امام‌جمعه کرج:

لایحه حقوق نجومی مادام‌العمر برای مقامات سیاسی، عامل ترویج تجمل و افزایش فاصله‌ی طبقاتی است

فضای مجازی ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ ۰

لایحه حقوق نجومی مادام‌العمر برای مقامات سیاسی، عامل ترویج تجمل و افزایش فاصله‌ی طبقاتی است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: تقوا، عامل آسودگی در زندگی دنیا و رهایی از هول و هراس قیامت است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به آثار سوء “طعن و زخم‌زبان”به‌عنوان یکی از آفات زبان، اظهار داشت: در بیان امام باقر (علیه‌السلام)، طعنه موجب “مرگ بد” می‌شود و به گفته رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) نیز بوی بهشت بر چنین شخصی حرام است.

وی تصریح کرد: کینه و دشمنی، در کنار حسادت و یا کنترل نداشتن بر زبان، از عوامل زخم‌زبان هستند و راه درمان این رذیله‌ی اخلاقی نیز توجه به آثار سوء و عواقب آن و بر زبان داشتن ذکر و یاد خداوند متعال است.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تسلیت شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و آغاز ایام فاطمیه (س)، گفت: با وجود دوره‌ی کوتاه زندگی، سیره و روش صدیقه طاهره (س) دریای علم و معرفت و جلوه‌ای از تعالیم رسول خدا (ص) است که الگو و اسوه‌ای کامل، نه‌فقط برای بانوان، بلکه برای تمام انسان‌هاست.

وی یادآور شد: فاطمه زهرا (س)، در موارد متعدد و باقدرت و صلابت تمام، به دفاع از ولایت و حمایت از ولی خدا پرداخت و با دشمن‌شناسی دقیقش، شجاعانه اقدام به افشاگری کرده، ابعاد مختلف فتنه‌های دشمنان ولایت را بیان کرد و در این راه از نثار جان خود نیز دریغ نکرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به جلسات اخیر رهبر انقلاب با مستندسازان جوان و اعضای شورای عالی فضای مجازی، بیان داشت: تذکرات رهبری در خصوص جهت‌گیری انقلابی، جنگ نرم دشمن، نقد منصفانه و توصیه به باور داشتن به جوانان انقلابی، انتقال ارزش‌های انقلاب به این قشر مطالب جدی و مهمی است که نباید از آن‌ها غفلت شود.

وی افزود: تلاش دشمن در فضای مجازی، از بین بردن باورها و اعتقادات دینی و از بین بردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی جامعه، خصوصاً در نسل جوان و نوجوان ما و بالأخص در قشر مادران و دختران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: فضای مجازی، یک میدان مبارزه است که در آن فرهنگ، دین، استقلال، عزت و آینده کشور مورد تاخت‌وتاز سلطه گران اقتصادی و فرهنگی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اگر متولیان امر در مسئله دفاع از مرزهای مجازی کشور غفلت داشته باشند یا به عده‌ای خائن، اجازه جولان در این فضا بدهند، در آینده با مخاطرات جدی روبرو خواهیم شد و کمترین اثر عدم حضور قدرتمندانه مادر این فضا، استحاله‌ی فرهنگی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به توان بالای اثرگذاری جبهه فرهنگی انقلاب در فضای مجازی، گفت: حرف‌های تازه و ایده‌های نو فراوان است، اما فضای موجود با محدودیت‌های بسیار همراه است و اگر ظرفیت و فضای عرضه‌ی این تفکر به دنیا فراهم شود، خواهید دید که خیل کثیری از سراسر عالم، چگونه به سمت حق و حقیقت گرایش پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب، فضای مجازی را به‌اندازه خود انقلاب مهم و اساسی می‌دانند، تأکید کرد: متأسفانه متولیان امر، این مسئله را به‌قدر کافی جدی نگرفته‌اند؛ لذا کسانی که دغدغه دارند، باید تا زمان از دست نرفته، اقدام کنند و با کمک گرفتن از خیرین و در قالب جهادی، در مسیر تحقق منویات رهبری گام بردارند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه فرانسه به ایران، اظهار داشت: فرانسه که صنایع مختلف آن، بیشترین سهم را در بازار پسابرجام ما دارند، ما را به خاطر داشتن توان موشکی، به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم می‌کند؛ یعنی هم منابع ما را مصرف می‌کند و هم به ما هجوم می‌آورد.

وی افزود: وزیر خارجه فرانسه در توجیه دلیل سفر خود به ایران مدعی شده که «با ایران در خصوص موشک‌هایش و مسائل منطقه مذاکراتی داشته‌ایم و تمایل داریم در خصوص نفوذ مخرب نظامی ایران در منطقه و حمایت مالی از حزب‌الله و حوثی‌های یمن هم با ایران مذاکره کنیم!» و عجیب است که با این صراحت در دشمنی، چگونه هنوز عده‌ای برای پیشرفت کشور، به این‌ها دل‌بسته‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه عده‌ای در کشور با فضاسازی علیه دستگاه‌های انقلابی و ارزشی و فشار بر افکار عمومی، به دنبال اجرای برجام های ۲ و ۳ و … هستند، خاطرنشان ساخت: دستگاه دیپلماسی باید باقدرت و شدت در مقابل هر توافق دیگری که تعهدات بیشتری به ایران تحمیل می‌کند ایستادگی کرده و قبل از ورود چنین افرادی به کشور، اعلام کند که آنان باید مواضع خودشان نسبت به ایران را تصحیح کنند تا اجازه ورود داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به مصاحبه تلویزیونی اخیر رئیس‌جمهور، گفت: نکته مثبت این گفتگو، ترغیب و تشویق ایشان به همدلی و وحدت برای رسیدگی به امور مردم بود که واقعاً نیاز امروز جامعه است؛ البته باوجوداین تأکیدات، بعضی از مطبوعات و نشریات منفی‌باف، با ترسیم یک آینده تاریک و ظلمانی و با تلاش برای ناکارآمد نشان دادن نظام، دائماً تلاش می‌کنند مردم را در زمینه‌های مختلف دلسرد کنند که نیازمند توجه و رسیدگی مسئولین است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها باید در مسیر تحقق مطالبات مردم یعنی بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت و اشتغال اقدام عملی داشته باشند، تأکید کرد: با حرف و وعده، نباید مطالبات مردم را نادیده گرفت و نمی‌شود دائماً دم از امید و آینده روشن بزنیم و بعد برای افزایش امتیاز بعضی مقامات سیاسی و پاداش و حقوق مادام‌العمر آن‌ها از بیت‌المال، لایحه به مجلس ببریم.

وی ادامه داد: به فکر مردم باشید! تفکری که به خود اجازه می‌دهد به‌صورت مادام‌العمر از بیت‌المال حقوق بگیرد و برای افزایش امتیازات و حقوق‌های نجومی خود از بیت‌المال، به مجلس لایحه می‌دهد چگونه می‌خواهد به جامعه پاسخگو باشد؟! آیا به‌اندازه‌ی امتیازاتی که از بیت‌المال می‌خواهید، برای مردم کار می‌کنید؟!

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: چرا می‌خواهید اشرافی گری و تجمل را در مدیران و مسئولان توسعه دهید؟! در انقلاب اسلامی که آرمان آن، قیام برای از بین بردن تبعیض‌ها است، مسئولان حق ندارند به دنبال افزایش فاصله‌های طبقاتی خود با مردم باشند و تأکیدات مکرر امام و رهبری، مؤید همین اصل است.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: امیدواریم نمایندگان محترم مجلس که البته برای خودشان هم در این لایحه سودی در نظر گرفته‌شده است، سرافکنده امام و شهدا و مردم نشوند و در تصویب لوایح و طرح‌ها دقت و توجه بیشتری داشته، منافع ملی را در نظر بگیرند تا مانند مسئله لایحه‌ی الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) که اخیراً و مانند برجام، با سکوت و عجله به تصویب رسانده شد، خسارت زده نشویم.

وی با تقدیر از برگزاری رزمایش مشترک محمد رسول‌الله (ص)، در سواحل جنوبی کشور و آب‌های بین‌المللی، گفت: این رزمایش جدای از تمرین آمادگی نیروها، حامل پیام حفظ امنیت منطقه، دوستی و مودت با کشورهای همسایه، حمایت از جبهه مقاومت و ایجاد رعب و خوف در دل کینه‌ورزان به‌نظام اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: دشمنان و بدخواهان ایران بدانند که هرگاه کوچک‌ترین تعرضی به این کشور داشته باشند، شدیدترین پاسخ‌ها را از قدرت دفاعی ایران اسلامی دریافت خواهند کرد.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر از ۱۲ بهمن‌ماه، یادآور شد: با توجه به هم‌زمانی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام شهادت حضرت زهرا (س)، مراقب باشید و توجه کنید که این تداخل زمانی موجب غفلت از هرکدام از این مناسبت‌ها نگردد.

وی در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به وضعیت بحرانی آب و ظهور نشانه‌های خشک‌سالی، یادآور شد: دعا و توجه و انابه به درگاه حق‌تعالی برای گشایش مشکلات و رفع بلاها، وظیفه‌ی همه است و در همین راستا توصیه می‌شود قرائت دعای نوزدهم امام سجاد (علیه‌السلام) برای طلب باران را فراموش نکنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.