امام‌جمعه کرج:

کنایه و اعتراض توییتری و ایمیلی، دفاع از اسلام و عزت ایرانی نیست / انقلابی باشید و انقلابی عمل کنید

فضای مجازی ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ۰

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، در ادامه بحث علل و عوامل بقای انقلاب اسلامی از منظر قرآن کریم، بیان داشت: قرآن، آفاتی را برای انقلاب اسلامی معرفی می‌کند که هم از ناحیه‌ی درون و هم از بیرون رخ می‌دهند و در صورت عدم توجه، خطرناک و مهلک‌اند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: یکی از مهم‌ترین این آفت‌ها، غفلت از نعمت است که تبدیل‌کننده‌ی فرصت به تهدید خواهد بود؛ این غفلت موجب کفران نعمت و پس‌ازآن خسران و ورود به وادی هلاکت است.

امام‌جمعه کرج با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) در پنجم جمادی‌الاول، اظهار داشت: حضرت زینب (س) فقط قهرمان عرصه‌ی عاشورا نیست، بلکه در هر زمینه‌ای در اوج قرار دارد.

وی تصریح کرد: از عبادت و زهد و محبت و عشق به ولی خدا تا سیاست و شناخت زمان و عملکرد به‌موقع برای ضربه زدن به طاغوت تا شهامت و بی‌باکی جهت بیان حقایق و دفاع از مظلوم تا صبر و استقامت در مقابل و سختی‌های روزگار و ده‌ها عنوان و فضیلت دیگر، زینب کبری (س) قهرمانی بی‌نظیر است.

آیت‌الله حسینی همدانی با گلایه از نبود توجه کافی به معرفی و شناخت این بانوی اسوه در جامعه‌ی امروزی، بیان داشت: اسلام برخلاف تمدن غرب به بانوان بها داده و زن را تنها ابزار کامیابی مردان نمی‌داند و اگر به دستورالعمل‌های اصیل اسلامی در مورد زنان، به‌درستی و به‌طور کامل عمل شود، جامعه‌ی بشر به ثبات و رشد نائل خواهد آمد.

وی ادامه داد: در مقابل فرهنگ منحط غربی که زنان را برای ابتذال و تبلیغات و فساد و سود و بهره‌های مادی به‌وسیله‌ی خودآرایی و تجمل و امور بی‌ارزش دنیایی می‌خواهد؛ باید از زندگانی بانوانی چون حضرت زینب (س) الگو گرفت و با نگاه به سیره‌ی ایشان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی حاضر شد و درعین‌حال در برابر فساد مقابله نمود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: تحول، رشد و شکوفایی جامعه بانوان و نشانه‌های این تحول که از ابتدای انقلاب اسلامی و پس‌ازآن در تمام سال‌های سپری‌شده از عمر جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد، همگی به دلیل دریافت پیام انقلاب زینبی (س) و فاطمی (س) توسط این قشر بود.

وی افزود: حضور مستمر بانوان در تظاهرات و در صفوف مقدم علیه نظام ستم‌شاهی طاغوت، نقش مؤثری در پیشبرد انقلاب و پیروزی آن بود و این حضور مستمر و پایدار، امروز مؤثرتر از قبل و ارزشمند‌تر از گذشته است.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: دشمن، امروز میدان جنگ را عوض کرده و حملات خود را بر قشر بانوان معطوف نموده است؛ چراکه می‌داند اگر این قشر کارا را از کار بیندازد سریع‌تر به اهداف پلید خود می‌رسد.

وی خاطرنشان ساخت: در این هجمه‌ی شدید ابتذال و در این قتل‌عام و در این ولنگاری فرهنگی، نوک پیکان دشمنی به‌طرف زنان و دختران جامعه نشانه رفته است و در این فضا، خود بانوان باید بیش از دیگران مراقب بوده و بی‌تفاوت و خنثی نباشند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: بانوان امروز، مانند دوران دفاع مقدس در این جنگی که میدان نبرد و هدف حمله‌اش خود آن‌ها هستند، قیام کرده و تن به شکست ندهند؛ چطور بانوان در همین استان البرز و شهر کرج اجازه می‌دهند که عده‌ای این‌گونه بی‌محابا آلودگی ایجاد کرده و اشاعه دهند؟! تذکر لسانی که بارها مورد تأکید قرارگرفته، چه مقدار انجام‌شده است؟!

وی تأکید کرد: می‌بینید که در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر، با وجود قوانین روشن و صریح، دستگاه‌ها یا نمی‌خواهند و یا عرضه ندارند که کاری انجام دهند؛ لذا در این رابطه هرکس باید به وظیفه‌ی خود عمل کند و از دیگران انتظاری نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بانوان باید وارد عمل بشوند؛ تعداد کسانی که خود را به نحو غیرمتعارف در جامعه عرضه می‌کنند کم، ولی پرتکرار است؛ این حضور باید کمرنگ شود و راهکار آن حضور فعال‌تر بانوان محجبه در جامعه و تذکر لسانی است؛ در این زمینه، دستگاه‌ها بخصوص اصناف نیز باید توجه بیشتری بر تقویت نظارت‌هایشان داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تبریک روز پرستار به خانواده‌ی پرستاران استان و کشور، گفت: پرستاران شغل دشوار رسیدگی و نگهداری بیماران و آسیب دیدگان را با عشق و صبر انجام می‌دهند و اجر آن‌ها تنها با محاسبه‌ی الهی قابل ارزیابی است.

وی زینب (س) را الگویی برای مردان جامعه نیز دانسته و تأکید کرد: سیاستمداران ما نیز می‌توانند از حضرت زینب (س) الگوی رفتار سیاسی را بیاموزند که حتی در لباس اسارت نیز تن به ذلت نداد و تمام هستی دشمن را به زیر کشید و با کلامش، دشمنی را که به‌ظاهر غالب بود، به بند اسارت درآورد.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: آقایان در عرصه‌ی سیاست خارجی محکم‌تر عمل کنند؛ نقض برجام به انحا و اشکال مختلف و اخیراً نیز با منع صدور روادید برای ایرانیان ادامه دارد.

وی ادامه داد: دشمن دائماً برای ما رجز می‌خواند؛ چرا جوابی به این یاوه‌ها داده نمی‌شود؟! این چه دیپلماسی است که آقایان در پیش‌گرفته‌اند؟! دشمن شمارا تهدید بکند و شما به او کنایه بزنید؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: شجاعت را از رهبر انقلاب بیاموزید که در جواب گستاخی دشمنی که گفت برجام را پاره می‌کنیم، پاسخ دادند که در این صورت ما هم آن را به آتش می‌کشیم؛ انقلابی باشید و انقلابی عمل کنید.

وی ادامه داد: البته تا وقتی فرزندان و اقوام آقایان در انگلیس و امریکا و کشورهای مشابه ساکن هستند معلوم است که خیلی‌هایشان جرئت حرف زدن ندارند؛ اعتراض توییتری و ایمیلی و کنایه‌ای دفاع از اسلام و عزت ایرانی نیست.

امام‌جمعه کرج گفت: به مناسبت همین ایام پیروزی انقلاب اسلامی، خوب است مسئولین و عموم مردم، بیانات امام (ره) در مورد عدم توسل به آمریکا و مقابله با آمریکا و اسراییل را مطالعه کنند؛ مطالبی که اکنون نیز توسط خلف صالح ایشان مورد تأکید قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: مگر بعضی‌ها نگفتند که با برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم؟! حرف‌هایی که البته همه می‌دانند که خیال و افسانه‌ای بیش نیست؛ دیدید که امروز چه نتیجه‌ای حاصل‌شده است؛ از سوی دیگر عده‌ای هم‌نوا با دشمنان و برخلاف نصّ صریح قرآن، مبنی بر تقویت توان نظامی و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان خدا، آزمایش‌های موشکی و دفاعی کشور را تخطئه کرده و مورد هجمه قرار می‌دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: کار به‌جایی رسیده که همین روزها می‌بینیم به مسئولان کشور پیام می‌دهند و آن‌ها را تهدید می‌کنند که اگر از ما تبعیت نکنید تحریم‌ها را برمی‌گردانیم؛ بازهم از بودن تمام گزینه‌ها بر روی میز سخن می‌گویند و به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر از ایران هستند؛ اما بدانند که شعار ملت ایران در طول سال‌های پس ‌از انقلاب تغییر نکرده و همان است که از ابتدا بیان‌شده و آن، شعار “مرگ بر آمریکا” است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران حیثیت پوشالی غرب و استکبار را از بین برد، از “پیمان سنتو” که تنها برای افزایش و حفظ منافع آمریکا بسته‌شده بود خارج شد و نامشروع بودن اسراییل را که جلودار آمریکا بود و حمایت قوی او را در پشت سر داشت، با شجاعت اعلام کرد و با این کار قدرت بی‌ریشه‌ی کسانی که با زور و قلدری، داعیه‌ی سروری و آقایی جهان را داشتند، به سخره گرفت؛ امروز نیز ادامه‌ی راه این انقلاب و حفظ و حراست از او بر عهده‌ی ماست و باید در این مسیر هوشیار و محکم باشیم.

امام‌جمعه کرج خطاب به عموم مردم گفت: مراقب باشید که بعضی‌ها با نشانی غلط دادن، شمارا سردرگم نکنند؛ ما با آمریکا و سیاست‌های او دشمنیم و با شخص کار نداریم که “سیاست می‌داند یا نمی‌داند”؛ اینکه بگویند طرف تازه‌وارد عالم سیاست شده و سیاست بلد نیست حرف صحیحی نیست.

وی ادامه داد: ما با سیاستی کار داریم که اجازه می‌دهد بر سر کودکان و زنان فلسطینی یمنی و سوری و دیگر کشورها، بمب ریخته شود تا آن‌ها کشته یا آواره شوند و آن‌وقت از ورود این آوارگان به کشورهای دیگر نیز جلوگیری می‌کند؛ ما با “سیاست استکباری” مخالفیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: دنیا را چه شده است که همین مهاجرینی که وارد آمریکا شدند و بومیان سرخ و سفید آنجا را بدون دلیل قتل‌عام کردند و پس‌ازآن نیز به هر بهانه‌ای در هر نقطه از جهان دست به کشتار و جنایت زده‌اند، امروز می‌گویند که ما مهاجر نمی‌پذیریم؟!

وی بیان داشت: چگونه است که همان زمانی که مسئول فرانسوی برای مذاکره اقتصادی به ایران آمده است، کشورهای فرانسه و انگلیس و آمریکا ناوهایشان را به خلیج‌فارس آورده‌اند تا به بهانه‌ی مقابله با تهدیدات ایران، رزمایش دریایی مشترک انجام دهند؟!

وی افزود: این چهره‌ی واقعی آمریکا و اذناب اوست که هرروز بیش‌ازپیش آشکار می‌شود؛ بیان رهبر معظم انقلاب، امروز برای عده‌ای که باور نداشتند، روشن‌شده که “نباید به آمریکا اعتماد کنید”.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: ایران برای هیچ کشوری تهدید نبوده و بلکه رحمت و خیر را برای همگان خواهان است؛ اما، اگر کشوری حدود و مرز دخالت‌های خود را رعایت نکند و با نگاه ناپاک به ایران خیره شود؛ مردم و جوانان غیور کشور، چشمان او را از حدقه بیرون خواهند کشید.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز خاطرنشان ساخت: آقایان دائماً از حقوق شهروندی و “دانستن حق مردم است” سخن می‌گویند، اما طور دیگری عمل می‌کنند؛ گزینشی عمل کردن و راه ندادن خبرنگاران دغدغه مند و اصحاب رسانه‌های رسمی در مراسم عمومی که قاعدتاً همه اجازه دارند حضورداشته باشند، مخصوصاً در این استان، با شعاری که می‌دهید سازگار نیست، از باب تذکر عرض می‌کنم که لااقل به این شعارهایتان عمل کنید.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات، گفت: با توجه به نزدیک شدن موسم انتخابات، شرکت مسئولین دولتی در جلسات حزبی و گروهی خلاف قانون بوده و بی‌طرفی آقایان را زیر سؤال می‌برد؛ بدانید که مردم شمارا رصد می‌کنند و می‌دانند که در کجا جلسه می‌گیرید و با که چای می‌نوشید و با چه کسانی رستوران می‌روید!!!

وی گفت: این موضوع را فعلاً به شکل گذرا عرض کردم و موضعی نمی‌گیرم؛ مگر این‌که تکرار شود، که آنگاه افرادی که صلاحیت حضور در جایگاه‌هایشان را ندارند، معرفی خواهم کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: مردم شرکت در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب را جدی بگیرند که نشان وحدت ملی و همبستگی مردم و نظام است و پیغام ایستادگی مردم بر آرمان‌های اسلامی را اعلام می‌کند؛ درعین‌حال با خود زیرانداز هم به همراه داشته باشید که انشالله اگر وضعیت آب‌وهوا مناسب بود، نماز جمعه را در همان فضای مراسم برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: مسئولین شهر و استان نیز در محیط آرایی‌ها و فضاسازی‌های سطح شهر و مسیر راهپیمایی به تقارن این روزها با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و نام‌گذاری این دهه به‌عنوان “سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فاطمی” توسط ستاد دهه فجر استان، توجه داشته باشند.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.