امام‌جمعه کرج:

وزارت خارجه پاسخ قاطعی به احضار سفرای ایران توسط دولت‌های غربی بدهد

فضای مجازی ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشتند: اهل تقوا به اقامه‌ی جماعت و آبادانی مساجد که همان حضور فعال در جماعت است، مقید هستند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، در ادامه بحث ریشه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: در بیان امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های الهی است که با تلاش و مجاهدت بسیار به‌دست‌آمده و باید قدردان این نعمت بود.

ایشان بیان داشتند: طبق دستور قرآن کریم، حفظ آمادگی با تمام قوا و نیروها در برابر دشمنان انقلاب و اسلام اصلی اساسی و مهم است که وظیفه‌ی توأمان دولت و مردم و ضامن بقای انقلاب و حراست از کشور است.

ایشان تصریح کردند: در این فضا، آنچه بر مردم لازم است و یکی از عوامل بقای کشور محسوب می‌شود، آشنایی با مکر و روش‌های نفوذ فکری و رخنه فرهنگی دشمن، در کنار آمادگی‌های لازم جسمی و توان رزم است و بروز و ظهور این آمادگی هم باید طوری باشد که دشمنان را مرعوب و هراسان نماید.

امام‌جمعه کرج با تبریک ایام ولادت باسعادت رسول مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق (علیه‌السلام) و گرامیداشت هفته وحدت، گفتند: بیان جایگاه رسول خدا (ص) در توان بشر نیست و برای شناخت او باید به بیان الهی قران کریم مراجعه کرد؛ قرآن پیامبر (ص) را صاحب خلق عظیم و تکمیل‌کننده‌ی مکرمت‌های اخلاقی و مظهر رحمت خدای متعال می‌داند.

ایشان بیان داشتند: قرآن و رسول خدا که خود قرآن مجسم است، وحدت محور جامعه هستند؛ خود ایشان نیز از ابتدا به وحدت دعوت نموده و اولین اقدام خود در حکومت اسلامی را برقراری عقد اخوت بین مهاجر و انصار یثرب قراردادند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: در ادوار مختلف، وحدت مسلمین مورد طمع و دشمنی استعمار و استکبار بوده است؛ دشمنان کشور عظیم اسلامی را تجزیه و قطعه‌قطعه کردند و منابع و ذخایر آن را به یغما بردند.

ایشان افزودند: امروز تکفیری‌ها و داعش و النصره، یا بعضی فرقه‌های موجود بین شیعیان که دست‌پرورده‌ی استکبار هستند، مانند دو لبه‌ی قیچی به جان جهان اسلام افتاده و به دنبال تکه‌تکه کردن اسلام و امت اسلامی هستند؛ راه نجات نیز تکیه‌بر مشترکات و وحدت جهان اسلام است که مکرراً مورد تأکید بزرگان و دلسوزان قرارگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تبریک پیروزی‌های مردم سوریه بر جنایتکاران داعشی، بیان داشتند: رایحه‌ی خوش پیروزی جبهه‌ی مقاومت بر دنیای کفر و پلیدی، یکی از ثمرات وحدت و مقاومت و صبر در برابر دشمنان و یکی از مصادیق تحقق وعده‌های الهی است که “ان تنصروالله ینصرکم”.

ایشان اظهار داشتند: حلب بعد از پنج سال، از زیر چکمه‌ی جنایتکاران خبیث تکفیری آزاد شد و این آزادی پیام‌هایی داشت؛ مهم‌ترین پیام پیروزی حلب، شکسته شدن هیمنه ی پوشالی استکبار است؛ کمر آمریکا و اسراییل در سوریه شکسته شد.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساختند: حلب هرگز رشادت‌های مدافعان حرم را فراموش نمی‌کند؛ اگر کسانی که به این حضور اشکال می‌کنند اندکی معرفت داشتند؛ می‌فهمیدند که مدافعان چه‌کارهای بزرگی کردند.

ایشان ادامه دادند: بخشی از امنیت امروز کشور، مدیون رشادت‌های این عزیزان است که با شجاعت و اخلاص و ایثار، صدها کیلومتر دورتر از خاک خود با دشمنان اسلام جنگیدند؛ ولو در داخل کشور و با استفاده از همین امنیت، عده‌ای نفهم، از روی سیری حرف‌هایی بزنند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: اینجا بازهم باید تأکید کنیم دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل کشورهای قلدر باید قوی‌تر باشد؛ چرا وزارت خارجه نسبت به اقدام وزارت خارجه‌ی انگلیس نسبت به احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران بابت نگرانی انگلیس از شکست داعش در حلب، هیچ عکس‌العملی نشان نداده است؟!

ایشان با اشاره به ۲۷ آذر و روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری افزودند: این نام‌گذاری، خوب است، ولی تا وقتی تولیدکنندگان خشونت در جهان هستند، نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ جهان وقتی روی صلح و آرامش را می‌بیند که اسرائیل از صفحه‌ی روزگار محو شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تأکید دوباره‌ی رهبری بر نابودی قریب‌الوقوع اسراییل، به‌شرط تداوم وحدت و مبارزه مسلمین، گفتند: پیام دیگر پیروزی حلب این بود که وحدت مسلمین و تقویت جبهه‌ی مقاومت، اسراییل را نابود و قبله‌ی اول را آزاد خواهد کرد.

ایشان یادآور شدند: این پیروزی عربستان را هم مفتضح کرد، همان‌طور که توافق احزاب داخلی در یمن جهت تشکیل دولت نجات ملی ضربه‌ای سخت به عربستان بود و بشارت خبرهای خوبی از یمن را در آینده می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به توصیه‌ی اخیر رهبری به مسئولین عراق مبنی بر تقویت حشد الشعبی، اظهار داشتند: حشد الشعبی، جنبشی خودجوش است که به دستور مرجعیت و برای حراست از امنیت عراق به وجود آمد که به دلیل ریشه‌های بسیجی گونه ی آن، از ابتدا هم با مخالفت آمریکا و غرب روبرو گردید.

ایشان تصریح کردند: حشد الشعبی قدرت عظیمی است که در بیان رهبری ثروت عظیم و ذخیره‌ی امروز و فردای عراق خوانده شدند و عملاً جلوی بسیاری از دخالت‌های بیگانگان در امور داخلی عراق را گرفته‌اند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تأکید دیگر رهبری مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا، گفتند: این تذکری برای همه‌ی دلسوزان اسلام و استقلال کشورهاست؛ قضیه برجام برای کسانی که اندکی انصاف داشته باشند و قوه‌ی عاقله آن‌ها کارایی لازم را داشته باشد، به‌خوبی نشان داد که نباید خائن را امین دانست.

ایشان یادآور شدند: اعضای سنای امریکا، چند روز قبل با صد در صد آرا به تمدید ده‌ساله‌ی تحریم‌های ایران رأی دادند و رئیس‌جمهور این کشور نیز با عدم وتوی این مصوبه در مدت ده‌روزه مجاز، عملاً آن را به قانون تبدیل کرد؛ این مسئله به اذعان همگان نقض آشکار و صریح برجام است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: این، مسئله‌ی کمی نیست و اینجا از دولتمردان می‌خواهیم که مردانه وارد میدان شده و از حقوق ملت، عزتمندانه و بااقتدار دفاع کنند؛ دشمنان از اقتدار اسلام و قدرت گرفتن نیروهای الهی هراسان‌اند و شما نیز باید با همین اقتدار با آن‌ها برخورد کنید.

امام‌جمعه کرج با بزرگداشت رزمایش اخیر ارتش جمهوری اسلامی در منطقه جنوب شرق کشور، اظهار داشتند: پیام این حرکت باصلابت و قدرتمندانه به دشمنان خارجی و دلدادگان داخلی آن‌ها این بود که اگر بی‌عقلی کنند و اقدامی علیه نظام اسلامی داشته باشند، فرزندان رسید اسلام با توانای کامل به زندگی آنان پایان خواهند داد.

ایشان با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت دکتر مفتح در ۲۷ آذرماه، گفتند: این روز را به همه‌ی دانشگاهیان و حوزویون تبریک گفته و عرض می‌کنیم که این وحدت مصداق وحدت دو قشر عظیم و نقش‌آفرین از نخبگان جامعه است که در صورت حصول منشأ آثار فراوان خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: البته این وحدت نیز محل طمع دشمنان است و می‌بینید که در ایجاد شکاف و تفرقه چقدر کوشش کردند و نگذاشتند که این دو قشر در کنار هم قرار بگیرند.

ایشان گفتند: امام جدایی این دو قشر را از توطئه‌های استکبار می‌دانست، دو قشری که اگر در کنار هم باشند، آبادکننده‌ی دنیا و آخرت جامعه خواهند بود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.