آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

فساد ستیزی، عدالت محوری و تحول‌آفرینی این دولت قابل‌مقایسه با قبل نیست / در بدنه مدیریتی دولت هنوز عناصری که انقلابی نیستند وجود دارند / دولت باید با سرعت حس ناامیدی از عملی نشدن وعده‌ها را از بین ببرد / ما را با برجام دچار خسارت محض کردند / آیا سپاه پاسداران از لیست گروه‌های تروریستی، خارج‌شده است یا نه؟ / دستگاه دیپلماسی به‌هیچ‌وجه راجع به منافع ملی و نظرات رهبر معظم انقلاب کوتاه نیاید

کارشناس روابط عمومی ۰۴ شهریور ۱۴۰۱ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه چهارم شهریورماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه چهارم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه روز دوشنبه، اول ماه صفر، روز ورود کاروان اهل‌بیت حسین علیه‌السلام به شام است، بیان داشت: به همین مناسبت عرض می‌کنیم: «سَلامٌ عَلى قَلبِ زَینَبَ الصَّبور وَ لِسانِهَا الشکور».

امام سجاد علیه‌السلام سخت‌ترین قسمت نهضت عاشورا را شام دانستند

وی در ادامه بابیان اینکه امام سجاد علیه‌السلام سخت‌ترین قسمت نهضت عاشورا را شام دانستند، اظهار داشت: این امر تا جایی است که حضرت در قالب شعر فرمودند: «فَیا لَیتَ امّى لَمْ تَلِدْنِى وَ لَم اَکُنْ یزیدُ یرانِى فِى البِلادِ اَسِیرُ»؛ ای‌کاش مادرم مرا نزاییده بود و من زنده نبودم تا یزید مرا اسیر ببیند».

پیروز همان است که نامش زنده است

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: بااین‌حال هم امام سجاد و هم زینب کبری سلام‌الله‌علیهما در همه حال عزت و اقتدار خود را حفظ کردند و باصلابت از پیروزی خود می‌گفتند و در جواب کسی که از پیروز میدان سؤال کرده بود که چه کسی پیروز شد؟ امام علیه‌السلام جواب دادند که ببین موقع نماز در اذان و اقامه نام چه کسی را می‌بری، پیروز همان است که نامش زنده است و ما این نام را زنده کردیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با طرح این پرسش که چه چیز این قدرت را در آل الله به وجود آورده بود، پاسخ داد: همه کاروان همراه امام حسین علیه‌السلام اهل صبر و مقاومت بودند؛ البته درجات صبر در افراد فرق می‌کند که امام حسین در بالاترین قله قرار داشت.

وی در ادامه یادآور شد: برای فهم بهتر این صبرِ امام، ببینید امام عصر ارواحنا فداه در زیارت ناحیه چه فرمود: «قَدْ عَجبَتْ مِنْ صَبْرِکَ مَلآئِکَهُ السَّماواتِ». ملائکه آسمان مبهوت صبر امام حسین علیه‌السلام هستند؛ و این صبر همان استقامت و پایداری است؛ که شخص صبور، مقاوم و بااراده همه موانع را برای رسیدن به اهداف عالی کنار می‌زند.

«ما رأیت الا جمیلا» ریشه‌اش این است که کاروان حسینی بااراده وارد میدان شدند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه پشت سر این صبر حسینی، صبر زینب سلام‌الله‌علیها است، خاطرنشان ساخت: مقتل را خوانده‌اید یا شنیده‌اید که چه اتفاقاتی افتاد؛ همین روزها که کاروان به شام می‌رسد چه مصائبی را دم دروازه متحمل شدند. با غل و زنجیر آنان را وارد مجلس یزید علیه‌اللعنه کردند و تشت طلا و چوب خیزران و لب و دندان حسین، خرابه شام، قبل از آن هم که در گودال چه بود و چه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: فقط همین‌که زینب سلام‌الله‌علیها به بدن امام رسید، وقتی بدن قطعه‌قطعه شده برادر که همه‌چیزش بود را روی دست گرفت و به خدای تعالی عرض کرد «اللهم تقبل منا هذا القربان». خداوندا این قربانی را از ما بپذیر؛ این کلام در اوج اقتدار است بعد آن همه مصائب.

وی در ادامه عنوان کرد: این بیان حضرت زینب با صدای بلند اعلام می‌کند که ما به اراده خود در این سرزمین بلا وارد شدیم و کسی بر ما چیزی تحمیل نکرد. خود ما خواستیم حسین علیه‌السلام برای دین قربانی شود و از خدا می‌خواهیم این قربانی را بپذیرد؛ وقتی این دیدگاه است، همه‌چیز جمیل است. ما رأیت الا جمیلا ریشه‌اش این است که ما بااراده خودمان وارد میدان شدیم. ما خودمان قربانی دادیم و خدایا این قربانی را از ما بپذیر. کسی ما را مجبور نکرده بود. ما برای احیای دین آمدیم. این خیلی دیدگاه مهمی است.

هر کس امروز امربه‌معروف و نهی از منکر را اقامه کند در خیمه امام حسین علیهالسلام است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه امام حسین علیه‌السلام به شهادت رسید تا احکام خدا که یکی از آن‌ها امربه‌معروف و نهی از منکر است زنده بماند، گفت: اگر منکر ترک و به معروف عمل شود، جامعه اصلاح می‌شود که هدف امام از قیام بوده است؛ بنابراین امروز هراندازه که معروف ترک شود و منکر رواج پیدا کند یعنی به همان اندازه از نهضت امام حسین دور هستی ولو بر امام لباس سیاه سوگواری بر تن کرده باشی؛ چون امام را در برقراری اهدافش کمک نکرده‌ای. هر کس امروز به اقامه این مهم اقدام کند و اهل امربه‌معروف و نهی از منکر باشد در خیمه امام حسین علیه‌السلام است.

برای مقاومت باید اهل اتصال به منبع الهی بود تا پیروز شد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه برای مقاومت باید اهل اتصال به منبع الهی بود تا پیروز شد، تصریح کرد: حسین علیه‌السلام به خدا متصل بود و یارانش به حسین علیه‌السلام متصل بودند.

وی در ادامه به شرح خاطره‌ای پرداخت و گفت: از مرحوم آیت‌الله‌ حائری شیرازی نقل است که فرمود: «سید آزادگان، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی برایم نقل کرد که در یکی از کمپ‌ها و اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق، مسئول اردوگاه تغییر کرد و سرهنگ بعثی سخت‌گیری آمد. وقتی دید اسرا نماز جماعت می‌خوانند، نماز جماعت را ممنوع کرد و پیش‌نماز را که یک بسیجی کرمانی بود، به دفتر بُرد. کف‌پایی مفصلی به او زد، ولی او فقط یک کلمه می‌گفت: یا صاحب‌الزمان. به‌اندازه‌ای زدند که فرمانده خسته شد و از این‌که بتواند با کف‌پایی او را به‌زانو درآورد، مأیوس شد. گفت اُتو بیاورید. آن را به کف پای پیش‌نماز گذاشتند. پیش‌نماز هم فقط می‌گفت: یا صاحب‌الزمان. سرهنگ بعثی منقلب شد. دستور داد پیش‌نماز را به‌ کمپ برگردانند و به اسرا اعلام کرد تا من هستم، می‌توانید نماز جماعت بخوانید. من به امام زمان شما معتقد شدم. این پیش‌نماز از یک مقام مؤثر استمداد می‌کرد. امروز مشکلاتی که استکبار برای نظام ما ایجاد می‌کند مانند تحریم‌ها و سختی‌ها… کف‌پایی است و زبان حال جمهوری اسلامی یا صاحب‌الزمان است».

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه مقاومت در اثر اتصال است و بالاخره به نتیجه می‌رسد، اذعان داشت: ما چون اتصال به حضرت حجت سلام‌الله‌علیه داریم و در همه حال کشور را کشور امام عصر میدانیم، در این سختی‌ها می‌توانیم مقاومت کنیم چراکه مقاومت بدون اتصال نمی‌شود.

دولت شهیدان رجائی و باهنر، هم جوان بود و هم حزباللهی

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در ایام هفته دولت و شهادت شهیدان گران‌قدر رجائی و باهنر هستیم که دومین دولت بعد از انقلاب که هم جوان بود و هم حزب‌اللهی را تشکیل دادند، گفت: خاطره آن عزیزان را گرامی می‌داریم و برای این دولت عزت و سعادت و موفقیت بیشتر از خدای منان مسئلت می‌نماییم، به عزیزانمان در استان هم خداقوت و خسته نباشید عرض می‌کنم.

وی در ادامه افزود: امروز هم میز خدمت داشتند؛ امروز هم تعداد زیادی از عزیزان آمده بودند. البته هر هفته هست؛ و این هم سنتی شده است در این دولت که البته یادتان باشد ابداع آن از همین کرج شروع شد و بعد این دولت دستور کلی دادند که همه این کار را کنند که در سراسر کشور انجام می‌شود؛ کار خوب و حسنه‌ای است؛ خدای تعالی توفیقات را بیشتر کند.

هفته دولت، فرصتی است که هم مردم دولت را ارزیابی کنند و هم دولت خودش را بررسی کند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه هفته دولت فرصت مناسب برای ارزیابی است، گفت: هم مردم دولت را ارزیابی کنند و هم دولت خودش را بررسی کند و ببیند که چه مقدار در مسیر شعارها و اهدافی که اعلام کرده و مردم و رهبری از او مطالبه داشته‌اند حرکت کرده است.

فساد ستیزی، عدالت محوری و تحول‌آفرینی این دولت قابل‌مقایسه با قبل نیست

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: بنده ضمن گفتن خدا قوت و تقدیر و تشکر از انبوه فعالیت‌ها و گستردگی آن در عرصه‌های گوناگون به‌خصوص فساد ستیزی و عدالت محوری و تحول‌آفرینی که این دولت داشتند در طول یک سال گذشته که توسط رئیس‌جمهور محترم و اعضای کابینه و دیگر دولت‌مردان انجام‌گرفته که قابل‌مقایسه با قبل نیست باید بعضی نکات را هم یادآوری کنم که به وظیفه‌ای که دارم عمل کرده باشم.

بیانات رهبر معظم انقلاب چراغ راه و مسیر روشنی است که اگر طی شود قطعاً رساننده به مقصد است

وی با تأکید بر اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب که در مقاطع مختلف با دولت داشته‌اند چراغ راه و مسیر روشنی است که اگر طی شود قطعاً رساننده به مقصد است، اذعان داشت: من فقط یکی دو مورد از خواست ایشان از دولت را یادآوری می‌کنم که خیلی مهم است و هنوز هم احساس می‌شود که باید به آن توجه شود و عرض کردم که انبوه فعالیت‌ها و کارهایی که شده قابل‌مقایسه نیست و واقعاً امیدآفرین و بسیار مبارک و میمون است و جای تشکر و تقدیر دارد ولی به این زاویه هم باید یک توجهی کرد که اگر غفلت کنیم ضربه خواهیم خورد.

آنچه دولت در کلان انجام میدهد در اندازه کوچک‌تر باید در استانها و مناطق مختلف انجام گیرد

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه آنچه دولت در کلان انجام می‌دهد در اندازه کوچک‌تر باید در استان‌ها و مناطق مختلف انجام گیرد، گفت: تأخیر در این موارد آسیب‌های جدی می‌زند و کارها را سخت‌تر می‌کند. یکی از آن موارد اهمیت به بازسازى ادارى بود که فرمودند: «همّتتان را متمرکز کنید بر این‌که یک بازسازى انقلابى و البتّه عقلانى و فکورانه در همه‌ى عرصه‌هاى مدیریتى ان‌شاءالله به وجود بیاید؛ یعنى حرکت بر روى ریل انقلاب، در بخش‌هاى مختلف مدیریتى‌اى که در کشور هست. در همه‌ى بخش‌ها؛ بخش‌هاى اقتصادى، بخش‌هاى سازندگى، بخش‌هاى مربوط به سیاست خارجى و دیپلماسى، بخش‌هاى خدمت‌رسانى به مردم، بخش‌هاى علمى و فرهنگى و غیره؛ در همه‌ى این بخش‌ها یک تحرّک انقلابى باید به وجود بیاید». این خواسته آقاست.

دو عامل سرعت بخشیدن به تحقق دولت اسلامی، تربیت نیرو و تحول در ساختار اداری کشور است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه ما در مرحله تحقق دولت اسلامی هستیم، گفت: آقا در این رابطه فرمودند: «مبتلا به‌کندی درحرکت هم هستیم باید علت‌یابی کنیم که ریشه این کندی در کجاست؟ در دو بخش است. یک؛ تربیت نیروی مدیر که انقلابی و کار بلد باشد»؛ که تا وقتی ما مدیر و منابع انسانی نداشته باشیم که نمی‌توانیم کار درست انجام دهیم. این کندی یک بخشش برمی‌گردد به تربیت نیرو. دو؛ تحول در ساختار اداری کشور. اینجا حضرت آقا فرمودند: «باید مدیریت اجرائی کشور بازسازی انقلابی بشود تا دولت اسلامی محقق شود».

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر این اقدام به‌طور کامل صورت گیرد، زمینه‌ساز پیشگیرى از فساد اقتصادى و ادارى و رشد فرهنگى و اجتماعى جامعه خواهد بود؛ و الا در همین گام دوم انقلاب برای تحقق دولت اسلامی دچار اختلال خواهیم شد، عنوان کرد: دولت باید اهتمام کند تا مدیران تراز انقلاب تربیت شوند و در ساختار اداری کشور تحول ایجاد شود. قسمتی از این وقتی محقق می‌شود که میدان به غیر کسانی که سال‌ها مدیریت در بین آن‌ها چرخیده قرار گیرد و الا تغییری صورت نخواهد گرفت.

آیا مدیرانی که در استان به کار گرفته‌شده‌اند، همه جوان و انقلابی و بن‌بست شکن بودهاند؟

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند در عرصه مدیریتی کشور نیازمند روحیه انقلابی هستیم، عنوان کرد: آقا فرمودند: «معنایش این است که یک انسان انقلابى، شجاعت دارد، اهل اقدام است، اهل عمل است، ابتکار مى‌ورزد، بن‌بست‌شکنى می‌کند، گره‌گشایى مى‌کند؛ از چیزى نمى‌ترسد، به آینده امیدوار است، به امید خدا به سمت آینده‌ى روشن حرکت مى‌کند؛ انقلابی گری یعنى این؛ این [فرد] انقلابى است».

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: بیان آقا کاملاً روشن است یعنی غالب مدیران؛ چون در عرصه مدیریتی نمی‌شود همه این‌ها را پیدا کرد اما غالب مدیران باید این‌گونه باشند. خب بررسی بفرمائید آیا در بدنه دولت در سراسر کشور این مهم تحقق پیداکرده است؟ آیا مدیریت‌هایی که در همین استان به کار گرفته‌شده‌اند، همه جوان و انقلابی و بن‌بست شکن و اهل اقدام بوده‌اند؟ یا خودشان بعضی‌هایشان بن‌بست ایجاد می‌کنند در کار؟

وی در ادامه تصریح کرد: حالا جناب آقای استاندار هم در جلسه حضور دارند؛ قبل از اینکه برای خطبه بیایم خدمتشان اشاره کردم. ایشان دارد با تمام توان کار می‌کند. این را عرض کنم. بنده شاهد هستم از صبح تا خیلی از وقت شب که می‌گذرد شاید حتی از نیمه‌شب هم که می‌گذرد ایشان در دفتر کارش مشغول است؛ اما بدنه را عرض می‌کنم. کسانی که باید همراه ایشان باشند و کمک ایشان باشند و فرامینی که استاندار می‌دهد، مثل رئیس‌جمهور؛ رئیس‌جمهور وسط میدان است؛ اما آیا بدنه کمک می‌کند واقعاً آن مقدار که باید بکند؟

در بدنه مدیریتی دولت هنوز عناصری که انقلابی نیستند وجود دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تأکید کرد: آقا فرمودند برای عملى شدن این بازسازى انقلابى در عرصه‌ى مدیریت اجرایى کشور: «باید مدیریت جهادى را بر دیوان‌سالارى‌هاى فرسوده ترجیح بدهیم؛ این یکى از اولویت‌هاى ما است؛ اصرار بر مدیریت جهادى. مسؤولین کشور… در بخش‌هاى مختلف، مدیریت جهادى را دنبال بکنند. مدیریت جهادى به معنای بی‌انضباطی نیست؛ پُرکارى، باتدبیر حرکت کردن، شب‌وروز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معناى مدیریت جهادى است».

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: خیلی دلسوزانه و از روی محبت عرض می‌کنم که رئیس‌جمهور عزیزمان توجه داشته باشند که در بدنه مدیریتی دولت هنوز عناصری که انقلابی نیستند و انقلابی عمل نمی‌کنند وجود دارند باید بازنگری جدی داشته باشید والا همین عناصر همه زحمات شبانه‌روزی شمارا با آن انبوه خدمات و امیدآفرینی که با رفتن شما و همراهانتان به مناطق مختلف به وجود می‌آید به هدر خواهند داد. باید فکر عاجلی برای این قصه کنید.

بازسازی اعتماد عمومی مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت سیزدهم است

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه ادامه داد و گفت: آقا در بیان دیگری فرمودند: «اعتماد عمومی را بازسازی کنید»؛ یعنی بازسازی اعتماد عمومی مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت سیزدهم است و لازم است تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت خود را به این توصیه راهبردی رهبر معظم انقلاب معطوف کند.

نظام اسلامی یعنی مردم‌سالاری دینی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تأکید کرد: ریشه این حرف معلوم است چون نظام اسلامی یعنی مردم‌سالاری دینی یعنی مردم رکن اصلی هستند اگر این ساختار آسیب ببیند ولو کم، باید آن را جدی گرفت. کمش هم زیاد است و باید برای آن تدبیر داشت. همه تلاش‌ها باید به سمت رضایت و اعتماد مردم باشد همان‌که آقا از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه نام می‌برد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه امروز ما در شرایطی ازنظر سیاسی و اجتماعی هستیم که ضرورت آن را چند برابر کرده است، گفت: راهکار را هم آقا فرمودند که: «حرف و عمل مسؤولین یکی باشد؛ وعده‌ای اگر به مردم دادید، طبق آن وعده اگر عمل کردید، مردم به‌ شما اعتماد می‌کنند؛ اگر شما وعده کردید و عمل نشد یا گفتید فلان کار شده؛ مردم در واقعیت دیدند نشده، اعتماد مردم سلب می‌شود؛ واقعاً باید به ‌جدّ مراعات کنید این معنا را» که به حمدالله دولت در این قصه مواظبت دارد. چیزی را که گفته می‌خواهم عمل کنم توضیحش را داده ولی باید بیشتر باشد.

دولت باید با سرعت حس ناامیدی از عملی نشدن وعدهها را از بین ببرد / دولت مشارکت مردم در اداره امور را بیشتر کنید

وی در بخش دیگری بابیان اینکه دولت باید با سرعت این حس ناامیدی از عملی نشدن وعده‌ها را از بین ببرد، گفت: در موارد متعددی این کار صورت گرفته که جای تشکر و تقدیر است لذا با توجه به اینکه مسیر پیچیده و پرفرازونشیبی پیش روی دولت هست و خرابی‌هایی هم از قبل وجود دارد و کمبودهایی هم دستگاه‌ها دارند که عمل به وعده‌ها را مشکل می‌کند اینجا بهترین کار صحبت صادقانه با مردم است؛ اگر اشتباهی صورت گرفت، کتمان اشتباه، از پذیرش اشتباه آسیب بیشتری می‌زند. مسیر صداقتی که در پیش گرفته‌اید را ادامه دهید و مشارکت مردم را در اداره امور بیشتر کنید.

دستگاه دیپلماسی کشور، مقاومت و افتخارات ملت و رهنمودهای رهبری را فراموش نکند

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به مذاکرات، تصریح کرد: عرض جدیدی راجع به مذاکرات ندارم جز اینکه سیاستمداران و دستگاه دیپلماسی کشور عزت و استقلالی که به برکت خون شهدای گران‌قدر به‌دست‌آمده را در نظر داشته باشند؛ مقاومت بیش از ۴۰ سال و افتخارات ملت و پشتیبانی مردم و رهنمودهای رهبری را هرگز فراموش نکنند.

ما را با برجام دچار خسارت محض کردند / آیا سپاه پاسداران از لیست گروه‌های تروریستی، خارج‌شده است یا نه؟

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دشمنان ما در روزگار سختی به سر می‌برند و نفس‌های آخرشان است، گفت: نباید فرصت جدیدی برای تجدیدقوا به آن‌ها داد. ما را با برجام دچار خسارت محض کردند. هنوز سؤال برای ما هست و ابهام هم وجود دارد که آیا از لیست گروه‌های تروریستی، سپاه پاسداران خارج ‌شده است یا نه؟ اگر خارج نشده چگونه می‌توانیم ما انتقام سخت از کسانی که قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند بگیریم؟ هنوز این سؤال هست.

دستگاه دیپلماسی به‌هیچ‌وجه راجع به منافع ملی و نظرات رهبر معظم انقلاب کوتاه نیاید

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هرگز فراموش نکنید که دشمن، دشمن است و از او چیزی جز دشمنی متصور نیست، گفت: قطعاً پاسخی را که آمریکا دیروز فرستاده آن را با دقت خواهید خواند و جواب او را خواهید داد. البته خواسته قطعی مردم و خواسته حقیقی و دائمی مردم این است که تیم مذاکره‌کننده و دستگاه دیپلماسی به‌هیچ‌وجه راجع به منافع ملی و نظرات رهبر معظم انقلاب کوتاه نیایند.

مردم ما هر جمعه جواب دشمن را داده‌اند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه دشمن، دشمن است و ما این دشمنی را فراموش نمی‌کنیم، گفت: مردم ما هم همیشه دشمن را دشمن دانسته‌اند و هر جمعه جواب دشمن را داده‌اند.

آیت‌الله ناصری، بزرگ‌مرد اخلاقی به ملکوت اعلی پیوست

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به ارتحال مرحوم آیت‌الله ناصری، گفت: خدای تعالی با اولیا خودش این بزرگ‌مرد اخلاقی و معرفتی را محشور کند. از سفره پربرکت اهل‌بیت ارتزاق کند و در جوار رحمت الهی قرار بگیرد، خدای تعالی ایشان و همه اولیائش را غریق رحمت خودش بگرداند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.