به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز برگزار شد

کارشناس روابط عمومی ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز به ریاست حضرت آیت‌الله حسینی همدانی و با حضور حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور و همچنین با حضور دکتر مجتبی عبداللهی نماینده عالی دولت در البرز و سایر اعضا در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با خیر مقدم خدمت دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و باقی اعضا و همچنین تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در این جلسه بیان داشتند: شورای فرهنگ عمومی باید بخشی از ماموریت خودش را چگونگی گفتمان کردن معارف ناب و درجه یک مکتب اهل بیت در بطن جامعه قرار دهد که مردم در مقام عمل بدون ابلاغ و دستور به آن تن بدهند و انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به منظور مرتفع کردن مسائل و مشکلات استان انجام شده است بیان داشتند: نقشه مهندسی فرهنگی مسیر دستگاه ها را در انجام وظایف روشن کرده است. و آنچه که در این امر بسیار مهم و حیاتی است تربیت نیروها و مدیرانی با دانش و بینش فرهنگی مطابق با چهله دوم انقلاب جهت اجرایی کردن این امر در دستگاه ها و مسئولیت های مختلف کشوری و استانی هست. شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر بتواند دانشگاهی مثل دانشگاه فرهنگیان برای تربیت مدیران فرهنگی که جنس عملیات فرهنگی و مباحث این چنینی را بداند، تاسیس کند کار بسیار اساسی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبری در باب انقلاب در عرصه فرهنگ خاطرنشان کردند: باید یک آسیب شناسی دقیق و مسئله شناسی دقیق تری نسبت به مقولات فرهنگی داشته باشیم.

در ادامه دکتر عبداللهی استاندار البرز نیز با گزارشی از وضعیت کاهشی نسبی جرایم و معضلات اجتماعی در استان بر لزوم بازنگری وظایف و اقدامات دستگاه ها در عرصه فرهنگ جهت اثربخشی بهتر آنها تاکید کردند

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر و خداقوت به ریاست شورای فرهنگ عمومی در استان و باقی اعضا بیان کردند که در عرصه فرهنگ ما احتیاج به کار جهادی و با اخلاص داریم

ایشان در ادامه با توجه به ضرورت کار قرارگاهی در عرصه فرهنگ به پنج وظیفه قرارگاهی شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد وگفت بر مبنای مطالعاتی که صورت گرفته قرارگاه پنج کار بر عهده دارد که شامل رصد و اشراف اطلاعاتی از وضعیت فرهنگی اجتماعی، شناخت اولویت‌ها و اولیت ها از میان مسائل متعدد، طراحی و برنامه ریزی راهکارهای زیر بنایی ، تقسیم کار دستگاه ها و مسئولین مردمی، نظارت، ارزیابی اثرسنجی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، راه‌حل اساسی را تبدیل شدن شوراها به فرایند قرارگاه دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره به ایجاد قرارگاه در امور فرهنگی تاکید دارند؛ چرا که قرارگاه برای انجام عملیات به فرمانده کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه  با بیان اینکه مصوبات این شورا باید جدی گرفته شود و اجرا شود، اضافه کرد: پیشنهاد می شود مصوبات ناظر به دستگاه ها از سوی استاندار ابلاغ شوند؛ چراکه اینگونه، ضمانت اجرایی بیشتر می‌شود و دبیر شورای فرهنگ پیگیری کند و گزارش دهد. و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم پشتیبان این شورا در سطح کلان است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.