گزیده بیانات/

خروش انقلابی

روابط عمومی ۰۹ دی ۱۳۹۵ ۰

photo_2015-12-30_13-25-57

حماسه ملی

۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت است. حرکت خودجوش مردم در آن روز که از روی بصیرت و آگاهی انجام گرفت و در تاریخ ماندگار شد و آن روز را یوم‌الله کرد. خیلی حرکت، حرکت مهمی بود. از نظر مباحث سیاسی، در جهان و در داخل، اهمیت به سزایی داشت. هنوز جریان فتنه کالبد شکافی نشده است. هنوز به مظاهر و ظواهر کار پرداخته می‌شود. خیلی عمیق است. فرصت هم در خطبه و طرح مباحث اساسی تر و ریشه ای در خطبه نیست. باید خیلی گذرا عبور کرد. ولی این سؤال مطرح است که چرا دشمنان سعی می‌کنند این حادثه بزرگ را نگذارند به عنوان یک حماسه ملی در تاریخ انقلاب بماند و ثبت بشود. این سؤال هست. چرا سعی می‌کنند حقیقت ۹ دی را تحریف بکنند. چرا تلاش می‌کنند که این عظمت را کم اهمیت جلوه بدهند؛ و سعی می‌کنند که به فراموشی سپرده بشود؛ و تلاششان این است که سران فتنه از کسانی که در داخل این حرکت را هدایت می‌کردند و راهنمایی می‌کردند و راهبری می‌کردند رفع اثر بشود؟

روز برائت

۹ دی شعار نبود باور یک ملت بود. باور مردم بود که تجلی پیدا کرد در آن خروش. اعتقاد مردم بود به ارزش‌های دینی. اعتقاد مردم بود به حفظ و تداوم مکتب. ۹ دی اعلام برائت بود. اعلام برائت از دشمن و اعلام پایبندی به نظام و نشان دادن عزم و اراده و غیرت دینی. فرصت ما برای بازخوانی جریان ۹ دی که بشود ابعاد مختلف او را تحلیل و بررسی بکنیم خیلی کم است ؛ اما خیلی گذرا و فهرست گونه به چند جهت می‌توانیم اشاره بکنیم. اول اینکه اصل فتنه چگونه بود. چگونه طراحی شد. چه کسی یا کسانی مدیریت آن را به عهده داشتند. دوم، هدف از این جریان چه بود و چرا راه اندازی شد. سوم اینکه فتنه گران داخل و خارج چه کسانی بودند، چه کارهایی برای تحقق اهداف خودشان انجام دادند. مطلب دیگر اینکه مردم چگونه عمل کردند، بصیرت و سرعت عمل و لحظه شناسی مردم چگونه بود. مطلب بعدی اینکه راهبرد رهبری در اداره این قضیه مهم چگونه بود و چگونه عمل کردند؛ و مطلب پایانی اینکه دستاوردهایی که این حرکت داشت، نتیجه ای که بر جا گذاشت و پیروز واقعی این جریان چه کسی بود؟

رهبری حکیمانه

۹ دی متعلق به ملت است،۹ دی و ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن دیگری است؛ روح حاکم بر همه این ایام یک روح است و هدایت‌های الهی و خدایی را در او کاملاً انسان لمس می‌کند . اراده خدا بر این قرار گرفت؛ که مردم اینچنین یکپارچه و متحد و منسجم و پر شور حرکت بکنند. ۹ دی نشان داد که ملت ایران به مدد پروردگار عالم از همه اقشار و گروه‌های جامعه با همه افکار سیاسی و جناحی در چهارچوب نظام در برابر دشمن و فتنه گران، یکپارچه، پرتوان، محکم و با صلابت با تمام قد ایستاده است؛ و در این میان نقش راهبردی رهبر معظم انقلاب این عمود و ستون خیمه انقلاب، این فخر شیعه, این جانباز انقلابی، این فقیهِ بصیرِ زمان شناس، بی بدیل بود. نقش اساسی بود؛ که هوشمندانه و با صبری بی بدیل و بی نظیر، صبری بی مثال بصیرت دهی کردند. بیش از۵۰سخنرانی از ایشان در رابطه با فتنه و فتنه گران مطرح شد. با موضوعات مختلفراجع به فتنه اشاره کردند؛ و مردم را با تمام زوایای فتنه آشنا کردند. سعی کردندکه مردم را از فتنه گران و عوامل فتنه جدا کنند. خیلی مدبرانه و حکیمانه مردم رااز فتنه گران داخلی و خارجی جدا کردند. جلساتی را با افراد مورد نظر گذاشتند. جریان، جریان انتخابات بود، با سران آن‌هایی که خودشان را پیروز می‌دانستند جلسه گذاشتند. رایزنی‌های متعددی کردند. گروه‌ها را دعوت به قانون گرایی کردند. درخواست مهلت یک هفته ای برای بازرسی و بازبینی ده درصد از صندوق‌ها را کردند. در کل کشورافراد مورداعتماد و متدینین را گماشتند برای اینکه این‌ها صندوق‌ها را بررسی بکنند. با ستاد انتخاباتی این ۴ کاندیدا جلسه گذاشتند؛ اما وقتی زیر بار نرفتند دیگراز این جا به بعد تکلیف تمام است. شروع به روشنگری کردند. ویژگی‌ها و خصوصیات افراد را بیان کردند. چهره‌ها را و واقعیت چهره فتنه را برای مردم بازگو کردند.گفتند اگر تقلب شده، خب، فرض می‌کنیم تقلب شده، قانون است در کشور. بیایید به قانون تن بدهید. گوش بدهید، بررسی بشود. با قانون رسیدگی بشود. بگذارید قانونی عمل بشود. چرا اردو کشی خیابانی می‌کنید؟ بیان رهبری بود. زیربار نرفتند. سؤال می‌کنیم: چرا به اهانت کنندگان به ساحت مقدس حسین علیه السلام وکسانی که ارزش‌های الهی را زیر پا گذاشتند، لکه دار کردند، خیمه حسینی را در روزعاشورا آتش زدند، به مردم و ارزش‌های انقلاب جسارت کردند، گفتند مردم خدا جو؟!این سؤال است. جواب هم ندادند. در مقابل جمهوریت و اسلامیت نظام ایستادند.

دستاوردهای ۹دی

۹ دی بسیار روز مهم و با اهمیتی است. ۹ دی باعث استحکام روحیه مردم انقلابی و متدین شد. ۹ دی نمایش وحدت و همدلی مردم در مقابل دشمن بود. ۹ دی تثبیت انقلاب و نظام اسلامی شد. ۹ دی یعنی تجلی قدرت خدا، برای کسانی که گفتند خدا و استقامت کردند” ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه” ۹ دی برای این‌ها بود. این‌ها دستاوردهای ۹ دی است. ۹ دی نشان داد که دیگر هر کسی نمی‌تواند به اسم امام و به نام خط امام و راه امام مردم را از مسیر اصلیشان منحرف بکند. این‌ها و صدها مطلب دیگر دستاوردهای ۹ دی بود. در عصر یک روز کاری نه تعطیل، سیل خروشان مردم بود که بر اساس تکلیف و وظیفه دینی که خودشان احساس کردند به میدان آمدند. بصیرت خودشان را، حضور خودشان را با شجاعت شان تکمیل کردند؛ و چشم فتنه را از کاسه در آوردند واین از امتیازات نظام اسلامی است. مردم، نظام را از خودشان می‌دانند؛ نظام از حمایت مردمی و از دفاع مردمی، برخودار است.

مدیریت فتنه

هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که جریان به این مهمی که اتفاق افتاده کسی طراح او نبوده و در صحنه مدیریتی نداشته، این را هیچکس نمی‌تواندبپذیرد. شما لحظه به لحظه از کف خیابان تمام اتفاقاتی که می‌افتاد، روی سایت‌ها,روی ماهواره‌ها، انعکاس پیدا می‌کرد. لحظه به لحظه این صحنه‌ها مخابره می‌شد.دستگاه‌های مخابراتی پیچیده از افراد در کف خیابان گرفته شد. بگوییم یک مرتبه اتفاق افتاد؟ این‌ها توهّم فتنه است؟ اینگونه نبود. قطعاً طراحی و برنامه ریزی دقیقی شده بود برای براندازی نظام. دست دشمنان خارجی و نقش سفارتخانه‌های بیگانه کاملاً در این جریان مشهود است. چهره منافقان داخلی که به موقع نقش بازی کردندکاملاً مشهود و روشن است. افراد بی بصیرت و فریب خورده و بعضی شخصیت‌های سیاسی باگرایش خاص همراه دشمنان خارجی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی و آن روباهِ پیرِ پلیدِخبیث، انگلیس، جبهه واحدی را تشکیل دادند، به نام مردم و به اسم توده مردم علیه نظام اسلامی اقدام کردند. این جریان ، آزمون و امتحان بزرگ ملت ایران شد.

۱۳۹۲/۱۰/۵

لزوم شناخت فتنه

۹دی روز بصیرت و میثاق با ولایت. اگر چه متأسفانه هنوزهم عده‌ای تمایل دارند این مطلب و مسائل مربوط به آن سال بیان نشود و فراموش شود؛ اما مگر می‌شود جریانی که در ۴ سال پیش به کمک همه ی جریانات داخلی و خارجی مخالف نظام و حتی بعضی از افراد که سابقه مدیریتی طولانی در کشور داشتند و نزدیک سه دهه در پست‌های حساس نظام حضور داشتند نفوذ و رفتند تا کشور را ساقط کنند و نظام را تغییر دهند فراموش کرد. باید به علل پیدایش این جریان و بروز آن و بعد نحوه ی جمع شدن و مدیریت آن خیلی توجه کرد. فتنه را باید خوب شناخت تا بتوان با آن مقابله کرد.

بیمه انقلاب

مردم با خلق حماسه ی ۹ دی در یک روز غیر تعطیل، کاری کردند که رهبری به نقش مردم باطل السحر فتنه گفتند. هیچ کاری در نظام تعطیل نشد حتی تحلیف و حکم تنفیذ ریاست جمهوری هم بموقع انجام شد و در همان بحبوحه هم در جذب حداکثری تلاش کردند. تلاش کردند که آن‌ها که سکوت دارند یا تردید، در دام نیفتند، این نقش رهبری بود و از آن‌طرف مردم میلیونی نشسته بودند و خوب رصد می‌کردند و صبوری می‌کردند تا نوبت به آن‌ها برسد، خون دل‌ها خوردند تصاویر پاره شده ی امام را دیدند، عدول از شعارهای انقلاب راجع به لبنان و فلسطین، با کفش نماز جمعه خواندن، حوادث روز قدس و روز دانشجو را دیدند تا به عاشورا رسید و این جا بار دیگر عاشورا نقش آفرینی کرد و چنان حرکت و هیچانی ایجاد کرد که ۹ دی بوجود آمد و تا سالیان طولانی انقلاب را بیمه کرد. لبیک یا حسین. البته مردم باید بیدار باشند. مسئولین باید هوشیار باشند. سکوت کمک به دشمن است، کسانی که مسئولیتی دارند باید بدانند که به بهای گران قدرِ خون شهیدان و هزاران جانباز در سمت‌ها تکیه کرده‌اند. اگر کوچک‌ترین زاویه‌ای با آرمان‌های انقلاب و رهبری داشته باشند، مردم به وظیفه انقلابی خودشان عمل خواهند کرد.

۱۳۹۳/۱۰/۶

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.