گزیده بیانات/

الگوی کامل

روابط عمومی ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ۰

گزیده ای از بیانات نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج پیرامون شخصیت، سیره و جایگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

 

 

شهادت صدیقه طاهره زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها را به همه شما تسلیت عرض می‌کنم.

البته سخن گفتن راجع به این شخصیت بزرگوار فاطمه سلام‌الله‌علیها بسیار سخت و گران است. در جایگاهی قرارگرفته که در اندیشه بشر نمی‌گنجد. شما دقت کنید در کلماتی که به آن حضرت گفته‌شده در همین زیارت‌نامه شان، شما یک دقتی داشته باشید می‌بینید که جایگاه این بانوی بزرگوار در چه رفعت مقامی قرارگرفته (است).

در زیارت‌نامه می‌گوییم خدا تو را امتحان کرد قبل از اینکه خَلق کند تو را؛ همین کلام را معنایش را اگر بفهمیم که به این سادگی‌ها قابل‌درک و فهم نیست مگر مقدماتی گفته شود، برای او جایگاه این بانو را نشان می‌دهد. اینکه خدای تعالی او را قبل از خلق امتحان کرد باید به آن توجه کرد. سیری در زندگی کوتاه او بیندازید. حضور او را در عرصه‌های مختلف اجتماعی سیاسی علمی و فرهنگی ببینید.

نماز جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

 

همان‌طور که امام زمان سلام‌الله‌علیه او را الگوی خودش می‌داند، قطعاً زهرای اطهر الگوی انسان است. الگوی انسان‌هاست. الگوی بشریت است؛ تا با تأسی به او قله‌های کمال توسط انسان طی شود و انسان به مقصد و منزل حقیقی خودش برسد.

او را باید از قرآن شناخت. او را باید از بیانات رسول خدا و ائمه معصومین که درباره او بیان کردند و تعاریفی که راجع به او کردند شناخت.

نماز جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

 

حضور پررنگ دختر رسول خدا در عرصه‌های مهم اجتماعی با حفظ تمام اصول شرعی و دینی، پیام‌های زیادی را به همراه دارد. جواب خیلی از کژاندیشی‌های امروز را می‌دهد.

روش حضرت و بودن او و روش حضور او در مسجد اقامه دعوا برای استیفای حق غصب شده خود او محط نظر شما باشد. بروید ببینید که او چگونه وارد شد. تمام حدود را رعایت کرد. ولی آمد در عرصه برای گرفتن حق، مقتدر و باصلابت، درعین‌حال در کمال متانت حیا و عفت طوری در بین بانوان قرارگرفته بود که شناخته نمی‌شد؛ اما مطالبه اجتماعی خودش را انجام داد.

نماز جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های زندگی صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها دفاع از امامت و ولایت است. دفاع از حق و حقیقت است. آن‌هم دفاع جانانه تمام‌قد.

با تمام هستی وارد میدان شد. تا جایی که با آن وضعیتی که شنیدید و می‌دانید به شهادت رسید و عنوان اولین شهید مدافع حریم ولایت را برای خودش رقم زد.شهدای مدافع حرم ما امروز همه مادری هستند. همه فاطمی هستند. همه تأسی به صدیقه طاهره دارند.

نماز جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

 

یکی از نمونه‌های مهم تاریخی حضور صدیقه طاهره سلام‌الله علیها در مسجد و ایراد خطبه و مطالبه حقوق ازدست‌رفته است. به مسجد آمد و در اجتماع مسلمین حاضر شد.

نماز جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

 

زهرای اطهر نماد یک عنصر انقلابی بصیر که با درک صحیح زمان دقیق و به‌موقع به وظیفه‌اش عمل کرد و ضمن بصیرت دهی به‌جامعه و بیان ریشه‌های انحراف از امام زمانش و از ولایت دفاع جانانه کرد.

نماز جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

 

او با پوشش قرار دادن فدک -که این قصه فدک یک باغ و مزرعه به این معنا نبود و یک ریشه‌ای دارد و یک جریان مهمی پشت سر او هست- مسئله ی انحراف امت پیغمبر و کج رفتن خواص و این‌که اگر حاکم جامعه منصوب از طرف خدا نباشد چه مشکلاتی پیش خواهد آمد را با طلاقت بیان و فصاحت تمام مطرح کرد.

نماز جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

 

صدیقه طاهره مشکل آن روز را وارد شدن افکار و تصمیمات شخصی که افراد نظرات خودشان را داخل کرده بودند یعنی همان حکومت بشری و نفی حاکمیت الهی و قرآن و دین می‌داند.

می‌گوید مشکل جامعه این است که قرآن کنار رفته است. افکار زید و عمر آمده است؛ و پیامد چنین تفکری که آن روزها پایه‌اش ریخته شد این شد که اداره امور دنیای مردم از دین‌داری آن‌ها جداست. مردم یک عده‌ای باید مشغول دینشان باشند و کارهایشان را بکنند و یک عده آن‌ها را حاکمیت کنند و اداره کنند؛ که امروز شد نظام سکولاریسم.

نماز جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

 

سکولاریسم دین را از سیاست جدا می‌داند.

نظامی که ریشه او غافل شدن از وحی و شریعت الهی و اداره امور دنیوی بر اساس عقل بشری است؛ همان عقلی که قسمتی از دستورات رسول خدا را که حرام بود حلال اعلام کرد. آن قسمتی که حلال بود حرام اعلام کرد.

نماز جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

 

زهرای اطهر بزرگ‌ترین اشتباه مردم آن دوره را حذف کردن کسی از رأس حاکمیت جامعه می‌داند که از منبع غیب الهی مطلع بود و در تفکر و در عمل معصوم بود. گفت او را از جامعه جدا کردید؛ مشکل اصلی شما این خواهد بود و تا قیامت هم اصلاح نخواهد شد. مگر به جایگاه اصلی خودش برگردد.

نماز جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

 

حکومت الهی را تبدیل به حکومت مردم بر مردم کردند؛ که کسی را با رأی عده‌ای بر خود حاکم کنند. نتیجه‌اش هم بشود قدرت‌نمایی قدرتمندان و صاحبان ثروت و نفوذ و تزویر؛ آثارش را می‌بینید. الآن هم می‌بینیم.

اگر حاکمیت الهی باشد، حاکم خداترس است. خود را به مردم بدهکار می‌داند. خودش را مسئول می‌بیند. فاطمه سلام‌الله‌علیها همه اقدامات علی علیه‌السلام را در راستای ماندگاری دین و قرآن می‌داند.

نماز جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

 

در قسمتی از خطبه فرمود، جرم علی این بود که در راه اسلام هیچ ملاحظه‌ای نمی‌کرد. بنای او برپا کردن عدل بود. اقامه عدل بود؛ یعنی مشکل اصلی، سازش‌ناپذیری و عدالت علی‌بن‌ابی‌طالب بود. زهرای مرضیه با ایراد این خطبه وظیفه خودش را انجام داد. به تمامه و به کماله از ولایت دفاع کرد. از امامت دفاع کرد و منحرفان را تا قیامت بی‌آبرو کرد. بخصوص با آن وصیت آخری که انجام داد که من را شبانه تجهیز کنید. دفن من، غسل من، کفن من همه شبانه باشد که این سؤال همیشه در اذهان تاریخ مطرح شود که چرا یگانه دختر پیغمبر قبر او مخفی است.

این سؤال، سؤال مظلومیت علی و اولاد علی و خاندان عصمت و طهارت است.

نماز جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

 

باید خطبه حضرت را خوب یاد بگیریم. خوب بخوانید با مسائل او خوب آشنا شوید. مسائل او را با مسائل روز تطبیق کنیم. طابقا نعل بالنعل مثل امروز قضایا در حال تکرار است. تاریخ تکرار می‌شود. این‌ها را باید یاد گرفت و عبرت بگیریم. خدای تعالی دل ما را و قلب ما را ظرف معارف الهی قرار بدهد انشاء الله. همه ما را موفق کند که در مسیر اهل‌بیت عصمت و طهارت حرکت کنیم.

نماز جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

 

ویژگی‌های این بزرگوار را می‌توانیم حتی در اسامی که برای بانوی مکرمه بیان‌شده پیدا کنیم.

هر اسمی از نام‌های حضرت یک ویژگی و خصوصیتی در آن حضرت را بیان می‌کند که کمالاتی را و بزرگواری‌ای را و فضیلتی را برای آن حضرت در آن مطرح‌شده؛ و هرکدام از این اسامی احتیاج به توضیح دارد.

این‌طور نیست که همین‌طور که می‌گوییم زهرا، مطهره، طاهره، بی‌مفهوم باشد. قریب به صد اسم برای زهرای اطهر گفته‌شده است. شما خیلی از آن‌ها را شنیده‌اید. راضیه، مرضیه، مطهره، مبارکه، فاطمه، زهرا، صدیقه و اسامی فراوانی گفته‌شده. البته ۹ اسم از اسامی بسیار شهرت دارد و معروف‌تر است و عرض می‌کنم که هرکدام از این‌ها ویژگی دارد.

نماز جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۵

 

یکی از اسامی حضرت مبارکه است. مبارکه از برکه گرفته‌شده است. از بَرَکَ گرفته‌شده است. بَرَکَ یعنی چیزی که می‌ماند و مدت‌ها خیرش ادامه دارد. برکه هم که عرض کردیم از همین برک گرفته‌شده. همه‌جا خشک می‌شود آن گودالی که آب در آن جمع شده مدت‌ها می‌ماند.

نام صدیقه طاهره، مبارکه است. مبارکه بودن این نام نشان‌دهنده از وجود مبارک این شخصیت عالم هستی دارد که آثار و برکات او تا قیامت هست.

نماز جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۵

 

شاید این قصه را شنیده باشید از صدیقه طاهره قصه گردنبند را خلاصه‌اش را این‌طور برای شما عرض می‌کنم که روزی پیغمبر در مسجد نشسته بود یک شخص فقیری آمد و از حضرت سؤال کرد که من فقیر هستم و گرسنه هستم و لباس ندارم چیزی به من بدهید حضرت بلال را صدا زدند و گفتند دست این سائل را بگیر ببر درب خانه زهرای اطهر بلال هم آمد دست سائل را گرفت و آمدند درب خانه حضرت زهرا. قصه مفصل است من خلاصه‌اش را عرض می‌کنم. در آنجا قضایا وارد شد نحوه ورود بلال چگونه بود و اینکه چه بیان کرد بماند.

صدیقه طاهره گردنبندی را که دختر حمزه به او هدیه داده بود باز کرد و به بلال داد و گفت که به پدرم بده که خودش هر جور صلاح می‌داند نسبت به این گردنبند عمل کند. رسول خدا گردنبند را که دیدند داخل مسجد فرمودند به این‌که هرکسی این گردنبند را از من بخرد بهشت را برای او تضمین می‌کنم. عمار یاسر بلند شد و گفت من این کار را می‌کنم. گردنبند را گرفت مرد فقیر را به خانه خودش برد به او لباس و غذا داد دو برابر قرضی را که داشت برایش فراهم کرد یک شتری را هم به او داد و گفت برو. بعد غلام خودش را صدا کرد این گردنبند را معطر به عطر کرده به همراه غلام فرستاد پیش پیغمبر و گفت برو قصه را به پیغمبر بگو و من تو را و این گردنبند را دوباره به پیغمبر بخشیدم.

پیغمبر خدا وقتی گردنبند را دیدند غلام را فرستادند درب منزل گفتند این گردنبند متعلق به صدیقه طاهره است من هم این‌ها را به زهرای اطهر دادم. صدیقه طاهره وقتی‌که گردنبند را گرفتند غلام را در راه خدا آزاد کردند این غلام خنده‌اش گرفت. بعدازاینکه آزاد شد خیلی با تعجب خندید. زهرای اطهر سؤال کردند که به چه می‌خندی؟ آنجا این‌طور بیان می‌کند که چه گردنبند بابرکتی بود. گرسنه‌ای را سیر کرد، بی‌لباسی را پوشاند، قرض مقروضی را ادا کرد، پیاده‌ای را سواره کرد، غلامی را آزاد کرد و باز به دست صاحبش برگشت. این برکت نیست؟ خیری که می‌ماند اشاره به برکت وجودی صدیقه طاهره است.

این آثار ماندگار است. به‌هرتقدیر زهرای اطهر خیر کثیری است که برکات وجودی آن حضرت تا قیامت مستدام است. فرزندان معصوم او برکت وجودی صدیقه طاهره هستند. برکات وجودی حضرات معصومین در عالم همه را در طول تاریخ دیده‌اید وجود مقدس کهف حصین واسطه فیض الهی در تشریع و تکوین خاتم‌الاوصیا ولی‌عصر ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه الشریف که خدای ما همه ما را از شیعیان و موالیان و منتظران حقیقی آن حضرت قرار بدهد از برکات وجودی صدیقه طاهره است. در این زمان انقلاب اسلامی که توسط بنیان‌گذار انقلاب که فرزند خلف آن بانوی مکرم است شروع شد و توسط فرزند دیگرش هدایت و حرکت به سمت جلو دارد یکی دیگر از برکات وجودی صدیقه طاهره است؛ و از حسن تقارن ولادت حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه با صدیقه طاهره در یک‌زمان واقع‌شده خدای تعالی بر رفعت مقام امام روح‌الله رضوان‌الله تعالی علیه افزوده بگرداند.

نماز جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۵

 

شهادت این بانوی بزرگ عالم خلقت را به شما نمازگزاران محترم عرض تسلیت دارم؛ و البته می‌دانید راجع به شخصیت این بانوی بزرگ سخن گفتن کار دشواری است و کار همچو منی نیست.

گوشه‌ای از جهات علمی و بینشی حضرت زهرای اطهر در عرصه‌های گوناگون در خطبه فدکیه ایشان خودش را نشان داده؛ و همان کلمات را وقتی انسان می‌خواند تسلیم فضایل و مناقب وجودی آن حضرت می‌شود. کسی که اهل‌بیت عصمت و طهارت او را به‌عنوان الگوی خودشان معرفی می‌کنند.

نماز جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

 

در دورانی که تلاش می‌کردند و کردند تا معصوم را از حاکمیت کنار بگذارند، بصیرت بخشی او، توجه دادن مردم به ریشه‌های انحراف کار بزرگی بود که زهرای اطهر انجام داد.

نماز جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

 

خیلی‌ها فکر می‌کنند علت سخنرانی و ایراد خطبه فدکیه حضرت برای بازپس گرفتن فدک است. مسائل مالی و ارث‌ومیراث و مسائل این‌گونه بوده. جنبه‌های مادی داشته. ولی اگر کسی با دقت فرازهای این خطابه قراء را مطالعه کند متوجه می‌شود که حضرت قصد دارد تهدید دشمن را که برای جامعه آن روز طراحی‌شده بود که البته ابعاد آن دامنه‌دار بود سالیان بعد را هم می‌گرفت آن‌ها را برملا کند.

نماز جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

 

دختر رسول خدا با مهارت تمام اهمیت انحراف حکومت و جامعه بدون معصوم را در این خطبه بیان کردند. خیلی با ظرافت و زیبایی خطاب به مردم فرمودند، ای مردم اگر از ما اطاعت کنید شیرازه دینتان حفظ می‌شود و تفرقه از بین می‌رود. ما خانواده‌ای هستیم که خداوند به ما لطفی کرده است برای شما و طاعتنا نظاما للمله و امامتنا امانا للفرقه زیر بار امامت ما و ولایت ما بروید.

این عبارت درست شبیه همان بیانی است که در زیارت جامعه کبیره شما مکرر آن را خوانده‌اید در مشاهد مشرفه که «بموالاتکم تمت الکلمه و عظمت النعمه و ائتلفت الفرقه» این ولایت و موالات شماست که نظام به جامعه می‌دهد. تفرقه را از بین می‌برد. وحدت ایجاد می‌کند. کاستی‌های جامعه از بین می‌رود. فضایل جامعه بروز خواهد کرد. با ولایت‌پذیری از شما خاندان عصمت کلمه امت تمام می‌شود. نعمت آن‌ها بزرگ و اختلاف آن‌ها به ائتلاف تبدیل می‌شود. این عبارت زیارت جامعه است.

این‌ها چون حبل‌الله هستند، وحدت‌آفرین هستند؛ یعنی خدای تعالی وجود مقدسی را مشخص کرده که اگر به او تمسک بجویید دچار هرج‌ومرج نخواهید شد. این را حضرت صدیقه طاهره آنجا بیان می‌کنند. می‌گوید این گرفتاری‌هایی که شما امروز پیدا کردید و در آینده جامعه اسلامی پیدا خواهد کرد برای این است که آن تدبیری که خدای تعالی داشت آن را کنار زدید. حالا که کنار زدید یعنی کنار زدن اسلام تأثیرگذار و گم کردن هدف و از بین رفتن فرصت‌ها و غلبه پیدا کردن افکار ضد اسلام و افتادن حاکمیت به دست نااهلان. همین‌طور هم ادامه داشت و دارد و دارد.

نماز جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

 

بیان حضرت صدیقه طاهره بسیار بیان عمیق و انیق و دقیقی است. بار دیگر توصیه می‌کنم همه دوستان مراجعه کنند و آن را بخوانند. خصوصاً برادران بزرگوار خودم از روحانیون معظم در جلسات وعظ و خطابه و سخنرانی که در این روزها دارند به قسمتی از آن خطبه قسمتی از منبر خودشان را اختصاص بدهند؛ که بسیار مفید و آگاهی‌بخش خواهد بود. صدیقه طاهره سلام‌الله علیها تا پای جان از ارزش‌های الهی از امامت و ولایت دفاع کرد و شد الگو. الگوی کسانی که برای دفاع از همان ارزش‌ها جانانه دفاع کردند و می‌کنند و نقد جان را در این مسیر تقدیم کردند و می‌کنند.

نماز جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

 

اهل بیت عصمت و طهارت کلماتشان و بیانشان و معارفی که در اختیار ما گذاشتند همه‌اش نور است. به شرطی که ما از این نور بهره ببریم و استفاده کنیم. از همان ابتدای کار صدیقه طاهره، امیرالمؤمنین، رسول خدا صلی الله علیه و آله همه یادمان دادند. البته ما یک مقداری کم‌کاری داریم. در معارف دینی‌مان سست هستیم. همین اسم فاطمه سلام‌الله علیها، چقدر عظمت در این بانو جمع است. کم نگیریم. اگر شروع کنیم به سخن گفتن دریایی از عظمت است.

همین زیارت‌نامه حضرت را نمی‌دانم شما چقدر به آن توجه کردید که در زیارت‌نامه می‌گوییم تو کسی هستی که خدا تو را امتحان کرد قبل از اینکه تو را خلق کند. این یعنی چه؟ این را فهمیدید؟ اصلاً راجع به آن فکر کردید؟ در زیارت‌نامه می‌خوانیم تو کسی هستی که خدا تو را امتحان کرده قبل از اینکه تو را خلق کند و تو هم در امتحان صابره بودی. این باید توضیح داده شود. این یعنی چه که وقتی وارد می‌شد پیغمبر خدا تمام‌قد برایش می‌ایستاد؟ مگر پیغمبر دختر دیگری نداشت؟ سه دختر دیگر هم داشت. چرا جلوی آن‌ها این‌طور بلند نمی‌شد؟ معلوم می‌شود که جایگاه جایگاه دیگری است.

شرح حدیث معراج  ۵ اسفند ۱۳۹۴

 

مثلاً می‌گویند که مادر امامت بود. مادر امیرالمؤمنین هم مادر امامان است. امامت از فاطمه بنت اسد هم آمده است. ولی آن فضایل را چرا درباره او نمی‌گویند؟ اینکه رسول خدا می‌فرماید «روحی التی» این یعنی چه؟ اینکه می‌فرماید ما وقتی اشتیاق پیدا می‌کنیم به بهشت فاطمه را بو می‌کنیم، این یعنی چه؟ این‌ها هرکدام توضیحات مفصل دارد. نکات عمیق دارد.

آن‌وقت ببینید که این بانوی مکرمه در سن ۱۸ سالگی با او چگونه برخورد شد. خطبه صدیقه طاهره را حتماً مطالعه کنید. دریایی از معارف است. احکام و آیات الاحکام و اسرار احکام و حقایق احکام و تفسیر احکام، کلام و شرح مباحث کلامی، اخلاقیات در قله است. اینجا انسان دلش می‌سوزد وقتی جایگاه را می‌بیند رفعت مقام را می‌بیند بعد بی‌شعوری مردم را می‌بیند. کمبود عقل این‌ها را می‌بیند که چگونه این نور الهی را بین درودیوار آن‌گونه برخورد کردند. دلش می‌گیرد.

مگر رسول خدا غیرازاین دختر چیز دیگری را به امانت گذاشت! حضرت فرمودند به این‌که من اجر رسالت نمی‌خواهم. بعد فرمودند، نه می‌خواهم. اجر رسالت این است که شما با خاندان من با مودت برخورد کنید «الا الموده فی القربی» نفرمود «الا المحبه فی القربی» وقتی آدم کسی را دوست دارد می‌گوید دوستت دارم. دیگر لازم نیست بیش از آن کاری ‌کند. شدت محبت همین است که بگویی دوستت دارم؛ اما مودت شدت محبت است در مقام عمل؛ یعنی در مقام عمل تو یک‌طوری رفتار کنی که بگویی من تو را خیلی دوست دارم. اگر این را رسول خدا نگفته بود، با صدیقه طاهره چگونه رفتار می‌کردند؟!

شرح حدیث معراج ۵ اسفند ۱۳۹۴

 

طبق بعضی از روایات، روایت ۷۵ روز، روز ۱۳ جمادی‌الاولی روز شهادت صدیقه طاهره شهیده است. زهرای اطهر سلام‌الله علیها زندگی او در دنیا کوتاه بود، اما برای بشریت الگو است. روش زندگی او، همسرداری او، تربیت فرزندان او، مشی سیاسی و موضع‌گیری‌های او، رعایت مسائل اقتصادی او، روش علمی و بیان احکام الهی او، همگی الگوست. هر بعدی از ابعاد زندگی او را که نگاه کنیم درسی است برای همه انسان‌ها، اعم از زنان و مردان. فقط فرصت بیان نیست. همین مشی سیاسی صدیقه طاهره را یک بررسی کنید که در برخورد با اطرافیان چگونه بود. حساب‌شده‌ی حساب‌شده عمل می‌کرد. گاهی اعتراض بود، گاهی بی‌اعتنایی بود، گاهی به محاکمه و استیضاح می‌کشید. گاهی هم که چاره‌ای نداشت اقدام به گریستن کرد. گریه، گریه سیاسی است. تا به‌وسیله این گریه روشنگری کند. ذهن به خواب‌رفته مردم را به این وسیله بیدار کند.

نماز جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

 

خطبه تاریخی آن حضرت را حتماً ملاحظه کنید. گویندگان بزرگوار در روزهایی که به منبر تشریف می‌برند و برای مردم خطابه می‌کنند، روزهایی را به ترجمه و شرح محتوای بلند این خطبه اختصاص بدهند و مردم را با معارف بلندی که در این خطبه قرار دارد آشنا کنند. خطبه‌ای که در آن راه مبارزه با طاغوت، کفر و فساد را بیان کرده است. به احکام و فلسفه احکام پرداخته. به عقاید و مبانی کلام اسلامی دقت دارد. هم توصیه به اخلاق کرده و هم راه متخلق شدن را بیان کرده. چهره‌ای از اسلام در این خطبه مطرح است و ترسیم‌شده است.

نماز جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

او حتی جنازه خودش را هم ابزاری برای رسوایی دشمنان تا قیامت قرارداد. این سیاسی است. وقتی‌که نوبت به وصیت می‌رسد، وصیتش را سیاسی انجام می‌دهد که مرا شبانه غسل بدهید، شبانه کفن کنید، شبانه نماز بخوانید و شبانه دفن کنید و احدی را هم خبر نکنید. با این کار خواست مظلومیت خودش را تا قیامت، مظلومیت خاندانش را خاندان رسالت را تا ابد جاودانه کند.

نماز جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

 

حضرت به خاطر مقابله با انحرافی که در رهبری جامعه اسلامی به‌وجودآمده بود از هیچ فعالیتی دریغ نکرد و تا آخرین لحظه مثل سپری محکم از امامت و ولایت دفاع کرد.

خیلی صحنه‌های رنج‌آور و دردناک برای انسان ‌وقتی‌که مطالعه می‌کند واقع می‌شود. بعضی از عبارات در تاریخ شکننده است. انسان را متأثر می‌کند.

آن عبارتی که دارد وقتی‌که بین درودیوار قرار گرفت صدیقه طاهره، در عبارت «عَصِرَ» دارد، یعنی از حضرت زهرا بین درودیوار عصاره گیری کردند. همه این‌ها به خاطر دفاع و حمایت از ولایت و امامت بود. مظلومیت به تاراج رفته یک زن که در مقابل طاغوت قیام کرد.

نماز جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

 

وقتی زنان مهاجر و انصار برای عذرخواهی به عیادت آن حضرت آمدند حضرت نه‌تنها از آن‌ها تشکر نکرد بلکه در جواب احوالپرسی آن‌ها این‌گونه فرمود: «آگاه باشید این حکومتی که پدید آورده‌اند تازه آبستن شده، پس صبر کنید تا ببینید چه نتیجه‌ای به بار آورد. آنگاه از آن به‌جای شیر، خون تازه و سم کشنده بدوشید. اینجاست که کسانی که به راه باطل رفتند زیان خود را ملاحظه خواهند کرد و زیان‌کار می‌شوند و آیندگان عاقبت آنچه را که گذشتگان تأسیس کرده‌اند خواهند دید و همین‌طور از آینده بدی که برای خود ترسیم کردند سخن خواهند گفت.»

این قسمتی از بیان صدیقه طاهره است که اعلام می‌کند، بدکاری کردید، بد روشی را رفتید، خوب از امامتان استقبال نکردید، از کلمات پیغمبر خوب تبعیت نکردید، نتیجه‌ای که بر شما خواهد بود نکبت است. نتیجه‌ای که بر شما خواهد بود خذلان است. استیلای طاغوت بر شماست.

نماز جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

 

خطبه صدیقه طاهره را حتماً ملاحظه کنید آثاری که در آن هست را ببینید، این کلمات باید برای ما در امروز هم‌درس باشد و بیاموزیم که اگر از احقاق حق به خاطر امیال و خواسته‌هایمان بگذریم حق را ببینیم اما به خاطر حزب و دسته و گروه به خاطر بعضی از خواسته‌ها حق را زیر پا بگذاریم خذلان و بدبختی، بی‌عزتی گریبان ما را خواهد گرفت. دچار خسران خواهیم بود که کلام صدیقه طاهره، همواره زنده است.

همین‌الان در همین دوره، چقدر ما فرمان‌بر ولی خودمان هستیم؟! چقدر تبعیت می‌کنیم از رهبریِ رهبری الهی، رهبری فرزانه و حکیم؟! که کلماتی که می‌گوید برگرفته از آیات قرآن و دستورات اهل‌بیت است.

به خاطر بینش و بینایی است که نسبت به مسائل جهان دارد. تذکرات لازم را می‌دهد. او دیده‌بان است. با گرایی که از دشمن به ما می‌دهد مسائلی را گوشزد می‌کند که اگر به آن‌ها عمل نشود خسارت آن قطعی است و جبران‌ناپذیر است.

باید تبعیت را یاد بگیریم. از تاریخ درس بگیریم. عبرت بگیریم و در مسیری که دیگران رفتند حرکت نکنیم.

نماز جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

 

غایت کمال انسان در این عالم بنده خدا شدن است؛ البته این بنده خدا شدن در قالب خلیفه‌اللهی باید خودش را جلوه بدهد نه عبادت سه‌گانه‌ای که گفته شد.

شما ببینید صدیقه طاهره سلام‌الله علیها در نظام خلقت بی‌نظیر است، خطبه‌اش را بخوانید. خطبه‌ای که در مقام محاجه و دفاع از ظلمی که به خاندانش شده ببینید که چه می‌گوید. ترجمان قرآن است. همین مباحث معرفتی که عرض کردیم در اعلی مراتب معرفت آمده.

به بحث حکومت و حاکمیت و اسلامیت آمده و احکام دین را بیان کرده و در دفاع از دین تا پای جان حرکت کرده. در دفاع از ولایت و امامت تا جایی پیش رفت که جان شریف خودش را هم در آن راه داده است.

شرح حدیث معراج ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

 

طبق نقلی که مرحوم آقای مرعشی نجفی می‌فرمود همیشه، پدرش خوابی دیده بود، پدر بزرگوار او چله می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد که قبر حضرت صدیقه طاهره را به او نشان بدهند. با چله ای که می‌گیرد به او تذکر می‌دهند هر بار خواستی زیارت کنی صدیقه طاهره را به قم مشرف شو و زیارت کریمه اهل‌بیت را بکن.

نماز جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴

 

خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان و محبان خاندان عصمت و طهارت و صدیقه طاهره قرار بدهد ان‌شاءالله. راجع به زندگی این بانو همه باید تحقیق کنند. همه مطالعه کنند و از فیض وجودی او بهره ببرند.

نماز جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.