امام‌جمعه کرج:

انتخاب آیت‌الله جنتی، سیلی محکم خبرگان به استکبار بود

فضای مجازی ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ ۰

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی و توسعه‌ی آن، بیان داشتند: اهل نقوی به امربه‌معروف و نهی از منکر اهتمام دارند و در بیان معصومین، شخص امربه‌معروف و ناهی از منکر در جایگاه جانشینی خدا در روی زمین است و جامعه‌ای که امربه‌معروف در آن موردتوجه باشد، به رستگاری می‌رسد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، در ادامه سلسله مباحث دعا از منظر امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار داشتند: امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در حکمت ۳۵۳ نهج‌البلاغه، صلوات بر محمد و آل محمد (صلی‌الله علیه و آله و سلم) را عامل استجابت دعا می‌دانند.

ایشان خاطرنشان ساختند: در بیان حضرت (علیه‌السلام)، اگر به کسی اجازه‌ی دعا کردن داده شد، نباید از اجابت آن دعا ناامید بود، همان‌طور که اگر کسی فرصت توبه ‌یافت، باید به قبول توبه‌ی خودش امید داشته باشد؛ چراکه هم این اجازه و هم برآورده کردن این خواسته در دست خداست.

امام‌جمعه کرج در خطبه‌ی دوم نماز با اشاره به مجموع بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای اخیر خود با اقشار مختلف جامعه و مسئولین، عنوان داشتند: از برآیند مطالب مطرح‌شده توسط ایشان در این دیدارها به دست می‌آید که در مقابل دشمن ظالم و ستمکاری که با انواع حیل و تمام قوا و ترفندهایش مانند نفوذ در دستگاه‌های تصمیم گیر و تصمیم‌ساز و تغییر در سبک زندگی جامعه، قصد نابودی ما را دارد باید مقتدر و غیرقابل نفوذ بود و انقلابی عمل کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی، تأکید کردند: شعارهای انقلاب که علامت‌ها و نشانه‌های مسیر و راه هستند، باید خوب درک و حفظ کرد و برای دیگران تبیین و روشن کرد؛ گاهی دشمن با صراحت به همین شعارها توجه می‌کند و با دقت واردشده و این شعارها را مورد تعرض قرار می‌دهد؛ مثلاً نجات فلسطین و رهایی قدس شریف که یکی از ارزش‌های ماست موردتوجه و هدف قرار می‌دهد و به دنبال نابودی و یا تضعیف آن است.

ایشان ادامه دادند: به‌عنوان نمونه‌ی دیگر می‌توان به اصل ولایت‌فقیه و یا نهاد انقلابی شورای نگهبان قانون اساسی اشاره نمود که چون وجود هر دو برای صیانت از انقلاب ضروری است، دشمن همین‌ها را مورد اهانت و دشمنی قرار می‌دهد؛ در فتنه ۸۸ دیدید که چگونه عده‌ای دلداده‌ی به دشمن، به همین شعارها تاختند و در مسیری که استکبار برای آن‌ها ترسیم کرده بود حرکت کردند.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: شعارهای انقلاب نشانه‌گذاری مسیر انقلاب تا زمان رسیدن به مقصد است و هر تحریفی در آن‌ها موجب خروج از مسیر اصلی می‌گردد.

ایشان افزودند: یکی از ناراحتی‌های آن‌ها، روحیه‌ی استکبارستیزی مردم ایران است و دشمن در تلاش است تا این روحیه را در جامعه نابود یا حداقل ضعیف و بی‌خاصیت کند؛ اینکه ملت ایران زیر بار زور نمی‌رود و از دشمن مستکبر تبعیت نمی‌کند، جزو تعلیمات قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است و دشمن در تلاش برای استحاله‌ی این باورهاست تا بتوانند سلطه‌ی خود را دوباره برقرار کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: دشمنان بدانند به تعلیم قرآن و اولیای دین، سازش‌ناپذیری و استکبارستیزی اعماق وجودی ما را پرکرده است و نابودی استکبار را از عمق جان طلب می‌کنیم و نظر ما راجع به رژیم غاصب و پلید کودک کش نیز همین است

ایشان با اشاره به نتایج انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان ساختند: جبهه استکبار و عناصر داخلی او با انتخاب معنادار آیت‌الله جنتی به‌عنوان رئیس خبرگان، سیلی محکمی از منتخبین مردم در این مجلس خوردند؛ این انتخاب کام نفوذ گران را تلخ و خواب دلدادگان به استکبار را پریشان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کردند: رهبری، انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن را مهم‌ترین وظیفه‌ی خبرگان دانسته و این انتخاب هم نشان داد که خبرگان انقلابی است؛ این حرکت خبرگان مصداق همان “جهاد کبیر” است که معنای آن در بیان رهبر انقلاب، تبعیت نکردن از دشمنان و جامه‌ی عمل نپوشاندن به خواست آنان است.

ایشان ادامه دادند: این مصداق حفظ خرمشهرهاست که استکبار و دشمنان به دنبال سقوط آن‌ها هستند؛ البته طبق بیان رهبری این نبرد نه در میدان جنگ سخت که در میدانی سخت‌تر و سهمگین‌تر است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نزدیکی ایام رحلت امام (ره)، اظهار داشتند: به تلاشی که برای تحریف خط انقلابی و آرمانی امام می‌شود دقت کنید، این یکی از آن خرمشهرهایی است که نباید اجازه سقوط آن را بدهیم. مبارزه در این میدان البته سخت‌تر است، چون گاهی افرادی دست به تحریف می‌زنند که خودشان از بقیه مدعی‌تر هستند و مبارزه با این رگه‌های انحراف سخت‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تبریک آغاز دور جدید مجلس شورای اسلامی از هفته‌ی آینده، اظهار داشتند: امیدواریم این دوره نیز منسجم‌تر از قبل و بالنده و باعظمت، در جهت اهداف نظام حرکت کند و فریب ترفندهای دشمن را نخورد.

ایشان افزودند: مجلس جدید وظیفه دارد در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان بایستد؛ به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم باشد؛ برای اقتصاد مقاومتی حرف و برنامه داشته باشد و دولت را موظف به حرکت در مسیر مشخص‌شده بنماید؛ برای پیشرفت علم و فناوری و استقلال کشور تلاش داشته باشد؛ در بسط عدالت اجتماعی کوشش کند؛ به دنبال اشرافیت و تجملات نبوده و با این مسائل مبارزه کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با گلایه از عدم اقدامات کافی در زمینه‌ی شعار سال و اقدام و عمل درزمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان ساختند: ۲ ماه و نیم از سال اقدام و عمل گذشته است، ولی هیچ خبری از نتایج نیست و خبرهایی هم که هست، اخبار خوبی نیست.

ایشان خاطرنشان ساختند: طبق بیان رهبری، نبایدهای اقتصاد مقاومتی از بایدهایش مهم‌تر است و شناخت این نبایدها و داشتن جرئت اقدام نکردن به آن‌ها خیلی مهم است.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: خرید و استفاده از اجناس خارجی یکی از این نبایدها است که حداقل در سطح سازمان‌ها و ادارات باید به شکل جدی موردتوجه قرار گیرد.

ایشان با بیان اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری باید برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی به تمام بندها عمل کرد، اظهار داشتند: فضای استان البرز پر از نیروهای فعال و جوان باسواد و پرانرژی است که نیاز است که این ظرفیت در چند حوزه اصلی مورداستفاده قرار گیرد و بر اساس اولویت بر اساس کلان و بدنه مردم اقدام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بند ششم سیاست‌های ابلاغی رهبری درزمینه‌ی استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری‌های قبلی، اظهار داشتند: سرمایه‌گذاری‌هایی در برخی از بخش‌ها انجام‌شده و لازم است که از این سرمایه‌گذاری‌ها استفاده شود.

ایشان در زمینه نیروگاه سازی و توان شرکت مپنا در استان البرز که مورد بازدید رهبر انقلاب در سال‌های قبل و رئیس‌جمهور در سال جدید قرارگرفته است، تأکید کردند:  در کل دنیا بیش از چند کشور از این ظرفیت برخوردار نیستند و ایران جزو معدود کشورهای دارای این فنّاوری است.

امام‌جمعه کرج گفتند: در چنین فضایی دفتر یک شرکت نیروگاه سازی کره‌ای در زمینه نیروگاه حرارتی در کشور بازگشایی‌شده و با وجود توان بالای داخلی در این زمینه و تأکید رهبری بر عدم ورود نیروگاه‌های خارجی، این مسئله جای سؤال است که چرا چنین شرکتی در کشور شعبه زده است.

ایشان با بیان اینکه این قرارداد اخیراً به امضا رسیده است، گفت: چرا هنوز ایتالیایی‌ها برای اجرا و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نیروگاهی در ایران مشغول رایزنی هستند و چرا اجازه این کار به این کشورها داده می‌شود.

ایشان با بیان اینکه دیدگاه رهبری، نجات اقتصاد کشور از طریق اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: این موارد موردبحث و سؤال است؛ مدیران اقتصادی باید به اقتصاد مقاومتی اعتقاد و باور داشته باشند و یقین کنند که تنها با توجه به توان داخلی می‌توان به نتیجه رسید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به دهه آخر ماه شعبان و بهسازی و نظافت مساجد در استان برای ضیافت ماه رمضان گفتند: نور، بو و صوت مساجد باید موردتوجه قرار گیرد و نظافت مساجد باید در دستور کار هیئات امنا قرار گیرد.

ایشان با اشاره به تأسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز گفتند: این مرکز قانونی به‌جز در تهران و البرز درجایی دیگر تشکیل نشده و ساماندهی مساجد استان ازلحاظ امام جماعت و خدام در حال انجام است.

ایشان افزودند: کار در این مسیر، اصلاحی است و قطعاً با کارهای نو عده‌ای مخالفت و مقابله می‌کنند که این مخالف‌ها طبیعی است‌ ولی این کار محکم پیش می‌رود.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: با جمعیت کنونی، ۱۰۰ مسجد در استان البرز کم داریم و برای جمعیت جدید، مساجد و ائمه جماعات و خدام لازم باید فراهم شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی در فلوجه عراق اظهار داشتند: بازهم دولت عراق با تکیه‌بر توان مردمی ‌توانست اقدامات مناسبی در جهت آزادسازی بخش‌های از این کشور داشته باشد و این موضوع یادآوری می‌کند که قدرت‌های استکباری ازجمله آمریکا کاری برای مردم انجام نمی‌دهند و نخواهند داد و خواسته آن‌ها ایجاد تفرقه و عدم انسجام بین مردم و دولت عراق است.

ایشان با بیان اینکه آمریکا تلاش دارد که کشوری مستقل در منطقه وجود نداشته باشد، گفتند: نباید به این کشور اعتماد کرد و ملت و دولت عراق باید با اتحاد و همبستگی درونی مشکلات  را برطرف کنند.

ایشان با بیان اینکه امیدواریم که اسلام و مسلمین از شر این جرثومه فساد خلاص شوند، ابراز امیدواری کردند: انشالله که با این اقدامات ارزشمند مردمی، گروه‌های سلفی و تکفیری و وهابی موجود به‌زودی از میان برداشته شوند.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.