نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

برادر من! عینک خوش‌بینی را از چشمانتان بردارید و واقعیت‌ها را ببینید

فضای مجازی ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشتند: مسجد محل پرورش متقین است و در بیان رسول خدا، اقامه‌ی جماعت در آن، عامل ازدیاد روزی، برطرف شدن تنگی و فشار قبر، گرفتن نامه اعمال به دست راست، گذر از صراط چون برقی جهنده و ورود بدون محاسبه به بهشت است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه بحث وظایف دولت‌مردان و حکومت در حفظ و بقای انقلاب اسلامی، بر تقویت معنویت و زمینه‌سازی برای اجرای واجبات الهی اشاره نموده و اظهار داشتند: اگر قدرت و سلطه‌ی سیاسی در دست نااهلان قرار گیرد، نه‌تنها رشد و سازندگی به وجود نمی‌آید، بلکه تباهی و طغیانگری و فساد نیز در جامعه رواج خواهد یافت.

ایشان ادامه دادند: در بیان رهبر انقلاب، هدف غایی و نهایی انقلاب اسلامی فراهم نمودن زمینه‌های حیات طیبه برای انسان است؛ یعنی یک ملت، هم از لحاظ زندگی دنیایی از رفاه و امنیت اقتصادی و عزت سیاسی و رونق مالی و اقتصادی برخوردار باشند و هم ازنظر معنوی مؤمن و خداشناس و پرهیزگار و برخوردار از اخلاق حسنه باشند.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: متأسفانه می‌بینیم در برنامه‌های توسعه‌ای کشور به مسئله فرهنگ و دین کم‌توجهی می‌شود که یقیناً پشیمانی به بار خواهد آورد؛ رهبری نیز حمله به ایمان اسلامی جوانان را خیانت به کشور می‌دانند که این ملاک باید موردتوجه مسئولین قرار گیرد.

ایشان در خطبه دوم نماز با تسلیت حادثه‌ی ناگوار آتش‌سوزی در مرکز شهر تهران به مردم و خانواده‌های آتش‌نشانان حادثه‌دیده، بیان داشتند: این عزیزان خالصانه و باشهامت به عرصه خطر شتافتند تا دیگران در آسایش و آرامش باشند و انشالله خدای تعالی آرامش‌بخش آلام و داغ‌هایی است که به این عزیزان وارد گردیده است؛ کسی که در راه کمک به مردم کشته شود، اگرچه نام شهید بر او اطلاق نشود، نزد خداوند متعال در مقام و جایگاه شهیدان قرار دارد.

ایشان خاطرنشان ساختند: در این فضا توجه به این مسئله ضروری است که مسئولین قوانین مربوط به بیمه‌ها و استحکام ساختمان‌ها و بافت‌های فرسوده را جدی بگیرند و دنبال کنند؛ در این فضا مسامحه نکنند و بدون واهمه از ملامت‌ها، محکم و مستحکم به این امور بپردازند که نفع و ضرر عمومی در پی دارد؛ مردم نیز نسبت به این مسائل غفلت نکنند تا این وقایع تکرار نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: بلایای طبیعی و غیرطبیعی مخصوص یک خانه و یک مغازه نیست و ممکن است ناگهان منطقه‌ی وسیعی را در بر بگیرد؛ لذا باید آمادگی لازم برای غافلگیر نشدن در این فضاها را داشته باشیم؛ این اتفاق در یک ساختمان رخ داد و وضعیت را می‌بینید، حال اگر در یک منطقه وسیع حادثه‌ای رخ دهد خسارات و تلفات و نیاز به امکانات قطعاً بسیار بیشتر خواهد بود.

ایشان تأکید کردند: این اتفاقات هشداری برای مسئولین جهت اصلاح نقاط ضعف و تقویت آمادگی و تأمین ادوات است؛ مانورها و تمرین‌هایی که هست باید سخت‌تر شده و بیشتر انجام شوند و حتی تعلیم اصول امدادی به مردم در دستور کار قرار گیرد.

امام‌جمعه کرج افزودند: این فرهنگ نیز باید در بین عامه جا بیافتد که در موارد این‌چنینی عامل سد معبر و اخلال در عملیات امداد نشوند تا خدمات، به‌موقع به محل برسد که در غیر این صورت باید این افراد هم در قبال خسارت‌ها و جان‌باخته‌ها پاسخگو باشند.

ایشان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به آغاز بهمن‌ماه و وقایع گوناگون این ماه در سال‌های مختلف تاریخ کشور، بیان داشتند: اعدام انقلابی حسنعلی منصور در سال ۴۳، اشغال نظامی فرودگاه توسط بختیار در سال ۵۷، حماسه مردم آمل در سال ۶۰ و تحصن علما و روحانیون در دانشگاه تهران در سال ۵۷ از وقایع مهم هفته اول بهمن‌ماه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تبریک روز گمرک در هفتم بهمن‌ماه، اظهار داشتند: فعالیت خالصانه در گمرک سخت و مهم است و نقش اساسی گمرک در اقتصاد مقاومتی و سلامت اقتصادی جامعه واضح و عیان است.

ایشان گفتند: جای تأسف دارد که با تأکید فراوانی که بر تقویت اقتصاد مقاومتی و کالای داخلی می‌شود، می‌شنویم که مسئولین اخیراً اجازه‌ی واردات دسته بیل و کلنگ خراطی‌شده از چهار کشور روسیه، آذربایجان، اوکراین و گرجستان به ایران را داده‌اند؛ آیا ما دسته بیل نمی‌توانیم بسازیم؟! چوب نداریم؟! یا خراطی‌اش را بلد نیستیم؟! این مسائل را با عینک ببینیم یا بدون عینک، فرقی می‌کند؟!

ایشان افزودند: این‌گونه عمل کردن، تورم و بیکاری مزمن مردم -علی‌الخصوص قشر تحصیل‌کرده- و مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی‌کند؛ باید فکر اقتصادی آقایان عوض شود و اقتصاد مقاومتی را باور کنند؛ کالایی که در داخل تولید می‌شود نباید واردات آن انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی، گفتند: شنیدم که در تبریز، اصناف با هم قراری گذاشته‌اند و اجازه ورود جنس غیربومی به شهر را نمی‌دهند، این الگوی خوبی برای بقیه صنوف در شهرهای دیگر است که محرکی برای تقویت بنیه‌ی تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

ایشان اظهار داشتند: ما در مقابل دشمنی‌های آمریکا و اذناب او هرگز عینک خوش‌بینی و بزک به چشم نخواهیم زد؛ بلکه برعکس، دائماً باید عینک بدبینی به دشمن را به چشم داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: خواسته ما از عزیزان این است که عینک خوش‌بینی را از چشمانتان بردارید و واقعیت‌ها را ببینید، نکند با بی‌توجهی استقلال و عزت ملت در مقابل چیزی که خسارت محض و سم مهلک است، از بین برود؛ گفتند با برجام سایه جنگ را از سر مردم برداشتیم، حرفی کاملاً غلط، که قبلاً تبیین کردیم؛ آمریکا و غرب هرگز توان و جرئت حمله به ایران را نداشته و ندارند.

ایشان بیان داشتند: می‌گویید که عینک بزنید؛ بسیار خب! چند نکته از همین زاویه‌ی نگاه به شما عرض می‌کنم؛ در برجام همه‌ی تعهدات را یک‌طرفه انجام دادیم، پروتکل‌های الحاقی را داوطلبانه اجرا کردیم، محدودیت‌های ۸ سال و ده سال و ۲۵ سال و ۳۲ سال را قبول کردیم، ۲۰ هزار سانتریفیوژ را به ۵ هزار تقلیل دادیم؛ قریب ۱۲ تن اورانیوم ۲۰ درصد را به ۳ درصد تقلیل دادیم و با کیک زرد مبادله کردیم؛ ۳۰ تن آب‌سنگین داشتیم که معلوم نیست اکنون کجاست و قلب رآکتور اراک را بتن کردیم؛ به‌طوری‌که دشمن از غیرقابل بازیافت بودن آن اطمینان حاصل کرد؛ در مقابل چه به دست آورده‌ایم؟!

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: ما که توانستیم و هنوز هم باید بتوانیم با توان خود ماهواره تولید و به فضا ارسال کنیم، امروز برای خرید یک هواپیما جشن می‌گیریم؛ امروز به گفته شما فروش نفت بالایی داریم ولی نمی‌توانیم پول آن را به دلار و به‌صورت نقد بگیریم؛ چون تحریم‌های مالی و بانکی هنوز پابرجاست و بانک‌ها با ما معامله نمی‌کنند؛ چرا دشمن را بزک می‌کنید؟!

ایشان اظهار داشتند: وظیفه‌ی ما تذکر دادن است و از باب تذکر عرض می‌کنیم؛ وحدت و همدلی در جامعه باید موردتوجه باشد و حفظ شود، درشت‌گویی و ناسزاگویی خلاف اخلاق و مروت است؛ معمولاً وقتی کسی توان پاسخگویی منطقی ندارد و نمی‌تواند منتقدین را مجاب کند، تمسخر و اهانت می‌کند و این کار از مسئولین عالی‌رتبه قبیح و حتی اقبح است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفتند: برادر من! این‌گونه سخن گفتن مشکلات را چند برابر می‌کند و راه تعامل سازنده را می‌بندد؛ شما که داد از حقوق شهروندی می‌زنید، چرا این‌قدر کم‌تحمل هستید؟! تحقیر منتقدان و تحمل نکردن آنان با منشوری که می‌گویید سازگار نیست و اساساً با اعتدال در تضاد است.

ایشان بیان داشتند: شما با این نحوه‌ی عملکرد، انتقاد سازنده را به عناد تبدیل می‌کنید، هرچند برای یک آینده‌ای و برای نیل به اهدافی، این‌گونه سخن گفتن فوایدی داشته باشد.

ایشان افزودند: سخن کنایی با رعایت محدوده و حدودش و به‌منظور تفهیم مطلب یا مطایبه و مزاح اشکالی ندارد ولی اگر روش انسان این بشود که هر کس سخن حقی گفت او را تمسخر و مجموعه‌ی عظیمی از افراد را تحقیر کند، مرضیّ قرآن و خدا و پیامبر نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به آیات و روایات اسلامی در باب نهی استهزا و تمسخر بندگان خدا، گفتند: رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمودند کسی که مؤمنی را برنجاند مرا و پس‌ازآن خدا را رنجانده و چنین کسی در تورات و انجیل و قرآن ملعون است و در بیان امام سجاد (علیه‌السلام) استهزا و تمسخر مردم ازجمله عوامل نزول بلاهایی چون خشک‌سالی و زلزله برشمرده شده است.

ایشان گفتند: قدری تحمل و صبر و انتقادپذیری خود را بالا برید؛ برنامه‌ای در تلویزیون پخش می‌شد که رهبری هم از آن تقدیر کردند و رسالت خود را “دیده‌بانی برای پیشرفت ایران اسلامی” می‌دانست و بدون سیاسی‌کاری مشکلات کشور را رصد می‌کرد و تذکر می‌داد؛ چرا دستور به تعطیلی این برنامه داده‌اید؟ درحالی‌که باید کمک کنید این برنامه‌ها توسعه یابند، نه اینکه به خاطر یک انتقاد منطقی همین را هم تعطیل کنید؛ این‌ها با شعار “دانستن، حق مردم است” و طرح‌هایی چون “منشور حقوق شهروندی” سازگار نیست و باید سریع‌تر برای آن تصمیم عاجلی بیندیشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز اظهار داشتند: اعدام و شهادت بی‌دلیل و بدون محاکمه سه جوان بحرینی در هفته گذشته، شروع حرکت نوینی برای اضمحلال آل خلیفه در این کشور را در پی خواهد داشت؛ بحرینی‌ها باید توجه کنند که گاهی حرکت‌هایی ایذایی انجام می‌شود تا واکنش‌ها را بسنجند و به نظر می‌رسد هدف نهایی آل خلیفه از این اقدام، به شهادت رساندن شیخ عیسی قاسم است که مردم باید با توجه و حضور خود، خنثی‌کننده‌ی این توطئه‌ها باشند.

ایشان با اشاره‌ی نامه‌ی امروز صبح رهبر انقلاب به اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان در قاره اروپا، این نامه را حجت ساز دانسته و تصریح کردند: تأکید رهبری در این نامه بر تأثیرگذاری بر اطرافیان و محیط پیرامونی خود در کنار خودسازی علمی و دینی و اخلاقی است و همه را به مبارزه با کفر و استکبار با پرچم‌داری اسلام ناب دعوت نموده‌اند و این دستور حجت را بر همه‌ی ما تمام می‌کند.

امام‌جمعه کرج در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به تلاش دشمن جهت نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم سازی، بیان داشتند: این مراکز خرد و کلان دارند که در سطح خرد، مجموعه‌هایی چون همین شوراهای شهر و روستا و محلات را هم در بر می‌گیرند و نباید خیال کرد این‌ها مورد سرمایه‌گذاری دشمنان نیستند.

ایشان خاطرنشان ساختند: آرام‌آرام هیجان انتخابات شروع می‌شود و عده‌ای هم فعالیت‌هایشان را آغاز کرده‌اند؛ باید دقت داشت و خوب رصد کرد؛ آثار تصمیماتی که در این فضاها گرفته می‌شود بروز و ظهور بیرونی دارد و به‌خوبی مشاهده می‌شود.

ایشان افزودند: الآن وضعیت شهر و مبلمان شهری و مسیری که در طول این سالیان که کار در دست عده‌ای خاص بوده، قابل‌مشاهده و ارزیابی است؛ باید این‌ها را رصد بکنید و در آینده افرادی را که مفید به حال جامعه هستند انتخاب کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: در مسئله‌ی مجلس ملاک‌ها و معیارها ارائه شد و در این انتخابات هم انشالله ملاک‌ها و معیارها را بیان می‌کنیم تا مسیر برای همه روشن شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.