خطبه/

مشروح خطبه های ۱۵ دی ۱۳۹۶ شهر کرج

روابط عمومی ۱۶ دی ۱۳۹۶ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۶/۱۰/۱۵

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

مدح

عباد الرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله. اهل تقوا تلاش می‌کنند حقوق افراد را در همه زمینه‌ها رعایت کنند و رابطه خودشان با دیگران را بر اساس آموزه‌های دینی و الهی تنظیم کنند. عدم کنترل زبان در بیشتر مواقع باعث ایجاد تنش و ناراحتی بین افراد می‌شود، لذا حفظ زبان وظیفه همه اهل ایمان است. یکی از موارد خطرساز زبان که ریشه در حب دنیا و شاید سیاست طلبی و حب به مقام و عدم تربیت اسلامی دارد مدح و ستایش است. لذا بحثمان را از این نوبت راجع به این بخش و این صفت که حالا اگر در جایش استفاده نشود رذیله ای از رذایل اخلاقی و عیبی از عیوب زبان است مطرح می‌کنم.

در تعریف مدح گفته می‌شود شخص رفتار خوب و صفات پسندیده خودش را یا دیگران را به جهت تکریم و به جهت تعظیم و بزرگ داشتن در چشم دیگران را بیان کند یا نسبت بدهد. چرا که وقتی صفات نیک به کسی نسبت داده می‌شود آن شخص در منظر مخاطبان، شخصیت قابل تکریم و تعظیمی می‌شود. مورد احترام قرار می‌گیرد. لذا اگر فردی صلاحیت مدح را نداشته باشد و او را ستایش کنند در حقیقت او را مورد تمسخر قرار دادند. کسی که صلاحیت ستایش ندارد شما او را تعریف کنید در حقیقت او را به سخره گرفته‌اید.

مدح ظالم

در یک بیانی است مولانا امیرالمومنین سلام الله علیه فرمودند کسی که او را به چیزی که در او نیست ثنا گویند، ویژگی و فضیلتی را ندارد ولی درباره‌اش بگویند، مسخره اش کرده اند؛ بنابراین این قسم از مدح قطعاً مورد نکوهش است. عمل قبیحی است. خصوصاً اگر شخص ستایش شده شخصیت ستمگر و ظالمی ‌باشد نسبت به زیر دستانش و شما او را مدح کنید. این در منابع دینی ما مورد مذمت است. کسانی که این طور افراد را ستایش گری می‌کنند مذمت شده است. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: هرگاه ستمگری مدح شود عرش خدا به لرزه درآمده و پروردگار خشمگین می‌شود.

این طور نیست که شما همین طور شروع کنید از کسی تعریف کردن. تعریف کردن قاعده دارد. حساب دارد. توجه داشته باشید لازم نیست فردی که شایسته ستایش نیست حتماً از ظالمان باشد که بگوییم کار او کار بدی بود. همین انسان‌های عادی هم یک مدح واقعی نباشد قبیح است. انسان‌های آزاده با عزت نفس همیشه از افراد چاپلوس و کسانی که به طمع اموال و دارایی یا به دست آوردن مقام زبان بازی می‌کنند و تعریف می‌کنند و تمجید می‌کنند از این افراد فراری هستند. عزت نفس اجازه نمی‌دهد که دیگران چاپلوسی کنند. به افراد چاپلوس هم به دیده حقارت و زبونی نگاه می‌کنند.

آثار مدح مذموم

اگر شخصی واقعاً استحقاق تعریف را نداشته باشد و تعریفش را بکنیم آرام آرام آن شخص باورش می‌شود در نتیجه ما او را به وادی عجب و تکبر کشاندیم. باعث شدیم که آن بیچاره را عاقبت به شر کنیم. دیگران را هم گمراه کردیم. اثر بد دیگر این کار این است که بدی را در جامعه توسعه دادیم. چون فرد مورد نظر استحقاق تعریف نداشت. در بین مردم هم به چیز دیگری غیر از این چیزهایی که ما می‌گوییم محشور بود و ما با تعریف نابجای خودمان در مردم تردید ایجاد کردیم و شخص بدی را خوب معرفی کردیم. و زمینه ادامه بدکاری در او را فراهم کردیم. ببینید چه آثار بدی دارد.

به این وسیله زمینه ساز رشد گناه و بی‌بندوباری و خلاف‌کاری در جامعه شده‌ایم. یک آدم بد را تعریف کردیم. او در جای خودش مستقر شد و به بدی اش ادامه داد؛ بنابراین افرادی که تریبون در دست دارند یعنی در جایگاهی هستند که می‌توانند از افراد تعریف کنند، تمجید کنند، تکذیب کنند، باید خیلی مواظب باشند که چگونه و چه مقدار می‌گویند. حرف‌هایی که می‌زنیم مورد سؤال است. این طور نیست که از ما سؤال نکنند که چرا این مقدار تعریف کردید.

دقت بزرگان در مدح

یک وقتی نامه‌ای را تنظیم کرده بودند درباره شخصیتی که از دنیا رفته بود خدمت رهبری دادند که ایشان مطالعه کنند و امضا کنند. پیش نویس بود که با نهایت تألم و تأثر ارتحال فلانی را تسلیت می‌گویم. آقا فرمودند تألمش را خط بزنید یا این تأثرش را خط بزنید. (تردید از من است) من متأثر نشدم؛ یعنی یک کلمه تعریف می‌شود. آن کسی که در آن جایگاه قرار گرفته است مطلبی را بیان کند تعریف دیگری خواهد شد. لذا در نوشته‌هایمان در حرف زدن‌هایمان در بیانمان تا این مقدار باید مواظب بود.

در غرر الحکم از علی علیه السلام نقل شده است که حضرت فرمودند «أکبَرُ الأوزارِ تَزکیهُ الأشرارِ» بزرگ‌ترین گناهان پاک کردن انسان‌های بد است. شما یک جوری صحبت کنید که طرف تطهیر ‌شود. ماست مالی کردن بدی‌ها همین عبارت خودمانی اش است. یک جوری صحبت کنید بدی‌های طرف ماست مالی شود. از روایات و دستورات دینی به دست می‌آید. در ستایش از کسانی که شایستگی مدح دارند هم باید مواظب بود که آنها را به وادی فخرفروشی و تکبر نکشانیم. بعضی وقت‌ها با تعریف هایمان جوری عمل نکنیم که عیبهای خودش را فراموش کند و دچار عجب شود. این برای آن جایی است که طرف استحقاق مدح دارد.

مدح مساوی با ذبح

باز در بیانی است از امیرالمومنین سلام الله علیه فرمودند «مَن مَدَحَکَ فَقَد ذَبَحَکَ» کسی که تو را مدح می‌کند در حقیقت تو را سر بریده است. کنایه است از اینکه اگر کسی بی ظرفیت باشد تعاریف باعث نابودی او می‌شود. تعریف او را که بکنند آرام‌آرام عجب و تکبر او را می‌گیرد و می‌میرد. البته این خطر کبر و عجب و خودبزرگ‌بینی وقتی جدی‌تر می‌شود و اثرش بیشتر می‌شود که مدح و ستایش در حضور خود آن شخص باشد. خودش هم نشسته است و شما شروع کنید مدح او را گفتن. در همین رابطه رسول خدا فرمودند: اگر کسی با چاقوی تیز به سراغ فردی برود با چاقوی تیز به جان کسی بیفتد بهتر از این است که او را در حضورش ستایش کنند. اینها درباره مدح دیگران بود که دیگران درباره ما مدح کنند.

مدح خود

بعضی وقت‌ها خود انسان از خودش مدح می‌کند. درباره خودمان هم مسئله همین است. شخص بدون داشتن شایستگی های لازم تعریف می‌کند. مدح خودش را می‌گوید. این هم از صفات بد زبان است که باید کنترل شود. در بعضی از مواقع لازم است که انسان مدح بگوید آن را در جایش اگر رسیدم خواهم گفت که لازم است شما بایستید از فضایل خودت بگویی از مناقب خودت بگویی که در یک جای خاص باید این‌طور باشد. ولی در حالت عادی نشستن و هی مدح گفتن که ما این کار را کردیم، من هم این‌طور بودم، اگر توجه نباشد و آن شرایط لازم رعایت نشود زمینه سقوط فراهم می‌شود.

معمولاً کسی که از خودش تعریف می‌کند مبتلا به فخرفروشی می‌شود و این شخص به زودی مبتلا به کبر می‌شود. یا شاید هم شده باشد. کمترین اثر این حال این است که انسان از احوال خودش غافل است. کسی که خودش را این‌طور پذیرفت و تعریف کرد دیگر به خودش نمی‌رسد و این اول سقوط انسان است. فقط خوبی‌های خودش را می‌بیند. گول خوبی ها را می‌خورد. شبیه همان روایت قبل که از امیرالمؤمنین بود که دیگران بگویند راجع به خود انسان هم هست که امیرالمؤمنین فرمودند کسی که خودش را ستایش می‌کند سرخود را بریده است؛ یعنی خودش را نابود کرده است.

اگر کسی صفات پسندیده ای هم داشته باشد و آنها را بگوید باید به خدا نسبت دهد تا عجب او را نگیرد. یک فضیلتی است و یک کاری کرده است باید بلافاصله بگوید. «هَٰذَا مِن فَضْلِ رَبِّی» در کنار هر فضیلتی که از خودش می‌گوید بگوید «هَٰذَا مِن فَضْلِ رَبِّی» خدای تعالی در حق من چنین فضیلتی کرده است که من توانستم این خیر را انجام بدهم این کار از من صادر شود و الا گرفتار خواهد شد. چون خیلی وقت‌ها فضیلت‌هایی را هم اگر انسان می‌گوید راست باشد در آن طرف باشد اما مگر هر راستی را باید گفت؟! امیرالمومنین در بیانی است در غرر الحکم فرمودند «اَقْبَحُ الصِّدقِ ثَناءُ الرَجُلِ عَلى نَفْسِهِ» زشت‌ترین راست‌گویی این است که شخص از خودش ستایش کند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

رازداری

خودم و همه شما مؤمنین و مؤمنات، نمازگزاران محترم جمعه را همه را به رعایت تقویت تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. تقوا سرمایه‌ای است که با مراقبه دائمی به دست می‌آید. متقی تلاش می‌کند تا دستورات دینی را رعایت کند و در دنیا و آخرت سعادتمند باشد. یکی از مسائل مهمی که متقین رعایت می‌کنند رازداری است. حفظ اسرار است مولا امیرالمومنین در قسمتی از خطبه پنجم از خطب نهج‌البلاغه در آنجا فرمودند «صَدْرُ الْعَاقِلِ صُنْدُوقُ سِرِّهِ» سینه انسان عاقل گنجینه اسرار اوست. گنجینه راز اوست.

امام علیه‌السلام صندوق را به صورت استعاره برای سینه آورده است. صندوق همان جعبه‌ای که در آن گنجینه می‌گذارند. چون صندوق همیشه محتوای خودش را حفظ می‌کند و هرگز برای غیر صاحبش باز نمی‌شود. سینه شخص مؤمن هم مثل صندوق است. حافظ و نگهبان اسرار مردم است. بعضی وقت‌ها یک مطلبی را به کسی می‌گوییم تأکید هم می‌کنیم به کسی نگو ۲۴ ساعت نمی‌گذرد یک کسی دوباره به خودمان می‌گوید او هم تازه به ما می‌گوید به کسی نگو. شخص مؤمن مثل صندوق سینه اش باید محکم باشد. اسرار مردم را حفظ کند.

بیان امیرالمومنین به ما این آموزش را می‌دهد که اسرار خودمان و رازهای خودمان را پنهان نگه داریم. حتی به نزدیک‌ترین افراد بعضی وقت‌ها مطالب را نباید گفت. قسمتی از آنها را انسان باید برای خودش نگه دارد. حالا این بحث مفصل است نمی‌خواهم وارد شوم. حتی به دوستان نزدیک بعضی وقت‌ها باید مطالبی را نگفت. چون در روایات دارد که امکان دارد یک وقتی با او دشمنی صورت بگیرد. آن وقت او همه حرف‌هایی که از شما دارد علیه شما استفاده می‌کند.

حفظ اسرار

برای اینکه حتماً بر این امر مواظبت داشته باشیم حفظ اسرار را عاقلانه و کار انسان عاقل باید دانست؛ یعنی عاقل کسی است که سینه خودش را صندوق راز قرار می‌دهد. نگهبان راز قرار می‌دهد. میگوید صدر العاقل، کلمه عاقل وقتی که آمد مفهوم زیادی دارد. وقتی انسان خواست که اسرارش محفوظ بماند نباید او را برای کسی بازگو کند. همان طور که اگر گنجی پیدا کند کسی را از آن گنج مطلع نمی‌کند. خودش نگه می‌دارد و آنها را با قرار دادن در صندوق حفظ می‌کند تا به اهلش برساند. اینجا هم همین‌طور است. اسرار را نباید برملا کرد حتی برای نزدیک‌ترین افراد. چون بالاخره آن فرد مورد نظر خود او هم یک نزدیکی دارد که امکان دارد این حرف شما را به نزدیک خودش بزند و آن شخص سوم هم یک نزدیکی داشته باشد که فقط به او بگوید. حفاظت گفتار و نگهداشتن سرّ از اوصاف اهل ایمان است. خدای تعالی تقوا و ایمان را در ما زیاد بگرداند.

تشکر از حضور حماسی

مناسبت‌هایی را در این هفته داریم و مسائلی مطرح است. لازم است اولاً بار دیگر تشکر کنم از حضور حماسی شما مردم خوب و بصیر و زمان‌شناس استان و بخصوص کرج که هم در نُه دی خوب حاضر شدید هم در ۱۳ دی و با حضور به موقع خودتان در صحنه دشمن را مأیوس کردید. قطعاً این روزها اخبار را دنبال می‌کنید. من نمی‌خواهم آن اخبار را تکرار کنم. شما همه مکرر در مکرر شنیده‌اید و مطالب بیان می‌شود. قطعا شما حساسیت‌هایی را که دارید این خبرها را دنبال می‌کنید؛ اما تذکر و یادآوری همیشه مفید است. راهگشاست. انسان فراموش‌کار است فراموش می‌کند. لذا احتیاج به تکرار در بعضی از امور هست.

از بدو پیروزی انقلاب اسلامی لحظه‌ای نبوده که نظام اسلامی دشمن نداشته باشد. چون انقلاب جریانی را در دنیا بوجود آورد که مردم کشورهای ستمدیده با تأسی به او بتوانند در مقابل حکام ستمگر خودشان بایستند و لذا منافع استکباری در کل جهان به خطر افتاد. پس باید زودتر به داد خودشان برسند و باید به داد خودشان می‌رسیدند. لذا ۴۰ سال بر علیه مردم و نظام اقدامات متعددی را انجام دادند تا به دنیا بفهمانند این انقلاب نتوانسته به نتیجه مطلوب خودش برسد. ۴۰ سال است دارند تلاش می‌کنند به انواع مکاید و حیله دست بزنند اما حضور مردم بصیر و انقلابی دین‌دار به همراه رهبری‌های هوشمندانه و چشم تیزبین انقلاب، رهبر معظم انقلاب نگذاشته که به فضل الهی تاکنون موفق شوند و موفق باشند در انحراف، ایجاد خلل و ضعف.

پیگیری منویات رهبری

البته اگر مسئولین و کسانی که امور کشور در دست آنهاست و همچنین مردم به طور کامل منویات و تذکرات رهبری را دنبال کنند و پیش ببرند قطعاً با سرعت بیشتر و آسیب‌پذیری کمتری به مقصد خواهیم رسید. قطعاً این طور خواهد بود که با سرعت بیشتر و آسیب کمتری به اهداف خودمان خواهیم رسید. وقتی ایشان از دشمن و نفوذ او در دستگاه‌های اصلی نظام می‌گوید، وقتی از تحریف شاخص‌های انقلاب می‌گوید، وقتی دشمن و ترفندها و روش‌های براندازنده او را به خوبی و شفاف معرفی می‌کند، وقتی از عدم اعتماد به بیگانگان می‌گوید، وقتی از توجه به داشته‌های داخلی و جوانان غیور و دانشمند و عالم ما می‌گوید و ده‌ها مورد دیگر این حرف‌ها را باید به جان خرید و در مسیر این بیانات عمل کرد و رفتار کرد.

همین چند ماه قبل بود در دانشگاه امام حسین علیه السلام مطالبی را ایشان بیان فرمود. بنده نقل به معنا می‌کنم. عین مطالب را عرض نمی‌کنم. فرمودند: دشمن سه کار کوتاه مدت میان مدت و بلندمدت برای ایران در نظر دارد. مهم‌ترین هدف کوتاه مدت آنها این است که قصد برهم زدن امنیت کشور و ایجاد فتنه و آشوب در کشور را دارند. در اردیبهشت ماه ایشان این بیان را داشته است. عملیات کوتاه مدت آنها برهم زدن امنیت و ایجاد اغتشاش در جامعه است.

و هدف میان مدت آنها مسئله اقتصاد کشور و معیشت مردم است. سعی می‌کنند مردم در معیشت لنگ بمانند. حرکتی نداشته باشند. بیکاری به صورت یک بلا در کشور عمومیت پیدا کند. مردم باید از نظام اسلامی به خاطر مشکلات معیشتی ناامید و مأیوس شوند. این کار دوم دشمن که طولانی‌تر است. از مدتی قبل شروع کرده ادامه دارد و ادامه هم خواهد داشت این تذکر دوم ایشان. ببینید چقدر تیزبینانه و هوشمندانه ترسیم می‌کند حرکت دشمن را. خوب می­بینید که ایشان چقدر زیبا و شفاف تلاش دشمن و اهدافی را که برنامه ریزی و دنبال می­کند را بیان فرمودند.

براندازی نظام در بلند مدت

در بلند مدت هم تغییر نظام و براندازی مد نظر دشمن است؛ که یک مدت طولانی است که شروع کردند. یک طرح ۱۰ ساله است. یک وقت بنده در خطبه این طرح ۱۰ ساله را برای شما ترسیم کردم که چگونه انجام خواهد شد. این هشدار ایشان یعنی باید مواظب بود و هر حرکتی و هر عاملی که باعث می­شود که دشمن در کشور پا بگیرد انجام ندهید. به راهکارها توجه کنید. در بحث اقتصادی راهکار دادند و دائماً تکرار کردند که چاره کار کجاست که اگر توجه نشود می­تواند بستر خیلی از آسیب­های اجتماعی باشد. کما اینکه دیدید شد؛ و بستر آسیب‌های فراوانی در جامعه ماست.

عده­ ای به عنوان مطالبه اقتصادی که در چند سال گذشته و بخصوص امسال ده­ها مورد آن اتفاق افتاده بود و اتفاقی هم نیفتاده بود، اجتماع کردند که البته جا دارد زمینه‌ای فراهم شود که این مذاکرات و این خواسته‌ها به خوبی انجام شود یکی از آن راه‌هایی که می‌تواند موثر باشد باز کردن درها به سوی مردم است. مسئولین در آن کاخ عاج خودشان که نشسته‌اند یک مقدار درها را باز کنند. اجازه بدهند مردم با آنها تماس داشته باشند. زمان‌هایی را فرصت‌هایی را قرار بدهند برای ملاقات مردمی، شنیدن حرف مردم، درد دل‌ها را بشنوند. اینها یک مقدار کمک می‌کند.

این اجتماعات صورت گرفته بود و اتفاقی هم نیفتاد. اما دشمنان که برای سال­های آینده برنامه­ هائی داشتند فرصت را مناسب دیدند و با عجله سوار کار شدند؛ و دیدید که چه اقداماتی صورت گرفت. هتک حرمت کردند و ساختارشکنی کردند؛ و به مقدسات اهانت کردند. مسجد آتش زدند حسینیه آتش زدند. امامزاده آتش زدند. منبر آتش زدند. قرآن آتش زدند. پرچم که هویت ملی جامعه ماست که بر روی او نام الله حک شده است الله‌اکبر حک شده است او را آتش زدند. اتوبوس آتش زدند. غارت اموال عمومی کردند.

اما دچار مکر الهی شدند که مکر خدای تعالی بهترین مکرهاست، فرمود «و مکروا و مکر الله و الله خیرالماکرین» حرکاتی از خود انجام دادند که خود همین حرکت‌ها زمینه ضایع شدن و نابودی آنها را فراهم کرد. کسی که بی‌حرمتی به پرچم ملتی کند به اعتقادات و مقدسات کسی بی‌حرمتی کند به تعبیری که بعضی از دوستان امروز هم می‌گفتند ملی‌گرا ترین افراد این کشور با پرچم، دیگر کاری ندارد. با عکس قاسم سلیمانی کاری ندارد. اینها معلوم می‌شود که فکر و روش داعش گونه است. که خیلی زود مردمی که گله داشتند و نسبت به وضعیت موجود سئوال داشتند، صف خودشان را از آنان جدا کردند.

اجتماعات عظیم مردمی

بالاخره مردم ۴۰ سال در این نظام بزرگ شدند. آبدیده شدند و مسائل را خوب می‌فهمند و خوب مدیریت می‌کنند. تا دیدند اینجا یک زاویه هست آرام‌آرام فاصله گرفتند. آنها خواستند از بستر مردم استفاده کنند اما نتوانستند و در اجتماعات عظیم مردمی که در اقصا نقاط کشور برگزار شد بار دیگر با امامشان و آرمان­های نظام بیعت کردند و توطئه شوم خائنان را ناکام گذاشتند؛ و اقدامات خرابکارانه افراد فرصت طلب را محکوم کردند و البته ضمن مطالبه از مسئولین برای توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی و حتی اجتماعی تقاضا داشتند و دارند، با افرادی که در این اغتشاشات به هر نحوی دخالت داشتند برخورد جدی و قاطعانه و اشد مجازات صورت پذیرد.

ما در روایات داریم کسیکه فقط چاقو و یا قمه بدست بگیرد و صدایش را بلند کند که مردم بترسند و حتی استفاده هم نکند و به کسی آسیب نزند محارب است و حکم او در بعض موارد هم اعدام است. چه برسد به اینکه بکُشد. اینها تعدادی قتل انجام دادند. کشته سازی جزء سناریوی حرکت آنها بود که افرادی در این بین کشته شوند. غارت اموال انجام دادند و طبق روایتی که یک وقت هم برایتان خواندم سندش هم صحیح بود، کسی که آتش در خانه مردم می‌اندازد ولو کسی آسیب نبیند حکمش اعدام است.

اینها دستورات دینی است. به خاطر اینکه جامعه آرامش می‌خواهد. آرامش اجتماع اگر به هم بخورد امنیت اگر به هم بخورد هیچ چیز وجود ندارد. لذا دستگاه قضائی کوتاه نیاید و اقدام قاطع و عاجل داشته باشد. نگذارد که به مرور زمان برسد. یک عده جوان بودند کوچک بودند سن و سال شان کم بود فریب خوردند به آنها باید راه را نشان داد تذکر داد و نصیحت کرد؛ اما یک عده عامدا و متعمدا برنامه‌ریزی شده و طراحی شده اقدام کردند آنها را اصلاً نباید کوتاه آمد.

تشکر از برادران نیروی انتظامی

جا دارد که اینجا از طرف شما مردم تشکر کنم از فرماندهی و برادران نیروی انتظامی که با حوصله و با حضور به موقع در صحنه، ماموریت خودشان را انجام دادند و البته متحمل آسیب­ هائی هم شدند که خدای جابر ان‌شاءالله جبران می­ کند. بعضی از این عزیزان را با قمه به جان آنها افتادند ۱۴ یا ۱۵ ضربه و بعد هم تا فرق سر شکافته در کما فرو رفت. تعدادی از عزیزان نیروی انتظامی را در آتش انداختند. سنگ زدند جوری که آسیب جدی دیدند. من نمی‌خواهم آمار بدهم که ذائقه شما را تلخ کنم. از مردم هم همین طور از برادران حزب‌الله و نیروهای بسیج هم همین‌طور سعی‌شان مشکور خداوند تعالی ان شاءالله جبران کند.

به تعبیر رهبری مایه آبروی نظام هستند. ان‌شاءالله همین طور آبرومند باقی بمانند و خدا به آنها کمک کند. در مسئولیت‌هایی که دارند محکم و مستحکم عمل کنند. از عزیزان بزرگوار، سربازان گمنام حضرت ولی­عصر ارواحنا فداه که پشت پرده اغتشاشات را رصد کردند و به خوبی افراد موثر را شناسائی و جمع کردند که فعالیت عزیزان معمولاً کمتر دیده می­شود؛ اما مهم است. تشکر و قدردانی داریم کار مهم و اساسی از آنها صادر شد. بعضی­ها انتقاداتی به وزیر اطلاعات دارند که درجاش باید بحث شود. از این مجموعه هم تشکر می­کنم.

تشکر از سپاه و بسیج

خوب است اگر دوستان خبری و یا حرکت مشکوکی یا هر مطلبی که لازم بود بیان شود را با عزیزان دستگاه اطلاعاتی استان درمیان بگذارید که در دفع به موقع فتنه موثر خواهد بود. شما فکر نکنید حرکت مشکوکی را که دیدید بی‌توجهی کنید یک وقت می‌بینید همان باعث گشایش یک فصل مهمی خواهد شد. از فرماندهی محترم سپاه و بسیج و از برادران بسیج که تا حدودی همکاری منسجم و نظامندی را با برادران نیروی انتظامی داشتند تشکر می­کنم. منظورم از تاحدودی برای قسمت همکاری نبود آن را بد برداشت نکنید. چون به صورت جدی و عمیق عزیزان بسیجی وارد قصه نشدند. خود نیروی انتظامی قضیه را حل کرد؛ اما آن قسمت را که عزیزان وارد شدند همکاری منسجم و نظام‌مندی را با برادران نیروی انتظامی داشتند این مقدار را تشکر می‌کنم.

تشکر از دستگاه قضائی

از دستگاه قضائی و دادستان محترم که احکام انقلابی و به موقع صادر فرمودند تشکر می­کنم. حضور مردمی و انقلابی شما را هم خدا تشکر می­کند که به یاری دینش آمدید. همگی ماجور باشید و اما هوشیاری و آمادگی را فراموش نکنید. دشمنی که در مقابل ماست مصمم به اجرای اهداف پیچیده خودش هست. آنچه اینجا جای تقدیر دارد همکاری و همدلی همه مسئولان استان بود که با هماهنگی و انسجام فعالیت کردند و دسیسه دشمن را که شاید می­توانست یکی از نقاط پر خطر باشد به خوبی جمع کردند؛ و تحت کنترل قرار گرفت. برای مساعی همه عزیزان مردم و مسئولین از خدای تعالی طلب اجر و پاداش می‌کنیم.

توجه به مصالح ملی

نکته­ ای عرض کنم و آن اینکه این حوادث گرچه تلخ و ناگوار و خسارت­بار بود اما امیدواریم عده ­ای خوابِ غفلت زده­ی، قدرت طلبِ، دنیازده را بیدار کرده باشد که مِن بعد با عملکرد خودشان امیدواری برای دشمن فراهم نکنند. به مصالح ملی فکر کنند. آنقدر حرف­های بی­ ربط و باب میل آمریکا زدند که رئیس جمهور آمریکا گفته برای آشوبگران احترام زیادی قائل است و در وقت مناسب آمریکا از آنها حمایت خواهد کرد. خوب معلوم است یک شخصیت خبیث و رذل باید از اراذل دفاع و حمایت کند. غربی‌ها و آمریکا اگر دلشان برای ملت ما سوخته است پول‌های بلوکه شده ما را به ما پس بدهند. تحریم‌های اقتصادی که بر علیه ما کردند اینها را بردارند. تحریم‌های بانکی را بردارند. کشورهایی که می‌خواهند با ما رابطه اقتصادی داشته باشند آنها را آزاد بگذارند که کارشان را انجام دهند.

خودشان نمی‌توانند امنیت داخلی خودشان را جمع کنند. شما در همین روزهای اخیر دیدید که چه مقدار جنایت در آمریکا و اروپا واقع شده در همین فرانسه برای شب عید شان فقط در پاریس ۱۰٬۰۰۰ پلیس اضافه کردند. موانع ایذایی در شهر ایجاد کردند که اتفاقی نیفتد. بعد همین ها می‌گویند که چرا در ایران چنین اتفاقی افتاده. باید برویم امنیت ایجاد کنیم. آقایان مواظب حرف زدن‌های شان باشن. د روزنامه‌ها قلم‌ها مواظب باشند که چه می‌گویند و چه می‌نویسند. آقایان از جریاناتی از این دست که پیش می­آید برای گروه و حزب خودشان کاسبی راه نیاندازند و مزخرف نگویند.

کوتاه بینی عده ای در داخل

و چقدر عده ­ای خام و کوتاه بینانه فکر می­ کنند که منتقدان دولت و افراد رقیب این حرکات را سازماندهی کرده ­اند؛ و چقدر عده­ ای پرت هستند. دشمن داخل آمده قصد براندازی دارد در روزنامه­ هایشان از آشتی ملی و برطرف کردن حصر و امثالهم می ­گویند. می‌برند به جاهایی که نباید ببرند. بعضی از رسانه‌ها در همین فرصت از ارتباط بیشتر با اروپا و دلگرم کردن اروپا سخن گفتند هنوز نمی‌دانند و همین روزهایی که ما دچار گرفتاری بودیم بعضی از این کشورهای اروپایی مثل فرانسه چگونه چاقو تیز کردند و دندان تیز کردند و مسیر را برای دیگران نشان دادند و همواره کردند و دشمنی نشان دادند.

چه کسی را می‌خواهید دلگرم کنید؟ مگر این‌ها تا حالا برای ما کاری انجام دادند که شما به فکر آن‌ها هستید؟

مسئولان در موضع گیری صریح باشند

مطلب دیگری که لازم است بیان کنیم این است که مسئولان محترم در موضع‌گیری‌های داخلی و خارجی‌شان صریح باشید. شجاعانه در مقابل استکبار و دشمنان ملت موضع بگیرید و بدانید که از حمایت مردم در موضع‌گیری‌های قاطع خود در مقابل دشمن برخوردارید.

۱۹ دی سالروز قیام خونین مردم قم هست. یوم الله و حماسه بزرگی بود. روزهائی این حرکت صورت گرفت که اوج استبداد ستم شاهی بود. قیامی که منشاء و زمینه­ساز حرکت انقلابی مردم کشور شد و مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی. مهمترین شاخصه حرکت مردم قم در آن روز را می­توان در غیرت دینی و فرصت شناسی آنان دانست که به موقع اقدام کردند و زمان را از دست ندادند و زمان را از دست دشمن خودشان گرفتند. در نتیجه اقدام آنان تاثیر خودش را گذاشت؛ و نقطه مشعشعی از تاریخ انقلاب شد. ۱۹ دی برای ما درس است که اگر دشمن شناسی ما به موقع و اقدام هم به موقع باشد قدرت­های استکباری و دشمنان ما در مقابل اراده ملت هیچ غلط نمی­تواند بکند.

توطئه کشف حجاب

۱۷ دی ۱۳۱۴ اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور مزدور انگلیس رضاخان میرپنج خائن بود که منشاء مفاسد فراوان برای کشور شد. قبلاً راجع به این موضوع مفصل صحبت کردیم؛ اما آنچه باید توجه داشت این است که دشمنان ما دائماً به دنبال اجرای منویات خودشان به انحاء مختلف هستند تا بتوانند سلطه خودشان را بر ما حفظ کنند. لذا طرح­ها مختلف و دهان پر کن و روش­های جدید استفاده می­کنند تا نظام را از کار بیاندازند؛ و اتفاقاً در طرح براندازی نظام هرگز اقدام نظامی نخواهند کرد.

نمی‌توانند این کار را بکنند قدرت نظامی و بازدارندگی ما و بلکه حمله ما را می‌دانند. لذا اقدام نظامی نخواهند کرد. البته سعی می‌کنند این قدرت را بگیرند. این حرف‌هایی که می‌شنوید می‌زنند و بعضی از وا داده‌های داخلی هم تکرار می‌کنند بلکه سعی می­کنند رفتارهای ما را تغییر دهند. با تغیر رفتار زاویه درست می­کنند تا اینکه کاملاً از اهداف و آرمان­ها و اصول خود دست بکشیم. این کار را چگونه انجام می­دهند؟ بیانی داشتند آقا در سال ۸۴ به عنوان استعمارفرانو، خودشان معنا کردند:

یعنی دستگاه استکباری کاری کند که عناصری از ملتی که این مستکبر می‌خواهد آن را قبضه و تصرف کند، بدون این‌که بدانند، به او کمک کنند. دشمن، ایمان شما را سد مستحکمِ خود می‌بیند و دلش می‌خواهد این سد برداشته شود. حالا عناصری از میان خود ما بیایند و بنا کنند این دیوار را تراشیدن یا سوراخ کردن. اینها گرچه خودی هستند، اما دارند برای دشمن کار می‌کنند؛ دشمن هم روی اینها سرمایه‌گذاری می‌کند. می‌بینید که بعضی وقت‌ها بعضی‌ها حرف‌هایی می‌زنند این استعمار فرانو است دیگر خودش در کشور نمی‌آید عوامل داخل کشور را به نفع خودش استخدام می‌کند بعد ایشان فرمودند جوان‌ها خیلی باید هشیار باشند؛ دخترها خیلی باید هشیار باشند؛ معلمین و معلمات و پدر و مادرها خیلی باید متوجه و هشیار باشند؛ بخصوص کسانی که جایگاهی در اشاره به افکار عمومی دارند؛ گوینده‌اند، نویسنده‌اند، اهل هنر و اهل فعالیت گوناگون هستند.

سند ۲۰۳۰ از مصادیق استعمار

یکی از آنها که اهل بیان هستند، خب من الان می‌خواهم برای شما عرض کنم، یکی از مصادیق استعمار فرانو همین سند ۲۰۳۰ است که متاسفانه در حال اجراست. در همین استان هم اجر می­شود. پیگیری کردم متأسفانه در بعضی از مدارس در بعضی از مراکز آموزشی با لطایف الحیل و بعضی وقت‌ها با پررویی تمام در حال انجام است. به بیان و زبان مختلف با گویش‌های مختلف در جایی که می‌توانند با سختی و در جایی که می‌توانند با نرمی بالاخره دارند انجام می‌دهند و متاسفانه آموزش و پرورش تن به این حرکت استعماری داده است. بخصوص در همین استان ما با اینکه تذکر هم داده می‌شود پیام هم داده می‌شود توجه نمی‌کنند. در بعض از مدارس دخترانه هم گزارش­هائی داده می­شود که برخلاف منویات اسلام و دین است تذکر که داده می­شود می­گویند ابلاغ آموزش و پرورش است. آیا واقعاً رقص دختران در مدرسه در زنگ استراحت آن­هم با موسیقی که پخش می­شود ابلاغ است؟ مواظب باشیم به خاطر ماندن در مسئولیت هر اقدامی را که از ما خواستند انجام ندهیم.

 

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.