امام‌جمعه کرج:

دغدغه‌ی اصلی طبقه متوسط جامعه، “بیکاری” و مشکل جدی طبقه ضعیف، “معیشت” است

فضای مجازی ۱۰ دی ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: یکی از ارکان و محل‌های ایجاد و تقویت روحیه‌ی تقوا در فرد، مسجد است که درعین‌حال به او بصیرت و آگاهی داده و موجب می‌گردد تا با دقت و بینش عمیق، وظایف فردی و اجتماعی خود را انجام دهد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با گلایه از نبود مساجد در نصاب و تراز و جایگاه واقعی خود در جامعه، اظهار داشتند: تمام ارکان مسجد باید هماهنگ و همسو باشند؛ اهالی مسجد با آمدوشد در آن، باید در زمینه‌های مختلف دینی و اجتماعی و سیاسی بهره‌مند شوند و فقط نمازخواندن تنها در مساجد صورت نگیرد.

ایشان اظهار داشتند: یکی از نشانه‌های عملکرد درست کارگزاران مسجد، بصیرت و بصیرت بخشی در بین مخاطبین و اهالی مسجد است که ریشه‌ی مقابله با انحرافات و کژروی‌ها در تاریخ است.

امام‌جمعه کرج گفتند: اجتماع و تشکیل جماعت وحدت و عمل منسجم حول محور امام مسجد، دعوت به همفکری و عمل در مسیر واحد، در مسجد رخ می‌دهد و درواقع تمرینی برای تعهدات دیگر اجتماعی مردم است.

ایشان مسائلی چون قیام حماسی ۹ دی را تبلور همین اندیشه دانسته و تصریح کردند: از تمام کسانی که هوشمندانه و مقتدرانه از نظام و ارزش‌های انقلاب و خون شهدا و منویات رهبری حمایت کرده و می‌کنند تشکر می‌کنم؛ دیروز و به مناسبت سالروز نهم دی‌ماه، جلسه‌ی پرشور و بانشاطی برگزار شد که جای تقدیر و سپاسگزاری دارد.

ایشان خاطرنشان ساختند: این هم که عده‌ای، آزادی خیانت‌کاران و ظالمان به ملت و نظام را بخواهند، یا گروه دیگری وعده‌های انتخاباتی خود را بر اساس آزادی این‌ها بگذارند، ثمری ندارد؛ چراکه آنچه در عمل دیده می‌شود، حضور مردم هشیار و بصیر ایران اسلامی است که مانند مشتی محکم، در هر زمان که نیاز بوده بر دهان دشمنان خارجی و کاسه‌لیسان و وادادگان غرب‌زده‌ی داخلی کوبیده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، عنصر اصلی حضور مردم، همان بصیرت است؛ بصیر، به‌موقع، به مقدار و صحیح حرکت و عمل می‌کند؛ عوامل مؤثر درحرکت‌های اجتماعی را می‌شناسد و اهل تحلیل است.

ایشان دشمن‌شناسی را از ثمرات مهم بصیرت دانسته و بیان داشتند: انسان بی‌بصیرت، هرچند علم و زهد هم داشته باشد، خون به دل امام زمان خود می‌کند و اقدامات او برای جامعه و اسلام و امام امت، کمرشکن است؛ درنهایت نیز فریب‌خورده و بدون اینکه بداند در جبهه‌ی دشمن قرار می‌گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: اهل بصیرت متوجه می‌شوند که وقتی فراخوان عمومی زده شد، همه باید به یک‌سو حرکت کنند؛ اگر عده‌ای ولو هم مسیر و هم‌جهت، در آن فراخوان عمومی شرکت نکنند و در همان زمان برای خودشان برنامه‌ی جدایی داشته باشند، نشانه‌ای از بی‌بصیرتی آنان است.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به شهادت مظلومانه دانشجویان بسیجی در جبهه هویزه، به تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۵۹ و نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز شهدای دانشجو، بیان داشتند: این دانشجویان با بصیرت کامل، شرایط زمان خود را تشخیص دادند و انقلابی عمل کردند که درسی برای دانشجویان امروز است.

ایشان افزودند: دانشجویان به‌عنوان قشر جلودار جامعه در کنار جامعه روحانیت، باید هم بصیرت و هم بصیرت دهندگی داشته باشند؛ تبیین و ارشاد و روشنگری وظیفه‌ی مهم قشر دانشجو است؛ این شان مهم دانشجو است که شاید هم عده‌ای به دلیل مطامع خود با آن مخالفت کنند و به دنبال استفاده ابزاری از آن‌ها باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اهتمام دانشجویان به شناخت جایگاه واقعی خود در جامعه، گفتند: تشکل‌های انقلابی دانشجویی در استان، نقش خود در بصیرت دهی را به‌خوبی و به‌طورجدی ایفا کنند؛ وقتی عده‌ای وانمود می‌کنند که نظام اسلامی از حمایت مردمی برخوردار نیست، باید وارد میدان شد وقایع را به مردم نشان داد که نتیجه‌ی آن، حضور مردم در حمایت از انقلاب و نظام در زمان‌هایی چون نهم دی‌ماه و بیست و دوم بهمن و هر زمان دیگری است.

ایشان گفتند: البته این مسئله موردپسند مستکبرینی مانند آمریکا نیست؛ کشوری که در طول تاریخ، نسبت به ملت ایران خیانت‌کار بوده و مردم ما هرگز جنایات او را در مراحل مختلف تاریخ پیش و پس از انقلاب، ازجمله فتنه سال ۸۸، از یاد نبرده و نمی‌برند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نامه‌ی بعضی از فعالین فتنه ۸۸ به رئیس‌جمهور آمریکا و تقاضای تحریم‌های بیشتر بر ملت ایران، گفتند: نامه‌های این‌گونه فراموش‌شدنی نبوده و نیست و اتفاقاً می‌بینیم که این روزها نیز قریب سی نفر از هم‌مسلکان همان افراد، نامه‌ی مشابهی به رئیس‌جمهور آمریکا نوشته و به‌قدری سخیف و توهین‌آمیز این درخواست را نوشته‌اند که در ترجمه‌ی فارسی همان نامه که خودشان ارائه داده‌اند، اقدام به تغییر متن و سانسور نامه کرده‌اند و توهین‌هایی که به مردم ایران شده را ترجمه نکرده‌اند.

ایشان گفتند: اساس کار خدای تعالی بر آزمایش و امتحان است و این سنت الهی در طول تاریخ جریان داشته است؛ خدا هیچ پاداشی و جزایی را به‌جز به‌وسیله‌ی امتحان و آزمون به فرد یا جامعه‌ای نداده است و به فضل الهی مردم ما امتحان بزرگ خود را در نهم دی به‌خوبی پس دادند و با وحدت کلمه و تبعیت از رهبری به این پیروزی دست یافتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تشکر از حضور حماسی مردم در پاسخ به فراخوان برگزاری سالروز حماسه‌ی نهم دی‌ماه در مصلای کرج، اظهار داشتند: این حضور گذشته از بیعت مجدد با ولایت و بزرگداشت حضور مردم در حماسه‌ی نهم دی‌ماه ۸۸، اعلام وحدت و انسجام نیروهای ارزشی و مانور آمادگی بود که امیدوارم چشم‌ها و گوش‌هایی که باید ببینند و بشنوند، توجه لازم را به این حضور کرده باشند.

ایشان تأکید کردند: پیام روشن این حضور این بود که به فضل پروردگار، امت حزب‌الله البرز و همچنین سراسر کشور، همیشه آماده حضور و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب بوده و خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خطبه‌های نماز با گلایه از ارائه آمار ضدونقیض توسط مسئولین، بیان داشتند: مسئولین دولت باید نسبت به آمارهایی که داده می‌شود، دقت داشته و مراقب باشند.

ایشان تصریح کردند: طبق قانون، مرجع بیان آمار، مرکز ملی آمار و نه بانک مرکزی است؛ در مقام بیان، حرف‌هایی زده می‌شود که در عالم خارج تحقق نمی‌یابد و گاهی دادن این آمارهای غلط، موجب یاس و ناامیدی مردم می‌گردد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: تعریفی می‌شود و بر آن اساس آمارهایی داده می‌شود که مثلاً بر اساس آن آمار، دیگر هیچ‌کسی برای معیشت خود مشکلی ندارد ولی می‌بینیم که در عمل، هنوز دغدغه‌ی اصلی طبقه‌ی متوسط جامعه بیکاری است و طبقه‌ی ضعیف مشکل جدی معیشت دارند و باید توجه داشت که نیاز مردم با خط و خطوط و نمودار و آمار برطرف نمی‌شود.

ایشان تصریح کردند: درعین‌حال تناقضاتی که در گفته‌های مسئولین وجود دارد و مثلاً امروز مسئولی می‌گوید که اقتصاد را نجات دادیم و رشد اقتصادی حاصل شد و مسائل و مشکلات اقتصادی تمام شد و دو روز بعد معاون همین شخص می‌گوید که ما در اقتصاد، یکی دو پله بالاآمده‌ایم و درواقع ته دره هستیم؛ عامل ناامیدی جامعه و به‌دور از تدبیر است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.