خطبه/

مشروح خطبه های ۸ دی ۱۳۹۶ شهر کرج

روابط عمومی ۰۹ دی ۱۳۹۶ ۰

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

ریشه های اضلال

ایها المؤمنون و المومنات اوصیکم و نفسی بتقوی الله. کنترل زبان با اینکه خیلی سخت است اما برای اهل تقوا که در مسیر رضایت الهی قدم برمی­دارند سختی ندارد. عرض کردیم یکی از گناهان زبان که موجب گمراهی و حیران مخاطبان می­شود اضلال است. اضلال یا همان گمراه کردن، مثل بقیه گناهان زبان، ریشه در نفس و جان انسان دارد. لذا اطباء روحانی و علمای اخلاق به بررسی ریشه­های درونی این صفت زشت پرداخته­اند و مواردی را به عنوان ریشه های اضلال بیان فرموده­اند.

جاه طلبی

مثلاً یکی از این موارد؛ ریاست طلبی است؛ یعنی وقتی هوای نفس غلبه کند، اجازه نمی­دهد که شخص بگوید نمی­دانم. چون ممکن است ریاست و یا موقعیتی که مثلاً دارد به خطر بیفتد. حاضر است به خاطر جاه طلبی و برتری جوئی و حب ریاست، عده­ای را به سمت گمراهی بکشد اما کلمه نمی­دانم را نگوید.

می­داند که سخنان او باعث می­شود که عده­ای در عقائد خود به شک بیفتند و یا در دینداری شان سستی بوجود بیاید. یا اصلاً به حالت شرک و کفر بیفتند؛ اما حاضر نیست حق را بگوید و باعث اضلال می­شود. چنین کسی تقوا ندارد. متقین از این بلیه فاصله دارند. از این گناه زبان دور هستند.

شنیدید چند روز قبل رهبری هم همین نکته را فرمودند. کسی­ که اضلال می­کند تقوا ندارد و بر این مطلب هم تاکید کردند. در هر مقامی که باشد اضلال، اضلال است و مُضِل بی تقوا؛ و ما که دائماً در نماز از خداوند می­خواهیم لااقل روزی ۱۰ مرتبه آن را می‌خواهیم که جزء گمراهان نباشیم، لازمه­اش این است که از مضل پیروی نکنیم.

جعل حدیث

گاهی عده­ای برای رسیدن به مال و ثروت، حاضرند باورها و خواسته­های نادرست را برای مردم درست جلوه دهند و آنان را به گمراهی بکشانند. در طول تاریخ زیاد شنیده­ و خوانده­اید که عده­ای کتب آسمانی را تحریف کردند و یا عده­ای به میل خودشان، قرآن را تفسیر می­کنند تفسیر به رأی داشتند و افراد را از حق منحرف می­کنند.

یا روایاتی را به نام ائمه علیهم­السلام جعل کردند و در کتب منتشر کردند تا به مقداری پول و دنیا و امثال ذلک برسند. برای مدتی رئیس بودن، برای مدتی در مسند بودن. شما نام ابوهریره را شنیده­اید، چند سال آخر عمر رسول خدا مسلمان شد. چند سالی بیشتر نبود که مسلمان بود. ولی از امیرالمومنین که تمام عمرش را در کنار رسول خدا بود و با او زندگی می­کرد؛ احادیث بیشتری از پیامبر اکرم نقل می­کند.

تا جائی­که عایشه همسر پیامبر او را مورد نکوهش قرار داده و او را متهم به جعل حدیث کرده است. می­نویسند او ۵۳۷۴ حدیث نقل کرده است؛ و ببینید چه مسیر انحرافی را با این احادیث درست کرده. گمراه کنند­گان با همین روایات جعلی، باورهای افراد را از بین می­برند و ایمان دیگران را متزلزل می­کنند. چون حقیقت ندارد و از منبع اصلی صادر نشده است و حتی زمینه گناه را هم فراهم می­کند.

یا باز عده­ای را در تاریخ نام می­برند که اصلاً وجود خارجی ندارند، علامه بزرگوار عسکری کتابی دارد به نام «۱۵۰ صحابی ساختگی» این ۱۵۰ نفر اصلاً وجود خارجی ندارند و در عین حال از اینها به عنوان صحابی پیامبر حدیث نقل شده. در کتب این احادیث موجود است. بررسی که می‌کنیم می‌بینیم این شخص از آن افرادی است که وجود خارجی ندارد. ولی از پیغمبر حدیث نقل کرده است.

لذا از همین باب است که می­گوئیم هرکس صلاحیت ندارد که هرجور دلش خواست روایت بخواند. کسی که تخصص لازم را ندارد حتی حدیث هم نباید بخواند. باید اهل فن باشد و حتماً از سند دیده باشد و بلد باشد و بشناسد. بعضی‌ها اول سخنرانی‌هایشان و اول مطالبی که می‌خواهند بگویند یک حدیثی را از کتابی باز می‌کنند و می‌خوانند.

اصلاً این کار لزومی ندارد. باید متخصص حدیث باشد. حدیث شناس باشد. هر جور دلشان می‌خواهد بعضاً روایت می‌خوانند. در بعضی از کتاب‌هایی که قطعی است مثلاً از کافی نقل می‌کنند، از خصال نقل می‌کنند، از توحید شیخ صدوق نقل می‌کنند، از این کتاب‌ها نقل حدیث اشکالی ندارد. گرچه قسمت‌هایی از آن هم اهل فن می‌خواهد.

حسادت

یکی دیگر از ریشه­های اضلال را حسد گفته­اند. حسادت به موقعیت­های مختلفی که افراد دارند. گاهی شخص حسود اقدام به بد گوئی و تهمت زدن و بیان عیب­های دیگری می­کند تا از نظرها بیفتد و گاهی باورهای درست و عقائد صحیح او را بد جلوه می­دهد و راه مستقیم او را کج نشان می­دهد تا دیگران را به سمت اضلال بکشاند و از مسیر حق منحرف کند.

و خدا نکند که شخص برای رسیدن به مقصود خودش اقدام به تهمت و بهتان زدن هم بکند. همه این­ها اضلال است. تهمت خودش نوعی اضلال است، چون با تهمت­هایش کاری می­کند که شنونده از مسیر حق منحرف شود. عرض کردیم که منحرف کردن از مسیر بدون توجه به مقصد اضلال گفته می شود.

خصومت

مورد دیگر خصومت و دشمنی است که از ریشه­های درونی اضلال است. دشمنی­ها باعث می­شود که گمراه کننده با باورهای صحیح دیگران مخالفت کند و مردم را نسبت به آنچه قبول دارند سست کنند. زیاد شنیده­اید که مثلاً عده­ای که اساساً منکر دین هستند با بعض رفتارهای دینی و مناسک سازی و امثال این­ها باعث اضلال می­شوند.

دشمنی باعث می­شود کسی­که در مسیر کمال قرار دارد و پله­های ترقی را پشت سر می­گذارد هرگز به مقصد نرسد. لذا تا پای نابودی شخص دست از تلاش برای گمراه کردن برنمی­دارد. ریشه­های اضلال زیاد است این­ها تعدادی بود.

پیامدهای اضلال

خب می­بینید که انبیاء آمده­اند تا مردم را هدایت کنند و آنان را عبد خدا کرده و با معرفت تمام به مقام قرب الهی نزدیک کنند. ولی مضل و گمراه کننده با اضلالش جلوگیری می­کند. نمی گوید توحیدی نباشید ولی راه دیگری را نشان میدهد؛ و این کار ثمره­اش، خشم و غضب الهی است. چون هر مسیری که به گمراهی بشر منجر شود قطعاً خداوند تعالی نمی­پسندد.

پس یکی از پی­آمدهای زشت اضلال خشم خداست؛ و این خشم تا مادامی که گفتار و نوشتار و هر چیزی که گمراهی را بوجود آورده­ باقی باشد باقی می­ماند.

یکی دیگر از پیامدهای ­اضلال، شریک بودن در گناهِ گمراه کننده است. آن گناه تا هر وقت که باشد کسی که دارد آن را توسعه می‌دهد و آن کسی که گمراه شده تا وقتی که در گمراهی است این گناه باقی است. امام کاظم علیه­السلام فرمودند: هر کس به بدی دستور دهد یا به آن راهنمائی کند یا به آن اشاره کند (کسی دارد گمراه می‌کند شما هم سرتان را تکان می‌دهید تأیید می‌کنید) در انجام آن بدی شریک است.

حالا ببینید اگر این ایجاد گمراهی در باورها و اصول اعتقادات طرف مقابل باشد، یعنی فرد را به وادی کفر بکشاند، عذاب او خیلی سخت و خلود در آتش خواهد بود؛ و البته طبق روایات توبه این شخص پذیرفته نیست و دائماً مورد لعن فرشتگان است. این­ هم تعدادی از پی­آمدهای زشت این صفت.

راه درمان

و مبتلا به این بیماری برای درمان خودش باید اولاً ریشه­ها و علت­ها را از بین ببرد تا به بهبود او کمک کند. ثانیاً خدمت علماء ربانی باید رسید و دانسته­های دینی و باورهای اعتقادی و عملی خود را به آنان عرضه کرد. همان کاری که عبدالعظیم حسنی رضوان‌الله علیه انجام داد، افراد باید انجام بدهند. ببیند چیزهایی که دارد مثلاً به دیگران می‌گوید غیر عمد باعث گمراهی دیگران نشود و اگر انحرافی در آن هست، تصحیح کند؛ که در این زمینه هم روایات و دستوراتی داریم.

و از طرف دیگر برای جبران، اقدام به هدایت و راهنمائی به راه راست و باورهای درست کند که آثار و پاداش فراون نظیر اذن شفاعت دادن به او دارد. در روایت دارد کسی که اقدام کند به هدایت مردم و ارشاد مردم کند و آنها را از گمراهی به راه راست بیاورد به او اذن شفاعت داده خواهد شد در قیامت. تا همین مقدار برای این بحث بس باشد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

مقام رضا

خودم و همه شما مؤمنین و مؤمنات، نمازگزاران محترم جمعه را همه را به رعایت تقویت تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین روش زندگی خود را با امام­ المتقین و دیگر اهلبیت­ علیهم­السلام تطبیق می­دهند که در کلمات آن بزرگواران روش­ها ثبت است.

علی علیه­السلام در قسمتی از حکمت چهارم نهج­البلاغه فرمودند «نِعْمَ الْقَرِینُ الرِّضَى» امام، خوشنودى و خرسند بودن به قضاى الهى را به عنوان همدم، آن هم مصاحب و قرینی نیکو؛ تعبیر فرمودند. می­دانید که راضی بودن به قضاء الهی و مقدرات، یکی از مقامات بلند معنوی انسان است که از آن تعبیر به باب الله الاعظم می­کنند که دری بزرگ از درهای بهشت است.

کسی­که خداوند متعال را محبوبترین و با عظمت­ترین موجود هستی بداند، غیر از خشنودی خدا، پسند دیگری را نمی­پسندد و اراده الهی را مقدم بر اراده خودش نمی­داند. لذا اگر این مقام را داشته باشد قطعاً برای خودش در دنیا و آخرت مصاحبی نیکو اختیار کرده. باید تلاش کنیم این مقام و جایگاه رضا به قضاء الهی را بدست آوریم که در راحتی زندگی دنیا بسیار موثر است.

هر چه انسان از خدا راضی­تر باشد در مشکلات و بلایا صبورتر خواهد بود. امیرالمؤمنین علیه­السلام فرمودند «مَن حَسُنَ رضاه بالقضاءِ حَسُنَ صبرُهُ علی البلاءِ» کسی که اهل رضاست اهل صبر است. حُسن رضا، حُسن صبر می­آورد. خداوند متعال همه ما را موفق به کسب این فضائل بگرداند. ان­شاءالله.

مقامات حضرت معصومه

طبق بعض از نقل­های تاریخی امروز ۱۰ ربیع­الثانی در بعضی از روایات دارد دوازدهم، تاریخ‌های دیگری هم گفتند، بعضی‌ها از دهم تا دوازدهم سه روز را در نظر می‌گیرند، روز وفات یا شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام ­الله ­علیها است.

بانوی با فضیلتی که در بین ۳۷ نفر از فرزندان موسی بن جعفر علیه­السلام غیر از امام رضا علیه­السلام از ویژگی­ها و فضائل متعددی برخوردار بوده که زیارت آن حضرت زائر را بهشتی می­کند. به مواردی از فضائل در نوبت­های قبل اشاره کرده­ام. یکی از آن مقامات مقام عصمت است که عالی­ترین مقام معنوی است؛ و شواهد فراوانی حکایت از این مقام برای حضرت دارد.

موید آن روایتی است که امام رضا علیه­السلام فرمودند «من زار المعصومه بقم کمن زارنی» با اینکه اسم حضرت معصومه فاطمه است اما حضرت رضا علیه‌السلام او را با این لقب می‌خواند. این لقب، بیانِ امامِ معصوم است که اشاره به مقام عصمت آن حضرت دارد. فضیلت دیگر که برای ایشان گفته شده، مقام شفاعتشان است. اعتقاد به شفاعت انبیاء و اولیاء از ضروریات مذهب است که بالاترین جایگاه هم مربوط به رسول خداست که در قرآن کریم از آن به مقام محمود تعبیر شده است.

در بین بانوان غیر از صدیقه طاهره که شفاعت گسترده دارد، حضرت فاطمه معصومه هم این­چنین است. امام صادق علیه­السلام فرمودند: با شفاعت او همه­ی شیعیان ما وارد بهشت می­شوند؛ و در زیارتنامه حضرت که توسط امام رضا علیه­السلام انشاء شده که در بین بانوان غیره از صدیقه طاهره حضرت معصومه است که زیارت‌نامه دارد اوج عظمتش را در این فراز می­بینیم که زائر عرض می­کند «یا فاطمه اشفعى لى فى الجنه فانَّ لک عندالله شأناً من الشأن».

محدثه هم بوده. از آن حضرت روایاتی هم نقل شده. سال گذشته روایاتی را که به فواطم می‌خورد عرض کردم. این جلسه این روایت را برای شما می‌گویم که با چند واسطه از حضرت زهرا نقل می­کنند: پیامبر در شب معراج به بهشت رفت و بر روى پرده‏اى در قصر بهشت دید که چنین نوشته شده «لااله الا الله محمد رسوله على ولى القوم» و بر روى پرده درگاه قصر دیگرى نوشته شده است «شیعَه علىّ هُمُ الفائزون» خدای تعالی توفیق زیارت با معرفت آن حضرت را نصیب همه بگرداند.

حماسه ۹ دی

۹ دی سالروز نمایش حضور جهادگونه و از روی­بصیرت، دشمن­شناسی، زمان­شناسی، غیرت­مندی و عزت­مداری ­مردم بزرگوار ایران بخصوص جوانان هوشیار در دفاع از نظام اسلامی است؛ که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامیده شده است.

حماسه ۹ دی در آن مقطع از تاریخ یک معجزه الهی بود که ابعاد گوناگونی دارد و پرداختن به آن زمان می­برد. فقط می­شود اشاره کرد و عبرت گرفت و درس آموخت. ۹ دی مردم از عده­ای از خواص جامعه که نتوانستند ولایت­مداری درستی داشته باشند جلو افتادند. ریشه­ی فتنه­ها هوای نفس است و خودخواهی.

امیرالمؤمنین علیه­السلام در خطبه ۵۰ نهج­البلاغه فرمودند: «پس نقطه آغازین فتنه‏ ها این است که افرادی به‏ دنبال هوای نفس خویش حرکت می‏کنند و بدعت‏هایی ایجاد می‏نمایند و سعی در پیدا کردن قدرت و ولایت از طرق غیر مشروع آن می‏کنند و برای این کار، حق و باطل را به هم مخلوط می‏کنند به نوعی که شناخت حق و باطل بر مردم مشکل شود و مردم دچار شبهه شوند و دچار سردرگمی‏ گردند»

صراط مستقیم

قشنگ­تر از این نمی ­شود فتنه را تعریف کرد. در مسیر حق حرکت کردن یک راه بیشتر نیست و آن صراط مستقیم است؛ که فاصله بین خداست با مردم؛ و به صورت مفرد هم آمده «صراط» نه سُبُل که جمع است. تجلی و تجسم این راه هم طبق روایات، رهبر الهی منصوب از طرف خدا است که نحن صراط المستقیم. امیرالمؤمنین فرمود: ما و اهل بیت صراط مستقیم هستیم و یا فردی را که او جانشین خود قرار می­دهد.

و اگر فردی، حزبی، گروهی، اجتماعی و جامعه­ای کوچکترین زاویه را با رهبر الهی خود پیدا کند، سرنوشت او چه خواهد شد؟ قرآن و تاریخ را خوانده­اید. موسی به میقات ۳۰ روزه رفت ولی برای این مدت هم نمی­شود رهبر نداشت. هارون را جای خود گذاشت. بعد در همین ۳۰ روز شخصی به نام سامری که سابقه دار و مبارز و زندانی کشیده دوران ستم فرعونی که شکنجه­های فراوانی هم شده بود و آثار آن­ها هنوز در بدنش بود، شد عامل فتنه که ببینید قرآن چگونه از او یاد می­کند.

اینها درس‌های تاریخی است برای ما. و جالب است که موسی او را اعدام نکرد. زندانی هم نکرد و آزاد هم نگذاشت. او را در خانه تحت الحفظ قرارداد. خوب تطبیق کنید قصه را. مراقب برای او گذاشت مواظبش باشند و تحت نظر باشد. این­ها درس است برای همیشه ما. نکند عده­ای با الفاظ خوش و حرف­های قشنگ، ولی باطنی پلید و آلوده مردم را از مسیر حق منحرف کنند.

روزهای حساس

امروز مثل تمام این ۳۹ سال روزهای حساسی برای انقلاب و نظام اسلامی است. سرمایه­ گذاری­ هائی که دشمنان برای از بین بردن انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی کردند. یک مورد و صد مورد نیست. یک شکل و ده شکل نیست. یک قالب و روش نیست. به انحاء مختلف و از هر روزنه­ای که پیدا شود اقدام خواهند کرد. شکسته شدن هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و در جهان بهترین دلیل دشمنی است که بخواهند در داخل کاری کنند که هزینه بر باشد. شرائط را بحرانی نشان دهند و مردم را مایوس کنند.

لذا هم مردم و هم مسئولین باید مواظب باشند و کاری نکنند و حرفی نزنند که دشمن را امیدوار کنند. کاملاً روشن است که عده­ای تلاش دارند و با جدیت طوری کار می­کنند که نارضایتی عمومی ایجاد بکنند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند و مخالفت مدنی بوجود بیاورند. عده­ای نمی­خواهند این نظام پیشرفت داشته باشد. اگر هم ببینند فعالیتی می­شود سنگ اندازی و مانع تراشی می­کنند.

نمی­دانم خبردار شدید که بعض رشته ­ها مثل رشته­ ی هسته­ ای را از دانشگاه­ها حذف کردند. این رشته مهمی که به درد مردم از جهات مختلف لااقل در پزشکی می­خورد. کمااینکه در این راه شهید دادیم. این همه راجع به اقتصاد گفته می­شود باز هم چهارشنبه آقا تاکید فرمودند و مطالب نغزی را بیان فرمودند. خوب به خودتان بیائید، مردم واقعاً سئوال دارند که چه می­کنید درباره اقتصاد؟

همین نوع عملکرد است که شائبه درست می­کند. این مطلب در خبرها بود. نمی‌خواهم خبرها را برای شما تکرار کنم یا تحلیل کنم و ذهن شما را به سمت دیگری ببرم. حتماً دیدید که «براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۸ ماهه نخست امسال (الان برج ۱۰ هستیم در هشت ماهه اول) در این مدت بیش از سه هزار و ۷۵ تن فرآورده‌های غذایی برای سگ و گربه از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است. براساس آمار، طی واردات این حجم غذا به کشور، ۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۷۸۹ دلار ارز از کشور خارج شد که نزدیک ۲۰ میلیارد تومان می­شود.»

پول نیست؟! جنس نداریم؟! کار بلد نیستیم؟! قوه و توانش را نداریم؟! جوان کارآمد و کارآزموده و عالم نداریم؟! تحصیل‌کرده دانشگاهی نداریم؟! چه چیزی نداریم؟ مردم باید مثل همیشه بینا و بصیر باشند که عده­ای معلوم­الحالِ خبیثِ اجنبی­پرست از صفای باطن و فطرت پاک آنان به نفع مطامع شیطانی خود استفاده نکنند.

دستاوردهای ۹ دی

۹ دی دستاوردهای فراوانی داشت، مثل فرقان، حق را از باطل جدا کرد و چهره واقعی خیلی از افراد را بدون روتوش نشان داد. خیلی­ها خود را در خط امام و رهبری می­دانستند وشعارش را هم می­دادند، اما در جریان فتنه نتواستند از شاخص­های خط امام که کاملاً روشن و تبیین شده است، مثل قانون مداری و فاصله گذاری با دشمن و رفتار انقلابی و… پیروی کنند و در مسیر رهبری گام بردارند؛ درنتیجه سقوط کردند.

این روزها تلاش می­کنند که مردم، حماسه ۹ دی را فراموش کنند. در استان ما در خارج از این استان در شهرستان‌های مختلف حرکاتی می­شود. تبلیغ می­کنند، جلسات موازی می­گذارند، موج و هیجانات کاذب درست می­کنند؛ اما مردم بصیر و فهیم و انقلابی ما مثل همیشه محکم و استوار در صحنه حضوردارند و اجازه جولان به فتنه­گران نمی­دهند. انشاء الله در تجمع فردا همه حضور پیدا کنند تا زبان یاوه­گویان بسته شود.

به بهانه­ های مختلف قصد دارند مردم را جلوی نظام قرار دهند. در همان جریان سال ۸۸ بروید سندها را بخوانید، گفته بودند باید کاری کنیم که خانواده شهدا و انقلابیون و جانبازان بریزند توی خیابان؛ اما موفق نشدند، یعنی در افکار عمومی جوری عمل می‌کنند که خانواده شهید را به خیابان بیاورند. جانباز را به خیابان بیاورند. البته موفق نشدند. باید بصیر بود. امروز همان خط را با روشی به مراتب موزیانه­ تر دنبال می­کنند. قصد فتنه ­های جدید و پیچیده ­تر دارند.

سوء استفاده از خواسته های به حق

خوب رصد کنید که امروز بصیرت بیشتری طلب می­کند. امروز هم بصیرت و آگاهى و وحدت و یکدلى مردم، فتنه‏ هاى دشمنان اسلام و انقلاب و ایران را شکست داده و به جهانیان نشان خواهند داد که هرگز حاضر به عقب‏نشینى از ارزش‏هاى دینى و انقلابى خود نیستند. با اینکه می­شود ایجاد کار و اشتغال کرد، با اینکه می­شود منافع کشور را در اختیار مردم گذاشت، با اینکه می­شود گشایش و رفاه ایجاد کرد، اما عده­ای جوری عمل می­کنند که ناراضی درست کنند و مردم را عصبانی کنند. باید مواظب باشید که از خواسته­ های به حق سوء استفاده نشود.

بیگانگان از هر مخالفتی استقبال می­کنند و آن را برای خود روزنه امید می­دانند و پوشش می­دهند؛ و بعد بهره‌ برداری‌ های خودشان را می‌کنند. در جریان فتنه نحوه عملکردشان (خبرگزاری­های بیگانه) را دیدید. جایی اتفاقی می‌افتاد آن لاین نشان می‌دادند. با بهترین کیفیت به آن می‌پرداختند. بعد حماسه ۹ دی را چگونه پوشش دادند؟ اول سکوت کردند. بعد سانسور کردند و سعی کردن افکار عمومی را فریب بدهند. دشمن، دشمن است و کارش را می­کند.

سخنان رهبری را در دو روز گذشته همه شنیدید. هفته گذشته مطالبی را عرض کردم. بعضی­ها اِن قُلت داشتند که بحمدالله تائیدیه آن حرف­ها رسید که از روی مبنای درست بیان شده. امروز هم عرض می­کنیم به دشمنان ملت بخصوص آمریکای پلید و اذنابش و انگلیس خبیث این جرثومه مکر و نیرنگ و همه عوامل داخلی اجانب که مردم ایران با بصیرت کامل تا آخر از انقلاب و خون­های ریخته شده به پای آرمان­های اسلام دفاع خواهند کرد.

ضمناً به ملاک برخورد با افراد ­که امام فرمود و رهبری هم تأکید کردند که ملاک حال فعلی افراد است توجه کامل داشته باشید و تمام حرکات خود را با قائد بصیر و قافله­سالار شجاع وشخصیت تیزبین نظام الاهیمان تنظیم کنید تا ضرر نکنید.

۱۳ دی سالروز پیام امام به گورباچوف است که محتوای آن پیام بسیار عمیق است که باید نوبتی به محتوا و مضمون آن بپردازیم.

دعا برای دفع بلا

مطلب دیگر اینکه قصد داشتم راجع بلایای طبیعی و بعض شبهاتی که وارد می­کنند اشاره کنم که فرصت نیست. فقط این را عرض می­کنم که مسئله دعا و انابه و توجه به درگاه ربوبی را نباید از یاد برد. در مناطق مختلف شهر جلسات دعا و تضرع برقرار کنید. هم برای دفع بلایای مادی و طبیعت زلزله و باران. الان فصل زمستان است و باران کم باریده است معلوم است که باید دعا کرد و از خدای تعالی خواست و آلودگی­ها و هم بلایای معنوی و آسیب­هائی که به دین ما می­خورد.

هیئات رزمندگان، مساجد حسینیه­ ها، زینبیه ­ها برنامه داشته باشید. در طول هفته در شب‌های مختلف جلسات دعا و انابه برگزار کنید. مجالس تضرع و توجه برگزار کنید. زلزله که می‌آید باید توجه ما بیشتر شود. نه اینکه آن را بکنیم عامل غفلت. باید عامل توجه شود و از خدای تعالی بخواهیم که با عفو و رحمت و مغفرتش با همه ما برخورد کند.

در بعضی از روایات دارد که خدای تعالی به خاطر بعضی از حیوانات که در بیابان‌ها میچرند، به خاطر بعضی از کودکان که تازه به دنیا آمدند و شیر می‌خورند، به خاطر بعضی از پیرمرد هایی که شب هنگام در سحرگاهان به ناله و انابه برمی‌خیزند خدای تعالی به ما رحم می کند.

از خدا می‌خواهیم که خدایا به حق همه این کسانی که در روایت آمده است، به حق اطفالی که شیرخوار هستند، به حق پیرمردهای ریش سفیدی که در مقابل تو سر بر سجده می‌سایند و به حق آن حیواناتی که روزی آنها را می‌رسانی از گناهان و غفلت‌ها و جهالت های ما درگذر. به بدی ‌ما نگاه نکن. به گناهان ما نگاه نکن. به لغزش‌های ما نگاه نکن. به صفای باطن آن اطفال به عصمت این کودکان نگاه کن و بر ما رحم کن و باران رحمتت را بر ما ببار. بلایا را از ما و از امت ما و از مسلمین دور کن.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.