امام‌جمعه کرج تأکید کرد:

جوان‌گرایی، اولویت مجموعه‌ی مصلا و ستاد نماز جمعه کرج

فضای مجازی ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰

مسئولین و کارکنان ستاد اقامه نماز جمعه و مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهر کرج، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با ایشان دیدار و گفتگو کرده و به بیان مسائل و مطالبات خود پرداختند.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، ضمن گرامیداشت ایام مبارک ماه شعبان بیان داشت: رجب و شعبان، مقدمه درک رمضان هستند و نباید از فرصت‌های ارزشمند این ایام برای ذکر و توبه و استغفار غافل بود.

امام‌جمعه کرج با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: شناخت عموم ما از معصومین کافی نیست و محدود به همان مطالب معروفی است که در منابر و روضه‌ها طرح‌شده است، درحالی‌که جایگاه فردی چون حضرت عباس (ع) که زیارت‌نامه‌ی مخصوص از معصوم (ع) با آن عبارات بلند و مفاهیم عمیق دارد را نباید در زیبایی و جنگاوری و سقّایی کربلا خلاصه کرد.

وی تصریح کرد: مقام حضرت عباس (ع) در جایی است که او مقام او را بالاتر از علّیین دانسته‌اند و امام معصوم (ع)، به او «جانم به فدای تو» می‌گوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: خدمت به نماز و علی‌الخصوص نماز جمعه که جایگاه خاصی در فرهنگ دینی ما دارد و معیار ایمان شناخته می‌شود، خدمتی ماندگار و ارزشمند است که پاداش‌دهنده‌ی آن نیز خداست.

وی افزود: خدمتگزاری به نمازگزاران عنوانی معنوی است که اگر خالصانه و با نیت خیر انجام شود، موجب رشد و کمال معنوی انسان می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: اساس اسلام بر اتحاد و اجتماعات مؤمنین است و این اجتماعات را مرحله‌به‌مرحله بزرگ‌تر می‌کند؛ لذا می‌بینید که اقامه نماز در هر مسجد به جماعت، در هر جمعه با جماعت بزرگ‌تر در مصلای هر شهر، در اعیاد فطر و قربان با اجتماعی بزرگ‌تر و درنهایت، اجتماع سالانه‌ی تمام اقشار مسلمین در مناسک عظیم حج در بیت‌الله را از ما خواسته است.

وی گفت: در مقابل این هدف و خواسته، دشمنان به دنبال شکست این اجتماع هستند و بعضی هم نادانسته با رفتار و سخنان خود به این تفرقه‌افکنی‌ها دامن می‌زنند.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: شما به‌عنوان گروهی که مستقیماً در ارتباط با نمازگزاران هستید وظیفه‌ی سنگینی از جنبه‌های مختلف تبلیغ با صبر و حوصله و جذب با سعه‌صدر را بر عهده دارید و باید نرم و مهربانانه، با همه برخورد کنید.

وی بیان داشت: قطعاً نبود پیشکسوتان و افراد کارآزموده در فضای ستاد نماز جمعه موجب تضعیف این نهاد می‌شود، اما حضور نداشتن جوانان در این مجموعه هم خسارت‌بار است و باید جوانانی به این مجموعه اضافه شوند تا به‌مرورزمان اجرای بخشی از وظایف را به عهده بگیرند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: مدیریت مصلای کرج و ستاد نماز جمعه باید به سمت جوان‌گرایی پیش رود و بهترین افراد برای حضور در این مجموعه، همان جوانان فعال و حاضر در محیط نماز جمعه هستند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.