آیت‌الله حسینی همدانی:

نزول قرآن کریم؛ عامل رفعت مقام ماه رمضان در بین ماه‌ها است

فضای مجازی ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۰

رمضان قرآن جوانان توصیه

جمعی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز که تحت سرپرستی و حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان البرز قرار دارند با همراهی مدیرکل کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) استان، افطار میهمان امام‌جمعه کرج بودند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این برنامه ضمن خیرمقدم به حاضرین و تبریک ایام ماه مبارک رمضان، بیان داشتند: کار خیر چندین صورت دارد که امداد و یاری‌رساندن، یکی از برترین انواع آن است؛ البته بر اساس روایات، کسی که عامل این خیر است از خود این عمل بالاتر است.

ایشان اظهار داشتند: کمیته امداد هدف و مسیر خوبی دارد و کارگزاران او نیز باید حسن فاعلی و نیات خیر را در خود، هرچه بیشتر تقویت کنند تا اثرات این امداد، مضاعف گردد.

امام‌جمعه کرج تقسیم‌بندی ماه و سال و روز، کار بشر نیست و توسط خود خداوند صورت گرفته است؛ ماه رمضان فرصتی ویژه است که خدا به بندگان خود داده است تا با سرعت بیشتری به فلاح و رستگاری برسند و در بیان خداوند “قره الشهور” نامیده شده است.

ایشان افزودند: قرآن خواندن، کمک و دست‌گیری از دیگران نمودن، محبت و احترام نسبت به بزرگان و حتی خوابیدن در این ماه تسبیح و عبادت قرار داده‌شده است و همه بیانگر اهمیت این ماه شریف است.

ایشان ادامه دادند: اهمیت و جایگاه و بزرگی قرآن به نحوی است که در هرجایی قرار بگیرد، آنجا عزیز و محترم می‌گردد و حتی ماهی که قرآن در آن نازل‌شده دارای چنین خصوصیات عظیمی می‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، گفتند: سرزمینی که قرآن در آن نازل شد، محترم شد و مسجدالحرام نام گرفت؛ ماهی که قرآن در آن نازل شد محترم شد و شما باید مثل کسی که به مسجدالحرام می‌رود و مناسکی را رعایت می‌کند، در این ماه هم اعمالی مانند روزه را انجام دهید که اسرار آن در نزد پروردگار است و در حدیث قدسی از قول خدای متعال نیز می‌خوانیم که “روزه برای خود من است و خودم نیز پاداش او را می‌دهم”.

ایشان توصیه کردند: ارتباط خود را با قرآن بیشتر کنید و در هیچ لحظه‌ای از قرآن فاصله نگیرید؛ همیشه یک قرآن جیبی همراه داشته باشید و از وقت‌های فراغت چنددقیقه‌ای خود در بین فعالیت‌ها، برای انس با قرآن استفاده کنید.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه‌ی استان البرز، تصریح کردند: وقت و عمر، سرمایه‌ی ماست که اگر از دست برود هیچ جایگزینی نخواهد داشت؛ این سرمایه دائماً در حال کم شدن است و اگر در مقابل این سرمایه چیزی به دست نیاوریم، خسارت‌دیده‌ایم.

ایشان با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده‌ی هر چه بیشتر از عمر و مدیریت زمان، خاطرنشان ساختند: باید مراقبت کرد تا این خرج شدن عمر با کسب علم و معنویت و سلامت جسم و نفس همراه شود تا خسارت زده نباشیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.