خطبه های 5 آذر 1395 شهر کرج

به مروجان گفتمان انقلاب، گفتمان امام و گفتمان رهبری تندرو و افراطی نگویید

روابط عمومی ۰۶ آذر ۱۳۹۵ ۰
  • متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۵/۹/۵
  • استان البرز , شهرستان کرج
  • توسط آیت الله حسینی همدانی

                                                                بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین و اللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

عباد الرحمان اوصیکم و نفسی بتقوی الله. یکی از یاران امام صادق علیه‌السلام از فلسفه جماعت سؤال کرد. حضرت فرمودند :نماز جماعت و اجتماع برای مسلمین مقرر شد تا نمازگزار از بی نماز شناخته شود. و کسی که نماز را در اوقات خودش می‌خواند و بر نماز مراقبت دارد از کسی که نماز را ضایع می‌کند شناخته شود. و اگر چنین نبود کسی به صلاحیت و طهارت پاکی کسی دیگر  شهادت نمی‌داد.

و به همین علت است کسی که نمازش را با جماعت نخواند در بین مسلمانان بی نماز است. چون رسول خدا فرمودند” لَا صَلَاهَ لِمَنْ لَمْ یُصَلِّ فِی الْمَسْجِدِ مَعَ الْمُسْلِمِینَ إِلَّا مِنْ عِلَّهٍ ” کسی که همراه مسلمان‌ها به مسجد حاضر نشود و با نمازگزاران در مسجد یکی نشود نمازی که می‌خواند از مقبولیت بهره ندارد.لذا وظیفه همه مؤمنین است که نمازشان را به جماعت و در مسجد بخوانند.

اهل تقوا اهل مسجد هستند و در آباد کردن مساجد که با حضور نمازگزاران در مسجد, مسجد آباد می‌شود به آبادانی مسجد کمک می‌کنند .حقوق مسجد را رعایت می‌کنند. ثواب حاصله از حضور در مسجد زیاد است و بدون عذر از دست دادن این ثواب خسران است. سعی کنیم هیچ وقت نمازمان به جماعت ترک نشود و دائماً ولو در منزل هستیم جماعت را برقرار کنیم اگر عذر داشتیم و نتوانستیم مسجد برویم.

 تا جایی که در روایت دارد از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم : نماز با جماعت از ۴۰ سال نمازی که انسان در خانه اش بخواند برتر است. عرض کردند یا رسول‌الله نماز یک روز این خاصیت را دارد ؟ یعنی اگر یک روز نمازش را به جماعت بخواند؟ حضرت فرمودند :بلکه یک نماز .یعنی یک نماز جماعت بخواند. یک نماز ظهر , یک نماز عصر.

بعد فرمودند :هر گاه بنده خدا پشت سر امام عادل به نماز بایستد  خدای تعالی برای او ۱۰۰ میلیون و ۲۰درجه می‌نویسد “اذا کان العبد خلف الامام کتب الله له مائه الف الف و عشرین درجه” ۱۰۰ میلیون و ۲۰درجه برای کسی که پشت سر امام عادل بایستد و نماز بخواند برای هر رکعت . به هر جهت توجه دارید که اهل تقوا سعی می‌کنند که نماز را به جماعت از دست ندهند. خدای تعالی همه ما را از متقین قرار دهد ان‌شاءالله.

بحث ما درباره عوامل پیروزی انقلاب اسلامی از منظر قرآن کریم بود. مبادی و اصول را گفتیم .رسیدیم به عوامل پیروزی. تعدادی از این عوامل را از آیات کریمه قرآن بیان کردیم. یکی دیگر از عواملی که از آیات قرآن به دست می‌آید که عامل پیروزی است ,وحدت کلمه و یکی شدن دل‌های مؤمنین به عنایت خدای تعالی است. که آیاتی به او اشاره دارد. مثلاً آیه ۶۳ سوره مبارکه انفال و آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران به این نکته اشاره دارد.

مثلاً همین آیه ۶۳ سوره مبارکه انفال فرمود “وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مَا أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَکِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ”  آیه بسیار زیبا و قشنگ این نکته را بیان می‌کند که دل‌های آنان را با هم خدای تعالی الفت داد. اگر تمام آنچه که روی زمین است را پیغمبر, صرف می‌کردی که میان دل‌های آنان الفت بدهی نمی‌توانستی این کار را بکنی .ولی خدای تعالی در میان آنان الفت ایجاد کرد. خدا توانا و حکیم است .

این الفت و این وحدت از نعم الهی است که هم جنبه ظاهری دارد و هم جنبه باطنی. الفت ظاهری و الفت باطنی که البته الفت قلبی و درونی ارزشمندتر و ماندگارتر و پر اثرتر است. نکته ظریفی را این آیه شریفه بیان می‌کند, البته در مقام تفسیر آیات نیستیم فقط می‌خواهم اشاره کنم و فهرست مطلب را برای شما بیان کنم, آیه می‌فرماید که پول و ثروت و مکنت و قدرت‌های ظاهری باعث الفت و نزدیک شدن دل‌ها نیست” لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مَا أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ”

همه آن چیزی که در زمین هست ثروت‌ها و اموال را خرج می‌کردی این الفت برقرار نمی‌شد .ریشه این الفت و پیوند بین مؤمنین حکمت الهی است که “إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ”  که خدای تعالی به وسیله ایمانی که اهل ایمان دارند  الفت را برقرار کرد. ذیل این آیه مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر قیّم المیزان نکات ارزشمندی را بیان فرمودند که مراجعه کردن به آن خالی از لطف نیست. مطالعه بفرمایید. بنابراین وقتی پیوند بین مؤمنین حاصل شد دیگر قدرت‌های باطل توان مقابله با آن را ندارند .

جمعیت متراکم اربعین امسال را همه دیدید. قدرت حرکت و تعرض را از دشمن گرفتند . فهماندند که زندگی مسالمت‌آمیز با آداب و رسوم مختلف اما با داشتن ایمان به خدای تعالی و وحدت و یکپارچگی در هدف امکان پذیر است. دشمن زبون و خوار و جرار مکتب اهل بیت از ترسش در آن ایام نتوانست کاری کند و نمی‌توانست تحرکی داشته باشد. اما بعد از مدتی تعرضی از روی حقد و کینه روز گذشته در بیابان انجام داد که خودش را بیشتر از قبل مفتضح کرد .اینها نشانه‌های همین آیات الهی است .مصادیق آیات الهی است که خدای تعالی الفت برقرار می‌کند و وحدت کلمه آثار خودش را دارد.

در قسمتی از آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران در آنجا فرمود “وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا ” قسمتی از آیه است . آیه ادامه دارد. همه به ریسمان خدای تعالی چنگ بزنید .یعنی از قران و اسلام بهره بگیرید .پراکنده نشوید و نعمت بزرگ خدا را بر خود به یاد بیاورید که چطور دشمن همدیگر بودید و او بین دل‌های شما الفت برقرار کرد و به برکت این الفت برادر هم شدید .اتحاد و وحدت کلمه به واسطه متوسل شدن به ریسمان الهی و چنگ زدن به ریسمان خدای تعالی یعنی پیروی کردن از رسول خدا از قرآن کریم از اهل بیت وحدت به دست می‌آید .

دین و ایمان به خداست که وحدت بخش است. در این آیه شریفه هم باز به تألیف قلوب اشاره شده است که از عوامل وحدت بین مؤمنین است .و باز هم اشاره می‌کند که این وحدت نعمتی از نعم الهی است. همه ما باید این نعمت را قدر بدانیم .در مقابل وحدت کلمه به تعبیر باز قرآن کریم نزاع و تفرقه و جدال است که اثرش هدر رفتن نیروها است. هدر رفتن امکانات است. سست شدن افراد است از پیمودن راه و رسیدن به مقصد .که خدای تعالی در آیه ۴۶ سوره مبارکه انفال فرمود “وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا”  از خدا و رسول خدا پیروی کنید و نزاع نکنید .

چون اگر اهل نزاع باشید” فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ “شوکت شما از بین می‌رود .سست می‌شوید. همه این آیات و روایاتی که در ذیل این آیات آمده است از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام شقه شقه شدن امت اسلامی را نهی می‌کند و مذمت می‌کند. لذا اگر دقت کرده باشید یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی بعد از اتکا به خدای تعالی همین وحدت کلمه و یکی شدن دل‌های مردم بود, برای رسیدن به مقصد واحد که پیروزی بر استکبار و به زباله‌دان فرستادن طاغوت بود .که این مهم در سال ۵۷ واقع شد. و این یکی دیگر از عوامل بود تا به عوامل دیگر در نوبت دیگر  با قید حیات بپردازیم همین مقدار کافی است .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما اعزه و نمازگزاران محترم و محترمه را به رعایت تقوا, تقویت و تسدید او دعوت می‌کنم. نماز جماعت ثواب فراوانی دارد که باید همه به او اهتمام داشته باشیم. البته باید حدود و احکام و مسائل او را بلد باشیم .رفت‌وآمد ما به مسجد به عنوان پایگاه توحید و عبادت و بندگی در عین حال که بصیرت بخش است و آگاه کننده است  باید خیلی زیاد باشد. رفت‌وآمد ما باید دائم به مسجد باشد. آنچه درباره نماز جماعت در اسلام بیان می‌شود واقعاً شگفت‌آور است .من به عنوان خطبه تقوا اشاره به این امور می‌کنم. ولی اگر مستقلاً بخواهیم به آن بپردازیم باید هفته‌ها راجع به فضایل و مناقب و ثوابی که دارد وصف کنیم.

 رسول خدا در یک بیانی است که فرمودند آگاه باشید هر کس به طرف مسجد برای اقامه نماز جماعت حرکت کند به هر قدمی۷۰ هزار حسنه و ثواب برای او نوشته می‌شود  .و ۷۰ هزار گناه و سیئه از او محو و نابود می‌شود . و به همین مقدار درجات وی بالا رود. و اگر در همین حال بمیرد خدای تعالی ۷۰ هزار فرشته را بر او بگمارد که او را در قبرش دیدار نمایند و در تنهایی مونس او باشند و برای او استغفار کنند تا زمانی که برانگیخته شود. این برای حرکت شما است از خانه به مسجد.

برای شرکت در نماز جماعت عرض می‌کنم که موارد زیادی است. مسجد باید چگونه باشد. امام باید چگونه باشد. ماموم باید چگونه باشد. اینها نسبت به هم حقوقی دارند. حالا اگر بشود من بعضی از آن را در جلسات دیگر مطرح کنم. نماز جماعت خواصی دارد که از روایات به دست می‌آید .مثلاً نماز جماعت نفاق را از انسان دور می‌کند. اهل نفاق اهل نماز جماعت نیستند.

 رسول خدا فرمود که کسی که ۴۰ روز نمازش را به جماعت بخواند که تکبیره الاحرام او در جماعت فوت نشده باشد , یعنی از اول نماز باشد و بلافاصله که به مسجد آمد تا وقتی که آقا می‌خواهد به رکوع برود با هم حرف نزنند, همان اول تکبیره الاحرام را ببندند “کتب الله له برائتین” خدای تعالی برای او دو برائت نامه می‌نویسد” برائتا من النفاق و برائتا من النار” یک امان نامه میدهد برای اینکه تو دیگر اهل نفاق نمی‌شوی, دیگر اینکه از آتش جهنم حفظ می‌شوی. اهل تقوا به هر جهت به نماز جماعت و جمعه اهمیت می‌دهند و او را از دست نمی‌دهند  . خدای تعالی همه ما را از متقین قرار دهد ان‌شاءالله .

مناسبت‌هایی که داریم, با اینکه راجع به اربعین مطالب زیادی گفته شده است, خودمان گفتیم ,در رسانه‌ها شنیدید ,بزرگان مطرح کردندع اما وقتی مناظر آن را می‌بینیم با دل انسان کاری می‌کند که باز باید بگوییم و بیشتر اندیشه کنیم. اربعین امسال فقط بر دل عوامل تکفیری و داعش داغ نگذاشت. بلکه این اجتماع عظیم بشری رعب و وحشت به جان  جبهه استکبار و اذنابش انداخت. بزرگ‌ترین اجتماع معنوی در عین حال سیاسی جهان در منطقه‌ای برگزار شد که مدت‌هاست ناامن است .جنگ زده است .این‌ها مهم است .

در طرفی از این منطقه در اشغال تروریست‌ها است. جنگ برای آزاد کردن آن منطقه در حال انجام است. نیروهای خود عراق ,نیروهایی که باید محافظ باشند درگیر قسمتی از جنگ هستند. اطراف او را هم تهدید به ترور و بمب‌گذاری کردند. با این حال این جمعیت می‌رود و نمی‌ترسد. این حرکت پیام دارد. پیام‌های فراوان. نه یکی دو تا .شاید بتوان گفت مهم‌ترین این پیام‌ها این بود که اسلام زنده است و با یک حرکت پرشتاب و سازنده علیرغم تمام دشمنی‌هایی که سالیانی است برای تفرقه و از بین بردن اتحاد بین مسلمین انجام می‌شود و تبلیغاتی که می‌کنند اسلام را منزوی نشان دهند, به سمت جلو در حال حرکت است .و ان‌شاءالله به فضل پروردگار روز زبونی استکبار و اعلای کلمه‌الله نزدیک خواهد بود ان‌شاءالله .

روزهای پایانی ماه صفر حزن و اندوه بیشتر می‌شود. ارتحال جان‌سوز رسول خدا, شهادت سبط اکبرش امام مجتبی علیه السلام و شهادت امام رئوف علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء, همه در همین روزهای پایانی ماه صفر واقع شده .این ایام را به شما مؤمنین و اهل تقوا عرض تعزیت و تسلیت دارم .امیدوارم که همه ما از شیعیان و محبان و موالیان حضرات معصومین علیهم‌السلام باشیم.

راجع به سیره و روش سیاسی و حکومتی این بزرگواران مکرر به مناسبت‌ها در این تریبون صحبت شد. این جلسه چون قصد مطالب دیگری را دارم در فرصت دیگری باز به گوشه‌ای از زندگی اهل‌بیت خواهم پرداخت. نکته‌ای که لازم است یادآوری کنم و از سال گذشته هم روایت آن را خواندم در اینجا روایت اصلی و صحیح آن را , بدعتی است که در اول ماه ربیع انجام می‌گیرد. در شب اول جلوی در مساجد می‌روند و شمع روشن می‌کنند. و عموماً هم کسانی این کار را انجام می‌دهند که وضع مناسبی ندارند با دین. اطلاعات دینی آنها هم ضعیف است. و مورد این بدعت قرار گرفتند.

خیال می‌کنند که اگر این کار را بکنند پشت در مساجد بروند و در بزنند و شمع روشن کنند این جایگزین اعمال عبادی آنها خواهد بود. یکی از بدعت‌هایی که مخرب است مناسک سازی است .که دشمن از این مناسک سازی بسیار بهره می‌برد که هیچ ریشه ای در دین ندارد .اهل ایمان و تدین مواظبت کنند دو ماه تمام به نام حسین علیه السلام سیاه پوشیدیم ,عزاداری کردیم , حسینی که قیام او برای بدعت زدایی بود روز آخر با یک روایت مجعول تمام کار را را خراب می‌کنند .

ائمه بزرگوار مساجد روشنگری لازم را برای مردم داشته باشند .خطبا و اهل منبر برای مردم بیان کنند این بدعت را که دست‌هایی در کار است که این را توسعه بدهند ,که کار مفیدی هم نیست .هرچه می‌خواهند بدهند داخل مسجد می‌دهند, نه بیرون از مسجد پشت در مسجد. اگر هم بخواهند چیزی بدهند درون مسجد می‌دهند. با نماز و دعا و انابه .به هر جهت این هم یک مسیر غلطی است که به آن دامن زده می‌شود .

مناسبت‌هایی که این هفته داریم زیاد است. روز وقف را داریم .باید به آن مفصل پرداخت با دو تا کلمه فایده ندارد .البته دوستان در استان توجه داشته باشند ما موقوفه کم داریم .خیلی از عزیزانی که در این استان ساکن هستند که از شهرهای دیگر آمدند, از استان‌های دیگر آمدند زندگی آنها در این استان است, اما وقتی می‌خواهند وقف کنند باز می‌روند محل خودشان وقف می‌کنند. همین جا هم می‌شود وقف کرد. مهم آن آثار و برکاتی است که دارد. این آثار و برکات را شما هر جا که وقف کنید می‌رسد.

باید شیوه وقف هم عوض شود. راجع به موضوعات جدید باید وقف کرد .راجع به مسائل اجتماعی باید وقف کرد. مسائلی که آثار و خیرات بیشتری به حال مردم خواهد داشت را باید مدنظر داشت و وقف کرد. بسیار بسیار سنت حسنه ای است که  منسی شده به فراموشی سپرده شده است. باید آن را تقویت کرد. در فرصتی باید مفصل به آن پرداخت. روز بزرگداشت شیخ بهایی, روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین.

دهم آذر روز مجلس است به مناسبت شهادت مرحوم مدرس که او هم بحث مفصل خودش را دارد .مجلس تراز اسلامی, مجلسی که مطالبات جامعه را انجام می‌دهد ,قانون‌گذاری صحیح دارد, نظارت صحیح دارد, وابستگی به جناح‌ها ندارد, وابستگی به ثروت و قدرت ندارد و مستقل است و مدرس گونه دفاع از آرمان‌های اسلامی و الهی می‌کند که او هم باید در جایش صحبت شود.

روز نیروی دریایی به مناسبت رشادت‌های که فرزندان رشید ملت در نیروی دریایی که در یک مصاف نابرابر در مقابل دشمن انجام دادند و با تمام توان تا آخرین لحظه جنگیدند و در نهایت به شهادت رسیدند. افسران و دلاوران ناوچه پیکان که نام آنها همیشه جاوید است و اثر این رشادت‌ها آنها این بود که بیش از ۵۰ درصد توان نظامی عراق در دریا گرفته شد و تا آخر جنگ هم عراق تحرکی آنچنان در دریا دیگر نداشته .لذا روز هفتم آذر روز به شهادت رسیدن اعضای ناوچه پیکان روز نیروی دریایی نامیده شد که ضمن خدا قوت برای همه نیروهای مسلح آرزوی توفیق و سربلندی بیشتر را داریم .

در هفته گذشته توصیه‌های رهبری به رئیس‌جمهور اسلوونی را داشتیم و مباحث قابل تأملی که آقا در آن صحبت‌ها فرمودند که ملاحظه می‌کنید .و همچنین سخنان معظم‌له در جمع عده‌ای از فرماندهان بسیج و بسیجیان کشور به مناسبت هفته بسیج مثل سال‌های گذشته بسیار مهم و کاربردی مطرح شد .که لازم است دوستان بزرگوار من در بسیج بلکه همه اقشار مردم همه کسانی که دلشان برای نظام و انقلاب می‌تپد و دلسوزی دارند دقت بیشتری در تأکیداتی که رهبری در این بیان پر مغزشان در دو روز گذشته داشتند داشته باشند.

 راجع به نقض برجام نکاتی را فرمودند. تأکید دوباره ای کردند به این که به جوان‌ها اهمیت داده شود و قسمتی از کارهای کشور به آنها سپرده شود. تأکید بر اینکه دشمن تلاش دارد این تفکر را از اقشار مختلف مردم بگیرد و برای از کار انداختن بسیج و خطوط موازی و رقیب طراحی می‌کنند. اینها را باید دقت کرد .خود بسیجیان خود کسانی که در این مسیر قدم بر می‌دارند باید به این‌ها خیلی اهمیت بدهند. راستی چرا این طور است که عده‌ای این قدر با این تفکر مقابله دارند؟ چرا عده‌ای در مقابل این تفکر می ایستند؟ چرا عده‌ای با این فکر و با این ممشا و روش  بد هستند ؟

چون بسیج مدافع خستگی‌ناپذیر اسلام و انقلاب و ولایت است. و تا بسیج هست استکبار و صهیونیسم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این ‌باور و این روحیه همیشه باید زنده باشد. این روحیه می‌تواند تا رسیدن به نتیجه در مقابل دشمن بایستند و این روحیه است که می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و از عقبه‌های سخت عبور دهد. لذا با این روحیه مخالف هستند . سال‌های سخت تحریم و جنگ و محاصره همه‌جانبه مردم در آن سال‌ها نتیجه‌اش این شد که این روحیه توانست دوام بیاورد و این عقبه ها را رد کند.

چه شده است حالا یک عده‌ای دائماً دم از خسته شدن مردم و سخن از رابطه با شیطان و دشمنان مردم می‌زنند. می‌خواهند الگو را بگیرند. می‌خواهند این مسیر را ناکارآمد نشان دهند تا به راحتی افراد را وابسته کنند. لذا انگ و برچسب می‌زنند. آن روحیه عظیم و آن غیرت دینی در مقابل ظلم و استکبار می‌ایستد او را افراطی‌گری و تندروی می‌گویند تا تضعیفش کنند .چون بسیجی یعنی عنصر بصیری که با توکل بر خدای تعالی و اخلاص در عمل به موقع و به اندازه در جایی که لازم است عمل می‌کند اقدام می‌کند. اگر این روحیه از مردم به خصوص از مسئولین گرفته شد بی‌تفاوتی در همه جا و در همه عرصه‌ها حاکم خواهد شد.

 وزیر و وکیل و کارگزاری که این روحیه را نداشته باشد حرام خواری و تضییع بیت‌المال را توجیه می‌کند. آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست را می‌بیند ولی بی‌تفاوت است. فقر و بیکاری و از کارافتادن کارخانه‌ها و فروپاشی خانواده‌ها و گرفتاری مردم را می‌بیند ولی افسرده و غمگین نمی‌شود. در عرصه بین‌المللی برای عزتمندی و حضور مقتدرانه جایگاهی نمی‌بیند. بلکه تلاش دیپلماتیک می‌کند و خیلی راحت داشته‌هایی که با خون به دست آمده آنها را با خنده از دست می‌دهد که سیب و گلابی به دست بیاورد.

 یادمان نرود عده‌ای می‌خواستند بعد از جنگ این را القا کنند و هم می‌گفتند دیگر کار بسیج تمام شده. اما امام و رهبری تأکید کردند که بسیج تمام شدنی نیست. بسیج یعنی دفاع از ارزش‌ها و این هرگز تمام نمی‌شود.  تا دنیا هست تا استکبار هست دفاع هم هست .انقلاب اسلامی از اول برای خودش یک رسالت جهانی قائل بود و مبارزه با استکبار هم از اول دستور کار و گفتمانش بود. از اول جزء اصول اولیه بود که ما با قرآن و مبانی قرآنی خودمان آن را اثبات کردیم در جلسات قبل. لذا تا استکبار و رأس او آمریکا و دم او اسرائیل و تفاله‌های دنباله‌روی او آل سعود و آل کذا و کذا هستند فریاد ما بلند است که مرگ بر آمریکا.

بسیجی بصیر است و در مقابل انحراف می‌ایستد. رهبری در یک بیانی چند سال قبل این را فرمودند .عین عبارت را برای شما بخوانم : بسیج نگاه می‌کند ببیند این حرکت عمومی انقلاب و نظام از مسیر درست منحرف نشود. یعنی باید رصد کند. وظیفه ما را دارد مشخص می‌کند. دائم چشمتان بگردد در حرف‌ها ,در عملکردها, در روش‌ها, در سیره‌ها ,اگر یک حرفی اگر یک بیانی اگر یک حرکتی دارد انحراف ایجاد می‌کند باید جلویش ایستاد. در ایستادن در مقابل انحراف از هیچ کس از هیچ چیز خوف و واهمه نداشته باشید.

 فرمود به اینکه بسیج نگاه می‌کند ببیند این حرکت عمومی انقلاب و نظام از مسیر درست منحرف نشود. مراقب است که انحراف به وجود نیاید. هر جا انحرافی مشاهده شد بسیج در مقابل آن می‌ایستد. این راه را دارد به ما نشان می‌دهد این جمله خیلی وظیفه ساز است .باید هم این‌گونه باشد. بصیر و مدافع اصول مسلم اسلام و حضور دائمی با آمادگی کامل. بسیجی یعنی سرباز ولی عصر ارواحنا فداه با تمام خصوصیاتی که آن حضرت از یارانش طلب می‌کند. باید در همه کسانی که خودشان را بسیجی می‌دانند این فضایل باشد.

آن چیزی که امروز بسیار مهم است مسئله نفوذ است که مورد تأکید رهبری است. وحدت و یکپارچگی امت حزب‌الله مورد طمع دشمنان و مخالفین است. خصوصاً در عرصه‌های اجتماعی که در آینده برای ما هم رخ خواهد داد. سال آینده داریم, مسائل دیگری داریم, باید به مسائل اصلی پرداخته شود. فروعات را باید کنار گذاشت. احتیاج به دو قطبی ‌های کاذب اجتماعی دارند مخالفین تا بتوانند به امیال خودشان برسند.

 باید مواظب بود در نقشه دشمن بازی نکرد. دوستان حزب‌الله و بسیجی مواظب باشند در چرخه نفوذ دشمن نیفتند و حرفی که دشمن میزند آنها تکرار نکنند. به افراد انقلابی, به مروجان گفتمان انقلاب, گفتمان امام و گفتمان رهبری تندرو و افراطی نگویید و در پایان این بخش به دشمنان خارجی اسلام و انقلاب و ولایت و وادادگان بی غیرت داخلی آنها عرض می‌کنم به فضل پروردگار تا بسیج و تفکر بسیجی هست به کشور آسیبی نخواهد رسید .

رهبر معظم انقلاب چند سال قبل دستور دادند که در مشهد مقدس هر کدام از استان‌ها یک هتل بسازند, ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد پایین جامعه تا بتوانند استفاده کنند. و در این سفر زیارتی و زیارت امام رئوف علیه السلام زمینه‌ای فراهم بشود که همه بتوانند شرکت کنند و حضور داشته باشند. لذا یک جلساتی با نمایندگان رهبری در استان‌ها در مشهد امام رضا علیه‌السلام برگزار شد و زمین‌هایی در آنجا جانمایی شد که بحثش مفصل است و من در خطبه وقت نمی‌گیرم .ما هم برای استان رفتیم و اقدام لازم صورت گرفت و مقدمات را فراهم کردیم.

یک سال تقریباً طول کشید ثبت آن زائرسرا را انجام دادیم. با اعضای مشخصی که دارد. تعدادی از مسئولین استان و خیرین عضو هستند. زمین را هم گرفتیم. نقشه‌های لازم هم طراحی شده و قبل از محرم امسال با تعدادی از آقایان محترم استان, استانداری, استاندار محترم, نمایندگان بزرگوار استان و شورای شهر و تعداد دیگری از عزیزان, فرمانده محترم سپاه رفتیم و زمین را تحویل گرفتیم و کلنگ زدیم که این پروژه شروع شد. و الحمدالله کمک‌هایی هم صورت گرفت. استانداری, شورای شهر, شهرداری کمک کردند کار تا آنجا پیش آمد.

از اینجا به بعد دیگر کار مردمی است. زیر نظر نماینده ولی فقیه و استانی عمل می‌شود. و اصل آن زمین‌ هم موقوفه می‌شود و وقف شده. کارهای وقفش هم انجام شده. باید با کمک خود مردم آنجا ساخته شود. مردم خیّر کسانی که توان دارند باید این کار را بکنند و هر چه که مردمی تر باشد آثار بیشتری خواهد داشت. کار وقتی دست مردم سپرده شود اولاً با سرعت انجام می‌شود, ماندگارتر است, نیت‌ها پاک تر, اخلاص بیشتر و ان‌شاءالله اثر بیشتری خواهد داشت. لذا یک حسابی باز شد در عهده بانک شهر به شماره ۱۰۰۱۰۰۲ هر کسی هر مقداری که توان دارد .

بعضی‌ها یک خشت می‌توانند هدیه کنند به اسم خشت‌های آسمانی .قیمت یک خشت چقدر است ۱۰ هزار تومان است , ۵ هزار تومان است, ۷ هزار تومان است, هر چقدر که هست کمک کنند. یکی پنج خشت کمک می‌کند. یکی ۱۰ خشت کمک می‌کند .هر کسی هر چقدر که می‌تواند. یا یک تخت کمک کند. فضایی که آنجا دیده شده برای ۹۰۰ الی هزار نفر جمعیت در آن واحد هست. طراحی قشنگی هم شده است. بین نقش‌هایی که در استان‌های دیگر کشیده شده است این استان نقشه‌ای که کشیده برای ساختمان سیزده چهارده طبقه بهترین نقشه هم بود. لذا از همین امروز دوستان می‌توانند کمک خودشان را انجام دهند. به شماره حساب ۱۰۰۱۰۰۲  در عهده بانک شهر . تا ان‌شاءالله شاهد آثار و برکاتش باشیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.