نماینده ولی فقیه دراستان البرز:

انتخابات خبرگان یک مسئله الهی و دینی است و باید خالی از رقابت های سیاسی باشد

فضای مجازی ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ۰

نشست خبری ستاد انتخاباتی البرز

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه شرایط باید برای مشارکت حداکثری همه دیدگاه‌های سیاسی در انتخابات فراهم شود، بیان داشتند: برگزاری هرچه‌بهتر انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آثار و برکات فراوانی برای آینده کشور به همراه دارد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در مراسم آغاز ثبت‌نام داوطلبین انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه البرز که صبح امروز در محل فرمانداری شهرستان کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برای کشور  بسیار سرنوشت‌ساز است، اظهار داشتند: برگزاری هرچه‌بهتر این دو انتخابات آثار و برکات فراوانی  برای آینده کشور به همراه دارد.

ایشان با بیان اینکه امید است انتخابات با خوبی و هیجان هر چه بیشتر در کشور ازجمله استان البرز برگزار شود، افزودند: خداوند انسان را آزاد خلق کرده و تحت سلطه کسی نیست.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه در بحث انتخابات شخص اول کشور “رهبری” نیز تنها یک رأی دارد که این رأی به‌تنهایی تأثیری در انتخابات ندارد، خاطرنشان ساختند: دو انتخابات پیش رو از اهمیت خاصی برای کشور برخوردار است به‌نحوی‌که در این مقطع زمانی اهمیت این موضوع افزایش می‌یابد.

ایشان با اشاره به اینکه دشمنان و استکبار جهانی درصدد است به هر نحوی نظام جمهوری اسلامی را از مسیر اصلی منحرف کند  که این مهم گاهی از طریق عوامل داخلی و خارجی رخ می‌دهد، تصریح کردند: دشمن با اعمال تحریم‌های ظالمانه و مسئله انرژی هسته‌ای دشمنی خود با ایران اسلامی را ادامه می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه آنچه سبب عزت و اقتدار کشور می‌شود، اتفاق‌نظر مسئولان و مردم است، چراکه اتحاد مردم و دولت نقشه‌های شوم استکبار جهانی را از بین می‌برد، افزودند: انتخابات نماد اقتدار ملت و نشان‌دهنده عزتمندی مردم است.

ایشان با بیان اینکه باید در بحث انتخابات افرادی که در مرز تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند توسط مردم انتخاب شوند و بستر برگزاری انتخابات پرشور انتخابات باید فراهم شود، بیان داشتند: باید در این دوره از انتخابات عقاید مختلف مشارکت داشته باشند و بستر این مهم به‌گونه‌ای فراهم شود که تنها گروه خاصی وارد نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشتند: به نظر می‌رسد که این مهم در استان البرز فراهم‌شده است، اختلافات فکری و سیاسی در همه‌جا وجود دارد اما نباید زمینه غبارآلودی دراین‌باره ایجاد شود.

امام‌جمعه کرج افزودند: مسئله انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و به‌طورقطع با درایت مردم فردی اصلح  انتخاب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز بیان داشتند: مجلس شورای اسلامی جایگاه قانون‌گذاری است، در طول سالیان کسانی خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند و گاهی در تبلیغات مسائلی را مطرح می‌کنند که مربوط به حوزه کاری آن‌ها نیست ازاین‌رو باید مردم در این زمینه آگاهی یابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه باید در مجلس شورای اسلامی افرادی انتخاب شوند که فکر قانون‌گذاری و ساختار توسعه را به‌خوبی فراگرفته باشند، اظهار داشتند: خبرگان نیز مسئله حساسی است اما عده ای گمان می‌کنند که در مجلس خبرگان، رهبری عزل یا نصب می‌شود که این، انحراف فکری است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه مجلس خبرگان از جایگاه رفیعی در کشور برخوردار است، تأکید کردند: خبرگان وظیفه تشخیص فقاهت، عدالت و کفالت را دارد و نمی‌تواند نسبت به عزل اقدام کند، بلکه اگر فقیهی عدالت خود را از دست دهد، خودبه‌خود منعزل می‌شود.

ایشان با بیان اینکه خبرگان یک مسئله الهی و دینی است ازاین‌رو باید خالی از جناح‌های سیاسی باشد، تصریح کردند: اگر خبرگان سیاسی شود، بسیار خطرناک است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.