خطبه/

مشروح خطبه های ۶ بهمن ۱۳۹۶ شهر کرج

روابط عمومی ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ۰

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

مبارزه با اشرافی گری

اَشکال مختلف طعنه

عبادالرحمن أُوصِیکُمْ ونفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. تقوا داشته باشید. تقوا داشته باشیم تا آسوده باشیم و از اهوال آخرت در امان باشیم. اهوال یعنی ترس‌ها گرفتاری‌ها. تقوا یعنی حفظ زبان. بحث ما در آثار سوء و زیانبار فردی و اجتماعی طعنه بود. آن را تعریف کردیم و به بعضی از روایات که مذمت می‌کند و بدی طعنه را مطرح می‌کند اشاره کردیم.

طعنه یکی از آثار زبان و صفت بد اخلاقی است که مولانا باقر علیه‌السلام در بیانی ‌فرمودند: هیچ انسانی در حضور مومنی طعنه نمی‌زند مگر آنکه بدون تردید به بدترین مرگ از دنیا برود و سزاوار است که به خیر بازنگردد. در قرآن کریم فرموده است «وَیل‌ٌ لِکُل‌ِّ هُمَزَهٍ لُمَزَهٍ» وای بر هر غیبت کننده عیب جویی. در لغت گفته‌اند «هَمز» به معنای شکستن است. خرد کردن است. لذا کسی که از دیگری عیب‌جویی می‌کند در حقیقت با این کار او را می‌شکند. شخصیت او را خرد می‌کند.

از موارد شکستن شخصیت دیگران این است که در مقابل او به او طعنه بزنید. زخم زبان بزنید که بسیار نکوهش شده است؛ و روایتش را در جلسه قبل خواندم و به شکل‌های مختلفی هم هست. گاهی طعنه با افشای سرّ طرف مقابل هم همراه است. یعنی طعنه زننده با بیان عیوب و نقایص که از طرف مقابل می‌گوید مطالبی را بیان می‌کند که دیگران مطلع نیستند. تازه با گفتن این افراد مطلع می‌شوند. اینجا دو خطا صورت گرفته است. هم عیب جویی شده است هم طعنه است. اسرار سر او بیان شده است. در حضور او دارد به خود او می‌گوید ولی دیگران هم می‌شنوند.

طعنه به عقاید

گاهی با زخم زبان و طعنه زدن، به عقاید صحیح و اخلاق حسنه افراد و راه درستی که می­روند، بی احترامی می­کنند و شخص را هم افسرده و ناراحت میکنند. ندیدید در همین دوران که عده­ای از جوانان کشور داوطلبانه و از روی اخلاص برای دفاع از حرم اهل­بیت اقدام داشتند. بعضی افراد چگونه با طعنه، دل خانواده­های شهداء مدافع حرم را سوزاندنند و برای خود عذاب الهی فراهم کردند. با نیش زبان خود به ایثار و جوانمردی و بزرگواری روح آنان لطمه زدند و البته خود را خوار کردند. اگرچه حجاب دنیا نمی­گذارد که الان بفهمند که عذاب الیمی برای خود درست کرد­ه­اند.

ریشه طعن

چه می­شود که این صفت زشت در انسان بروز می­کند؟ مواردی را علمای اخلاق به عنوان ریشه و اساس طعنه بیان کرده­اند. مثلاً فرمودند: کینه و دشمنی انسان را وادار می­کند تا آن کسی را که دشمن دارد با طعنه و زخم زبان اذیت کند. تا یک خنکی دلی برای خودش درست کند؛ و وقتی شخص دچار رنجش شد طعنه زن خوشحال می­شود.

گاهی ریشه طعنه حسادت است. به منزلت علمی و یا جایگاه اجتماعی کسی حسد می­ورزد در نتیجه با نیش زبان دل خودش را خنک می­کند. بعضی هم از روی یک عادت غلط بدون کینه و حسادت و امثال اینها مبتلا به طعنه زدن هستند. عادت دارند. زبان در اختیار گوینده اش نیست. اگر در این موارد دقت کنید می­بیند که هرکدام از اینها یا همه­اش آثار سوئی از خود به جا می­گذارند.

آثار طعنه

افراد طعنه زن نمی­دانند که در روایات متعددی داریم که هرچه می­گویند و انجام می­دهند به خودشان برمی­گردد؛ که این عقوبت دنیائی آنها خواهد بود. بیانات معصومین گویاست. مثلاً امام­باقرعلیه­السلام فرمودند: هیچ انسانی رویاروی مؤمنی به او طعنه نمی­زند جز اینکه به بدترین شکل می­میرد و سزاوار است که روی خیر و سعادت نبیند. این نشان می­دهد که باز یکی از آثار دنیائی نیش زبان مرگ بد است. البته باید ببینیم مراد از مرگ بد در روایات چیست؟ به چه چیزی مرگ بد گفته می‌شود که خودش فصل جداگانه‌ای دارد؛ که نوع مردن، کیفیت مردن و در زمان خاصی مردن و اینکه نتیجه این مردن چه خواهد شد خودش باید بحث شود.

در بیان دیگری امام صادق علیه­السلام فرمودند: هر کس مؤمنی را سرزنش کند، خداوند او را در دنیا و آخرت سرزنش کند. یکی دیگر از آثار طعنه از بین رفتن الفت و محبت بین افراد جامعه است؛ یعنی زخم زبان پیوندهای اجتماعی را سست می­کند و یا از بین می­برد؛ و هر چیزی که روابط صحیح شرعی و عقلی بین انسان­ها را سست کند مورد غضب خداست؛ و نتیجه از بین رفتن الفت­ها تنهائی و غربت است. کسی حاضر نیست با شخص طعنه زن راه برود و مجالست داشته باشد.

طعنه زن مورد نفرین است

و از همه بدتر مورد لعن و نفرین قرار می­گیرد که مواردی در تاریخ داریم که امیرالمؤمنین علیه­السلام آنان را بواسطه طعنه زدن به دین لعن کرده است. از این عذاب­های دنیوی که بگذریم در آخرت هم نمی­گذارند اهل بهشت باشد و او را از این نعمت محروم می­کنند. زبانمان را حفظ کنیم. اختیار زبان در دست خودمان باشد. عقل را حاکم کنیم. چه می‌گوییم، کجا می‌گوییم، چطور می‌گوییم، کی میگوییم، چه قدر می‌گوییم، به چه کسی می‌گوییم، چرا می‌گوییم، این‌ها همه قاعده دارد. نحوه گفتن، کجا گفتن، به چه کسی گفتن، همه اینها دستور دارد. در قرآن بگردید، قول لیّن، قول سدید، این‌ها با هم فرق دارد.

رسول خدا صلی­الله­علیه­وآله فرمودند: هر کس با جزئی از کلمه (نه یک کلمه کامل، نه یک جمله، بعضی وقت‌ها کسی حرفی می‌زند او می‌گوید «هه» این «هه» کلمه کاملی نیست. ولی بعضی وقت‌ها خیلی معنا دارد. بعضی وقت‌ها کنایه از تصریح بلیغ تر است «الکنایه ابلغ من التصریح» ) به مومنی طعنه بزند خداوند بوی بهشت را بر او حرام می­کند؛ و میدانید تعبیر به حرام کردن بوی بهشت یعنی نمی­گذارند اصلاً نزدیک بهشت شود چون در بعض تعبیرات دارد که از فاصله­های طولانی بوی بهشت به مشام می­رسد. (مثلاً ۵۰۰ هزارسال راه).

معالجه طعن

مبتلا به بیماری زخم زبان و نیش زبان باید دو کار کند. البته در بعضی از افراد مختلف است. در جلسه نشسته است اصلاً توجه ندارد عروسش هست خواهر شوهر اوست مادر شوهرش است در خانم‌ها بعضاً بعضی وقت‌ها دیده می‌شود. در آقایان هم طورهای دیگر دیده می‌شود. در اقشار مختلف هست. نسبت به همسایه، نسبت به فامیل، محل کار، اداره. این شخص باید دو کار کند. اولاً در آثار بد و تبعات مهلک این مرض توجه کند.

که مرگ بد دارد، بوی بهشت به او نمی‌رسد، باعث می‌شود که جامعه وحدت خودش را از دست بدهد، ارتباطاتش با دیگران قطع می‌شود، غریب و بی‌کس خواهد شد، دوستانش او را لعن خواهند کرد، مورد غضب الهی قرار خواهد گرفت. به همه اینها توجه داشته باشد. اگر بفهمد این ها یعنی چه در خودش کنترلی خواهد داشت که زبانش را حفظ خواهد کرد. و به روایات و نهی ائمه دقت کند. و دیگری زبانش را به کلمات نیکو و لطیف عادت دهد و ذکر زبانی را فراموش نکند؛ و در ضمن از خداوند طلب کند تا او کمک کند زودتر از این رذیله خلاصی پیدا کند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اذا جاء نصر الله والفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا فسبح بحمد ربک واستغفره انه کان توابا

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

اقبال و ادبار دنیا

خودم و همه شما مؤمنین و مؤمنات، نمازگزاران محترم جمعه را همه را به رعایت تقویت تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا در مواجه با مسائل مختلفی که برای آنها پیش می­آید، در سکوت کردن در حرف زدن و در موضع­گیری، در همه حال خدا را در نظر می­گیرند و از هوای نفس پیروی نمی­کنند. اگرچه بعضی‌ها و اطرافیان آنها بعضاً متوجه این مسئله نباشند؛ اما بین او و خدا بین انسان متقی و خدا این مسئله قطعی است که در همه حالات براساس دستور الهی عمل می‌کنند. موضعی می‌گیرد حرفی می‌زند سکوتی می‌کند همه این‌ها برای خداست در همه حال خداست.

علی علیه­السلام در حکمت هشتم نهج­البلاغه فرمودند «إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْیَا عَلَى أَحَدٍ أَعَارَتْهُ مَحَاسِنَ غَیْرِهِ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهُ سَلَبَتْهُ مَحَاسِنَ نَفْسِهِ» مقدمه‌ای را که گفتم با عبارت کلمه هشتم نهج‌البلاغه که البته من از روی فیض‌الاسلام می‌خوانم ممکن است در نهج‌البلاغه های دیگر شماره‌اش متفاوت باشد «هر گاه دنیا به کسى روآورد نیکی­هاى دیگران را به او عاریه مى‏دهد و هرگاه از وى روى برگرداند نیکی­هاى خودش را نیز از او مى‏ستاند»

عاریه بودن دنیا

این حرف یعنی چه؟ بیان بسیار زیبا و تاثیرگذاری است برای تنبه البته اگر در خانه کسی باشد. توضیح مطلب اینکه اگر دنیا برای کسی فراهم شود و بهره ­ای داشته باشد. مالی ثروتی موقعیتی اجتماعی یک چیزی که در چشم دنیا داران دنیا است عده­ ای که دلبستگى آنان به دنیا شدید است، هرطور شده به این افراد نزدیک می­شوند و شروع به تملق می­کنند تا جائی­که اوصاف خوبى که در دیگران هست را برای این افراد می­گویند. و چه مبالغه­ها که نمی­کنند. نادان را عالم می­گویند و اگر اهل اسراف باشد می­گویند چقدرر سخاوتمند است و اگر بی­حیا باشد می­گویند چه ظرفیت بالائی دارد.

امام هم با لفظ عاریه آورد که اشاره کند این­ها ناپایدار هستند؛ و اگر دنیا پشت کند و شخص در برابر مردم بد جلوه کند، آن وقت اگر شخص فضائلی هم داشته باشد، آن فضیلت­ها را انکار و او را طور دیگری معرفی می­کنند. اگر اهل تقوا و مواظبت باشد می­گویند چه ریا کاری است. اگر خوش‏اخلاق باشد می­گویند چقدر جلف و سبک است. اصلاً وزانت و سنگینی ندارد. اگر شجاع باشد می­گویند دیوانه است. لذا تا آنجایی که می‌توانیم تقوی مان را زیاد کنیم. تقوا عاملی است که زبان را فکر را و اندیشه را نگه می‌دارد. خداوند همه ما را از اهل تقوا قرار دهد.

الگوگیری از صدیقه طاهره

۱۳ جمادی الاولی بنا به روایت ۷۵ روز، سالگرد شهادت صدیقه طاهره سلام­الله­علیهاست. بانوی با عظمتی که پاره تن رسول خداست و شناختِ حقیقت وجودی او برای غیر معصوم ممکن نیست. با اینکه دوران زندگی آن حضرت کوتاه بود، اما سیره­ی او جلوه و رشحه­ای دیگر از سیره رسول خدا و دریائی است از علم و معرفت برای کسانیکه بخواهند بهره بگیرند و عمل کنند.

او فقط الگوی بانوان نیست. گرچه عفت و حیا و همسرداری و فرزند پروری و ده­ها مسئله در این امور را از او باید آموخت. اما جهات دیگری دارد که تبعیت از او و الگوگیری از او واجب است. او اسوه­ی همه عالم است. تعبیر عجیبی امام باقر علیه­السلام دارند که: اطاعت فاطمه (سلام­الله­علیها) بر تمام بندگان الهی از جن و انس، پرندگان و حیوانات، پیامبران و ملائکه واجب است. لذا وقتی می‌خواهیم درود بفرستیم می‌گوییم اللهم صل علی فاطمه و ابیها. اول درود بر فاطمه بعد بر پدرش. درود بر فاطمه بعد به همسرش. شخصیت بزرگی است.

الگوی امام زمان عج

همانطور که می ­دانید و شنیده ­اید امام زمان ارواحنافداه هم وجود مقدس زهرای اطهر (سلام­الله­علیها) را، اسوه‏ی نیکوی خویش می­دانند، فرموده­اند: و فی ابنهِ رسول الله لیَ اسوهٌ حسنهٌ؛ صدیقه طاهره رهبر من است. صدیقه طاهره فرمانده من است. این بیان حجت خدا برای ما وظیفه ساز است که بیشتر از حقیقت وجودی بانوی دو عالم به عنوان الگو در عرصه­های مختلف بهره ببریم. در بندگی خدا، در مسائل تربیتی، در روش سیاسی، در دفاع از حریم رسالت، در حمایت از ولی حضرت با صلابت تمام مثل سیاست­مداری شجاع در صحنه­های حساس در جامعه حاضر بود.

یکی از کارهای صدیقه طاهره بعد از دشمن شناسی دقیق او، درست در زمانی­که عده­ای ریشه­های دشمنی با علی­بن­ابیطالب را نمی­دانستند و یا خبر داشتند ولی شهامت بیان حقیقت را نداشتند شجاعانه اقدام به افشاگری فتنه­کرد، ابعاد مختلف فتنه را بیان کرد تا جائی که برای دفاع از حق و عدالت جان خویش را نثار کرد. مطلب در اینجا زیاد است فرصت دیگر ان­شاءالله. خداوند همه ما را از موالیان و محبان وشیعیان اهل بیت قرار دهد ان­شاءالله.

دیدار رهبری با مستندسازان

هفته گذشته رهبر معظم انقلاب دو جلسه داشتند که هر کدام ویژگی خاص خودش را داشت. یکی با مستندسازان جوان بود؛ که بعد از آن هم پیامی که حاوی تذکرات ۵ گانه بود صادر کردند که در آن به جهت گیری انقلابی و جنگ نرم دشمن و نقد منصفانه اشاره کرده بودند. توصیه­های ایشان درباره توجه و باور به جوانان انقلابی و انتقال ارزشهای انقلاب جدی و مهم است که نباید غفلت شود.

سونامی اطلاعات

و دیگری دیدار با اعضاى شورای­عالى فضاى مجازى بود که این جلسه از جهات مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است. هم ترکیب اعضای جلسه و هم موضوع جلسه که مسائل مربوط به فضای مجازی و تاثیرگذاری آن بر مسائل گوناگون کشور است. اگر تحرکات دشمن را در فضاى مجازى رصد کنید به خوبی می­بینید که تلاش آنها برای از بین بردن باورها و اعتقادات دینی و ارزش­های ناب اسلامی و انقلابی جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوانان و بالاخص دختران و بانوان ما هست.

اگر ما دشمن داریم که داریم و اگر در عرصه­های مختلف در جنگ هستیم که هستیم یکی از میدان­های مبارزه، فضای مجازی است؛ که آقا در بیانی فرمودند: ما امروز در یک «سونامى اطلاعات» قرار داریم. این پدیده الزاماتى دارد که باید به آن‏ها توجه ویژه کنیم. در این فضا فرهنگ و دین و استقلال و عزت و آینده کشور مورد تاخت و تاز سلطه­گران فرهنگی و اقتصادی است؛ و اگر متولیان امر در مسئله دفاع از مرزهای مجازی کشور غفلت داشته باشند و یا به عده­ای خائن اجازه جولان بدهند مخاطرات جدی خواهیم داشت.

اهمیت فضای مجازی

امروز فضاى مجازى محل حضور قدرت‏هاى است که اطلاعات بیشتری دارند، هرچه اطلاعات بیشتر قدرت بیشتر؛ و اگر قدرتمندانه حضور نداشته باشیم دیگران تاثیرگذاری می­کنند که کمترین نتیجه­اش استحاله فرهنگی است. کشور از هم می‌پاشد. بعضی از مسائل امنیتی را دیدید. اتفاقاً جبهه فرهنگی انقلاب در این فضا برای فرهنگ و دین و اخلاق و اقتصاد و هنر و امثال ذالک حرف­های تازه و ایده­ها و نوآوری­های فراوانی دارد که اگر فضای جدی و حرفه­ای عرضه به دنیا فراهم شود خواهید دید که یدخلون فی دین الله افواجا. مردم گروه گروه می‌پیوندند.

فضا الان یک مقدار برای ما بسته است. این قدر این مسئله مهم است که رهبری در بیانی فرمودند اگر رهبر نبودم و باید مسئولیتی می­گرفتم اختیارش دست خودم بود که چه چیزی را انتخاب کنم مسئولیت فضای مجازی را انتخاب می­کردم. این فضا را ایشان به اندازه خود انقلاب مهم می­دانند. پس ای کسانی­که دغدغه دارید تا زمان از دست نرفته اقدام کنید. این طور که معلوم است ظاهراً متولیان امر مسئله را مثل خیلی از امور دیگر جدی نگرفته­اند. لذا دستگاه­های انقلابی و جهادی دغدغه­مند که از توان مالی و امکانات بیشتری برخوردار هستند پیش قدم باشند در لبیک به منویات رهبری تا آثار و برکات این کار برای آنها ثبت شود.

مواضع فرانسه

در خبرها شنیدید که طبق رایزنی­هائی که شده ۱۴ اسفند وزیر خارجه فرانسه به ایران می­آید. مواضع فرانسه با ایران کاملاً روشن است، کشوری که شرکت­های مختلف او بیشترین بازار را در این زمان بعد از برجام در ایران دارند. با این حال ما را به علت موشک‌های بالستیک به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم می­کند. به اینجا می‌آیند از منابع ما استفاده می‌کنند و به ما فحش می‌دهند.

همین وزیر خارجه در توجیه دلیل سفر خود به ایران مدعی شده که با ایران در خصوص مسئله موشک‌های بالستیک و مسائل منطقه‌ای مذاکراتی داشته‌ایم؛ (که خود همین هم محل بحث است ولی بگذریم) تمایل داریم که در خصوص نفوذ مخرب نظامی ایران در منطقه، حمایت مالی آنها از حزب‌الله و حوثی‌های یمن هم با آنها مذاکره کنیم؛ به همین دلیل است که پنجم ماه مارس به ایران می‌روم.»

ادبیاتش را ببینید بیان گویائی است. اینها خودشان با صراحت دارند می‌گویند که چه‌کاره هستند. چرا ما باید برویم و دل ببندیم. در حقیقت او برای تکمیل طرح­های آمریکا به ایران می­آید. از اهداف سفر او این است که می­خواهد مقدمات سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران را هم فراهم کند.

برجام های دیگر

حرف ما این است که عده ­ای در کشور با فضاسازی بر علیه دستگاه ­های انقلابی و ارزشی و فشار بر افکار عمومی با بیان مطالب دروغ و راست نیمه‌کاره و کامل و متقاعد کردن اذهان، قصد دارند برجام­های دیگری را عملیاتی کنند. لذا از آنجائی که عقب نشینی ما در این زمان از برجام خسارات دیگری به همراه دارد پس دستگاه دیپلماسی همانطور که بر توافقات قبلی تاکید دارد و عدم اجرای تعهدات آمریکا را به رخ جامعه جهانی می­کشد با قدرت و شدت در برابر هر حرکتی که بخواهد تعهداتی بیشتر از برجام را به ما تحمیل کند ایستاده­گی کند.

و قبل از ورود این افراد تاکید داشته باشد که اول مواضعشان را نسبت به ایران تصحیح کنند بعد اجازه ورود داشته باشند. نکند خدای نکرده با بی تدبیری و کم توجهی برسیم به جائی که به ما بگویند: اگر نان و معیشت می‌خواهید باید دست از توان و قدرت موشکی تان بردارید ملت ایران تا امروز برای حفظ آرمان­هایش سختی و مشکلات فراوانی را تحمل کرده است و هزینه­های سنگینی داده است من بعد هم یک قدم کوتاهی و عقب نشینی نخواهد کرد.

مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور

مصاحبه رئیس جمهور محترم را همه شنیدید نکته مثبت این گفتگو ترغیب و تشویق ایشان به همدلی و وحدت برای رسیدگی به امور مردم بود؛ که واقعاً نیاز فعلی جامعه است. ولو متاسفانه بعض از نشریات منفی بافی می­کنند و مردم را در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی دلسرد می­کنند. آینده را تاریک و ظلمانی و نظام را ناکارآمد جلوه می­دهند. به ظرفیت­های کشور و تلاش­های مسئولان خدوم و جوانان خلاق و مبتکر نظام توجهی نمی­کنند. امیدواریم تمام دستگاه­ها نسبت به برطرف کردن مطالبات مردم که بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی و اشتغال است اقدام عملی داشته باشند. با حرف­ و وعده نباید مطالبات مردمی را نادیده گرفت.

قوانین اشرافی گری

حرف از امید و آینده روشن زده شود بعد یک مرتبه ببینیم لایحه ­ای به مجلس برود که امتیازات شغلی مقامات سیاسی کشور را افزایش دهد؛ و برای یک عده این حقوق و پاداش­ها مادام­العمر شود. من بندها و لایحه را برای شما نمی‌خوانم خودتان مراجعه کنید. ۵۰ درصد برای بعضی‌ها اضافه شده است و بعد هم می‌خواهند که مادام‌العمر شود. این چه وضع قانونگذاری است؟ به فکر مردم باشید. بنده کاری با این لایحه ندارم که نتیجه بگیرد یا نگیرد. رأی بدهند رای ندهند. هرچه می‌شود خودشان می‌دانند.

بنده، با این تفکر که به خودش اجازه می­ دهد که مادام­ العمر از بیت ­المال بهره ببرد و برای نجومی گرفتن خودش لایحه به مجلس شورای اسلامی ببرد و قانون تصویب کند حرف دارم. آیا به اندازه­ ی دریافتی که مصوبه می­ گیرید برای مردم کار می­ کنید؟ انقلاب اسلامی قیام برای از بین بردن تبعیض­هاست نه اینکه تلاش کنید فاصله طبقاتی درست کنید. چرا می­خواهید اشرافی گری و تجمل خواهی و مرفهین بی­درد را در کشور توسعه بدهید.

بیان امام

امام رضوان‌الله علیه در یک بیای ‌فرمودند آنهایی که در خانه‌های مجلل راحت و بی‌درد آرمیده‌اند نباید به مسئولیت‌های کلیدی تکیه کنند. این بیان امام است. ببینید رهبر نظام اسلامی در این باره چه می­گوید: «یک مسئله مهم هم این حقوق‌ها و برداشت‌های غیر منصفانه و ظالمانه است. این برداشت‌ها نامشروع و گناه است، خیانت به آرمان‌های انقلابی است. باید بصورت جدی مبارزه شود و برخورد بشود. این پول‌های نامشروع باید برگردانده شود، اینها کسانی نیستند که لیاقت حضور در این مکان‌ها را داشته باشند. وقتی اشرافیگری در جامعه باب شود همه بدنبال طعمه‌ای می گردند تا شکم‌های خود را سیر کنند. با این مال‌های حرام با جدیت برخورد شود، چنانچه این موارد بخوبی پیگیری نشود موجب ناامیدی مردم می شود که این فاجعه بزرگی است»

امیدوارم نمایندگان محترم مجلس که در این لایحه برای آنان هم سود خواهد داشت، سرافکنده پیغمبر و امام و شهدا نشوند. بادقت لایحه‌ها را بررسی و تصویب کنند. مواردی را داریم که نمی‌خواهم ورود کنم که اهداف دیگری را بعضاً دنبال می‌کنند. همین چند روز پیش لایحه‌ای به مجلس رفته بود. متاسفانه در لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی رای دادند؛ که فرصت توضیح پالرمو نیست که گرفتاری­هایی در آینده به خاطر تصویب این الحاقیه خواهیم داشت. و متأسفانه مثل برجام بی‌سروصدا و با سرعت تصویب شد. نمایندگان مجلس یک مقدار دقت کنند. توجه کنند منافع ملی را در نظر بگیرند در آینده. مسئله مسئله کمی نیست.

رزمایش ارتش

رزمایش مشترک محمد رسول الله که توسط نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی در سواحل جنوبی کشور و قسمتی از آب­های بین­المللی برگزار شد گذشته از تمرین برای ایجاد آمادگی دفاعی عزیزان، پیام­هائی داشت که مهمترین آن اعلام صلح و مودت و همکاری به کشورهای منطقه و حمایت از جبهه مقاومت بود و البته ایجاد رعب و خوف در دل بدخواهان و کینه­ورزان به اسلام و انقلاب بود. این تمرینات و نشان دادن قدرت دفاعی یک پیام رسا دارد که دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی بدانند که در هر زمانی، کوچکترین تعرض را داشته باشند، شدیدترین پاسخ را دریافت خواهند کرد.

تقارن دهه فجر و ایام شهادت

۱۲ بهمن بازگشت حضرت امام و آغاز دهه مبارکه فجر را پیشاپیش به شما تبریک می‌گوییم و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنیم البته توجه داشته باشید تقارن این ایام با شهادت حضرت زهرای اطهر تأثیر و تأثر خودشان را داشته باشند این طور نباشد که هر کدام از آنها به واسطه دیگری کمرنگ شود قابل جمع است. مواظب باشیم که به بهانه‌های مختلف هیچ‌کدام را ترک نکنیم.

استغاثه

بعضی از دوستان در این هفته به من اصرار کردند که بحث نماز باران و مسئله استغاثه به خدای تعالی جهت استسقا و بارش باران را داشته باشیم. به نظرم رسید که گفتند در هفته آینده بارندگی خواهد بود یک مقدار تحمل می‌کنیم؛ اما دعا و توجه و تنبه در همه حال لازم است. یکی از آن چیزهایی که در رحمت الهی را باز می‌کند زمینه را فراهم می‌کند که خدای تعالی نظرش برگردد اگر ما کاری کردیم که محروم باشیم توبه است.

دوستان زبانتان به استغفار و توبه الهی باز باشد. دائماً در همه حال مستغفر باشید. روزی لااقل بعد از نماز عصر ۷۰ مرتبه استغفرلله ربی و اتوب الیه بگویید که یکی از ذکرهایی است که بعد از نماز عصر ورود دارد. خود این توجه و استغفار کمک می‌کند. دعایی است از امام سجاد علیه‌السلام دعای ۱۹ امام سجاد در این لحظات که لحظات دعا است این دعای امام سجاد که در رابطه با طلب باران است می‌خوانم شما هم در دلتان قسمت‌های مختلفش را آمین بگویید.

 

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.