نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

اگر پشت پرده‌ی ترویج یک زبان بیگانه نفوذ فرهنگی باشد، باید از آن جلوگیری کرد

فضای مجازی ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی و تقویت آن و با تبریک فرارسیدن ماه مبارک شعبان و اعیاد فرخنده‌ی شعبانیه، بیان داشتند: ماه‌های رجب و شعبان مقدمه‌ی ورود به ماه مبارک رمضان هستند تا با استفاده از فضای معنوی این دو ماه، افراد آمادگی لازم برای درک ماه عظیم الشان رمضان را کسب کنند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با اشاره به آغاز ماه شعبان با ولادت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز پاسدار، اظهار داشتند: امام حسین (علیه‌السلام) با تمام هستی خود از دین و ارزش‌های الهی پاسداری کرد و همین مسئله وجه‌تسمیه این روز به نام روز پاسدار است.

ایشان افزودند: پاسداری در راه اسلام مفهومی وسیع و گسترده دارد و یک لفظ و معنای خاص نیست؛ پاسداری یک فرهنگ و وظیفه‌ی دینی و شرعی برای مسلمانان است و هرکس در هرجایی که هست، می‌تواند پاسدار اسلام باشد.

ایشان ادامه دادند: پاسداری از شخصیت خود شخص شروع می‌شود و به اجتماع می‌رسد؛ پاسداری، هم پاسداری از مرزها را شامل می‌شود و هم پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌ها را در بر می‌گیرد و بر هر فرد مسلمانی ولو عنوان پاسدار را هم نداشته باشد، لازم است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان نماد باصلابت پاسداری، خاطرنشان ساختند: این مجموعه که بر مبنای اصل پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی تشکیل گردیده است که اتفاقاً مورد بغض و هجمه و تخریب دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی نیز هست.

ایشان ادامه دادند: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست و دنباله‌های پلیدشان در داخل کشور با صرف هزینه‌های گزاف سعی در تخریب این نیروی مخلص که در میانه‌ی میدان مبارزه با استکبار و دفاع از ارزش‌های الهی قرارگرفته، دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هر جا تهدید هست باید پاسداری هم باشد؛ تصریح کردند: کاری که امروز دانشمندان ما انجام می‌دهند، پاسداری از استقلال و عزت کشور است؛ همین‌طور هرکسی در هرجایی از نظام اسلامی کار خود را درست و محکم انجام می‌دهد، در حقیقت در حال پاسداری از منافع اسلامی و دینی و الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به دیدارهای رهبر انقلاب با اقشار مختلف جامعه در هفته‌ی گذشته، خاطرنشان ساختند: در تمام این دیدارها چند نکته‌ی مشترک، مورد تأکید رهبری قرار داشت که “تقویت عزت اسلامی و استقلال کشور”، “استکبارستیزی، دشمن‌شناسی و مقابله با او”، “مسئله‌ی فلسطین و دفاع از او که نماد دفاع از اسلام است”، “بیداری اسلامی و خطر گروه‌های تکفیری” از آن جمله‌اند و همه‌ی این موارد بازهم زیرمجموعه‌ی “پاسداری از اسلام و آرمان‌های دینی” قرار می‌گیرد.

ایشان با بیان اینکه ارزش جایگاه پاسداری بر کسی پوشیده نیست، گفتند: در بیان رسول خدا “خدا، چشمی که در راه حراست از دین بیدار است را عذاب نمی‌کند” و این حدیث شامل همه‌ی مسلمانانی که با این نیت به انجام وظایف اجتماعی خود می‌پردازند، می‌گردد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تبریک ولادت امام زین‌العابدین و عباس ابن علی (علیهم‌السلام) و روز جانباز، اظهار داشتند: جانبازان شهیدان زنده‌اند که مانند عباس ابن علی مدال شجاعت و ایثار در راه حفظ اسلام را همیشه بر گردن دارند و اگر بر مصائب جانبازی صبوری کنند –که می‌کنند- هر روز برای ایشان اجر و پاداشی مجزا در نظر گرفته می‌شود.

ایشان افزودند: در بیان رسول مکرم اسلام، رشته نخی از دستمال جانباز، به شرطی که بر عهد بین خود و رسول خدا پایبند بماند، برتر از مقدار طلایی است که فاصله‌ی بین زمین و آسمان را پرکرده باشد.

ایشان ادامه دادند: امروز مسئولیت جانبازان از شهدا سنگین‌تر است؛ جانبازان نماد زنده‌ی مقاومت و ایثارگری‌های جبهه‌های دفاع مقدس هستند و عمل ایشان برای جامعه الگوست؛ درعین‌حال نباید از ایثارها و ازخودگذشتگی‌های همسران ایثارگران نیز غافل بود و باید همواره از این کوه‌های صبر و ایثار و اخلاص نیز تقدیر کرد.

امام‌جمعه شهر کرج، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را یک کار فرهنگی پر اثر دانسته و بیان داشتند: بزرگ‌ترین نتیجه‌ی این دیدارها، زنده ماندن ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های بعدی است و در این راستا برگزاری دیدارهای دانش‌آموزی با این نمادهای مقاومت و ایثار، از ارزش بالاتری برخوردار است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بزرگداشت سالگرد آزادسازی هویزه به دست جمعی از دانشجویان پیرو خط امام در ۱۸ اردیبهشت‌ماه، تصریح کردند: این جوانان دانشجو، پرورش‌یافته‌ی مکتب اباعبدالله و عباس ابن علی (علیهم‌السلام) بودند؛ جوانانی که اهل قران و تهجد و شب‌زنده‌داری بودند و مرور حماسه‌ی آن‌ها برای همه درس است.

ایشان تأکید کردند: همه باید حماسه‌ی این جوانان را مرور کنند، بخصوص کسانی که امروز به‌واسطه‌ی فضای آرامی که با ازخودگذشتگی این جوانان به وجود آمده است، فرصت یافته‌اند تا به دنبال اهداف پلید خود و کج کردن مسیر انقلاب از ارزش‌ها و آرمان‌های راستین اسلام، باشند.

ایشان افزودند: انحراف و نفوذ و تغییر مسیر انقلاب در دستور کار دشمن قرارگرفته و عده‌ای نیز در داخل به دنبال نهادینه کردن این مسئله هستند و با زبان‌ها و گویش‌ها و روش‌های مختلف در این مسیر قدم برمی‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: مقابله با این هجوم دشمنان، نیازمند بصیرت انقلابی و بیداری مردم است؛ بر اساس بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) اگر غفلت کنیم زیر چکمه‌های دشمنان از خواب بیدار می‌شویم، نباید مسامحه و کوتاهی کرد، کسانی که توان انجام کاری دارند نباید دست روی دست بگذارند، بلکه باید در مقابل انحرافات و نفوذ و تحریف بایستند و دفاع کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: درس‌هایی که از مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) آموخته‌ایم، شخصیت دینی ما را چنان ساخته که برای حفظ استقلال و عزت خود در برابر دشمنی‌های سخت و نرم دشمن به‌خصوص آمریکا و اسرائیل و دنباله روان پلیدشان، باقدرت و قوت تمام ایستاده، در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان کوتاه نیامده و آنان را مجبور به عقب‌نشینی خواهیم کرد.

ایشان ادامه دادند: اگر دشمن غفلتی کند و بخواهد تعرضی به گوشه از خاک کشور یا ارزش‌ها و آرمان‌های ما داشته باشد، خواهد دید که مردم ایران، یکپارچه و باصلابت تمام در مقابل او ایستاده‌اند.

ایشان افزودند: البته آمریکا به علت خوی استکباری خود، دست از نفوذ و سیطره بر ارکان اداره‌ی کشورها و جوامع برنمی‌دارد؛ اکنون نیز افغانستان و پاکستان و اگر بتواند عراق را مستعمره‌ی خود می‌خواهد.

امام‌جمعه‌ کرج با اشاره به لغو قانون کاپیتولاسیون در ۲۸ اردیبهشت، گفتند: هم‌اکنون نیز این قانون که توسط حضرت امام در داخل کشور، از بین رفت، هنوز در بعضی کشورها مانند ژاپن و کره‌ی جنوبی برقرار است؛ این قانون درواقع تحقیر ملت‌هاست که در بیان امام (ره) “اقرار به مستعمره بودن کشور” خوانده شد.

ایشان بیان داشتند: استکبار در هر لباسی ما را برده و اسیر خودش می‌خواهد؛ برای نیل به این مقصود نیز در هر دوره‌ای از ابزار همان دوره استفاده می‌کند؛ زمانی با جنگ و زمانی با تصویب کاپیتولاسیون‌ها و اکنون نیز با مسائلی مانند فضای مجازی و ماهواره و حتی نفوذ در زبان مردم یک کشور به جان ملت‌ها افتاده‌اند تا فکر و فرهنگ آن‌ها را تخریب کرده و فرهنگ و سبک زندگی خودشان را حاکم کنند.

ایشان خاطرنشان ساختند: پافشاری بر یادگیری یک زبان بیگانه اگر به‌واسطه‌ی زبان علم بودنش باشد، ایرادی ندارد؛ مثلا کتب حقوقی اکثراً به زبان فرانسوی نوشته‌شده‌اند و یا در مباحث صنعتی بیشتر نوشته‌ها به زبان آلمانی است که آموزش زبان به این منظور مفید نیز هست؛ اما اگر پشت پرده‌ی ترویج و توسعه‌ی یک زبان، نفوذ فرهنگی باشد باید از ان جلوگیری کرد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان البرز، هشدار دادند: می‌بینیم در کشوری مانند هند، نفوذ زبان بیگانه و تسخیر و تخریب زبان بومی به‌جایی رسید که مجبور شدند، خط و زبان رسمی و جاری خود را کنار بگذارند و اکنون برای مکاتبات و مکالمات رسمی و اداری خود باید از زبان انگلیسی استفاده کنند؛ این نشانه‌ی نفوذ و استحاله‌ی فرهنگ یک کشور است.

ایشان با اشاره به اسناد کشف‌شده از لانه‌ی جاسوسی، در راستای تشویق به توسعه‌ی زبان انگلیسی در سطح کشور، تصریح کردند: گسترش زبان بیگانه در مکالمات روزمره و محاورات اجتماعی ما، سودی برای فرهنگ جامعه و پیشرفت کشور نخواهد داشت.

ایشان ادامه دادند: طبق بیان رهبری، زبان فارسی باید زبان علمی منطقه و یکی از زبان‌های مرجع علمی در دنیا باشد که این مسئله نشانگر افق دید وسیع ایشان است، چراکه توسعه و گسترش زبان یک تمدن، عامل گسترش فرهنگ آن تمدن نیز هست.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: زیبنده نیست که در جامعه‌ی اسلامی، افرادی زبان بیگانه را به‌عنوان زبان مرجع برای پیشرفت و توسعه معرفی کنند؛ نکند خدای‌نکرده عده‌ای به عوام‌فریبی و سیاسی‌کاری مشغول باشند و برای جذب تعدادی رأی در آینده، حرف‌های بی‌ربط بزنند.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب در هفدهم اردیبهشت ۷۹، اظهار داشتند: بسیج سازندگی حرکت بابرکتی بود که دائماً در حال گسترش و توسعه است و آثار و برکات فراوانی داشته است.

ایشان افزودند: در استان البرز نیز بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف عمرانی، سوادآموزی، کشاورزی و سایر زمینه‌ها، خدمات خوبی داشته‌اند که از ان جمله می‌توان به تأسیس بیش از ۷۰۰ واحد اقتصادی خرد و ایجاد اشتغال برای ۳۰۰۰ نفر اشاره نمود که الگویی در راستای توسعه‌ی اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: اگر دستگاه‌ها بخواهند در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی فعالیتی داشته باشند، می‌توانند این اقدامات را الگوی خود قرار دهند؛ البته در کنار این حرکت‌ها، باید خرید کالای داخلی، در بین مصرف‌کنندگان به یک شعار ملی تبدیل گردیده و  نهادینه شود تا نتیجه‌ی مناسب حاصل گردد.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.