امام جمعه کرج:

برجام، فرصتی برای بیان بدعهدی‌های آمریکاست

فضای مجازی ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ۰

حرم رضوی پرچم زیر سایه خورشید

کاروان خادمان حامل پرچم مضجع مقدس علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، تحت عنوان “زیر سایه خورشید”، پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز حضور یافتند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه معنوی با تبریک ایام فرخنده‌ی دهه کرامت و خوش‌آمد به کاروان حامل پرچم رضوی، بیان داشتند: نور بارگاه قدس رضوی از صبح امروز در خطه البرز پرتوافکن شده است.

خواندن مدح و منقبت در ایام شادی، با مرثیه خوانی جایگزین نشود

ایشان به دست‌اندرکاران این برنامه فرهنگی پیشنهاد دادند: با توجه به ایام فرخنده دهه کرامت، توجه شود که در مدت حضور این کاروان در استان و فعالیت آن، بیان مدح و منقبت اهل‌بیت و ائمه، با ذکر مصیبت و مرثیه جایگزین نشود.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: از ویژگی‌های انسان نسبت به سایر موجودات، معرفت نفس است؛ هر چه رسیدگی به این نفس بیشتر شود، رسیدن انسان به کمالات و تعالی او بیشتر می‌شود و تعالی نفس نیازمند یک الگو است که اسلام این الگو را قرآن علمی و مکتوب و قرآن عینی، یعنی اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) معرفی می‌کند.

ایشان افزودند: تجلی عینی قرآن در حیات و سیره ائمه‌ی معصومین به‌روشنی دیده می‌شود و دهه کرامت فرصتی برای پرداختن به این الگوهای تعالی‌بخش است.

ترویج سبک زندگی معصومی و رضوی، جزو مهم ترین برنامه های فعالین فرهنگی است

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به جایگاه رفیع حضرت معصومه (علیهم‌السلام) اظهار داشتند: در بین امام زادگان تنها برای حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) و حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) زیارت‌نامه مأثوره داریم که نشان این مقام رفیع است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساختند: ترویج سبک زندگی رضوی و معصومی و معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) از مهم‌ترین موضوعات فرهنگی قابل‌اجرا توسط فعالین این حوزه‌هاست و اگر جامعه از این معارف دور شد، دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

ایشان افزودند: اصول معرفتی و دینی، در ارکان و اصول و مردم و مسئولان خودش را نشان خواهد داد؛ مدیری که رضوی بزرگ‌شده باشد، هرگز اهل رشوه نخواهد بود و مفاسد مدیریتی و حقوق آن‌چنانی در کار او دیده نمی‌شود.

توجیه دریافت حقوق های نجومی، با آموزه های رضوی در تعارض است

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: اگر چنین مدیری داشته باشیم و به دنبال تطهیر و توجیه عمل او هم باشیم، نشان می‌دهد که با تعالیم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فاصله‌داریم.

ایشان با بیان ” تبدیل تهدید به فرصت” توسط امام رضا (علیه‌السلام) در مسئله ولایتعهدی ایشان، گفتند: بر اساس آموزه‌های رضوی، مسئله‌ای مانند برجام، باید با مدیریت صحیح، به فرصتی برای معرفی انقلاب به جهان و معرفی بدعهدی‌ها و بداخلاقی‌ها و ظلم‌های آمریکا به مردم تبدیل شود.

مسئولین، برجام را به فرصت تبدیل کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، افزودند: مسائل جهان اسلام، آرمان‌های اسلامی که توسط استکبار به حاشیه رانده‌شده است و تهدیداتی که در آن‌ها قرار داریم، باید با هوشمندی مسئولین به فرصت تبدیل شوند، نه اینکه در سخنرانی‌های رسمی نکاتی مطرح شوند که بی‌ارزش و مایه تأسف است.

ایشان با تقدیر از عملکرد تولیت حرم رضوی (علیه‌السلام) در برپایی کاروان‌های زیر سایه خورشید، خاطرنشان ساختند: یکی از اقدامات ارزشمندی که می‌تواند موردتوجه متولیان و دست‌اندرکاران این مجموعه قرار گیرد، طرح پروژه‌هایی برای رفع یکی از نیازهای هر استان به نام امام رضا (علیه‌السلام) است که به‌صورت مادام‌العمر، نشانه و یادگاری از امام رضا (علیه‌السلام) در آن منطقه خواهد بود.

برای مشاهده تصاویر این برنامه، اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.