آیت الله حسینی همدانی:

زاویه‌داران با نظام و افراد غرب‌گرا، نباید در مصادر امور قرار گیرند / افکار عمومی را منحرف نکنید

فضای مجازی ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ۰

نماز جمعه آیتالله حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: یکی از اموری که متقین به آن توجه دارند، رعایت اصل “تغافل” در ارتباطات و دوستی‌هاست که بر اساس روایات نیمی از دین خوانده‌شده است و مکملی برای اصل “امربه‌معروف و نهی از منکر” است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بیان داشتند: گاهی دوست دین‌دار و مؤمن، دچار لغزش‌هایی می‌گردد و نباید این مسائل را موردتوجه قرارداد، ولی عیوب اخلاقی و انحرافات عقیدتی باید مورد امربه‌معروف و نهی از منکر قرار گیرند.

ایشان با طرح بحث عوامل پیروزی انقلاب اسلامی از منظر قرآن کریم، ایمان به خدا را محوری‌ترین عامل این پیروزی دانسته و خاطرنشان ساختند: قرآن مؤمنانی که با برنامه‌ریزی و صلابت و وحدت کلمه در مسیر خواست خدا قدم برمی‌دارند، انصار الله و حزب‌الله نامیده و آنان را “الغالبون” و “المفلحون” می‌داند.

امام‌جمعه کرج در خطبه‌ی دوم نماز با تسلیت ایام اربعین شهادت سیدالشهداء (علیه‌السلام)، به بیان جلوه‌هایی از معارف زیارت اربعین و فضایل آن پرداخته و عنوان داشتند: انشاء نمودن زیارت اربعین با بیان معصومی چون امام صادق (علیه‌السلام)، نشان از عظمت و رفعت جایگاه این زیارت دارد که در بیان ایشان نیز علامت شیعه بودن خوانده‌شده است.

ایشان اربعین را عامل بازخوانی و تکرار عاشورا دانسته و تصریح کردند: بازخوانی اربعین، بازخوانی حوادث عاشوراست و تکرار عاشورا عامل احیای نام پیامبر و زنده ماندن اسلام و معارف اسلامی است.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شدند: اربعین میعاد سالانه‌ی عاشقان حسین (علیه‌السلام) است که از سراسر دنیا، از آسیا و آفریقا و قلب اروپا و آمریکا، در کربلا تجمع می‌کنند و با این راه‌پیمایی بزرگ، قدرت و وحدت شیعه را بازنشانی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: باید از این کنگره‌ی عظیم برای معرفی اسلام اصیل به جهان استفاده کرد که لازمه‌ی آن داشتن برنامه دقیق و حساب‌شده و مدیریت قوی است.

ایشان با اشاره به حضور ملیت‌های مختلف از سراسر کشورها در این گردهمایی جهانی مسلمین، خاطرنشان ساختند: این حضور پیام‌هایی به همراه دارد؛ این راهپیمایی بزرگ، قلب‌ها به هم نزدیک و زمینه و عامل وحدت و انسجام امت اسلامی فراهم می‌کند و از نزدیک بودن ظهور منجی موعود که “مهدی الامم” است، خبر می‌دهد.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: اربعین، همه شور و هیجان و حرکت است؛ درعین‌حال دوره‌ای برای تفکر و رسیدگی به خود و تمرین چگونگی ارتباط با خدا در عین حضور در اجتماع است؛ اینکه کجاییم و وظیفه‌ی ما در قبال دین و مردم و خودمان چیست؟!

ایشان افزودند: اربعین انقلاب است؛ روح و جان انسان را متحول می‌کند؛ به انسان‌ها انگیزه می‌دهد که برای خدا قیام کنند و ظلم‌ستیز و استکبارستیز باشند.

ایشان ادامه دادند: اربعین انقلابی پرور است؛ روحیه و تفکر انقلابی را در انسان تقویت می‌کند و اربعینیان، ‌همه اهل اقدام و عمل‌اند که اگر این‌گونه نباشند، شعار است و شعار تنها هم ارزشی ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به تأکیدات مهم رهبری در دیدار با اهالی اصفهان، گفتند: تأکید رهبری بر غافل نبودن از دشمن و نقشه‌های دائمی او برای فاصله انداختن بین مردم و اصول و ارزش‌ها، جزو مهم‌ترین مباحث طرح‌شده توسط رهبر انقلاب در این دیدار بود.

ایشان با اشاره به گلایه رهبر انقلاب مبنی بر نبود اقدام و عمل واقعی در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشتند: این یک واقعیت است که بعد از گذشت ۸ ماه از سال اقدام و عمل در عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی، هنوز چیزی دیده نمی‌شود که لازمه‌ی کار جدی در این زمینه استفاده از مدیرانی با اعتقاد و روحیه‌ی جهادی است؛ در غیر این صورت، قطعاً در این ماه‌های اندک باقی‌مانده از این سال و عمر دولت نیز کاری از پیش نخواهد رفت.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: روشن است که افرادی که با اصول نظام زاویه‌دارند و به دنبال فتنه‌انگیزی‌اند یا جماعتی مانند ساکتین این فتنه‌ها نباید در مصادر امور قرار گیرند؛ چراکه نه‌تنها کاری از پیش نخواهند برد، بلکه لای چرخ پیشرفت امور نیز چوب خواهند گذاشت.

ایشان افزودند: می‌بینیم که برخلاف بیان صریح رهبری، به دنبال این هستند که عده‌ای فتنه‌گر را به نام اینکه قابلیت‌هایی دارند حفظ کنند؛ رهبری فرمودند برداشت‌های انجام‌شده گناه و خیانت به ملت و شهدا و آرمان‌های انقلاب است و آقایان در مقابل، به بعضی از این افراد نشان لیاقت داده و بعضی را ذخیره‌ی نظام می‌خوانند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر لزوم تقویت و رویش مجدد روحیه‌ی انقلابی در جامعه، تصریح کردند: اگر تفکر انقلابی از بین برود، فساد، جامعه را در بر خواهد گرفت، جماعتی که با هیاهو و فضاسازی تلاش می‌کنند تا این قضایا به فراموشی سپرده شوند، روحیه انقلابی ندارند.

ایشان گفتند: روحیه‌ی انقلابی چنین مدیرانی مرده است، این‌ها انقلاب را درک نکرده‌اند، نه اینکه نماز نمی‌خوانند، بلکه روحیه‌ی حسینی و جهادی ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفتند: مجلسی هم که باید در این امور پیش‌قدم باشد، به طرح دوفوریتی رسیدگی به این موضوع رأی منفی می‌دهند و بعد از چند ماه هم آن را کنار می‌گذارند؛ این یعنی باید فاتحه‌ی چنین مجلسی را خواند، چراکه روحیه‌ی عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم و فساد سازمان‌یافته در این عزیزان دیده نمی‌شود.

ایشان یادآور شدند: این بلیه ای است؛ انقلاب ما انقلاب عدالت‌خواهی و عدالت محوری بود؛ حال چگونه است که مرکز پیگیری این عدالت‌خواهی طور دیگری عمل می‌کند؟!

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: عده‌ای دچار توهم هستند و به غرب و ارتباط با او امیدوارند؛ البته این هم از نتایج دور شدن از امام و آرمان‌های انقلاب است و این اول مصیبت‌ها است؛ والا هیچ انسان آزاده و عنصر انقلابی حاضر نیست با دشمن بشریت و انسانیت یعنی آمریکا دست دوستی بدهد.

ایشان تأکید بر بازخوانی وصیت‌نامه‌ی امام به‌منظور آشنایی با خط اصیل و به‌دور از انحراف امام (ره) را نکته‌ی مهم دیگری در بیانات رهبر انقلاب دانسته و تصریح کردند: بعضی عناصر با هدایت ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی معاند، نیروهای انقلابی و پیرو خط امام را با عنوان “تندرو” و “افراطی” مورد هجمه قرار می‌دهند و حتی راه امام را تحریف کرده و با مقایسه رهبر انقلاب با آن دیدگاه تحریف‌شده، این مطالب را به ایشان نیز نسبت می‌دهند.

ایشان ادامه دادند: در این فضا بر همه بخصوص جوانان لازم و ضروری است که به دیدگاه‌های بیانات امام (ره) و وصیت‌نامه‌ی ایشان مراجعه کنند تا دچار انحراف در عقیده و فکر نشوند که سربلندی در چنین امتحاناتی نشانی از بصیرت فرد است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سفر ریاست جمهوری به البرز در هفته‌ی گذشته بیان داشتند: لازم است از مسئولین و دست‌اندرکاران برگزاری این برنامه، همچنین آن مقداری از مردم که آمدند؛ به‌ویژه دانش آموزان مدارس که بااینکه وضعیت هوا بحرانی بود و علی‌القاعده باید در منزل می‌بودند اما به همراه اولیای مدرسه حاضر شدند، تشکر می‌کنم.

ایشان ادامه دادند: طرح‌هایی هم برای استان در نظر گرفته‌شده بود که امیدواریم همه اجرایی شوند، البته بعضی طرح‌ها هم ملی بود و ربطی به استان نداشت که به نام این استان تمام شد ولی به‌هرحال انشالله که مفید به حال همگان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مواضع و سخنان رئیس‌جمهور در این سفر، گفتند: بعضی از این حرف‌ها مانند التزام دولت به مقابله با فساد جای تأمل و پاسخ دارد که تنها به یک نکته در مورد برجام، آن‌هم به علت تکرار دائم از سوی ایشان، بسنده می‌کنم و آن اینکه عزیزان افکار عمومی را منحرف نکنند؛ هدف از برجام رفع کلیه‌ی تحریم‌ها در زمان قبول برجام از سوی ایران بود.

ایشان افزودند: مسائل دیگر مانند قطعنامه‌های سازمان ملل، اهداف جنبی در کنار برجام بود و جزو اهداف اولیه و اساسی نبودند؛ سالیان سال این قطعنامه‌ها بود و تأثیری هم بر جامعه‌ی ما نگذاشته بودند و نمی‌گذاشتند، مسئله‌ی اصلی رفع تحریم‌ها بود که نه‌تنها حذف نشدند بلکه دائماً تمدید هم می‌شوند؛ حال اینکه ما برای برجام مطالب حاشیه‌ای را بیان کنیم، انحراف ذهن جامعه است و درست نیست.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.