خطبه های 19 آذر 1395 شهر کرج:

شیعه انگلیسی و سنی تکفیری، هردو دست پرورده استکبار هستند

روابط عمومی ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ۰
  • متن کامل خطبه نماز جمعه۹۵/۹/۱۹
  • استان البرز , شهرستان کرج
  • توسط آیت الله حسینی همدانی

                                                                بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین و اللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

در قسمتی از آیه ۲۳۸ از سوره مبارکه بقره ” حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ ” در این آیه شریفه می‌فرماید به اینکه “حَافِظُوا ” به قول ما طلبه‌ها باب مفاعله است ,هم استمرار را می‌رساند هم دو طرفه بودن را .هم شما باید نماز را حفظ کنید هم نماز باید شما را حفظ کند. انسان را بیمه می‌کند در برابر مسائل مختلفی که هست. چه مسائل منکراتی و اخلاقی باشد حتی مسائل حقوقی .بعضی وقت‌ها مشکلات اقتصادی و مادی که برای انسان پیش می‌آید نماز برای انسان مصونیت ایجاد می‌کند .

در سوره معارج آیه نوزدهم به بعد به همه این‌ها اشاره می‌کند. می‌فرماید به این که “إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا وَإِذَا مَسَّهُ الْخَیْرُ مَنُوعًا إِلَّا الْمُصَلِّینَ” انسانی که جزوع و هلوع و منوع که صفات دیگری هم در قرآن کریم هست, بخیل و حسود و شرور و ظلوم و جهول و همه این صفاتی که هست اینها “إِلَّا الْمُصَلِّینَ”  است یعنی اهل نماز و نمازگزاران دچار چنین بلیه ای نمی‌شوند. هلوع یعنی انسانی که برایش حادثه‌ای پیش آمده و بی‌تابی می‌کند .بعضی وقت‌ها هم گفته‌اند به معنای حرص بر مال است. جزوع کسی که جزع می‌کند. منوع کسی که منع می‌کند مال را. وقتی ندارد جزع می‌کند وقتی به او می‌دهند منع می‌کند که به دیگران بدهد. اینها برای مصلین نیست.

البته کسی که با حقیقت نماز انس نگیرد از نماز هم طرفی نمی‌بندند. لذا فرمود به اینکه “فَوَیلٌ لِّلمُصَلِّینَ” وای بر نمازگزاران. یعنی کسانی که ظاهر نماز را دارند. آیه چهار سوره مبارکه ماعون. نماز می‌خواند ولی با حقیقت نماز و روح نماز انسی ندارد .خدای تعالی همه ما را از نمازگزاران با تقوا قرار دهد ان‌شاءالله .

بحث ما درباره عوامل پیروزی انقلاب اسلامی از منظر قرآن کریم بود .عواملی را مطرح کردیم .یکی دیگر از آن عامل‌ها مقاومت و صبوری همه‌جانبه مردم  در مقابل فشارهای طاغوت آن زمان بود. که البته این سنت الهی است. هر کسی در مقابل ظلم در مقابل طاغوت بایستد و مقاومت کند صبوری کند قطعاً پیروزی برای او حاصل خواهد شد. صبر در همه عرصه‌ها مطرح است. مادی ,معنوی, فردی, اجتماعی, البته بحث ما بیشتر مسائل اجتماعی است.

قرآن کریم وقتی بیان ویژگی‌های انبیای الهی را می‌کند انسان‌های کامل را شرح می‌دهد, بخصوص انبیای اولوالعزم من الرسل را بیان میکند مهم‌ترین ویژگی آن‌ها را صبر می‌داند. در قسمتی از آیه ۳۵ سوره مبارکه احقاف “فَاصْبِرْ کَمَا صَبَرَ أُولُو الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ” پس صبر کن آن گونه که پیامبران اولوالعزم صبر کردند. بحث ما راجع به صبر و حدود و ثغور و شقوق صبر نیست .اینها روشن است. من از باب یادآوری بحث استقامت و مقاومت تا پیروزی بحث صبر را به عنوان عامل پیروزی انقلاب اسلامی دارم بیان می‌کنم .

از آنجایی که اعمال انسان بدون پاداش نمی‌ماند و گاهی این پاداش‌ها در دنیا بلافاصله داده می‌شود و قسمت اعظم او برای او حفظ می‌شود تا در قیامت به او پرداخته شود خدای تعالی در آیه ۱۱۵ سوره مبارکه هود فرمود “وَاصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ”  شکیبایی کن که خدای تعالی پاداش نیکوکاران را ضایع نمی‌کند. شمایی که آمدید و حرکت کردید و اقدام کردید و قیام کردید, شروع کردید و در رسیدن به ثمر صبر می‌کنید, بدانید که پاداش شما محفوظ است. همه باید بدانیم که این صبر ارزشمند است .این صبر قیمت دارد وقتی که برای خدا باشد.

بعضی وقت‌ها انسان در مسائلی که برایش پیش می‌آید تحمل هم می‌کند, صبوری هم می‌کند, صبر می‌کند که کم نیاورد. در مقابل دیگران صبر می‌کند تا بتواند زبانش باز باشد وقتی خواست مطلبی را بگوید بگوید من صبوری کردم. اما اساس صبر که این همه پاداش برایش گفتند و یکی از کمالات ماست وقتی است که برای خدا باشد. در آیه ۱۱۵ سوره مبارکه هود فرمود “وَاصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ”   صبر کن خدا اجر محسنین را ضایع نخواهد کرد .آیه ۱۲۷ سوره مبارکه نحل فرمود ” وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُکَ إِلَّا بِاللَّهِ ” صبر کن اما صبر تو نباید برای غیر خدا باشد. صبر فقط برای خدا باشد.

اگر در مسیر مبارزه با طاغوت و با ظالم انسان قیام کرد که توصیه به صبر شده, حرکتی کرد و جلو آمد برای این است که نتیجه آن استقامت, نتیجه آن صبر قطعاً پیروزی خواهد بود. این خودش یک از وعده‌های الهی است .خدای تعالی وعده‌هایی دارد همه وعده هایش هم محقق است .یکی از وعده‌هایش این است که  مستضعفین حاکم زمین خواهند شد و سیطره پیدا می‌کنند. در زمین در زمان ظهور حجت خدا .اینجا هم همین است .می‌فرماید به این که  وعده الهی است . در آیه ۶۰ سوره مبارکه روم “فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ” صبر کن که وعده خدا حق است.

کاری که انجام می‌دهیم اگر تحمل بیشتری بخواهد و زحمت بیشتری بخواهد, سختی بیشتری بخواهد,  قطعاً پاداش او هم بیشتر است. “أفضل الأعمال أحمزها” وقتی که سخت بود ثواب و پاداش او هم بیشتر است. اگر یک کاری بود که ما برای او داریم صبوری می‌کنیم کار سختی است و دشواری دارد, تحمل دارد, باید بدانیم که ثواب بیشتری خواهیم برد. امیرالمؤمنین علیه افضل صلوات المصلین می فرماید “ان‌َّ عَظیم‌َ الاَجرِ مُقارِن‌ُ عَظیم‌ِ البَلاءِ فَاِذا اَحَب‌َّ اللهُ سُبحانَه‌ُ قَوماً اِبتَلاهُم”‌  به‌درستی که بزرگی اجر عظیم مقارن با بلای عظیم است .وقتی که خدای تعالی قومی را دوست داشته باشد آنها را مبتلا می‌کند. این صبوری که همراه تحمل سختی‌ها و محرومیت‌ها و فداکاری‌ها و جان‌نثاری ها هست اگر با همین برای خدا باشد نتیجه‌اش بسیار زیبا خواهد شد .

شما نگاه کنید در تاریخ انقلاب اسلامی چه مرارت ها چه سختی‌ها که  نکشیدند.  نمونه‌هایش در تاریخ انقلاب فراوان است. محرومیت‌ها, زندان‌ها, شکنجه‌ها, سختی‌ها. صبری باز در اصطلاح قرآن هست که به آن صبر جمیل می‌گویند یک مرحله بالاتر است. در ایه پنج سوره مبارکه معارج فرمود “فَاصْبِرْ صَبْرًا جَمِیلًا” یعنی هر چه سختی بیشتر باشد و انسان جزع نداشته باشد صبر جمیل است. در این میدان کسانی پیروز هستند که اعمالشان را بر اساس تقوا انجام می‌دهند . براساس دستور خدا انجام می‌دهند. که خدای تعالی در قسمتی از آیه ۴۹ سوره مبارکه هود فرمود است “فَاصْبِرْ إِنَّ الْعَاقِبَهَ لِلْمُتَّقِینَ” اهل تقوا همیشه در این میدان‌ها پیروز هستند .خدای تعالی همه ما را از متقین و تقوا داران و پرهیزکاران قرار دهد ان‌شاءالله  .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِإِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما نمازگزاران محترم و محترم را به رعایت را تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. به مناسبت برگزاری بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که موضوع او نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی بود ما چند هفته‌ای است راجع به نماز و جماعت  بعضی از نکاتی را عرض کردیم. البته قبلاً راجع به نماز یکی دو خطبه عرض کرده بودم. بحث مفصل است .به یکی دو خطبه ختم نمی‌شود .در بخش تقوای خطبه ها بحث نماز را مطرح کردم .

روز گذشته مطلع هستید که البرز میزبان بود برای این اجلاس. در همین رابطه موضوع اجلاس یعنی نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی است من این قسمت از نماز را درباره آن عرض می‌کنم. خدای تعالی در آیه ۴۵ سوره مبارکه عنکبوت فرمود “أَقِمِ الصَّلَاهَ إِنَّ الصَّلَاهَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ” این آیه را شنیده‌اید که نماز را به پا دارید. نماز از فحشا و منکر جلوگیری می‌کند. این آیه خیلی زیباست.  نکات دقیقی هم دارد. آیه می‌فرماید به این که شما برای اینکه تشخیص بدهید  نمازتان قبول شده است یا نه لازم نیست تا قیامت صبر کنید.

خیلی از ما اعمالمان را نمی‌دانیم قبول می‌شود یا نمی‌شود .چکار باید بکنیم. صبر کنیم ببینیم قیامت چه طور می‌شود! این آیه با ظرافت دارد نکته ظریفی را بیان می‌کند “إِنَّ الصَّلَاهَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ”  یعنی تو قبل از قیامت هم می‌توانی بفهمی که نمازت قبول شده است یا نه . ببین گناه می‌کنی یا نه. چون هر جا که نماز هست دیگر گناه نیست. نماز ناهی از فحشا است. فحشا گناه بزرگ و تجاوز از حدود الهی را می‌گویند. هر چیزی می‌تواند باشد. حقوق های نجومی هم فحشا است. بی‌عدالتی هم فحشا است ,گناه است ,منکر است .یک دروغ هم که به دیگری می‌گویید که دروغ گناه بزرگی است او هم فحشا و منکر است .نگاه به نامحرم هم همین‌طور .همه این‌هایی که انسان از حدود الهی تجاوز کند .

نمازگزار خطوط قرمز را رعایت می‌کند. از حدود الهی عبور نمی‌کند. امام صادق علیه‌السلام فرمود هر کس در پی آگاهی از قبول و یا عدم قبول نماز خویش است بنگرد آیا نماز او را از گناه باز می‌دارد یا نه .همین . ” إِنَّ الصَّلَاهَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ ” هر مقدار که از گناه فاصله گرفتیم به همان مقدار نماز ما مورد قبول واقع شده است .

توجه دارید که اقامه به کاری می‌گویند که  هدف و غرض اصلی از آن کار در خارج محقق شود. به معنای اقامه کردن و برپا داشتن نیست. معمولاً این طور می‌گویند که ” أَقِمِ الصَّلَاهَ” به معنای نماز خواندن نیست .به معنای برپا داشتن نماز است. می‌گویند برپا داشتن نماز یعنی چه؟ یعنی همه کمک کنند که نماز برپا شود .معنای ظاهری و اولیه‌اش همین است. اما معنای دقیق‌تری دارد به نظر. به نظر ما اقامه صلاه به معنای این است که کاری بشود که حقیقت نماز در سطح جامعه سیطره پیدا کند .توسعه پیدا کند. عملیاتی شود .مطرح شود.

هدف نماز چیست؟ ” تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ” وقتی نماز در جامعه اقامه شد که “إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ” که این نماز در سطح جامعه خودش را نشان بدهد. در سطح جامعه کجا خودش را نشان می‌دهد .وقتی که گناه نباشد عمدا و متعمدا, خطا و بزه و فساد و گناه . اگر نماز نماز بود فساد و منکر و فحشا نخواهد بود .جامعه از بیماری‌های مختلف اخلاقی رفتاری عقیده‌ای سلیقه‌ای رنج نخواهد برد. نماز مانع خیلی از امور است .مانع بی‌عفتی است. کسی که اهل نماز است اهل ادای امانت است. اهل رعایت عهد است. روایاتش را شنیده‌اید و خوانده‌اید مکرر قرائت کرده‌اید” وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ”  یعنی اهل نماز عفیف هستند و عفت دارند. افراد با حیایی هستند .بحث در این باره مفصل است .همین مقدار بس باشد .

آسیب زدن به اجتماع ما یکی از مأموریت‌های دشمن است. می‌بینید ارزش‌های فرهنگی ‌ما که فرهنگ هویت ملت ماست  همه این‌ها را مورد هجمه قرار دادند . اگر باورهای مردم تغییر کند دشمن موفق شده است .لذا تلاش دارد سبک زندگی و نیازهای فردی و نیازهای اجتماعی را به سمت دیگری سوق بدهند .مسیرش را منحرف کنند. تلاش می‌کنند ذائقه‌ها تغییر پیدا کند. بعد یک عده‌ای هم بلافاصله بلند می‌شوند سخنرانی می‌کنند. این‌طرف و آن‌طرف سخن می‌گویند که حالا که ذائقه‌ها تغییر کرده این گونه و آنگونه شده ,پس ما هم باید بر اساس ذائقه‌ها این طور عمل کنیم و یک جریانی به وجود می‌آورند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی که ۱۹ آذر سالروز تأسیس اوست که همین ایام هم هست وظیفه او طراحی و هدایت علم و هنر و فرهنگی کشور است. این وظیفه وظیفه خطیری است .رهبری از این شورا به عنوان قرارگاه مقدم فرماندهی و قله تصمیم‌گیر در امور فرهنگ نام برده و یاد کرده . اهمیت این جایگاه از همین عنوان قرارگاهی او فهمیده می‌شود. باید برای همه مسائل فرهنگی کشور طرح و برنامه داشته باشد که البته شروع کردند. بعد از تذکرات رهبری در سال ۷۱ و ۷۲ و ۷۳ شروع کردند. بحث شبیخون فرهنگی,قتل‌عام فرهنگی ,ناتو فرهنگی در این سال‌ها ایشان گفتند که خوابم نمی‌برد , دغدغه اصلی من اوست. اینها را ببینید و پیگیری کنید. ببینید که چقدر ایشان تذکر دادند .

این دستگاه و این شورا هم شروع کردند ساعت‌ها بعضا من گزارش‌هایش را دیده ام ۲ هزار نفر آدم بعضی وقت‌ها افراد آن ساعت‌هایی که کار می‌کنند ساعت‌های متمادی کار کردند یک کتابچه ای بیرون آمد به اسم مهندسی فرهنگی. این مهندسی فرهنگی برای کل کشور نوشته شده است .اما فقط همین کتاب است. سعی‌شان مشکور. اما تا حالا چیزی از این درنیامده. خروجی قابل اعتنا نداشته .اهتمام جدی‌تری را می‌طلبد. اما آن چیزی را که می‌شود اینجا ما به عنوان دستورالعمل, آن هم دستورالعمل کاربردی به کار بگیرند و انجام بدهند و نتیجه بگیرند با توجه به آیات قرآن با توجه به روایات اهل بیت به دست می‌آید راه برون رفت از آسیب‌ها و یا کنترل آنها نماز است.

یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی که امروز کشور ما به شدت با آن درگیر است مسئله نماز است. آمار را ببینید. اتفاقاً ما گرفتیم و دیدیم. قسمت زیادی از کسانی که مبتلا به بزه هستند کسانی هستند که اهل نماز نیستند .انواع بزه حتی طلاق. به نماز اهمیت نمی‌دهند. اهمیت شان نسبت به نماز زیاد نیست. جدی نیست. اگر سنگر نماز و مسجد خوب محکم شود و خانه و مدرسه هم البته خرابش نکند او هم کمک باشد دشمنی که قصد جدی بر نابودی ما دارد توان خودش را از دست خواهد داد.

در همین رابطه آقا نکته خیلی قشنگی را فرمودند. همه بدانند که یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کاستن آسیب‌های اجتماعی ترویج نماز است. به این که حتی یک نفر از جوانان و نوجوانان کشور در نماز سهل‌انگاری نکنند .همت گمارید .این یکی از بهترین  راه‌ها برای سلامت معنوی و روحی مردم ما و جامعه ماست .همین پیامی هم که دیروز به کنگره و اجلاس سراسری نماز دادند باز همین را تأکید کردند که همه و همه موظف هستند نسبت به نماز کوتاهی نکنند. نماز ملت اسلام است.پرچم اسلام است. نماز را اهمیت بدهیم .در هر جایی که هستیم به نماز اهمیت بدهیم .

بعضی وقت‌ها دیده می‌شود که جلسه رسمی است. مسئولین نشسته اند  ساعت می‌گذرد وقت نماز است و همین‌طور نشستند. در جلسات بعضاً دیده می‌شود. جلسات خانوادگی ,جلسات غیر خانوادگی, رسمی و غیررسمی به نماز که رسید ختمش کنید. حالا ممکن است نقطه بزنگاه مطلب رسیده باشد. همان نقطه بزنگاه را می‌گوید این را بگوییم, می‌گوییم ,نیم ساعت می‌گذرد.

یک شخصی آمد خدمت امام معصوم یا شاید آمده خدمت پیغمبر اکرم سوالی داشت. آمد که جواب دهد. سؤال هم سؤال مهمی است. مثل این است که کسی بخواهد از توحید سؤال کند و بگوید من آمده‌ام که مسلمان شوم مثلاً. چه کار باید بکنم. خب چنین کسی را باید نگه داشت .حیف است اگر از دست برود. تا آمد جواب دهد اذان دادند . آقا گفت اول نماز را بخوانیم بعدا .حالا بگوییم اگر این کار را نکنیم در می‌رود . دیگر کی اینطور گیرش بیاوریم. این طور نیست. نماز را خیلی اهمیت بدهید. نماز, جماعت, همسایه مسجد, جلسه قبل اینها را یک اشاره کردیم .خدای تعالی ان شاءالله همه ما را از متقین و مصلین قرار دهد ان‌شاءالله.

نهم ربیع‌الاول در هر سال یادآور آغاز امامت انسان کامل فرزند نهم امام حسین علیه السلام حجت بن الحسن المهدی سلام‌الله و صلواته علیهاست . در سال ۲۶۰ قمری. این روز فرخنده و مبارک را به شما تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم که همه ما از شیعیان و محبان و موالیان و شهید شدگان در رکاب آن حضرت باشیم ان‌شاءالله .بحث مهدویت از مباحث مهم شیعه بلکه اسلام است که متأسفانه به دلایل مختلف در این باره کمتر صحبت شده. هم درباره ولادت آن حضرت, زمان به امامت رسیدن ,طول عمر آن حضرت, دوران غیبت, ظهور, دوران پس از ظهور ,مطالبی گفته شده اما عمیق و دقیق به آن کمتر پرداخته می‌شود .کمتر جلسات برای او گذاشته می‌شود.

البته باید به آنها پرداخت و همه ما بلد باشیم. ولادت حضرت را در نیمه شعبان یک جشنی بگیریم. آن جشن هم حالا چقدر درست باشد یا درست نباشد .مرضی حضرت حجت باشد یا نباشد. به آن کیفیتی که شنیدید و دیدید یک ذکری از امام برده شود .دیگر کاری نداشته باشیم و امروز تمام شود .بعضی‌ها هم در محله‌هایشان یک دعای ندبه ای هم بخوانند. این نیست. اتفاقاً شبهات فراوانی را وارد می‌کنند که باید اینها را پاسخ داد .برنامه منظم مطالعاتی برای این مهم در نظر بگیرید. وظایفی که منتظران باید در دوران غیبت داشته باشند آنها را یاد بگیرید و خودمان را با آن وظایف تطبیق بدهیم .هر کاری که یک منتظر باید انجام دهد آنها را یاد بگیریم.

پیروی از امام که به لفظ گفتن نیست. عمل می‌خواهد .نوع رفتار, اخلاق ,کسب, خانواده, همسایه و برادر و همه این‌ها عبادات و رفتارهای اجتماعی همه و همه باید طبق خواسته امام شود تا بتوانیم بگوییم که پیرو امام هستیم. باید شرایط ظهور و زمینه‌های ظهور در ما محقق شود و فراهم کنیم .باید آمادگی لازم برای ظهور در ما بوجود بیاید .بعضی وقت‌ها از ما می‌پرسند دجال خروج کرده ,سفیانی در فلان جا آمده , می‌گویم خب که چی؟ حالا اینها شده. این‌ها مهم نیست. آن چیزی که مهم است این است که فرض کنیم الان زمان ظهور رسیده فردا روز موعود است حضرت آمدند ما کجای لشکر امام زمان هستیم. این مهم است.

آیا ما جزء کسانی هستیم که اِن قُلت می کنیم ؟ آقا این حرف‌هایی که شما می‌زنید ما در قران خواندیم نبود. بعضی‌ها می‌گویند. آن روز به حضرت حجت می‌گویند این حرف‌هایی که شما می‌زنید کجای قرآن است. این طور می‌شود اوامر او را ارشادی و مولوی می‌دانیم. خودمان را این طوری تربیت کردیم که تابع باشیم یا نه ؟ باید از نظر خودمان عبور کنیم. بعضی‌ها به نظر من به نظر من گفتنشان زیاد است در مقابل امام. اینها را همین الان هم می‌شود فهمید . نماز جماعت برای تمرین ولایت پذیری است. امام رفت رکوع شما بروید. ایستاد شما بایستید. سجده رفت سجده بروید. طول داد طول بدهید. کوتاه خواند کوتاه بخوانید.  این تمرین زندگی شیعه و مسلمان است برای پیروی از امام.

ولی فقیه در جامعه باید از او اطاعت کرد اطاعت به این معنا نیست که به نظر من اینجا این‌طور گفتند به نظر من آنجا آنطور گفتند باید تبعیت کرد. تبعیت است اطاعت است. اگر کسی نظری دارد نظرش برای خودش محترم ولی در آن اموری که رهبری نظر می‌دهد یک وقت هست که آزاد می‌گذارد منطقه الفراغ است. آنها را کاری نداریم . آنجایی که نظر می‌دهند باید نظر را اطاعت کرد. اینها را دنبال کنید .آمادگی داشته باشید که بلافاصله بپیوندید .اگر حضرت اعلام شد که فردا آمدند باید این آمادگی را داشته باشیم .

البته الان عالم با همه ظلم و ستمی که در آن می‌بینید در اقصی نقاط عالم می‌بینید که چه ظلم‌هایی می‌شود. خودش را در درون دارد آماده ظهور می‌کند. همه امکانات و تجهیزاتی که روز ظهور امام زمان علیه‌السلام احتیاج دارد این‌ها که بلافاصله و با معجزه ساخته نمی‌شود .الان تمام عالم عمله ی حضرت حجت سلام الله علیه هستند. همه دارند کار می‌کنند که تجهیزات آن روز را فراهم کنند. خیلی از این سلاح‌ها و کارهایی که دارد انجام می‌شود برای آن روز دارد انجام می‌شود. و لو کسانی که به ظاهر دشمن حضرت هستند و دشمن دین هستند دارند این کار را می‌کنند.

“وَلِلَّهِ جُنودُ السَّماواتِ وَالأَرضِ” همه عالم جنود خدای تعالی هستند . همه عالم به دستور خدا برای حجت خدا کار می‌کنند. این طور نیست که حضرت با سلاح روز می‌آید. حالا سلاح روز را از کجا تهیه کند؟! همه آن سلاح‌ها در اختیار حضرت قرار خواهد گرفت ان‌شاءالله. “اَللّـهُمَّ اَرِنا الطَّلْعَهَ الرَّشیدَهَ ان‌شاءالله وَ اجعَلنا مِن اَنصاره وَ اَعوانِهِ و شیعته و موالیه و المستشهدین بین یدیه”.

آغاز هفته وحدت ایام ولادت پرخیر و نور رسول خدا  صلی الله علیه و آله و سلم در پیش است. پیشاپیش آن ایام را هم تبریک می‌گویم. جای تأسف بسیار دارد که جمعیت مسلمان‌ها بعد از مسیحیان بالاترین آمار جمعیتی را دارد. اما در بین این‌ها چالش‌ها و مشکلات و آسیب‌ها و اتلاف سرمایه‌ها چه سرمایه‌های مادی و چه سرمایه‌های معنوی فراوان وجود دارد. دشمنان اسلام با نقش با ایده و شیوه‌های گوناگون به وسیله انواع ابزار و توانی که دارند با تاکتیک‌های مختلف این‌ها را به کار بردند. آشکار و پنهان و در مقابل مسلمین ایستادند اگر خوب نگاه کنید ریشه همه این مشکلات تفرقه و اختلاف است.

اختلافی که فرمان و افسار او به دست استکبار و رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی وابسته به غرب است. با تفرقه در بین امت اسلامی و مشغول کردن آنها به خودشان نمی‌توانند افکار آنها را از مسائل مهم و اساسی جهان اسلام منصرف کنند و این کار را هم می‌کنند. حرکت مقاومت اسلامی بیداری اسلامی اینها را یک جوری تحت‌الشعاع قرار دادند. می‌بینید حرکت‌هایی که شد یک قسمتی از آن ساقط شد .مسئله مهم اسرائیل و غصب فلسطین و امثال ذالک را به حاشیه ببرند .آن چیزی که امروزه بسیار مهم است و از ناحیه او احساس خطر می‌شود گرایش‌های تند و افراطی و فرقه گرایانه است که در بین شیعه و سنی رواج داده می‌شود .

شیعه منحرف و انگلیسی و سنی تکفیری هر دوی این‌ها برای جهان اسلام خطرناک هستند .هر دو دست پرورده مستقیم و غیرمستقیم استکبار هستند و دستور و خواسته‌های دشمنان اسلام را اجرا می‌کنند .در این فضا چیزی که نجات‌بخش است اتحاد امت اسلامی است. اهمیت دادن و پررنگ کردن او که بهترین زمان آن هم هفته وحدت و ایام ولادت نبی مکرم اسلام است و توجه دارید که فتوای رهبری هم همین است که به مقدسات ادیان دیگر و شریعت های دیگر و نحله‌های دیگر بی‌احترامی نشود. بخصوص که الان می‌بینیم طراحی‌های دشمن هم همین است که شیعه و سنی را به جان هم بیندازند. فرقه‌گرایی راه بیندازند .با همین صحبت‌هایی که هست عقل هر عاقلی حکم می‌کند که الان وقت این کارها نیست و نباید خدای نکرده ناسزا گفت. حرام شرعی است اگر کسی اقدام این چنینی داشته باشند .

بعضی سخنرانی‌هایی که شخصیت‌ها به مناسبت ۱۶ آذر کردند محل تامل و بعضاً جای تأسف دارد .تضعیف رهبری و تحریف رهبری به چه مجوزی صورت می‌گیرد .حالا یک وقت هست راجع به دولت‌های گذشته و افراد دیگر و برای اینکه ناکارآمدی خودش را جبران کند گردن این و آن می‌اندازد. اما آن قدر پایین بیاوریمش یعنی آن قدر کار را خراب کنیم که بعد برای فرار از کار به گردن رهبری بیندازیم؟ این ظلم نیست؟ شما این کلمات را یک بار مرور کنید .خود رهبری فرمودند. رسماً آن را در سخنرانی گفتند. من خودم شنیدم که در ریز مکالمات نیستم .مسائل کلان و خطوط اصلی چهارچوب‌های مهم و خط قرمزها را ایشان بیان می‌کنند.

در آن عبارت ایشان گفتند به اینکه : می‌گویند یا گفته اند که  جزئیات این مذاکرات تحت نظر رهبری است این حرف دقیقی نیست . خود ایشان گفتند بنده در ریز مذاکرات نیستم. کلیات است. خطوط قرمز است. شأن ایشان هم نیست که هر کاری آنها بخواهند بکنند زنگ بزنند که آقا ما این کار را بکنیم یا نکنیم ؟خطوط مشخص است. باید بروند  با توجه به اینکه برجام از همان اول گفته شد ,تذکرات داده شد, دلسوزان نظام و رهبر انقلاب همه این‌ها گفتند, آن کسانی که باید بگویند گفتند ,فرهیختگان و اساتید دانشگاه و حوزه گفتند, توجه نشد .مورد هجمه و انتقاد و بعضا ناسزا هم واقع شدند. حالا بخواهد این‌گونه عمل شود کار درستی نیست .چون اوقات تلخ می‌شود دیگر بیشتر از این نمی‌گویم .همین مقدار به خدای تعالی باید واگذار کرد. بعضی کارها را خود او حاکم باشد.

بیستم آذر روز جهانی حقوق بشر است .سازمانی که این نام را بر خودش گذاشته است. تنها کاری که نمی‌کند دفاع از بشر است. باید پرسید اصلاً تعریف شما از بشر چیست؟ شما چه کسی را بشر می‌دانید؟ کدام کشور را بشر می‌دانید ؟مظلوم را اصلاً بشر می‌دانید ؟ و از حقوقش دفاع می‌کنید؟ یا ظالم را بشر می‌دانید. مردم بحرین, میانمار, نیجریه, یمن, افغانستان, سوریه, لبنان, این‌ها که دائماً در معرض هستند, عراق ,اینها بشر نیستند ؟

نخست وزیر انگلستان برای تحمیر یعنی حمار کردن عرب‌های منطقه به بحرین رفته آنجا ایران را مهاجم دانسته .گفته است که ایران مهاجم است. ولی به آل یهود و آل سعود پلید که روزانه مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشد او را مهاجم نمی‌داند . و به او مهاجم  نمی‌گوید. به دستگاه دیپلماسی کشور عرض می‌کنیم با اقتدار بیشتری عمل کنید .منفعل نباشید. نمی‌بینید درست در آن وقتی که آمریکا برجام را با صراحت با تمدید تحریم‌ها نقض کرد بعضی از آقایان و حامیان آنها یک نفر دو نفر هم نبودند عده‌ای گفتند باید سراغ بقیه اعضای ۵ + ۱  برویم و به وسیله بعضی از اعضا جواب آمریکا را بدهیم.

آیا انگلیس یکی از آنها نیست؟ یکی از آنها است. شما برای پس گرفتن حق ملت از آمریکا می‌خواهید به انگلستان دل ببندید؟ انگلیسی که خاطره ملت از خیانت‌ها و دشمنی‌های او پر است! دستگاه دیپلماسی کشور نباید در این امور با تعارف برخورد کند. بلکه محکم جواب انگلیس شرور حیله گر را بدهد.  بدتر از همه این حرف‌ها اینکه می‌شنویم نخست وزیر انگلیس تهدید می‌کند بعد با او قرارداد نفتی بسته می‌شود. این چه بازی‌ای است؟آن هم چنین قراردادهایی  که نمی‌خواهیم واردش بشویم .

سالگرد شهادت آیت‌الله دستغیب را هم در این هفته داریم .خدای تعالی این عالم وارسته انقلابی, مجاهد ,عارف بالله, فقیه صمدانی, فقیه عالی مقام ,عارف ربانی و عالم بزرگوار که مدتی از عمرش را در زندان و بعد هم در مبارزه  و ترویج معارف دینی و الهی قدم برداشت و بعد هم به دست منافقان کوردل به شهادت رسید گرامی می‌داریم و خدای تعالی او را با اجداد طاهرینش محشور بگرداند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.