مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ شهر کرج/

برای رأی دادن اطرافیان نامزدها را هم رصد کنید

کارشناس روابط عمومی ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۲۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت الله حسینی همدانی

بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

یا ایها الذین آمنوا اوصیکم و نفسی بتقوی الله. چون در ماه‌های بندگی خاص خدای تعالی قرار داریم عرض می‌کنم تقوا ملکه‌ای است که با تمرین و ممارست در اعمال صالح برای نفس انسان حاصل می‌شود؛ لذا عبادت و بندگی خدای تعالی زمینه تقوا را فراهم می‌کند و انسان با عبادت می‌تواند در زمره متقین قرار گرفته ملکه تقوا را به دست آورد.

بعد قرآن کریم تقوا را زمینه برای رسیدن به فلاح و رستگاری معرفی کرده است. در آیه ۱۳۰ سوره مبارکه آل‌عمران فرمود: «وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ». از خدا بپرهیزید تا رستگار شوید. خلاصه اینکه انسان تا عبادت نکند به تقوا نمی‌رسد و تا به تقوا نرسد توشه‌ای ندارد تا با آن بتواند به سمت خدا حرکت کند. بهترین زاد برای مسیری که ختم به خدای تعالی می‌شود تقواست. خدای تعالی توفیق به دست آوردن کمال تقوا را به همه ما عنایت فرماید.

انسان در ارتباطش با خدای تعالی، ابتدائاً هیچ مانع و حجابی ندارد و خداوند به انسان از رگ گردن هم به او نزدیک‌تر است؛ اما ممکن است انسان به خاطر لغزش‌ها و گناهان از او دور باشد. پس باید تلاش کرد و با اعمال صالح و عبادات خود را به خدا نزدیک کرد. آن‌قدر نزدیک شد که در خطاب احتیاج به یاء ندا نباشد و انسان با معبود خود مناجات داشته باشد و اهل راز گوئی و نجوای با خداوند شده باشد.

در آیه ۱۹۲ سوره مبارکه آل‌عمران فرمود: «رَبَّنا اِنَّنا سَمِعْنا مُنادِیاً یُنادی لِلْإیمانِ اَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا، رَبَّنا فَاغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ کَفِّرْ عَنَّا سَیِّئاتِنا وَ تَوَفَّنا مَعَ الْأَبْرارِ». پروردگارا ما صداى منادى تو را شنیدیم که به ایمان دعوت مى‏کرد که: به پروردگار خود، ایمان بیاورید؛ و ما ایمان آوردیم پروردگارا، گناهان ما را ببخش و بدی‌های ما را بپوشان و ما را با نیکان بمیران.

انسان در مرحله اول با خدا رابطه‌اش از راه دور و با صداست که می‌گوید: «لبیک اللهم لبیک». بعد نزدیک می‌شود و تبدیل به مناجات و راز و نیاز با خدا می‌شود؛ و وقتی ارتباط با خدا خیلی زیاد شد دیگر بنده چیزی نمی‌گوید و خداوند شروع به سخن می‌کند.

به فرازهای مناجات شعبانیه دقت بفرمائید مطلب روشن می‌شود. آنجا که از خدای تعالی می‌خواهد او را به‌جایی برساند که وقتی جلال او را دید از سخن گفتن بیفتد و خدا با او نجوا کند. در همین مناجات و یا مناجات‌های دیگر که از اهل‌بیت به ما رسیده است برای این است که با خواندن آن‌ها بفهمیم و بعد دنبال کنیم و این رابطه معنوی و از روی معرفت را با خدا و اولیاءش برقرار کنیم.

اگر در مضامین مناجات ائمه توجه کنیم دیدگاه ما به زندگی در دنیا تغییر خواهد کرد. به مطالب مهم‌تر از وابستگی به دنیا توجه پیدا می‌کنیم. می‌فهمیم که مهم‌تر از اجابت خواسته‌هایی که داریم خود دعاست؛ یعنی خود راز و نیاز با خدا اصل است و اهمیت دارد.

ما معمولاً وقتی با کمبودها و مشکلات مواجه می‌شویم دست به دعا می‌شویم و برای تأمین آن‌ها با یک لیست بلندی از خواسته‌ها و حوائج مادی از خدا استمداد می‌طلبیم؛ و غافل هستیم که فلسفه دعا و مناجات و راز و نیاز با خدای تعالی برای قضای حوائج نیست بلکه از روایات و حتی از مضامین ادعیه فهمیده می‌شود که نفس دعا و نجوا با حضرت حق موضوعیت دارد، چه خواسته به اجابت برسد و چه نرسد. انس با خدا آن‌قدر ارزشمند و لذت‌بخش است که اگر کسی آن را درک کند، توجهش به مسائل مادی از بین می‌رود فضلاً از اینکه از خدا بخواهد.

در مناجات مطیعین از مناجات خمس عشر از خدای تعالی می‌خواهیم: «اللهم احمِلنَا فِی سُفُنِ نَجَاتِکَ وَ مَتِّعنَا بِلَذِیذِ مُنَاجَاتِکَ وَ اَورِدنَا حِیَاضَ حُبِّکَ وَ اَذِقنَا حَلاوَهَ وُدِّکَ وَ قُربِکَ…» خدایا ما را بر کشتی‌های نجاتت بنشان و از لذت راز و نیازت بهره‌مند گردان و به حوض‌های دوستی‌ات وارد کن و شیرینی محبت و مقام قربت را به ما بچشان…

افرادی که این مراحل را درک می‌کنند اگر چیزی از مادیات را از دست بدهند به سختی نمی‌افتند اما اگر از عنایت خدا محروم شوند و نتوانند مناجات و انس با خدا داشته باشند و مورد غضب خدا واقع شوند برای آنان عذابی سخت و طاقت فرساست که تحمل نمی‌توانند بکنند. در مناجات انسان با خدای تعالی گاهی حرف یاء بکار می‌رود مثل یا الله، یا رب، یا کریم، یا رحیم و امثال این‌ها که با نزدیک‌تر شدن بنده به خدا این حرف ندا هم حذف می‌شود.

البته مهم‌ترین و خاص‌ترین مناجات، نمازِ نمازگزار با خداست. رسول خدا فرمود: نمازگزار با پروردگارش مناجات می‌کند؛ و یکی از بهترین زمان‌های مناجات شب است و نیمه‌شب.

به حرف ندا اشاره کردم است بد نیست این را هم عرض کنم که اگر به آیات قرآن توجه کرده باشید، گروه‌های مختلفی مورد خطاب الهی قرار گرفته‌اند. مثلاً گاهی گفته شده: «یا ایهاالناس». خطاب عام است و همه مردم را شامل می‌شود با هر دین و مرام و مسلکی که باشند. مثلاً آیه ۲۱ سوره مبارکه بقره: «یا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذی خَلَقَکُمْ …» یا آیه ۱۶۸ سوره مبارکه بقره: «یا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلالاً طَیِّباً …» یا آیه ۱۳ حجرات: «یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً…» یا ۱۵ فاطر: «یا أَیُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ…»

گاهی خطاب خداوند خاص می‌شود و عدّه مشخصی مورد خطاب قرار می‌گیرند. مثلاً آیه ۷۱ سوره آل‌عمران: «یا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْباطِلِ…» یا آیه ۷۰ آل‌عمران: «یا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ تَکْفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ أَنْتُمْ تَشْهَدُونَ». گاهی گروهی خاص‌تر مورد خطاب قرار می‌گیرند. مثلاً آیه ۱۵۳ بقره: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاهِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ». یا ۱۸۳ بقره «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ…» که موارد آن در قرآن فراوان است.

گاهی عنوان از این هم خاص‌تر می‌شود، مثلا آیه ۱۷۹ بقره: «وَ لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ یا اُولِی الْاَلْبابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ». یا آیه ۲ سوره مبارکه حشر «… فَاعْتَبِرُوا یا اُولِی الْأَبْصارِ».

عنوان خاص‌تر از این هم داریم و آن وقتی است که خداوند رسولش را مورد خطاب قرار داده مثل آیه ۶۷ مائده: «یا اَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما اُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ …» یا آیه ۶۴ سوره مبارکه انفال: «یا اَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنینَ».

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا دارای ظاهر و باطنی یکسان هستند و بشدت از ریا و سمعه دورند.

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۶۸ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «اللَّهُمَّ اِنِّی اَعُوذُ بِکَ، مِنْ اَنْ تَحْسُنَ فِی لَامِعَهِ الْعُیُونِ عَلَانِیَتِی، وَ تَقْبُحَ فِیمَا اُبْطِنُ لَکَ سَرِیرَتِی، مُحَافِظاً عَلَى رِیَاءِ النَّاسِ مِنْ نَفْسِی، بِجَمِیعِ مَا اَنْتَ مُطَّلِعٌ عَلَیْهِ مِنِّی، فَاُبْدِیَ لِلنَّاسِ حُسْنَ ظَاهِرِی، وَ اُفْضِیَ اِلَیْکَ بِسُوءِ عَمَلِی، تَقَرُّباً اِلَى عِبَادِکَ وَ تَبَاعُداً مِنْ مَرْضَاتِکَ». بار خدایا پناه مى‏برم به تو از این که در انظار، ظاهر من نیکو و باطنم در آنچه پنهان مى‏دارم نزد تو زشت باشد و خود را با ریا نزد مردم حفظ کنم، با همه آنچه تو از خودم به آن آگاه‌تری، پس ظاهر خود را به مردم بنمایانم و کردار بدم را نزد تو بیاورم و درنتیجه به بندگانت نزدیک و از رضا و خشنودی‌های تو دور شوم.

تذکر امروز حضرت به ما این است که اهل ریا و جلوه گری در برابر مردم و ناراضی کردن خدای تعالی نباشیم. خداوند تعالی این صفت زشت اخلاقی و رفتاری را از همه ما دور گرداند.

همین اول خطبه لازم است مجدداً از حضور آحاد مردم شریف، قدرشناس، صبار و شکورکشور و بخصوص استان البرز و به‌ویژه شهر کرج در جشن پیروزی انقلاب که به تعبیر رسانه‌های غربی شگفت‌انگیز بود تشکر و قدردانی کنم. خداوند به هر قدمی که برداشتید مضاعف پاداش دهد.

آنچه خودش را خیلی روشن نشان داد، حضور نوجوانان دهه هشتادی و نودی‌ بود. علیرغم سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی و تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای که از مدت‌ها قبل برای عدم حضور و یا کم جلوه بودن آنان کرده بودند، اما بانشاط و پرشور آمدند و نشان دادند که انقلاب اسلامی ریشه‌ای عمیق‌تر ازآنچه بیگانگان تصور می‌کنند دارد.

بعد از گذشت چهل‌وچند سال هنوز آنچه در این اجتماع عظیم جلوه‌گری دارد، حضور همه اقشار ملت است با گرایشات و عقاید و پوشش‌های مختلف، بخصوص بانوان که با حضورشان نشان دادند شعار زن، زندگی، آزادی در استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی معنا پیدا می‌کند؛ نه در جای دیگر. حضور طیف‌های مختلف از بانوان نشان‌دهنده بصیرت و دشمن‌شناسی آنان بود.

آمدن انبوه جمعیت به میدان این پیام را داشت که ای دشمن زبون که خرج می‌کنی و نقشه می‌کشی، وسوسه می‌کنی، از مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در کشور که عامل اصلی‌اش خودتان هستید، استفاده می‌کنی تا باورها و عقیده به انقلاب را عوض و یا کم‌رنگ کنی، این را بدان که مردم ولو از ضعف‌ها و کمبودها و حتی از بعض مسئولان گلگی داشته باشند، اما این را هم خوب می‌دانند که ریشه ‌این گرفتاری‌ها کجاست و در حرکت در مسیری که برای آینده کشور انتخاب کرده‌اند سست نمی‌شوند؛ و باقدرت، اصل انقلاب را حفظ می‌کنند؛ و هرگز در دوقطبی برگشت از انقلاب و یا داشتن رفاه بدون استقلال، نمی‌افتند.

با تحلیل درست تا امروز تسلیم دشمن نشده‌اند، بلکه با نگاه به درون، با وحدت و همدلی به کمک مسئولان برای بهتر شدن اوضاع جهاد می‌کنند؛ و به فضل الهی با همین نگرش در عرصه همایش ملی آینده یعنی انتخابات پیش رو، حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

خلاصه اینکه از اول نهضت تا امروز مردم ما نشان دادند از بصیرتی برخوردار هستند که به‌موقع و در زمان مقتضی اقدام لازم را انجام می‌دهند. مردم قم در ۱۹ دی با هدایت و رهبری روحانیت، به‌موقع قیام کردند و تعدادی شهید دادند. این اقدام مهم با خیزش و حماسه مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ به مناسبت چهلم شهدای قم به‌موقع ادامه پیدا کرد و تأثیر خودش را بر انسجام مردم و چهلم گیری‌های دیگر شهرها گذاشت و تا پیروزی انقلاب ادامه داشت. بعد از پیروزی هم مردم بحمدالله در زمان‌سنجی و اقدام به‌موقع کوتاهی نداشتند.

نکته‌ای عرض کنم و آن اینکه در طول تاریخ اسلام بخصوص شیعه، روحانیت رهبر و قائد مبارزه با استعمار و حرکت‌های آزادی‌خواهی و ضد استکباری بوده است و تا امروز هم جلودار همه حرکت‌های مردمی از انقلاب و دفاع مقدس و سازندگی و تبیین و ده‌ها مسئله اجتماعی و فرهنگی بوده و در این مسیر خون‌های فراوان داده است. از مراجع و علمای طراز اول تا طلابی که تازه مشغول تحصیل شده‌اند.

در دوران دفاع مقدس با محاسبه تعداد شهدا، هرروز یک روحانی شهید شده است که نسبت آن با بقیه اقشار قابل‌مقایسه نیست. لذا اول اسفند را به مناسبت شهادت شهید محلاتی که نماینده حضرت امام در سپاه بودند، روز روحانیت و دفاع مقدس نام‌گذاری کردند. خدای تعالی ارواح مطهر همه شهدا را متنعم از نعمت‌‌های بیکرانش بگرداند و با اولیاء خودش محشور فرماید.

خلاصه مردم پای‌کار انقلاب و اسلام و نظام هستند؛ بنابراین فراموش نشود که مردم وظیفه‌شناسی کردند؛ پس مسئولان هم مسئولانه قدم بردارند و در مشکلات اقتصادی، در معیشت و مسکن و ازدواج و تکثیر جمعیت و فرهنگ و مسائل مختلف جهادی‌تر عمل کنند.

یازدهم شعبان المعظم سالگشت ولادت علی ‌بن ‌الحسین علیهماالسلام یکی از حماسه‌سازان کربلا است که به همه شما تبریک عرض می‌کنم. شخصیتی که در دامان حسین علیه‌السلام قرآن و عرفان و سیاست را یاد گرفت. انسانی کامل با ویژگی‌های اخلاقی کم‌نظیر، هم شجاعت بنی‌هاشم را داشت وهم سخاوت بنی‌امیه را. به خاطر سخاوت زیادش، لقب ناری القری را به او دادند که هیچ‌کدام از فرزندان ائمه به این عنوان ملقب نشدند چون روی بام خانه آتش فراوان روشن می‌کرد تا از راه‌های دور بفهمند در آن خانه از غریب و فقیر و در راه مانده پذیرائی می‌کنند؛ و در کنار همه این صفات از زیبایی بنی ثقیف هم بهره برده بود. لذا دوست و دشمن را به شگفتی می‌انداخت و‌ جوانان را به‌سوی خود جلب می‌کرد.

به خاطر توجه و اهمیت اسلام به جوانان روز ولادت این شخصیت والا را روز جوان نامیدند تا به مسائل جوانان توجه بیشتری صورت گیرد. رسول خدا فرمودند: «شمارا نسبت به جوانان به نیکى سفارش مى‌کنم، چراکه آنان، دل‌هاى رقیق‌ترى دارند. به‌راستی‌که خداوند، مرا نویدبخش و بیم دهنده برانگیخت. آن هنگام، جوانان با من هم‌پیمان شدند، درحالی‌که پیران به مخالفت با من برخاستند».

حضرت آقا در بیانی فرمودند: «باید مسئله جوانان، نیازهاى جوانان، آینده جوانان و برنامه‏ریزى براى جوانان را یک مسئله درجه یک و جدى به‏حساب آورند. این اجتناب‌ناپذیر است». تعابیر حضرت آقا درباره جوانان باید جدی گرفته شود. وقتی می‌فرمایند: «نسل جوان در هر جامعه، موتور حرکت تحوّلات اجتماعى و تحوّلات سیاسى است»؛ یعنی مسئولِ بزرگوار در همین مسیر از جوانان منطقه مدیریتی خودت استفاده کن. مگر می‌شود بدون استفاده و همراهی جوانان به اهداف انقلاب دست یافت؟ لذا شناخت آسیب‏‏ها و برطرف کردن آن‌ها باید از اولویت‏‏هاى مسئولان باشد.

باید به نقشه‌های شوم دشمنان برای زمین‌گیر کردن و از کار انداختن جوانان با ابزار منکرات و فساد و امثال ذالک توجه جدی شود. استکبار جهانی و به‌تبع صهیونیست‌ها از رشد و موفقیت‌های دانشمندان جوان ما به‌شدت نگران و وحشت‌زده هستند و با انواع ترفندها تلاش می‌کنند جوان ایرانی موفقیتی نداشته باشد؛ اما به کوری چشم دشمنان جوان ایرانی در همه زمینه‌ها درخشیده است.

حضرت امام فرمود ما می‌توانیم. حضرت آقا محور پیشرفت جامعه اسلامی را نسل جوانی می‌دانند که سه ویژگی، ایمان، دانایی و عزم داشته باشد که نتیجه‌اش می‌شود ما می‌توانیم. نقش جوانان در بیانیه گام دوم به‌عنوان نقشه راه تحقق آرمان‌ها و اصول انقلاب و شیوه‌نامه تکمیل نظام سازی و درنهایت تمدن سازی مورد تأکید قرار گرفته است. پس می‌توانیم که امروز به تعبیر یکی از مسئولین باید بگوییم «ما توانستیم». از ما می‌توانیم رد شدیم.

شما همین توفیقاتی که سازمان انرژی اتمی در مباحث مختلف دارند را دنبال کنید امروز با رادیو داروها دست بیگانگان از کشور کوتاه شده است. در پرتودهی محصولات کشاورزی ‌و مواد غذائی‌ و افزایش زمان ماندگاری آن‌ها در انبار و جلوگیری از دورریز غذا که در دنیا قدمتی صدساله دارد و امروز در ایران پیشرفت‌هایی داشته که عمده فعالیت‌ها دست جوانان این رشته بوده و ده‌ها پیشرفت دیگر که بحث خود را دارد.

میانگین سنی برای پیشرفت‌های این ۴۰ سال، زیر ۳۰ سال است؛ و خیلی بخواهیم بزرگ‌تر بگیریم زیر ۳۵ سال است؛ و این‌ها شکرگزاری می‌خواهد. لذا همه باید مواظب این سرمایه‌های اجتماعی و آینده‌ساز کشور باشیم. باید در سطوح مختلف مدیریتی و تصمیم‌گیری با نظارت پیشکسوتان بکار گرفته شوند. خلاصه الگوی جوانان ما در مراحل مختلف و انجام‌وظیفه در هرزمان، علی‌اکبر سلام‌الله‌علیه است.

به مناسبت ۳۰ بهمن نکته‌ای عرض کنم. انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین آرمان‌هایش مبارزه با استکبار جهانی و بخصوص رژیم صهیونیستی است. رژیم جعلی که بیش از ۷۰ سال است تا آنجا که توانسته در هر نقطه دنیا که مقدورش بوده خون بی‌گناهان را ریخته، دانشمندان و انسان‌های فرهیخته را نابود کرده به فرهنگ و تمدن ملت‌ها لطمه زده و از هیچ جنایتی کوتاهی نکرده است.

این آرمان‌خواهی ملت ایران خودش را در تبدیل سفارت رژیم منحوس صهیونیستی به سفارت فلسطین و گشایش آن در ۳۰ بهمن ۱۳۵۷ است؛ یعنی ۷ روز بعد از پیروزی انقلاب؛ و از آن روز تا امروز ملت و دولت ایران از آرمان‌های فلسطین دفاع کرده است و اعلام هم کرده است به هر کشوری که برای نابودی رژیم جعلی اقدام داشته باشد کمک خواهد کرد.

به فضل الهی با ترکیب و ترتیب و آرایش و اقداماتی که این روزها جبهه مقاومت انجام می‌دهد، نابودی و اضمحلال این جرثومه فساد نزدیک‌تر از موعد مقرر خواهد بود؛ و ما هم به هر وسیله‌ای اعم از اجتماع و شعار از مظلوم حمایت می‌کنیم. امروز جمعه است و لعن بر اعداء دین قطعاً ثواب دارد.

غزه در سختی قرار دارد این‌همه شهید و کشته، خودِ سازمان ملل اعلام کرده ۹۰ درصد از جمعیت غزه کمتر از یک وعده غذایی در روز دارند و یک‌چهارم مردم با قحطی آشکار مواجه هستند؛ اما رژیم پلید خبیث به‌واقع در دام غزه گرفتار شده و هر چه تقلا می‌کند بندهای گرفتاری خودش را محکم‌تر می‌کند. روز مظلوم اگر تیره و گر مشئوم است، روز ظالم به حقیقت تیره‌تر از مظلوم است.

اخیراً برای اینکه بتواند امتیازی بگیرد و شرایطی را تحمیل کند به شهر رفح که جنوبی‌ترین نقطه در نوار غزه و چسبیده به مرزهای مصر است با تقریباً ۴۵ کیلومترمربع مساحت و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که خودشان آنجا را نقطه امن اعلام کرده بودند حمله می‌کنند تا عملاً به دنیا بفهمانند به هیچ پیمانی پایبند نیستند. در آنجا جان انسان‌ها را به گرو گرفته‌اند تا خود را نجات دهند اما راه نجاتی برای اسرائیل نمانده است درهرصورت شکست‌خورده این جنگ است و به نظر بنده می‌رسد که برای نجات خودشان هم که شده به‌زودی نتانیاهو را از قدرت حذف خواهند کرد.

اما انتخابات که مقدمات آن در حال فراهم شدن است و ان‌شاءالله همه باقدرت وارد خواهید شد. توجه هم دارید که به چه کسانی رأی دهید و چه کسانی را کنار بگذارید. شورای نگهبان کف کار را برای انتخاب در نظر می‌گیرد اما انتخاب خوب‌تر و اصلح با شماست.

حالا اینجا بعضی که رد صلاحیت شدند با جوسازی اصرار می‌کنند علت را به مردم بگوئید. خب چرا بگویند؟ مردم آنچه را باید بدانند با چشم خود دیده‌اند و می‌دانند و برای خودتان هم اگر فرستادند از باب یادآوری است؛ بنابراین احتیاج به نامه‌پراکنی و تشویش اذهان نیست. اگر به فکر مردم و انقلاب هستید سعی خود را بر مشارکت حداکثری معطوف کنید.

دوستان به‌دوراز افراط‌وتفریط و حب و بغض افراد را بررسی کنید. سوابق آن‌ها را ببینید. ممکن است امروز از مسائلی که گذشته داشته اعراض کرده باشد؛ اما امام به ما آموخت که برگشت افراد را بپذیرید اما کار کلیدی به آن‌ها نسپارید. مجلسَین یک کار کلیدی است قطعاً. پس با حضور خود و انتخاب دقیق خود فرصت را از فرصت‌طلبان، قدرت‌طلبان و عوام‌فریبان بگیرید.

خب ببینید این آقائی که کاندیدا شده با چه کسانی حشرونشر و الفت و انس دارد. افراد را از دوستانشان هم می‌شود شناخت. بعضی‌ها با هرکسی نشست‌وبرخاست دارند و در هر جلسه‌ای شرکت می‌کنند. خب ببینید چه کسانی حامی آن‌ها هستند. قطعاً افراد دنیاطلب و زیاده‌خواه و اهل رانت و زده بند از هرکسی حمایت نمی‌کنند. کاسه آنجا رود که قدح بازآید.

بعضی وقت‌ها می‌پرسم از بعضی که این عمارت را چگونه ساختید؟ می‌گوید خیرین. میگویم خب این خیّر چرا در این ده سال پیش من نیامده؟ البته آمده‌اند؛ با پرونده کلفتی که گفتند حاج‌آقا اگر این را حل کنید ۲ میلیاردش در اختیار شما هر جور خواستید مصرف کنید. بعد چند میلیارد می‌خواهد در کنارش بگیرد! یک ریالش هم حرام است و آن بنا هم که با آن پول ساخته می‌شود حرام است و خیری در آن نیست.

لذا ببینید از کی، کی حمایت می‌کند؟! اگر دزد رانت‌خوار سابقه‌دار مشکل‌دار پشت یک سری افراد قرار گرفتند بدانید که حتماً باید به آن افراد رأی ندهید. این قاعده و ملاک کار است. من موظفم ملاک را بگویم و مصادیق را نباید وارد شوم.

خلاصه همه کمک کنیم تا مشارکت و رقابت انتخاباتی به‌خوبی شکل بگیرد. صداوسیما در استان هم دو کانال را برای این مهم فعال کرده است که کاندیداها خودشان را آنجا معرفی کنند. خود ماهم در مصلی مقدماتش را فراهم کردیم که کاندیداها از هر طیفی بدون هیچ ممیزی بیایند صحبت کنند.

درس اخلاق را هم که دوستان سؤال می‌کنند، ان‌شاءالله بعد از انتخابات شروع خواهیم کرد.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.