امام جمعه کرج:

با تدبیر رهبری در مسئله انتخابات، جبهه‌ی مقابل نظام سیلی سختی خورد

فضای مجازی ۰۹ مهر ۱۳۹۵ ۰

%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%ac-10

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه شهر کرج، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: اهل تقوا، وظیفه‌شناس و فعال‌اند و اهتمامی تمام به امربه‌معروف و نهی از منکر، به‌عنوان واجبی بنیادی و مهم دارند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به آیه ۲۵ سوره انفال، گفتند: ترک امربه‌معروف و نهی از منکر، عامل نابودی و فساد جامعه و نزول عذاب الهی است و ساکتین و ترک‌کنندگان امربه‌معروف و نهی از منکر، از این عذاب‌ها در امان نیستند.

ایشان خاطرنشان ساختند: متأسفانه مشاهده می‌شود که در همین ایام، بعضی دستگاه‌ها و افراد، نه‌تنها به دنبال انجام این وظیفه‌ی دینی نیستند، بلکه کوشش می‌کنند تا به وسایل مختلف از منکراتی قبح زدایی کنند و بعضی مفاسد اجتماعی را عادی‌سازی کنند.

ایشان تصریح کردند خدای متعال با کسی عقد اخوت نبسته است و تنها حفظ دین را ضمانت نموده است؛ باید مراقب باشیم که این نعمت به خاطر لودگی و بی‌حیایی و بی‌توجهی عده‌ای هوا مدار و هوس مدار از ما گرفته نشود.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: متأسفانه مسیری طی می‌شود که نتایج آن قابل پیش‌بینی است و همت و اراده‌ی مسئولین در اصلاح آن را طلب می‌کند؛ اگر گروهی بخواهند قبح زدایی از منکرات و انحراف محورهای اصلی حیات طیبه‌ی ما کنند و از چهره‌ی روحانیت و مراجع ما تقدس زدایی نمایند و مرکز معارف اهل‌بیت یعنی قم را آلوده بگردانند، این مسئله قابل‌تحمل نیست.

ایشان افزودند: حرکت‌های مرموزی در سایه حمایت دستگاه‌های دولتی شروع‌شده که قبح منکرات و خلاف‌ها گرفته شود و اینجا از باب نصیحت و برای بار چندم به مسئولینی که در این فضا تأثیرگذار هستند عرض می‌کنیم که نگذارید غیرت دینی مردم نسبت به مسائلی که حساسیت دارند تحریک شود و خدای‌نکرده کاری که مرضی دشمنان است، یعنی اختلاف و تفرقه در جامعه محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، اظهار داشتند: محور اصلی قیام حسینی (علیه‌السلام)، امربه‌معروف و نهی از منکر و اقامه‌ی عدل و قسط بود که در این راه تا بذل جان و اسارت خاندان نیز ایستادگی نمودند؛ چراکه امربه‌معروف و نهی از منکر مقدمه و بسترساز واجبات دیگر است.

ایشان با تأکید بر اینکه نباید دایره‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر را محدود به تعدادی از مسائل مانند حجاب نمود گفتند: اگرچه این مسائل جزو بارزترین مصادیق امربه‌معروف هستند، ولی نباید ازنظر دور داشت که امروز مسائلی مانند اسراف و مصرف بی‌رویه منابع، خصوصاً در جامعه‌ای مانند جامعه‌ی ما که دچار بحران آب و انرژی هستیم، از بزرگ‌ترین مصادیق منکر است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: کم‌کاری و رشوه در بعضی ادارات، حقوق‌های نجومی، استفاده شخصی از بیت‌المال، هدر دادنمرم بیت‌المال با بی‌توجهی به مصرف او، سپردن کار به افراد بدون صلاحیت، اهمیت ندادن به کرامت انسان‌ها و ارباب‌رجوع، ترجیح منافع خود و حزب و گروه خود بر باقی افراد، پخش شایعه، تهمت زدن، غیبت کردن، دروغ گفتن، بردن آبروی مؤمن و … همه از منکرات هستند.

ایشان تشکیل حکومت اسلامی و حفظ آن را نیز یکی از بزرگ‌ترین معروف‌ها و مقابله و تخریب آن را جزو منکرات بزرگ برشمرده و گفتند: در بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) کسانی که امربه‌معروف و نهی از منکر نمی‌کنند، مرده‌های متحرک‌اند.

امام‌جمعه کرج با گلایه از عدم اهتمام جدی مسئولین نسبت به قانون امربه‌معروف و نهی از منکر، یادآور شدند: می‌بینید که پس از گذشت قریب به دو سال و باوجود قول‌های فراوان مسئولین، هنوز یک اتاق برای ستاد امربه‌معروف استان اختصاص نیافته است و حتی طرح اجاره‌ی یک‌ساله‌ی چنین فضایی هم در شورای شهر رأی نیاورده است که در مقابل طرح‌هایی که رأی آورده و اجرایی می‌شوند، محل اعجاب است.

ایشان افزودند: به‌واسطه‌ی همین بی‌ارادگی‌ها است که گروهی جرات می‌کنند و در قم کارهایی می‌کنند و پیشگاه مرجعیت و حوزه‌ی علمیه و کریمه‌ی اهل‌بیت (سلام‌الله علیها) را مورد تخریب و بی‌پروایی قرار می‌دهند؛ مسئولین باید در اجرای چنین قوانینی پیش‌قدم باشند و مطبوعات و اصحاب رسانه باید از آقایان، ارائه‌ی گزارش‌های مربوط به گستره‌ی مدیریتی خود در این راستا را طلب کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: قیام حسینی (علیه‌السلام) آموزه‌های فراوانی دارد؛ به ما می‌گوید که از دشمن نترسیم و ارزش‌های الهی را پاسداری کنیم، زیر بار ظلم نرویم، انقلابی و استکبارستیز باشیم؛ چراکه استکبار می‌خواهد که اسلام و تعالیم آن مانند کار و کوشش و سازندگی و رویش علمی در کشور ما وجود نداشته باشد؛ امنیت و اقتدار و عزت نباشد و حتی امور اقتصادی نیز رونق نداشته باشد.

ایشان اظهار داشتند: متأسفانه دسته‌ای واداده‌ی غرب‌زده از روش اعتدالی برخی دولت‌مردان سوءاستفاده کرده کوشش می‌کنند کشور را به سمت غرب ببرند و با سخنان پوچ و بی‌معنا القا می‌کنند که چاره‌ای مگر پیوند با کدخدا نیست؛ استکبارستیزی را تندروی می‌دانند و می‌گویند که این‌همه ناآرامی و خشونت هم فرجام همین تندروی‌هاست.

ایشان ادامه دادند: با همین بینش، آقایان حاضر می‌شوند زیر بار هر پیمان تعهدآوری که منافع و امنیت ملی را به خطر انداخته و زمینه را برای جاسوسی و مسائل دیگر ایجاد می‌کند، بروند تا شاید گشایشی حاصل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفتند: دشمنان می‌خواهند روحیه‌ی استکبارستیزی را از مردم و مسئولین ما بگیرند تا سلطه‌ی شان بر ما را دوباره برقرار کنند و تا وقتی شعار “مرگ بر آمریکا” بر دهان مردم ماست، سلطه‌ی اجانب بر ایران ممکن نخواهد بود.

ایشان افزودند: امام حسین (علیه‌السلام) درس زیر بار ذلت نرفتن را به ما آموخته و این روحیه‌ها در مساجد و محافل مذهبی تولید می‌شود؛ لذا کوشش می‌شود تا با ترویج خرافات و سخنرانی‌ها و مداحی‌هایی که بوی تفرقه و تنش داده و یا عامل ترویج سکولاریسم و خنثی‌سازی روحیه‌ی ضد استکباری افراد و بی‌تفاوتی آن‌ها می‌شوند؛ این مجالس را از کار بیندازند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزودند: همین هیئات که با پول کلان استکبار پشتیبانی می‌شوند و بریزوبپاش‌هایشان هم مشهود است، قدمی در راه مقابله با روحیه‌ی تکفیر و دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت برنمی‌دارند و حتی به خود اجازه‌ی محکوم نمودن این جنایات و فجایع را نیز نمی‌دهند.

ایشان تأکید کردند: هیئات باید فراهم‌کننده‌ی فضای بهتر برای عزاداری‌ها باشند و در جهت رویش معنوی مخاطبین برنامه‌ریزی داشته باشند؛ برنامه‌ها طولانی و خارج از عرف نباشد، ایجاد راه‌بندان و بلند کردن صداها بخصوص در ساعات پایانی شب، خالی از اشکال نیست؛ ایستگاه‌های صلواتی نباید مزاحمت صوتی و رفت‌وآمدی برای مردم ایجاد کنند.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: حرکت خانم‌ها با سر و وضع نامناسب و بدون حجاب اسلامی به دنبال دسته‌های عزادار بی‌حرمتی به مقام ائمه (علیهم‌السلام) است و باید جلوی این کار گرفته شود مگر اینکه برنامه‌ای به شکل مناسبی برای مدیریت این گروه هم داشته باشید؛ هیئات حتماً به وقت نماز اهمیت بدهند و به‌جای علم و چلچراغ، از پرچم‌های حسینی استفاده شود؛ از خواندن شعرهای سبک و غیرمعمول جلوگیری شود و روضه‌خوان‌ها اقدام به خواندن روضه‌های فاش و عیان به‌غیراز در زمان ظهر عاشورا ننمایند.

ایشان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به ۱۳ مهرماه و آغاز هفته‌ی نیروی انتظامی، گفتند: امنیت در اقسام مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود، از نعمات بزرگ الهی است که توسط این نیرو حفظ و حراست می‌شود و شهدای دفاع از حریم جامعه و امنیت نظام اسلامی، حق بزرگی بر گردن مردم ما دارند.

ایشان تأکید کردند: در استان البرز، فعالیت‌های انتظامی، پیچیدگی‌های خاص خود را دارند و توان مضاعفی را می‌طلبند؛ لذا مردم و مسئولین باید پشتیبان و معین این نیرو باشند و از فرماندهی محترم انتظامی کشور نیز درخواست داریم تا برای رویش کمی و کیفی ناجا در استان البرز، نگاه ویژه‌ای را داشته باشند تا این عزیزان نیز بتوانند مأموریت‌های محوله را بهتر از قبل دنبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به حضور رهبر انقلاب در مراسم تحلیف و اعطای سردوشی دانش‌پذیران ارتش جمهوری اسلامی، گفتند: تأکید رهبری بر آمادگی در زمینه‌های مختلف و استفاده از الگوهایی مانند فرماندهان دفاع مقدس برای نسل جوان، از نکات مهم مطرح‌شده در این جلسه بود.

آیت‌الله حسینی همدانی، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در ساعت درس صبح دوشنبه هفته گذشته، تصریح کردند: رهبری با اقدام خود از فتنه‌ای که می‌رفت تا زمینه‌هایش فراهم شود، جلوگیری کردند.

ایشان افزودند: دشمن دائماً به دنبال ایجاد چنددستگی در جامعه و ایجاد شکاف در نیروهای انقلاب است و یکی از جایگاه‌هایی که دشمن برای نیل به اهداف خود به آن‌ها دل‌خوش کرده است، انتخابات است؛ برای مقابله با این ترفند نیز باید بصیرت داشت و یا حداقل به گفته‌های دیده‌بانانی که دید دقیق‌تری دارند، توجه نمود تا دچار خسارت نگردید.

امام‌جمعه کرج بیان داشتند: بصیرت افراد در موضع‌گیری‌ها و اعلام نظرهایشان نمود پیدا می‌کند و نباید گذاشت کار به‌جایی برسد که شخص رهبری وارد عمل شوند؛ وقتی رهبری وارد موضوعی می‌شود که دیگران نیز می‌توانستند آن را به پایان ببرند، به معنای مردود شدن یک عده است.

ایشان تصریح کردند: از  موضع‌گیری‌ها و هیجاناتی که در فضاهای مجازی به وجود آمده معلوم می‌شود که جبهه‌ی مقابل نظام سیلی سختی خورده و نقشه‌ای که داشته به‌هم‌خورده است؛ درنتیجه این‌قدر منفعل شده و به فحاشی و جسارت روی آورده است؛ نیروهای ارزشی باید مراقب باشند و فریب ترفندها و جنگ روانی دشمنان را نخورند؛ کسانی هم که توان پاسخ‌گویی دارند باید باقدرت به آن‌ها پاسخ دهند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.