امام‌جمعه کرج:

فاصله گرفتن از تعالیم صحیح پیامبر اسلام (ص)، عامل بسیاری از مشکلات امروز جامعه است

فضای مجازی ۰۹ آذر ۱۳۹۵ ۰

28-%d8%b5%d9%81%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d9%84%d8%a7-%da%a9%d8%b1%d8%ac-14

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در دومین جلسه از مراسم عزای ایام رحلت نبی مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم)، کریم اهل‌بیت و امام رضا (علیهم‌السلام)، با اشاره به بعضی از مناقب ایشان بیان داشتند: شخصیت وجودی و معرفتی رسول خدا و بیان آن‌ها به میزان وسع و توان، نباید مورد غفلت گویندگان و وعاظ قرار گیرد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشتند: نشئات قرآن کریم متفاوت‌اند و باطن این کتاب ممتاز و آسمانی، نزد خداوند متعال و در لوح محفوظ ثبت‌شده است که بر پیامبر نازل‌شده و به مردم رسید؛ قرآن وجودی نوری است که حقیقت آن لفظ و نوشته و صوت نیست و رسول اکرم در مقام امّ الکتاب، با القای الهی آن را دریافت و تلقی کرده است.

ایشان بیان داشتند: این تلقی همراه با عینیّت است و وجود رسول خدا، با این تلقی، با قرآن عینیت یافته است؛ اما در مقام پایین‌تر، صورت تنزیلی قرآن، یعنی الفاظ قرآن، توسط جبرائیل به قلب پیامبر نازل می‌شود.

امام‌جمعه کرج، اظهار داشتند: تمام این‌ها نشانه‌هایی از عظمت وجودی حضرت است که حتی در مقام بیان نیز نمی‌توان به آن پرداخت و بااین‌حال درباره‌ی همین شخصیت عظیم می‌خوانیم که “هیچ پیامبری چون من، از مردم زمان خود آزار ندید”.

ایشان بیان داشتند: این ظلم به پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) محدود به همان زمان نبوده و می‌بینیم که هم‌اکنون نیز ما به‌عنوان جامعه‌ی پیروان آن حضرت، با بسیاری از تعالیم و اصول ارائه‌شده توسط ایشان فاصله داشته و به آن‌ها به‌طور صحیح عمل نمی‌کنیم که از مسائلی چون سبک شماردن نماز تا مواردی مانند کسب مال ناسالم و سایر محرمات را شامل می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: قرآن کریم، آزاردهندگان و ظالمین به مقام پیامبر را در دنیا و آخرت لعنت کرده و به عذاب سخت وعده داده است و چنین افرادی از رحمت و لطف الهی دور خواهند گشت که این دوری از رحمت خدا در وضعیت دنیایی و آخرتی آن‌ها قابل‌مشاهده است.

ایشان تأکید کردند: ما باید سیره‌ی پیامبر را بخوانیم و با آن آشنا شویم؛ وقتی را برای مطالعه این مطالب بگذاریم و نگذاریم کسانی از این بی‌اطلاعی و ندانستن ما سو استفاده کنند و این مطلب در مورد خود قرآن و سایر اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیز صادق است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.