امام‌جمعه کرج:

آقایان! اشتباهاتتان را در خصوص برجام، مردانه بپذیرید / ۷۰ سال مذاکرات فلسطین، درس عبرت است

فضای مجازی ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰

آقایان! اشتباهاتتان را در خصوص برجام، مردانه بپذیرید

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: پیشرفت در علم و صنعت و ارکان کشور، بدون تعهد و تخصص به دست نمی‌آید و در بیان امام صادق (ع)، سپردن کار به فرد ناشی و نابلد، هم چون اعتماد به شخص خائن دانسته شده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رمضان، ماه بندگی، دعا و استغفار است و طبق روایات، اگر انسان ارزش این ماه را درک می‌کرد، آرزو می‌کرد تمام سال، رمضان باشد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اهتمام به تلاوت قرآن در ماه رمضان، خاطرنشان ساخت: با وجود گسترش جلسات قرآنی در کشور، هنوز قرآن به قدر کافی در متن زندگی جامعه وارد نشده است و دیدید که رهبر انقلاب نیز عامل عمده مشکلات جهان اسلام را دوری از مفاهیم قرآنی دانستند.

وی یادآور شد: اینکه دولت‌های اسلامی وظیفه‌ی خود را در قبال فلسطین انجام نمی‌دهند و حتی موضع‌گیری و اعتراضی هم ندارند، به دلیل بی‌اعتقادی به قرآن کریم و بی‌توجهی به دستورات اوست.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: امام (ره) و رهبری (حفظه الله) مکرراً بیان کردند که حمایت از فلسطین، انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش، از ارکان اصلی سیاست‌های راهبردی نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: مسلماً صهیونیست‌ها با قهر و غلبه در پی حاکمیت بر فلسطین هستند و این هدف غاصبانه را آشکارا و بی‌مهابا دنبال می‌کنند، لذا هر مسلمانی در هرکجای عالم، وظیفه دارد در دفاع از مسلمین این کشور قیام کند و دست متجاوز را قطع کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به حملات وحشیانه رژیم تروریستی اسرائیل به شهروندان فلسطینی در غزه و شهادت ده‌ها و زخمی شدن هزاران نفر در این منطقه، بیان داشت: این روزها که پاره‌ی تن اسلام، یعنی فلسطین به‌واسطه‌ی انتقال سفارت آمریکا به قدس، مورد هجوم گرگان خون‌خوار قرارگرفته، با توافق پشت پرده‌ی عربستان و کشورهای عرب منطقه، سران مرتجع این کشورها در برابر این جنایت آشکار سکوت کرده‌اند و حتی بر سازش با اسراییل تأکید کرده و به فلسطینی‌ها تشر می‌زنند که یا این شرایط را بپذیرید یا خفه شوید.

وی گفت: ننگ بر نهادهای مدعی حقوق بشر، سازمان ملل و شورای امنیت و ننگ بر سران ذلیل و پست کشورهای منطقه و گاوهای شیرده آل سعود که تروریست‌های صهیونیست، جلوی چشمان شما و با حمایت آمریکا، جوانان مظلوم فلسطینی را در روز نکبت‌بار خیانت انگلیسی‌ها به این مردم، به خاک و خون کشیدند و شما فقط نظاره‌گر بودید.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: سران فلسطین، هفتاد سال است که در حال مذاکره و امضای قرارداد و معاهده و کنوانسیون هستند و پس‌ازاین مدت، بهره‌ای جز عقب‌ماندگی و ده‌ها هزار شهید و از دست دادن بیش از ۷۰ درصد سرزمینشان نداشته‌اند.

وی تأکید کرد: این مسئله باید برای همه، بخصوص آن‌هایی که در پی مذاکره با شیطان هستند، درس عبرت باشد و بدانند که چاره کار فقط در مبارزه و مقاومت در برابر متجاوزین است.

خطیب جمعه کرج خاطرنشان ساخت: در مسائل مربوط به ایران، آن چیزی که می‌تواند جلوی دشمنی‌های آمریکا در زمینه‌های مختلف را بگیرد، اقتصاد مقاومتی است، لذا توجه به اروپا برای حل مشکلات اقتصادی، مانند تکیه به آمریکا اشتباه است؛ چرا که تاریخ نشان داده اروپا در کنار ایران نخواهد ماند، بلکه دولتمردان اروپایی، زمانی که منافع آمریکا مدنظر باشد، حتی منافع ملت خودشان را هم زیر پا می‌گذارند.

وی بیان داشت: اروپاییان برای کمک به آمریکا در راستای تقویت اسراییل و تحکیم سلطه خود، ایران را به‌عنوان تهدید اصلی منطقه معرفی می‌کنند و لازم است همان‌طوری که رهبری تأکید کردند، در تعامل با این کشورها تضمین عملی لازم گرفته شود تا ضرری بزرگ‌تر از برجام متوجه کشور نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: اروپا با آمریکا مراودات ۳۸۰ میلیارد دلاری دارد، درحالی‌که تجارت او با ایران تنها ۳۰ میلیارد دلار است، پس قطعاً اگر بنا به انتخاب باشد، تجارت خود با آمریکا را حفظ می‌کند و این مسئله بدیهی نباید از نظر تصمیم گیران و مسئولان دور بماند.

نماینده‌ی رهبر انقلاب در استان البرز با بیان اینکه متأسفانه بعضی افراد حرف‌هایی می‌زنند که فعلاً خویشتن‌داری می‌کنیم، بیان داشت: همه می‌دانند که رهبری در مسئله برجام، برخلاف دولتمردان، همه مطالب را شفاف با مردم در میان گذاشتند و شروط لازم و خطوط قرمز را هم تبیین کردند؛ اما متأسفانه آقایان درست به وظیفه‌ی خود عمل نکردند و حتی طبق بیان رهبری، از خطوط قرمز هم عبور کردند؛ حال چه شده که در مقام دفاع از خود، مثل خوارج بیانیه می‌دهید؟! مرد باشید و اشتباهات خودتان را بپذیرید.

وی خاطرنشان ساخت: بدانید امروز مانند آن زمان نیست که مردم کوفه در خانه نشستند تا هر کس هر چه خواست به علی (ع) بگوید؛ اگر کسانی برای فرار از عملکرد بدشان یاوه بگویند، بدانند که با آحاد ملت ایران روبرو هستند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مردم و کشور را درگیر بازی‌های جدید سرمایه سوز نکنید، تصریح کرد: همین روزها که تلاش می‌کنید با اروپا رابطه برقرار کنید، حرف‌های رسمی آن‌ها را هم بشنوید که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید این اتحادیه قادر نیست ضمانت‌نامه‌های حقوقی و اقتصادی به ایران بدهد.

وی ادامه داد: معاون وزیر خارجه ما برای جبران این حرف می‌گوید، ما باید بین دولت‌های اروپایی و شرکت‌های اروپایی تفاوت قائل شویم که خصوصی‌اند و کسی نمی‌تواند آن‌ها را مجبور به کاری کند و بلافاصله شرکت‌هایی چون توتال و زیمنس اعلام می‌کنند که به خاطر تحریم آمریکا، نمی‌توانند با ایران تجارت داشته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: رهبری، تصمیم‌گیری این نوبت را آزمون عزتمندی دولت دانستند و امیدواریم که این بار درست تصمیم‌گیری شده و کشور دچار خسارت دوباره‌ای مانند برجام نشود.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت در سی اردیبهشت، گفت: اگر کاهشی که در نرخ رشد جمعیت وجود دارد جبران نشود، گذشته از تضعیف اقتدار ملی کشور در آینده، شاهد مخاطرات جدی در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دشمن سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای تضعیف و نابودی نیروی جوان کشور با استفاده از تغییر در غذا، پوشاک و فرهنگ انجام داده است، خاطرنشان ساخت: اگر کشور پیر شود که نمی‌توان نیروی انسانی را از خارج وارد کرد و اگر قوه‌ی تولید جامعه از بین برود، بدون جنگ و جدال، کشور ازدست‌رفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود که دستگاه‌های مربوطه، اهتمام کافی در اجرای سیاست‌های جمعیت نداشته، ضعیف عمل می‌کنند و خواسته یا ناخواسته در مسیر هدف دشمن یعنی نابودی نسل کشور حرکت می‌کنند؛ لذا خوب است دستگاه‌های مربوطه مانند دانشگاه علوم پزشکی در سالروز ابلاغ این سیاست‌ها گزارش دهند که برای جبران جمعیت، چه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی افزود: همچنین دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی بیان کنند که برای تغییر سن ازدواج، توسعه‌ی ازدواج آسان و امثال‌ذلک، چه برنامه‌هایی داشته‌اند و آیا بودجه‌هایی که برای این منظور تعیین‌شده، به شکل صحیح مورداستفاده قرارگرفته است یا خیر؟!

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف در اول خردادماه، گفت: وقتی با محدودیت سرمایه و منابع مواجهیم، بهینه کردن مصرف، بهترین کار است و تأکیدات دینی فراوان بر تلف نکردن منابع، انجام دقیق و محکم کار، دوری از اسراف و تبذیر، رعایت امانت، کنترل کردن هزینه و مدیریت وقت نیز اشاره به همین اصل دارند.

وی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه، بیان داشت: آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت ملت ایران است که با ایستادگی و پایمردی در مقابل سلطه گران و بهره‌گیری از تفکر بسیجی به نتیجه رسید و فرهنگ مقاومتی که منجر به آزادی خرمشهر شد، امروز تبدیل به گفتمان مبارزاتی آزادی خواهان عالم و بخصوص جوانان کشورهای اسلامی‌شده است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: امروز، جریانی که در منطقه غرب آسیا، پایدار و مقتدر در مقابل غده‌ی سرطانی اسرائیل ایستاده، خط مقاومتی است که ایستادگی خود را از ایران و خرمشهر آموخته است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.