امام جمعه کرج:

هیئت ها باید مدافعان حرم و حریم تربیت کنند

فضای مجازی ۰۴ مهر ۱۳۹۵ ۰

%d9%be%db%8c%d8%b1%d8%ba%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%b1%d8%b2 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در همایش تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین که عصر دیروز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، بیان داشتند: این جلسه برای تجلیات از یک‌ عمر دفاع از اهل‌بیت در قالب شعر و مدح و خطابه و مرثیه برگزارشده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بیان داشتند: شما را پیر غلام نامیدند؛ یعنی در راه غلامی اهل‌بیت عصمت و طهارت پیر شدید؛ عمل شما مانند مدافعان حرم است؛ آن‌ها مدافع حرم‌اند و شما مدافع حریم هستید؛ هرکدام به نحوی و به سبکی این دفاع را انجام می‌دهید و انشالله همه نزد پروردگار مأجورید.

ایشان با اشاره به نزدیک شدن به ایام عزاداری سالار شهیدان (علیه‌السلام)، اظهار داشتند: موضوع منبر و مدح و مجلس گردانی عزای اباعبدالله (علیه‌السلام) در جلسات متمادی توسط رهبر ادیب و خطیب انقلاب بیان‌شده است و قطعاً موردتوجه مجریان و بانیان هیئات نیز قرارگرفته است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام و به‌خصوص شیعیان در این دوره، گفتند: همه‌ی شما از هجمه‌ها و شیطنت‌هایی که برای از بین بردن معنویت و دین در جامعه و به‌خصوص مکتب تشیع انجام می‌شوند، باخبرید؛ زمان با گذشته بسیار فرق کرده و نمی‌توان این دوران را با دوره‌های قبلی یکی دانسته و همان‌گونه برنامه‌ریزی کرد؛ مانند تفاوت‌هایی دوران صدر اسلام با زمان بعد از رسول خدا داشتند.

ایشان با اشاره به بروز نفاق مخفی دوران رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) پس از ماجرای سقیفه و در دوران امامت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، تصریح کردند: در این فضا عده‌ای به تقابل با حضرت پرداختند و عده‌ای سکوت کردند و عده‌ای هم البته در بیعت خود با امام استوار بودند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: اکنون دیگر منبر و مداحی و هیئت داری نباید مانند گذشته انجام شود؛ البته شکل نوحه‌خوانی و سینه‌زنی منظور این گفتار نیست، بلکه شناخت زمان و مقتضیات زمان مطرح است.

ایشان گفتند: هیئت را باید به نحوی اداره کرد که خروجی آن انسانی فرهیخته و عالم به مسائل اسلامی و شیعی باشد و درعین‌حال بتواند وظایف خود را نیز انجام دهد؛ اگر خروجی جلسات ما عده‌ای انسان ساکت در مسائل سیاسی و اجتماعی حاصل کند، این هیئت داری ارزشی نخواهد داشت.

ایشان با اشاره به الگودهی ذاکران و مادحین اباعبدالله (علیه‌السلام) به قشر کثیری از جامعه به‌خصوص جوانان، گفتند: شما باید در تمام مسائل اجتماعی آگاهی کافی داشته باشید؛ چراکه دیگران به هدف گزاری و عملکرد شما می‌نگرند و از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند.

ایشان یادآور شدند: زمانی انگلیس بدون توجه ارکان هیئات، مشغول تبلیغ شیعه انگلیسی در این هیئات بودند و خروجی آن هیئت، قمه زدن و قفل بستن می‌شد. اکنون هم تلاش عده‌ی زیادی از افرادی که به دنبال ریشه دواندن در هیئات هستند، نتیجه شدن سکولاریسم و جدایی دین از سیاست را هدف خود قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفتند: منبری و مادح و مرثیه‌خوان باید طوری برنامه‌ریزی کند که پس از یک دهه‌ی محرم، مجموعه‌ی مطالبی که مطرح کرده و مراثی ای که خوانده، حمیت و تولی و تبری مخاطب را در مسائل دینی بالاتر ببرد و به همین دلیل باید مطالعه داشته و تحولات و جریانات پیرامونی را خوب درک کند و موردتوجه قرار دهد.

ایشان تأکید کردند: یکی از چیزهایی که باید موردتوجه باشد؛ موضع داشتن در مسائل است؛ عده‌ای هیچ موضعی ندارند و حرفی می‌زنند و می‌روند که این خوب نیست؛ بحث امامت و اطاعت از ولی مسئله‌ی مهم و گسترده‌ای است؛ رهبری مکرراً بر انقلابی بودن تأکید دارند و این خواسته را از اقشار مختلف طلب می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: ابهام در تشخیص حادثه یکی از دلایل ناتوانی اشخاص در اخذ مواضع صحیح است؛ مسائل را خوب تشخیص نمی‌دهند و دلایل آن نیز فقدان بصیرت، عدم اطلاعات کافی و صحیح، درخطر دیدن منافع و موقعیت‌های شخصی، ملاحظه و محافظه‌کاری است.

ایشان خاطرنشان ساختند: حسین سفینه‌ی نجات و مصباح هدایت است، ارائه‌ی طریق می‌کند و راه را نشان می‌دهد، درعین‌حال دستگیری می‌کند و انسان را به مقصد نیز می‌رساند؛ شما نیز باید نیازهای مخاطب را در نظر بگیرید نه اینکه به خواسته‌های او نگاه کنید، شما طبیب هستید، طبیب هر گز از بیمار خود نمی‌پرسد که چه دارویی دوست داری تا به تو بدهم.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه البرز، تصریح کردند: در مسائل فردی، باید معنویت، ارتباط با خدا، ساده زیستی و مهربانی را موردتوجه قرار دهید؛ به راه‌های جذب جوانان و نوجوانان دقت کنید، به ظواهر دینی و شئونات توجه کرده و نگذارید مستحبات شما، در وقت واجباتی جون نماز وارد شوند و این مسائل به‌درستی مدیریتی شوند.

ایشان بیان داشتند: عمده چیزی که از هیئات و جلسات ما خارج می‌شود باید همان شعار ائمه و قمر بنی‌هاشم باشد که ” اِنّی اُحامی اَبَداً عَنْ دینی”؛ باید طوری افراد را پرورش دهیم که حامی دین و مدافع حرم و حریم اهل بیت در عرصه‌های مختلف باشند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.