امام‌جمعه کرج:

با قاچاق گسترده در کشور مواجه هستیم

فضای مجازی ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۰

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-2

بیست و چهارمین همایش ائمه‌ی جمعه استان البرز، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، ائمه‌ی جمعه استان و با ارائه‌ی گزارش دکتر جهانگیر شاهمرادی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز، در محل دفتر امام‌جمعه چهارباغ برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در این دیدار بیان داشتند: استان البرز ظرفیت بالایی برای صنایع تولیدی و صنعتی داراست و حمایت از این صنایع، شرط پیشرفت البرز و رشد اقتصادی استان است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی بیان داشتند: جای تأسف است که در شرایطی که رهبر انقلاب بر تقویت صنایع کوچک و متوسط تأکید دارند، مشاهده می‌شود که وزیر مربوطه صحبت از واردات مدیر و بی‌اهمیتی صنایع کوچک می‌کنند.

ایشان افزودند: درعین‌حال تا زمان نبود نظارت مناسب بر تولید و عرضه‌ی محصولات و بهبود کیفیت‌ها، تبلیغات در این زمینه نیز اثرگذاری مطلوب را نخواهد داشت.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: از سوی دیگر، توزیع برخی اجناس قاچاق در سطح جامعه که ورود آن‌ها به شکل پنهان و غیررسمی، ناممکن است؛ نشان‌دهنده‌ی وجود قاچاق گسترده در کشور و عاملی برای تخریب اقتصاد ملی خواهد بود.

ایشان گفتند: در فضایی که توسط یک مسئول رده‌بالای کشوری گفته شود “کشاورزان از ما بپذیرند که برنج خارجی وارد کنیم، چون تولید آن گران‌تر تمام می‌شود”؛ اثری از تقویت امید در تولیدکنندگان و تدبیر در اجرای اقتصاد مقاومتی دیده نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، در گام اول باید باورهای مدیران را اصلاح نمود.

ایشان با اشاره به وجود حلقات به‌هم‌پیوسته‌ی تولیدکنندگان، خدمات دهندگان، مدیران و مردم در مقوله‌ی اقتصاد و لزوم کارکرد صحیح هرکدام از این حلقه‌ها، تأکید کردند: مهم‌ترین حلقه در این زنجیر، بانک‌ها هستند که البته سیستم بانکی موجود، جواب اقتصاد مقاومتی را نخواهد داد؛ سیستم بانکی ما، مانع بزرگ اقتصاد مقاومتی است و تا زمانی که بانکداری ما کاپیتالیستی است، اقتصاد مقاومتی را تحمل نخواهد کرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تأکیدات صریح رهبر انقلاب بر توسعه‌ی صنایع کوچک و متوسط، اظهار داشتند: دولت نیز با عمل به همین رویه، می‌تواند ظرفیت فراوانی جهت اشتغال در فضای کسب‌وکارهای کوچک و خانگی را ایجاد کرده و به کار گیرد.

بای مشاهده تصاویر این جلسه، اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.