ضرورت بازخوانی خط امام (ره) برای نسل جوان/

امام (ره) انقلابی بود و پیروان خط او نیز، باید در فکر و گفتار و عمل انقلابی باشند

فضای مجازی ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ۰

 

نماز جمعه (11) (1000x562)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی و تقویت آن، بیان داشتند: یکی از مسائلی که در تقابل با تقواست و موجب قساوت قلب و از بین رفتن مال می‌شود، ربا است که عامل نفاق و دشمنی و گسترش فقر در جامعه است و ریشه‌ی ایجاد دوقطبی مرفه و محروم می‌گردد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: بر اساس روایات، رباخوار دین‌دار نیست و به دشمنی با خدا و رسولش اقدام کرده است و ربا نیز نه یک گناه شخصی که یک بلوای اجتماعی است و خانواده و جامعه ار نابود می‌کند.

ایشان با اشاره به آیات ۱۶۰ و ۱۶۱ سوره‌ی مبارکه‌ی نساء، افزودند: حرمت ربا فقط مختص اسلام نیست و در همه‌ی ادیان حرام دانسته شده است و در حدیثی به نقل از امام صادق (علیه‌السلام) نیز، رباخوار مستحق قصاص نفس دانسته شده است.

امام‌جمعه کرج با تبریک نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، یادآور شدند: ماه‌های رجب و شعبان مقدمه‌ی ماه رمضان قرار داده‌شده‌اند تا آمادگی درک این ماه عظیم در انسان‌ها به وجود بیاید.

ایشان با تأکید بر کسب غفران الهی در روزهای باقیمانده از شعبان و ورود پاک و طاهر به ماه رمضان، اظهار داشتند: در حدیث نبوی، تأکید بسیاری بر تلاش برای درک کامل این ماه شده که نشانگر عظمت و فضایل عالی این ماه است.

ایشان افزودند: مهم‌ترین اعمال این ماه در بیان رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) استغفار و توبه و پس‌ازآن، بسیار دعا و مناجات داشتن است.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه استان البرز، تأکید کردند: یکی از آداب نیک و مؤکد ماه مبارک رمضان، بسیار افطاری دادن و عدم تجمل و اسراف در آن است؛ خدا نکند که با اسراف و اتراف و تجمل در عمل خیر افطاری دادن، خود را جهنمی کنیم.

ایشان افزودند: مسئله‌ی دیگری که مورد تأکید پیامبر اسلام در این حدیث شریف قرارگرفته، تمرین حسن خلق و بیان نیکو در این ماه است؛ به‌طوری‌که می‌فرمایند “هرکس در ماه رمضان حسن خلق را تمرین کند، من عبور از صراط را برای او تضمین می‌کنم”؛ البته خوش‌اخلاقی هم معنای خودش را دارد که باید آن موردتوجه قرارداد و به‌درستی آموخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با تسلیت ایام رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در چهاردهم خرداد و گرامیداشت قیام عظیم مردم در پانزدهم این ماه، بیان داشتند: صحبت کردن راجع به شخصیت امام (ره) سخت است؛ مردی با اوصاف فراوان، در زمینه‌های مختلف علمی، فقهی، حکمی، عرفانی، کمالی، معرفتی، سیاسی، حکومتی، مردم‌داری و تربیت‌یافته‌ی مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) که در روش و منش خیلی به آن‌ها نزدیک است.

ایشان عنوان داشتند: می‌توان گفت امام در بعضی زمینه‌ها وارث اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است و مسائل و معارفی را از آن‌ها به ارث برده است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزودند: تقوای امام عامل تصمیم به‌موقع و به‌جای او در مسائل مختلف و فرقانی برای تشخیص حق از باطل او بود.

ایشان تصریح کردند: امام دین را به‌خوبی فهمید و به‌خوبی اقدام به پیاده‌سازی آن‌ها کرد؛ تا قله‌های رفیع علم بالا رفت و هر آنچه دانست، عمل کرد؛ هرگز نگفت حفظ و عمل به دین به عهده‌ی من نیست و با تمام وجود پا به میدان عمل گذاشت.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر بازخوانی خط امام (ره) به‌عنوان یک برنامه‌ی مستمر، گفتند: باید آرمان‌ها و راه امام (ره) را برای نسل جوان و حتی بعضی از همراهان ایشان بازخوانی کرد؛ می‌بینید که همین‌الان، بعضی از کسانی که ادعای یاری و همراهی امام (ره) را دارند، بسیاری از مسائل را از یاد برده‌اند.

ایشان با بیان اینکه هویت اصلی انقلاب، امام و راه اوست، افزودند: خناسان و دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی ایران، چاره را در تحریف شخصیت امام دیده‌اند که اگر این تحریف صورت بگیرد، هویت انقلاب هم دچار استحاله و دگرگونی می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی، تأکید کردند: امروز وظیفه‌ی کسانی که خود را ادامه‌دهنده‌ی خط امام (ره) می‌دانند این است که گفتمان امام (ره) را ترویج کرده و توسعه دهند و اگر احیاناً در مقام بیان چیزی به این گفتمان اضافه و کم می‌شود، به روشنگری و اصلاح بپردازند.

ایشان اظهار داشتند: پیرو خط امام باید مثل امام فکر کند؛ اگر امام انقلابی است، پیروان او نیز باید در فکر و گفتار و عمل هم انقلابی باشند؛ شاخص‌های انقلابی بودن را بشناسند، دشمن‌شناس باشند، مبانی و ارزش‌ها و آرمان‌ها را بشناسند، دفاع از اصل ولایت‌فقیه داشته باشند، مدافع مظلومان باشند، استقلال‌طلبی در همه‌ی زمینه‌ها را مدنظر داشته باشند، مبارزه با استکبار، رفاه‌طلبی، بی‌دردی و عافیت‌طلبی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه انسان رفاه‌طلب و دنیاطلب توان مبارزه با سختی‌ها را ندارد، خاطرنشان ساختند: چنین کسی به‌جای مقابله با مشکلات و تحمل سختی‌ها، تلاش می‌کند تا مسیر را عوض کند و راه فرار و توجیهی برای نشستن و اقدام نکردن خود بیابد؛ این کار را هم به روش‌های مختلف انجام می‌دهند، گاهی با نام گفتگوی تمدن‌ها، به دنبال پوشاندن چهره‌ی عافیت‌طلب خود هستند و گاهی هم به نام تعامل با جامعه‌ی جهانی به توجیه می‌پردازند.

ایشان ادامه دادند: مسیر راه را باید از خط امام (ره) گرفت؛ وصیت‌نامه‌ی سیاسی الهی امام را لااقل سالی یک‌بار به‌دقت بخوانید؛ برنامه بگذارید و در شروع جلساتتان بخشی از آن را بخوانید که تعصب روی این موضوع، تعصب خوبی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه وصیت‌نامه‌ی امام عصاره‌ی همه‌ی تفکرات ایشان است، تصریح کردند: در بخشی این سند گفتمان انقلاب می‌فرمایند “مبارزه با رفاه‌طلبی سازگار نیست و… (آن‌ها که چنین نمی‌اندیشند)، با الفبای مبارزه بیگانه‌اند و … آب در هاون می‌کوبند”.

ایشان گفتند: این خط واضح و روشن امام (ره) است؛ کجای این سخنان به ما اجازه می‌دهد که در هاضمه‌ی جهانی هضم شویم؟! امام مکرراً فرمودند که “آمریکا دشمن درجه‌یک و بزرگ جهان اسلام است، همه‌ی بدبختی‌های ملت ما از آمریکاست”.

امام‌جمعه کرج ادامه دادند: این‌ها خط روشن امام (ره) است و حال اینکه بیایند و مطرح کنند که امام در پشت پرده با استکبار رابطه داشت (نعوذبالله)؛ دروغی فاحش است که اگر در نسل جوان ما رخنه بکند، آثار مخربی دارد و بر همه لازم است که علیه این صحبت‌ها قیام بکنند و فکر و اندیشه‌ی امام را ترویج کنند.

ایشان بیان داشتند: امام از اول نهضت با جبهه‌ی استکبار، یعنی مثلث شوم آمریکا و انگلیس و صهیونیسم، در حال مبارزه بود که البته امروز با حضور آل پلید سعود و تکفیری‌ها، این مثلث به یک پنج‌ضلعی تبدیل‌شده است که وظیفه‌ی ما را برای مبارزه سنگین‌تر نموده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به دهمین مجلس شورای اسلامی، تصریح کردند: این پیام به دو وظیفه‌ی مهم مجلس اشاره دارد که یکی اقتصاد مقاومتی و دیگری تعمیق فرهنگ اسلامی است که باید موردتوجه و عمل همه‌ی اقشار قرار گیرد.

ایشان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با تشکر از مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز، اظهار داشتند: عملکرد ایشان از ابتدای قبول این مسئولیت قاطع و مناسب بوده است که انشالله با توانایی‌هایی که دارند به‌خوبی در این مسیر پیش خواهند رفت و تا جای که نیاز باشد از حمایت لازم برخوردار خواهند بود.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.