آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

کم‌کاری بخش زیادی از مسئولین و قسمتی از دستگاه‌ها واقعاً ناراحت‌کننده است / اقتصاد بدون نقش مردم موفقیتی ندارد / سفیر جمهوری اسلامی با سفرای دیگر کشورها فرق دارد / سفیر باید موازین اسلامی و انقلابی را بخصوص در داخل سفارت که خاک ایران محسوب می‌شود به‌دقت رعایت کند / وزیر محترم اقدام عاجل و انقلابی نسبت به این سفیر داشته باشد / عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ در کشور خیانت به اسلام و قرآن و اهل‌بیت و انقلاب است

کارشناس روابط عمومی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه دهم فروردین‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دهم فروردین‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه فرصت ناب رمضان الکریم از نیمه گذشت؛ و به شب‌های پر قدر، قدر رسید که ان‌شاءالله همه قدر بدانیم، بیان داشت: شب قدر، ظرف تقدیر است و تقدیر یعنی اندازه‌گیری؛ خدای تعالی نظام خلقت را بر پایه اندازه خلق کرده است. در سوره مبارکه رعد آیه ۸ فرمود: «وَ کُلُّ شَیْءٍ عِنْدَهُ بِمِقْدَارٍ». شبی است که جهت یک‌ساله بلکه همه عمر ما تنظیم می‌شود لذا باید مواظب باشیم که چه می‌خواهیم.

شب قدر، شب توجه به امام عصر ارواحنا فداه است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خیلی اهمیت بدهیم به شبی که از هزار شب بالاتر است، گفت: دیدید که گاهی نگاه می‌کنیم ‌به گذشته خودمان‌ و می‌گوییم عمرمان هدر رفت؛ خب این یک‌شب به‌اندازه عمر هدررفته ارزش دارد. معادل ۸۴ سال است؛ یعنی یک‌عمر؛ پس آن را زنده کن. شب قدر شب توجه به امام عصر ارواحنا فداه است. بخصوص شب ۲۳ ماه مبارک ‌رمضان. هر طور می‌توانید توجه کنید.

امام‌جمعه کرج در ادامه با اشاره به روایتی، اظهار داشت: امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: کفاره گناهان بزرگ یکی «إِغَاثَهُ الْمَلْهُوفِ» است، اغاثه ملهوف مصادیق فراوانی دارد. هر فرد مظلوم و بیچاره‌اى را شامل می‌شود؛ بیمار، گرفتار، طلبکار، فقیر، زندانى بى‌گناه، حتی حیواناتی که احتیاج به کمک داشته باشند را هم می‌گیرد. خلاصه هر کس که احتیاج به کمک داشته باشد را شامل می‌شود؛ و کسى که به کمک این افراد شتاب کند کانّ بهترین استغفار را کرده است. یادتان باشد ارزش کار در اینجا به این است که خودتان اقدام کنید قبل از آنکه او درخواست کمک کند.

امروز بزرگ‌ترین ملهوف و کسی ‌که فریاد کمک‌خواهی می‌زند امام زمان است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز بزرگ‌ترین ملهوف و کسی ‌که فریاد کمک‌خواهی می‌زند امام زمان است، عنوان کرد: در دعای ندبه می‌گوییم «این المُضطَرُّ الذی یُجابُ اذا دعا». آن مضطر کجاست؟ «عَزیزٌ عَلَیَّ» بر من سخت است که تو کمک بخواهی و من نتوانم به تو کمک کنم. بر من سخت است که تو نیاز داشته باشی و مردم نسبت به تو بی‌توجه باشند. دعای ندبه واقعاً ندبه است. می‌گوید: «هَلْ مِنْ مُعِینٍ فَاُطِیلَ مَعَهُ الْعَوِیلَ وَ الْبُکَاءَ». آیا کمک‌کننده‌ای هست که فریاد و گریه را در کنارش طولانى کنم؟ آیا بى‌تاب و جزع‌کننده‌ای هست که او را در بى‌تابى‌اش، هنگامی‌که خلوت کند یارى رسانم؟ اگر کمک به یک انسان که به کمکِ ما نیاز دارد، کفاره گناهان کبیره است، پس ‌به فریاد امام زمان رسیدن، چه اثری در زندگی انسان دارد؟! ببینید برای امامتان چه‌کار می‌توانید بکنید.

در شب قدر عافیت بخواهید که همه‌چیز را در برمی‌گیرد

وی در ادامه بابیان اینکه برای خودتان هم مواظب باشید فقط به خود حیوانی نپردازید، گفت: بخواهید آن‌ها را هم، همه‌چیز بخواهید اما به حقیقت خودتان توجه داشته ‌باشید.‌ بالاخره این خواسته‌ها در اختیار حضرت قرار می‌گیرد برای امضاء؛ کوچک نبینید. عافیت بخواهید که همه‌چیز را در برمی‌گیرد. برای همه هم دعا کنید. من برای همه شما، توفیق باشد دعا خواهم کرد شما هم بنده را فراموش نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: این را بدانید که با یک مولای کریمی امشب مواجه هستید که فراهم کرده همه شرایط را تا همه چیزهای خراب‌شده را درست کند. چه‌ مولایی داریم! چقدر زیبا گفت امام زمان در دعای افتتاح «فَلَمْ اَرَ مَوْلاً کَریماً اَصْبَرَ عَلی عَبْدٍ لَئیمٍ مِنْک». خدایا هیچ مولای کریمی چون تو را ندیده‌ام که این‌همه صبور باشد و بنده پستی چون من را تحمل کند.

با نهجالبلاغه انس بگیرید و ارتباط داشته باشید

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شب قدر فرصت فراهم است تا انسان به آنچه هدف خلقتش بوده برسد، گفت: حالا شب‌های قدر با این جلالت با شهادت مولای مظلوم ما امیرالمؤمنین علیه‌السلام هم قرین شده. امامی که با شهادتش، منادی صدایش بلند شد که ارکان هدایت فروریخت. این کلماتی که جبرئیل در لحظه ضربت خوردن امیرالمؤمنین گفته خیلی مهم است و احتیاج به شرح دارد؛ فقط این تذکر را می‌دهم چون روز نوزدهم روز نهج‌البلاغه است، با نهج‌البلاغه انس بگیرید و ارتباط داشته باشید. هم عقیده است، هم تاریخ است، هم اخلاق است، هم بصیرت است. می‌توانید در این کتاب با امام انس بگیرید، ضمناً به خاطر تقارن روز طبیعت با شهادت حضرت مواظب باشید حرمت آن روز حفظ شود.

مردم در ۱۲ فروردین بر جاهلیت دوم خط بطلان کشیدند

وی در بخش دیگری بابیان اینکه یکی از روزهای بزرگ تاریخ معاصر که از آن به‌عنوان ایام‌الله یاد می‌کنیم و حاصل قیام مردم مسلمان و مؤمن ایران به رهبری حضرت امام‌ (ره) است، روز ۱۲ فروردین است، گفت: روزی که مردم بر جاهلیت دوم خط بطلان کشیدند و با رأی قاطع، حکومت الله را انتخاب کردند تا احکام و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی مستقر شود.

کم‌کاری بخش زیادی از مسئولین و قسمتی از دستگاه‌ها واقعاً ناراحت‌کننده است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه افزود: وضعیت بعضی از احکام در این روزها واقعاً می‌بینید که چگونه است. کم‌کاری بخش زیادی از مسئولین و قسمتی از دستگاه‌ها واقعاً ناراحت‌کننده است؛ و باید افسوس خورد که به‌موقع اقدام نکردند. این مسیری که دارد طی می‌شود سرازیری است؛ که اگر جلوی آن گرفته نشود و اقدام عاجلی صورت نگیرد سقوط ارزش‌ها قطعی است. این را باید توجه کرد. ما در طول این سالیان مکرر عرض کردیم و فریاد زدیم، نهیب زدیم، تشر زدیم. بخش زیادی از آن، دست دستگاه‌هایی است که باید اقداماتی را داشته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه جمهوری اسلامی آغاز حرکت پایانی بشر به سمت نور و امید و برقراری عدالت و آماده شدن برای درک طلوع خورشید ولایت عظماست، گفت: حضرت امام دراین‌باره فرمودند: «مبارک باد بر شما روزى که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنج‌هاى طاقت‏فرسا، دشمنِ غول‏صفت و فرعون زمان را از پاى درآوردید و با رأى قاطع به جمهورى اسلامى، حکومت عدل الهى را اعلام نمودید» و بعد حضرت آقا درباره ویژگی جمهوری اسلامی در بیانیه گام دوم فرمودند: «جمهوری اسلامی، متحجّر و در برابر پدیده‏ها و موقعیّت‏های نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست، امّا به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندی‏های خود با رقیبان و دشمنان بشدت حساس است. با خطوط اصلی خود هرگز بی‌مبالاتی نمی‏کند و برایش مهم است که چرا بماند و چگونه بماند».

وی ادامه داد: و امروز بعد از گذشت چهل‌وچند سال از پیروزی انقلاب حرکت جمهوری اسلامی نه‌تنها کُند و ضعیف نشده است، بلکه توفنده‌تر و پرتوان‌تر از گذشته با همت و درصحنه بودن نسل پویا و فعال و جوان ‌به حرکت خودش‌ در جهت فتح قله‌های بالاتر باصلابت تمام درحرکت است.

آثار انقلاب که بیداری ملتها بود را در نقاط مختلف جهان و منطقه میتوان دید

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه آثار انقلاب که بیداری ملت‌ها بود را در نقاط مختلف جهان و منطقه می‌توان دید، گفت: البته دشمنان نظام اسلامی در طول سالیان بی‌کار نبوده‌اند و در این زمان بخصوص بر دو هدف بیشتر تمرکز کرده‌اند. اول اینکه مردم را خسته کنند. چون انقلاب ما از روز اول تا امروز مردم پایه بوده است. همه شما با نقش مردم در پیروزی انقلاب، نقش مردم در تأسیس و تثبیت جمهورى اسلامى،‏ نقش مردم در انتخاب مسئولین‏ به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، مکلف بودن مسئولین در برابر مردم‏ برای پاسخگو بودن به عملکرد خود و بهره‏بردارى از فکر و عمل مردم در اعتلاى کشور توجه دارید.

اقتصاد بدون نقش مردم موفقیتی ندارد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در پیام نوروزی و شعار امسال هم حضرت آقا به حضور مردم و نقشی که در جهش تولید دارند و باید داشته باشند تأکید کردند، گفت: یعنی اقتصاد بدون نقش مردم موفقیتی ندارد لذا دولت باید شرایط لازم برای ورود مردم در قالب‌های مختلف مثل تعاونی‌ها یا احیاء اصل ۴۴ قانون اساسی اقدام ویژه داشته باشد؛ و قطعاً برای اینکه مردم وارد این عرصه بشوند لازم ‌است ‌مفهوم ‌مشارکت‌ مردمی ‌در فعالیت‌های ‌اقتصادی درست تبیین ‌شود؛ و حتی الگوهای مناسبی ارائه شود و الا ممکن است خودش ایجاد معضل کند.

ایستادگی مساوی است با ناامیدی دشمنان

وی در ادامه افزود: مطلب دومی که دشمن دنبال می‌کند این است که مسئولین را در اهداف مربوط به اداره کشور، سست کنند که ایستادگی مساوی است با ناامیدی آنان. این‌ها بعد از گذشت این‌همه سال و این‌همه ظلم و جنایتی که در حق ملت ما کرده‌اند و هیچ به دست نیاورده‌اند در چه فکری هستند؟ امروز هم مثل روز اول فریادمان بلند است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

فرقی بین جمهوری‌خواه و دموکرات نیست

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز ادامه داد: البته یک‌مشت واداده غرب‌زده بی‌هویت دینی و بی‌هویت ملی برای خوشحال کردن ولی‌نعمت‌های خود و آرزوهای دست‌نیافتنی که دارند دل‌بسته‌اند به رئیس‌جمهور شدن آن فرد دیوانه در آمریکا. متأسفانه هنوز نفهمیده‌اند که در سیاستشان برعلیه ایران فرقی بین جمهوری‌خواه و دموکرات نیست؛ اما البته آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که دست برتر منطقه، ایران است. لذا هر فرصتی پیدا کنند لگدی می‌زنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: و اما راجع به فلسطین مرور کوتاهی داشته باشیم از این شش ماه؛ که حضرت آقا در دیدار با دبیر کل جهاد اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس از طوفان به‌عنوان پدیده الهی یاد کردند و نوید پیروزی را دادند، ان‌شاءالله نتیجه این دیدار پیروزی‌های آینده باشد؛ که قطعاً این‌طور است. آن‌ها هم می‌آیند ازاینجا استضائه می‌کنند و نور می‌گیرند؛ رهنمود می‌گیرند و آثارش را ان‌شاءالله در آینده نه‌چندان دور خواهید دید.

وی اذعان داشت: در یک طراحی پلید و خبیث استکباری، بنا بود در مسیر عادی‌سازی ‌روابط ۲۰ کشور به همراه عربستان با صهیونیست‌ها، هم‌زمان مردم فلسطین را از سرزمینشان اخراج کنند؛ و مردم غزه را کوچ اجباری دهند و مردم کرانه باختری را به اردن و مصر بفرستند و تمام سرزمین فلسطین را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهند؛ و ادامه این مسیر در کانال سوئز و النهایه تضعیف ایران بود که طوفان الاقصی بپا شد و این نقشه به هم خورد.

مقاومت فلسطین برای آیندهای طولانی برنامه دارد

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه مقاومت فلسطین با طراحی دقیق و هوشمندانه مسیر را تا امروز پیش برده و برای آینده‌ای طولانی برنامه دارد، گفت: تا امروز هم ابتکار عمل را از دست نداده و هرچه طرف مقابل خواسته است با کشتار وحشیانه و انواع جنایات برای خود برتری درست کند، نتوانسته است؛ و البته گروه‌های دیگر مقاومت هم مثل حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، جمهوری اسلامی و دولت سوریه با بصیرت کامل و تقسیم‌کار مشغول وظیفه هستند. البته امروز هم باز اسرائیلی‌ها بخشی از سوریه را بمباران کردند و جنایاتی را انجام دادند که خیلی هم سنگین بود.

مقاومت میتواند هرلحظه که بخواهد طوفان دیگری به راه بیندازد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه صهیونیست‌ها دچار سردرگمی شده‌اند، نمی‌دانند چگونه با مقاومت مواجهه شوند و خود را نجات دهند، گفت: آبروی نداشته آمریکا هم در این جریان بیشتر از گذشته ریخت و روشن‌تر از قبل همه دنیا با حقوق بشر آمریکائی آشنا شدند؛ و البته این را باید مستکبرین بدانند که مقاومت می‌تواند هرلحظه که بخواهد طوفان دیگری به راه بیندازد.

وی در ادامه بابیان اینکه امسال روز قدس در جهان اسلام و در دنیا و بخصوص در ایران دیدنی خواهد بود، گفت: مردم غزه و فلسطین باعزت و صلابت و شهدایی که تقدیم می‌کنند نفس اسرائیل را در این روزها به شماره انداخته‌اند. فقط ننگ بر بی‌غیرت‌های جهانی اعم از سازمان‌ها و کشورها. چگونه برای فرزندانتان در آینده از انسانیت سخن خواهید گفت؟

سفیر جمهوری اسلامی با سفرای دیگر کشورها فرق دارد / سفیر باید موازین اسلامی و انقلابی را بخصوص در داخل سفارت که خاک ایران محسوب میشود به‌دقت رعایت کند / وزیر محترم اقدام عاجل و انقلابی نسبت به این سفیر داشته باشد

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری بیان داشت: اولاً ضمن تشکر از فعالیت‌های مؤثر دستگاه دیپلماسی کشور و شخص وزیر محترم خارجه، لازم است این مطلب تذکر داده شود که سفیر جمهوری اسلامی با سفرای دیگر کشورها فرق دارد و باید موازین اسلامی و انقلابی را بخصوص در داخل سفارت که خاک ایران محسوب می‌شود به‌دقت رعایت کند. باید حافظ آرمان‌ها و ارزش‌ها باشد و پیام عزت و اقتدار داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه عکس‌هایی از سفیر ایران در آذربایجان در یک مصاحبه دیدم که در شأن سفیر نظام اسلامی نیست، گفت: ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی در آن نادیده گرفته‌شده. بعلاوه خود مصاحبه هم از قوام و اقتدار و عزت لازم ظاهراً برخوردار نبوده است. لذا جا دارد وزیر محترم اقدام عاجل و انقلابی در این زمینه نسبت به این سفیر داشته باشد؛ و آن کاری که لازم است را انجام دهد.

اسلام قائل به عدالت جنسیتی است نه برابری جنسیتی

وی در ادامه بابیان اینکه هشدار دیگری که عرض می‌کنم این است که در سند ۲۰۳۰، هفده هدف توسعه پایدار و ۱۹۶ هدف جانبی بیان‌شده است، گفت: هدف پنجم آن، برابری جنسیتی عنوان‌شده که زن و مرد باهم برابرند؛ که با این هدف مسائل خاصی در حوزه بانوان دنبال می‌شود. اسلام قائل به عدالت جنسیتی است نه برابری جنسیتی که حالا اینجا بحث دارد اما آنچه عرض می‌کنم این است که بنا نبوده این سند در ایران اجرا شود اما به بهانه‌ها و عناوین مختلف و موذیانه آن را عملیاتی می‌کنند؛ در مدارس یک‌جور درجاهای دیگر یک‌جور؛ که یکی از آن موارد می‌تواند همین داوری فوتبال بانوان باشد؛ که آرام‌آرام وارد میدان هم بشوند و عادی‌سازی کنند. این بسیار امر خطرناکی است.

عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ در کشور خیانت به اسلام و قرآن و اهل‌بیت و انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه گفت: به اسم برابری جنسیتی یک داور خانم با یک داور آقا باهم دیگر وسط میدان؛ الآن این کار را نمی‌کنند ولی مسیر دارد به این سمت طی می‌شود. اخیراً دو نفر را انتخاب کردند. من از باب وظیفه این هشدار را دادم، عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ در کشور خیانت به اسلام و قرآن و اهل‌بیت و انقلاب است. آنان که باید پیگیری کنند حتماً به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.