آیت‌الله حسینی همدانی:

بانک ایده‌های اشتغال و بازارهای عرضه مستقیم محصولات محلی در البرز ایجاد شوند

فضای مجازی ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در اولین جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز در سال ۱۳۹۶ که عصر امروز در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت جوادالائمه (ع) بیان داشت: انشالله تلاش‌ها و مساعی عزیزان در مسیر اقتصاد مقاومتی که دارای آثار بابرکتی برای استان و کشور خواهد بود، مقبول درگاه پروردگار متعال خواهد بود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تأکید بر اعتبار سنجی دقیق آمارهای ارائه‌شده از سوی مجموعه‌های مختلف درزمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: به دلیل حساسیت موجود در جامعه نسبت به مسائل اقتصادی، آمارهایی که در این زمینه‌ها ارائه می‌شوند، باید دقیق و متقن باشد تا بعداً به صحت و دقت آن‌ها ایرادی وارد نشود.

وی گفت: در بیان امام راحل (ره)، می‌خوانیم که “اگر مملکت شما در اقتصاد نجات پیدا نکند، وابستگی اقتصادی داشته باشد، همه جور وابستگی‌ها دنبالش می‌آید. وابستگی سیاسی هم ما پیدا می‌کنیم. وابستگی نظامی هم پیدا می‌کنیم. برای اینکه وقتی ما چیزی نداشته باشیم که استفاده ازش بکنیم، دستمان را دراز کنیم طرف امریکا. او می‌تواند به ما تحمیل کند همه‌چیز را. ما وقتی می‌توانیم که زیر بار او نرویم که در این قضیه قدرتمند باشیم. یک‌وقت او تشر بزند می‌گوییم نه، ما احتیاجی نداریم.*”

وی افزود: امام (ره) در بیان دیگری می‌فرمایند: “نجات دادن مملکت اسلامی یک تکلیف است که انسان موظف است این کار بکند. اگر یک‌وقت خدای‌نخواسته، یک هجومی به مملکت اسلامی بشود، باید همه مردم، یعنی مرد و زن مسئله دفاع دیگر این‌طور نیست که تکلیف مال مرد باشد، تکلیف مال یک دسته‌ای باشد، همه باید بروند و دفاع بکنند از مملکت خودشان؛ اگر ما در هجوم اقتصادی هم واقع شدیم که هجوم اقتصادی اسباب این بشود که وابسته به یک کشور دیگری باشیم، این هم یک وظیفه شرعی است که ما باید خودمان را نجات بدهیم. هر که ازش هر کاری می‌آید راجع به اقتصاد باید بکند. ننشیند یک طبقه [که‌] یک طبقه دیگر بکند. رعیت‌ها کم‌کاری نکنند. آن‌هایی که در کارخانه‌ها کار می‌کنند کم‌کاری نکنند، سستی نکنند، امروز ملت شما در حال جنگ اقتصادی است.**”

امام‌جمعه کرج گفت: در کنار فعالیت‌های اجرایی در سطح استان، باید زمینه‌ی گفتمانی و مشارکت عمومی در فضای اقتصاد مقاومتی ایجاد شود و استفاده از ظرفیت نهادهایی چون مساجد و آموزش‌وپرورش در این راستا، مفید و مؤثر است.

وی با اشاره به طرح بحث اقتصاد مقاومتی در فضای گروه‌های صالحین بسیج، اظهار دشت: با همین طرح که به موضوع راه‌کارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در فضای خانواده با ابزارهایی چون اصلاح الگوی مصرف و استفاده اختصاص داشت، قریب چند هزار نفر از خانواده‌های مرتبط با صالحین با این فضا آشنا شدند که نتایج و برکات مفیدی نیز در پی داشت.

استاد صالحین استان البرز، با تأکید بر گفتمان سازی در جامعه، برای توسعه‌ی کمک به دولت و دستگاه‌ها در مسیر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: ایجاد بانک ایده‌های مردمی برای اشتغال و راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی یا کارگاه‌های تولیدی زودبازده کوچک و بزرگ و توسعه‌ی این حرکت با کمک نهادهایی چون صداوسیما یا فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از اقدامات پیشنهادی برای نیل به این هدف است.

آیت‌الله حسینی همدانی ایجاد بازارهای عرضه مستقیم محصولات محلی را گام مؤثر دیگری در جهت تقویت تولیدات داخلی دانسته و تأکید کرد: این اقدامات در کنار تقویت زیرساخت‌ها برای توسعه مشاغل محلی در روستاها، زمینه‌ساز کاهش مهاجرت از روستا به شهر نیز خواهد بود.

 

——————————————————–

* صحیفه امام (ره) – جلد ۱۱ – صفحه ۴۲۶

** صحیفه امام (ره) – جلد ۱۱ – صفحه ۴۲۵

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.