیله را بخوانید. وقتش آن موقع است و الا باید به قصد رجا بخوانید؛ یعنی امامان بزرگوار سعی کنند زودتر در مسجد حاضر باشند و نماز را به‌موقع بخوانند؛ اما اگر یک موقع دیر شد و مردم نیامدند خوب است که یک مقداری تحمل کرد. این تأخیر وقت خوب نیست. مگر این‌که به خاطر برگزاری جماعت باشد؛ و الا اگر کسی در منزل تنها هست و به مسجد نیامده نماز را باید اول وقت خواند.

فضیلت جمعیت در جماعت خیلی فراوان است که حالا وقت گفتنش نیست؛ و جماعت آثاری دارد. اینکه چندین هفته است شاید ده دوازده هفته است من روی جماعت دارم تأکید می‌کنم و بعد از این هم باز تأکید خواهیم داشت به خاطر اهمیت موضوع جماعت است. مساجد را پر کنید. مساجد محور همه کارهای فرهنگی در جامعه است. در یک روایت است رسول‌خدا به امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه فرمودند: خوشبخت سه نشانه دارد، رزق حلال در وطن، در همان شهر خودش رزق حلال گیرش بیاید، هم‌نشینی با علما، خواندن نمازهای پنج‌گانه به جماعت.

عرض کردم هفته گذشته که جبرئیل خواست که جزو بنی‌آدم باشد که در بین مردم حاضر شود برای اینکه بتواند نماز جماعت بخواند. این‌قدر فضیلت دارد. اینجا هم رسول خدا خوشبخت را فرمود به این‌که کسی است که نماز جماعت بخواند؛ و فرمودند: بدبخت سه علامت دارد، حرام خوردن، دوری از علما، خواندن نماز به‌صورت فرادی. در خانه هم که هستید با بچه‌هایتان با اولادتان با همسرتان نماز را به جماعت بخوانید. اولاً خودتان را عادل کنید که قبولتان داشته باشند. بعد جلو بایستید و نماز را به جماعت بخوانید. بعضی وقت‌ها می‌گویند ما آقا را قبول نداریم. یک‌جوری باید عمل کنید که قبولتان داشته باشند.

در یک بیان دیگری رسول خدا صلی‌الله علیه و آله وسلم فرمودند: کسی که خانه‌اش نزدیک مسجد است و سه روز متصل به جماعت حاضر نشود، یعنی بدون عذر، خدا و فرشتگان او را لعنت می‌کنند. نماز و روزه و حج و جهاد او قبول نیست. اگر مریض باشد به عیادت او نروید. اگر زن خواست به او زن ندهید و اگر بمیرد به مرگ جاهلی مرده است. حالا به هر دلیلی که می‌خواهید نروید این دلیل بی‌دلیل است. نمی‌دانم، هیئت‌امنا اینجا آن‌طور گفتند. خادم به من گفته بنشین آن‌طرف. امام جماعت فلان. این‌ها بهانه‌های شیطانی است. گوش به حرف شیطان ندهید. جماعت را محکم و مستحکم در مساجد برقرار کنید. خدای تعالی تقوای همه ما را زیاد بگرداند.

اما مناسبت‌ها، قبل از هر چیز باید از حضور آگاهانه و مقتدرانه و از روی بصیرت مردم کشورمان به‌خصوص مردم ولایت مدار و انقلابی استان البرز تشکر کنم که بار دیگر با وحدت کلمه و یکپارچه وارد صحنه شدید و یاوه‌گویی‌های دشمن را بی‌اثر کردید و جواب هذیان‌های این چندروزه را که سران آمریکایی از خودشان بروز دادند جواب دادید و با حضور خودتان پاسخ دادید و نشان دادید برخلاف زعم عده‌ای بیمار که القا می‌کنند انقلاب تمام شد انقلاب هنوز زنده و پابرجاست. محکم و باصلابت به راه خودش و اهدافش ادامه می‌دهد و پیش می‌رود؛ و این حضور حکایت از بیعت مجدد با آرمان‌ها و اهداف الهی نظام امام و رهبری داشت که بحمدالله واقع شد.

حضور شما باعث دلگرمی همه‌کسانی است که در سراسر عالم به این انقلاب چشم دوختند. سعیکم مشکور ان‌شاءالله. قدم‌هایی که برداشتید برای شما حسنه و خیر نوشته شود ان‌شاءالله. البته حضور مردم وظیفه مسئولان را برای انجام وظایفی که دارند سخت‌تر می‌کند. مطالبات را بیشتر می‌کند. توجه آن‌ها برای اینکه خواسته‌های مردم به نتیجه برسد و عملیاتی شود بیشتر خواهد بود.

شهادت صدیقه طاهره زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها را که فردا روز شهادت اوست بنا بر روایتی به همه شما تسلیت عرض می‌کنم. البته سخن گفتن راجع به این شخصیت بزرگوار فاطمه سلام‌الله‌علیها کار بنده نیست. بسیار سخت و گران است. در جایگاهی قرارگرفته که در اندیشه بشر نمی‌گنجد. شما دقت کنید در کلماتی که به آن حضرت گفته‌شده در همین زیارت‌نامه حضرت شما یک دقتی داشته باشید می‌بینید که جایگاه این بانوی بزرگوار در چه رفعت مقامی قرارگرفته. در زیارت‌نامه می‌گوییم خدا تو را امتحان کرد قبل از اینکه خلقت کند. همین کلام را معنایش را اگر بفهمیم که به این سادگی‌ها قابل‌درک و فهم نیست مگر مقدماتی گفته شود، برای او جایگاه این بانو را نشان می‌دهد.

اینکه خدای تعالی او را قبل از خلق امتحان کرد باید به آن توجه کرد. سیری در زندگی کوتاه او بیندازید. حضور او را در عرصه‌های مختلف اجتماعی سیاسی علمی و فرهنگی ببینید. همان‌طور که امام زمان سلام‌الله‌علیه او را الگوی خودش می‌داند، قطعاً زهرای اطهر الگوی انسان است. الگوی انسان‌هاست. الگوی بشریت است. تا با تأسی به او قله‌های کمال توسط انسان طی شود و انسان به مقصد و منزل حقیقی خودش برسد. او را باید از قرآن شناخت. او را باید از بیانات رسول خدا و ائمه معصومین که درباره او بیان کردند و تعاریفی که راجع به او کردند شناخت.

رسول خدا در یک بیانی فرمودند: ای حسن و ای حسین شما دو کفه ترازویی هستید که فاطمه شاهین آن است. ترازوهای قدیم را یادتان هست. دو کفه داشت و شاهین. وقتی موازنه برقرار می‌شد آن چیزی که موازنه را نشان می‌داد به آن می‌گفتند شاهین. حسن و حسین شما دو کفه ترازو هستید که شاهین آن فاطمه است؛ و کفه ترازو در حالت تعادل قرار نمی‌گیرد مگر به‌وسیله شاهین آن و شاهین استوار نمی‌گردد مگر به دو کفه ترازو. همین عبارت اگر بخواهد معنا شود دریایی از معرفت در آن هست. تنظیم‌کننده و تعادل‌بخش در این جایگاه رفیع صدیقه طاهره است.

حضور پررنگ دختر رسول خدا در عرصه‌های مهم اجتماعی با حفظ تمام اصول شرعی و دینی پیام‌های زیادی را به همراه دارد. جواب خیلی از کژاندیشی‌های امروز را می‌دهد و روش حضرت و بودن او و روش حضور او در مسجد اقامه دعوا برای استیفای حق غصب شده خود او محط نظر شما باشد. بروید ببینید که او چگونه وارد شد. تمام حدود را رعایت کرد. ولی آمد در عرصه برای گرفتن حق، مقتدر و باصلابت، درعین‌حال در کمال متانت حیا و عفت طوری در بین بانوان قرارگرفته بود که شناخته نمی‌شد؛ اما مطالبه اجتماعی خودش را انجام داد.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های زندگی صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها دفاع از امامت و ولایت است. دفاع از حق و حقیقت است. آن‌هم دفاع جانانه تمام‌قد با تمام هستی وارد میدان شد. تا جایی که با آن وضعیتی که شنیدید و می‌دانید به شهادت رسید و عنوان اولین شهید مدافع حریم ولایت را برای خودش رقم زد.شهدای مدافع حرم ما امروز همه مادری هستند. همه فاطمی هستند. همه تأسی به صدیقه طاهره دارند.

مادری که رسول خدا در آن روزهای پایانی عمر خودشان که وقتی بیهوش بودند قطرات اشک صدیقه طاهره روی صورت رسول‌خدا ریخت و حضرت به خودشان آمدند دیدند فاطمه گریه می‌کند. عرضه داشتند که گریه نکن. آنجا یک بیانی ‌دارد «کأنی بِفاطمه» یعنی کأنّ دارم می‌بینم تو را فاطمه جان که بین در و دیوار من را صدا می‌زنی اما کسی نیست که پاسخ تو را بدهد. خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان و محبان خاندان عصمت و طهارت و صدیقه طاهره قرار بدهد ان‌شاءالله. راجع به زندگی این بانو همه باید تحقیق کنند. همه مطالعه کنند و از فیض وجودی او بهره ببرند.

امروز بیست و دوم بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی بوده و این یک بّعد قضیه است؛ اما مهم‌تر از او له شدن و نابود شدن هیمنه استکبار جهانی و این جرثومه فساد در آن تاریخ بود و بعد ادامه داشته تا الآن. آمریکایی که چهره‌اش برای هر ایرانی غیور عزتمندی کاملاً روشن است. موجود غیرقابل‌اعتمادی که حتی به هم‌پیمانان خودش هم رحم نمی‌کند. برای حفظ خودش حاضر است همه آن‌ها را نابود کند. کمااینکه در طول تاریخ حیات سیاسی آمریکا مکرر در مکرر این قضایا اتفاق افتاده.

در این دوران اگر کسی اعمال آمریکا را حمل به صحت کند اقدام به از بین بردن خودش کرده است. اصلاً قابل‌حمل به صحت نیست. امروز غیر از حمل به فساد راه دیگری وجود ندارد. اگر خیر هم برای ما خواست باید به دیده شک به او نگاه کرد. باید با یک دید شک‌آلود به او نگاه کرد که او چرا خیر می‌خواهد. نه اینکه دست‌بسته خودمان را تسلیم او کنیم. شما ببینید همین روزها سران آمریکایی چه حرف‌هایی را می‌زنند. از چه گزینه‌هایی سخن می‌گویند. کینه آن‌ها به اسلام و نظام اسلامی به حدی است که برای از بین بردن او به هر اقدامی دست می‌زنند.

گاهی افرادی را اجیر می‌کنند تا به مسلمین و مقدسات آن‌ها اهانت کنند. کاریکاتور بکشند یا اقدام به آتش زدن قرآن کنند. یا مثل سلمان رشدی ملعون علیه قرآن و رسول خدا و مقدسات دینی کتاب بنویسند؛ که امام رضوان‌الله علیه در همین بیست و پنجم بهمن‌ماه در سال ۶۷ حکم تاریخی خودشان ارتداد سلمان رشدی را صادر کردند؛ و فهماندند به جهان که این امور سیاست‌بازی در آن راه ندارد و سیاسی نیست. اگر کسی مخالف باشد او را باید درجایش نشاند.

گاهی با عناوین مختلف سعی می‌کنند تا توان دفاعی موشکی و امثال دفاع موشکی ما را و مؤلفه‌های قدرت و پیشرفت نظام را مورد هجمه قرار بدهند. ببینید همین روزها باز حرف‌هایش زده می‌شود. می‌خواهند همه این‌ها را تضعیف کنند. آن اصول اصلی قرآن که برای هر نظام اسلامی بیان‌شده است که باید جوری شما خودتان را تقویت کنید در یک جایگاه قوی خودتان را قرار بدهید که دشمن ترس از این داشته باشد که حتی خیال کند که می‌تواند حمله کند که «ترهبون به عدو الله» آیه قرآن است. این‌گونه باید عمل کنید با هر دلیلی، با لطایف مختلف می‌خواهند دین را از ما بگیرند؛ یعنی آن داشته‌ها و آن پشتوانه‌های دفاعی را که در کنار ایمان محکم و مستحکم جوان‌ها و مردم و ملت ما قرارگرفته آن‌ها را از ما بگیرند تا بعد بتوانند نقشه‌هایی را که دارند اجرا کنند و ده‌ها مورد دیگر که برای تضعیف نظام به کار می‌برند.

بعضی وقت‌ها می‌آیند داخل. در داخل از عناصر داخلی استفاده می‌کنند. در بعضی از جایگاه‌ها قرار می‌گیرند. با طرح مسائل فرهنگی که نتیجه‌اش تضعیف نظام است اقدام می‌کنند و ما را در شبیخون و قتل‌عام بلکه ولنگاری فرهنگی‌ای جوری قرار می‌دهند که باز نظام تضعیف شود. بانفوذ در دستگاه‌های تصمیم‌گیر مطالبی را القا می‌کنند گاهی و تصمیماتی گرفته می‌شود که جای تأمل دارد و بعضاً دیده می‌شود که بعد از القای آن مطالب در یک سکوتی بعضی از مسائل پیش می‌رود و مردم هم قسمت زیادی از آن را متوجه نمی‌شوند. آن‌کسانی هم که تریبون دارند و بیان دارند و باید بیان‌ کنند مطالب را بیان نمی‌کنند؛ و بعضاً برای نظام گرفتاری درست می‌کنند. مجلس و بعضی از دستگاه‌ها باید با قوه بیشتری وارد شوند.

مثلاً همین طرحی که چند وقت قبل اثبات شد و بیان شد و مطرح کردند. طرح ۲۰۳۰ سال ۲۰۳۰ که این هم جای تأمل جدی دارد و باید به او پرداخت. سندی که در کمیسیون علمی فرهنگی و تربیتی سازمان ملل، یونسکو، برای آموزش کشورها در نظر گرفته شد و ایران هم او را پذیرفت. بالاخره امضا کردند. آقایان آوردند و مطرح شد. بسیار ساکت و مسیری که به نظر می‌رسد باید طی می‌شد طی نشده. آن‌ها با اسم‌های مختلف با کلمات زیبا جوری نشان می‌دهند آن حرکت مسموم خودشان را در یک قالب شیرینی به کشورها القا می‌کنند که بعد از پذیرفتن او و گذشتن مدتی از او آثار شوم او بر جامعه‌ها خودش را نشان می‌دهد.

بعضی از حرف‌هایی که در این سند ۲۰۳۰ یونسکو زده‌شده که نسبت به آموزش دانش‌آموزان از ابتدایی تا آخر بیان‌شده نتیجه او برای کشور مشکلاتی را به بار خواهد آورد. ما اسناد بالادستی محکم و متقنی داریم که برگرفته از احکام و آرمان و دستورها و قرآن و عقاید دینی ما و اسلام گرفته‌شده. وقتی یک چنین سرمایه عظیمی در اختیار ما هست که برای فرزندان ما از اول تا آخر بیان کرده که چگونه باید تعلیم ببینند، چگونه باید زندگی کنند، سبک زندگی اسلامی برای ما در قرآن و در روایات تبیین شده است چه ضرورتی دارد که ما برویم این دستورات را از کشورهای غربی بگیریم.

الآن به اسم بعضی از بیماری‌هایی که مطرح می‌شود و توسعه‌دهنده این بیماری‌ها هم خود آن‌ها هستند و توسط خون‌های آلوده در یک مقطعی وارد کشور کردند بعد آمدند بعضی از مسائلی که حریم خانواده را از بین می‌برد. از دوران پیش‌دبستانی دارند یاد می‌دهند به بچه‌ها. حرمت‌ها شکسته می‌شود. قرآنی که در سوره مبارکه نور شما ببینید در رابطه با حریم خانواده چگونه سخن می‌گوید. سه آیه در قرآن در سوره مبارکه نور هست که می‌گوید به بچه‌هایتان یاد بدهید که ارتباط فرزندان با پدر و مادر در آن حالات مختلف چگونه باشد. حتی اجازه نمی‌دهد که فرزندان شما، شما را با لباس راحت و لباس‌خواب در منزل ببینند؛ یعنی باید جوری تربیت کنند که قبح نریزد.

بعد اسامی مختلف و به عناوین مختلف بیاییم مسائلی که حرمت‌شکن است را از دوران پیش‌دبستان به بچه‌هایمان یاد بدهیم. این سند نکات قوتی هم دارد اما چون شیطنت در آن هست بدون آن‌که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح بشود و مجلس به او رأی بدهد امضا شد. البته عده‌ای از افراد در کشور اعتراضاتی کردند که دو روز پیش به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شد. حال امیدواریم که این دوستان توجه داشته باشند که بالاخره منافع ملی را به خطر نیندازند. جامعه را به تنش نکشند. در آینده مثل همین طرح کنترل جمعیت و مسائلی که برای جامعه و کشور ما هزینه به بار آورد این‌ها مسائلی است که دشمن برای ما طراحی می‌کند و هرلحظه برنامه دارد.

مثل همان خطبه اول که گفتم راه نفوذ درز پیدا کند فرصت را غنیمت می‌شمارد و از همان راه وارد می‌شود؛ اما به فضل پروردگار ملت ما به همه ترفندهای فریب‌کارانه استکبار آشنا بوده و لحظه‌ای از دشمنی‌های شیطان بزرگ غافل نبوده و به فرموده امامش هرچه خروش و فریاد دارد بر سر آمریکا می‌کشد. حیف است در این روز جمعه و این جمعیت منسجم و باشکوه و متحد اسرائیل فراموش شود «مرگ بر اسرائیل» مدتی است این پادوهای استعمار و استکبار در منطقه دهان خودشان را باز کردند هرچند وقت یک‌بار یک پارسی می‌کنند آن‌ها را هم فراموش نکنید «مرگ بر آل سعود».

همه مردم بخصوص جوانان عالم و آگاه و متدین و انقلابی ایران این را فهمیدند که راه پیشرفت کشور در عدم وابستگی به بیگانگان است. امیدواریم دیگران هم این را بفهمند. ولو عده‌ای خناس دائماً در دل‌ها وسوسه کنند و غیر از این را القا کنند و کعبه آمال مردم را غرب نشان بدهند؛ ولی بدانند که راهی از پیش نخواهند برد. لذا با شور انقلابی با اعتماد و توکل بر خدای تعالی باتدبیر و عقلانیت این جوان‌ها تلاش می‌کنند تا کشور را در مسیر اعتلا و پیشرفت قرار بدهند؛ که قراردادند و شما نتیجه فعالیت‌های آن‌ها را در عرصه‌های مختلف علمی و فنی می‌بینید.

به تعبیر رهبری امید و اعتماد به شیطان بزرگ و قدرت‌های مادی سراب بی‌حاصلی است که باعث خسران انسان‌ها و کشورها در دنیا و آخرت می‌شود. این بیان رهبری خیلی سخن در آن است. امید و اعتماد به شیطان بزرگ و قدرت‌های مادی سراب است. اگر به این بیان توجه شود یعنی مسئولین کشور اگر سرسوزنی به آمریکا اعتماد کنند و خیال کنند که مشکلات اقتصادی و امثال‌ذلک را با اعتماد به آمریکا می‌توانند حل کنند چیزی جز سرشکستگی نزد خدا و مردم عایدشان نخواهد شد. همه از امام و رهبری درس بگیریم که فرمود شیطان بزرگ دشمن اصلی نظام است و به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیست.

فرمودند اعتماد به شیاطین و امید بستن به کسانی که با اصل وجود نظام و حاکمیت اسلام مخالفند، خطای بزرگی است. چراکه از این کار خیری به دشمن نمی‌رسد. این بیان رهبری است. بیان امام است. باید همه به او توجه داشته باشیم. امروز هم اگر می‌بینیم که بعضی‌ها بعضی از حرکات را دارند آثار سوء آن‌هم کاملاً مشهود است. امروز این رئیس‌جمهور آمریکا مثل رؤسای قبلی بخصوص قبلی که مظهر نفاق و دشمنی با ملت ایران بود، این بلکه صریح‌تر از دیگران ایران را تهدید می‌کند و از گزینه‌های روی میزش سخن می‌گوید و تحریم‌های جدید وضع می‌کند؛ اما ما مثل همیشه با تأسی به اماممان عرض می‌کنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

او الآن باید برود مشکلات اقتصادی و چالش‌های سیاسی کشور خودش را حل کند؛ که در حال فروپاشی است و نابودی او عن‌قریب است. این را مسلم بدانید که به‌زودی نابود خواهد شد. قسمت‌هایی از این فضای پلید و پستی که درش بودند در دوران تبلیغاتی و انتخاباتی‌شان دیده شد و همه دیدید مواضع خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران باعث شد تا تمام دنیا به ایران توجه کند. گفتمان عدالت‌محور و الهی و انسانی نظام اسلامی در سطح جهان گسترده‌تر شود و این موقعیت و فرصت مناسبی است تا ایران بتواند خودش را بهتر از قبل به جهان بشناساند. همین مقدار برای آمریکا فعلاً این هفته بس است.

یک خبر مسرت‌بخش و بسیار پرمعنا را چند روز گذشته شنیدید. روز دوشنبه ۱۸ بهمن یک فروند کشتی جنگی وابسته به ائتلاف سعودی که مجهز به موشک‌های دوربرد و کوتاه برد بود، کشتی که حامل ۱۷۶ سرباز و افسر و قابلیت حمل یک فروند بالگرد را داشت در سواحل غربی یمن با موشک‌های یمنی ساقط شد. این ناوشکن از پیشرفته‌ترین و بهترین‌های دنیاست. این عملیات در زمانی صورت می‌گیرد که کاملاً یمن در محاصره است. حتی دارو هم به او نمی‌دهند؛ اما می‌تواند یک چنین فناوری را تولید کند و در دفاع از خودش به کار ببرد. ارزش‌ آخرین تسلیحات نظامی که توسط عربستان از کشورهای غربی خریداری شده، بیش از ۱۰ میلیارد دلار است. باوجود محاسبه همه‌جانبه و داشتن آن تجهیزات تولیدکنندگان سلاح‌های تسلیحات نظامی در کشور غربی شوکه شدند که این‌ها از کجا این موشک را آوردند و چگونه این عملیات صورت گرفت که به هر جهت خدای تعالی نصرت خودش را خواهد رسانید و این نوید خوبی است. آینده برای عربستان تاریک خواهد بود.

شهادت دبیر کل حزب‌الله لبنان حجت‌الاسلام سید عباس موسوی که در ۲۷ بهمن سال ۷۰ توسط صهیونیست‌ها واقع شد را گرامی می‌داریم. خدای تعالی او را با اجداد طاهرینش محشور بگرداند.

آخرین مطلب را هم بگویم؛ آرام آرام داریم به انتخابات نزدیک می‌شویم. انتخابات ریاست جمهوری سر جای خودش. انتخابات شوراها هم در کشور برقرار خواهد شد. در استان ما هم برقرار می‌شود. حرکات انتخاباتی آرام‌آرام شروع می‌شود. مواظب باشند خدای‌نکرده تخلف و اشتباهی نکنند که افرادی که می‌خواهند خودشان را کاندیدا کنند برای این مسند فکرشان را از همین الآن مستقیم ‌کنند. هدفشان خدا باشد. رفتن و عکس گرفتن با این‌وآن و حضور در جلسات برای اینکه بگویند ما حاضر هستیم و بالاخره با بعضی از مسئولین و عناوین و کسانی که عنوان دارند جلسه گذاشتن و صحبت کردن و این را تأییدی برای خودشان گرفتن هیچ‌کدام برای شما ملاک نباشد.

من آرام‌آرام ملاک‌ها را خواهم گفت. ما نیاز داریم که در کرج و در استان یک تحول ایجاد شود. خوب رصد کنید. ببینید بالاخره افراد جدیدتر شخصیت‌های جدیدتر کسانی که دلسوزی دارند هدفشان ارتقای این مجموعه است. ارتقای سطح زندگی مردم است. توجه به مسائل کلان جامعه است. فقط جلوی پای خودشان را نبینند دو روز زودتر را نبینند. ۵۰ سال آینده را ببیند. ۷۰ سال آینده را ببینند.

الآن را نبینند. با سرعتی که جمعیت همین استان به این مقدار رسیده را بدانید در ۲۰ سال آینده در ۳۰ سال آینده جمعیت شما بالای ۷ میلیون و ۸ میلیون خواهد شد و این را باید برنامه‌ریزی و طراحی کرد. برای آب، برای برق برای زیرساخت‌هایی که دارد افرادی باشند که به فکر کار برای مردم باشند. به‌فکر سیاست و به فکر بودن در مسند و بعد هم استفاده از رانت و زد و بند و مسائل این‌چنینی نباشند؛ که ان‌شاءالله در آینده به بعضی از نکات اشاره خواهم کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.