نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

مهم‌ترین وظیفه‌ی رسانه‌ها در عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی، مطالبه گری و تبیین واقعیات است

فضای مجازی ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ۰

ایرنا البرز

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار با اعضای خبرگزاری ایرنا استان البرز، ضمن تبریک ایام ولادت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، بیان داشتند: خدمات خبرگزاری ایرنا با توجه به امکانت و محدودیت‌های موجود این خبرگزاری جای تشکر دارد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تأکید بر حساسیت کار خبری، اظهار داشتند: تلقی درست خبر، هنر خبرنگار است و درک و استنباط صحیح خبر و انتقال صحیح آن ۲ مسئله‌ی مهم در عرصه‌ی رسانه هستند.

ایشان افزودند: انتقال خبر با دخالت دادن تمایلات و نگاه‌های شخصی و گروهی موجب کاستن از ارزش خبر می‌شود و خبرنگاران و رسانه‌ها باید خود را امین مردم در بیان مسائل جامعه بدانند.

ایشان تصریح کردند: معمولاً مجموعه‌های خصوصی وابستگی‌هایی دارند و به همین نسبت در انتقال اخبار موضع‌گیری‌هایی می‌کنند؛ اما اهمیت خبررسانی بی‌طرفانه و واقع‌بینانه برای رسانه‌ای مانند ایرنا که یک مجموعه‌ی دولتی است و نشان‌دهنده‌ی چهره‌ی عمومی نظام است؛ اهمیت بیشتری می‌یابد؛ چراکه خبررسانی ناصحیح، کارآمدی نظام را به‌خوبی نشان نخواهد داد.

امام‌جمعه کرج افزودند: افزایش امید در جامعه پسندیده است، اما امیدآفرینی کاذب برای کشور و مردم مضر است و به دولت هم نفعی نخواهد رساند؛ چراکه اگر امید بی‌جا به مردم داده شود به‌زودی به یاس و ناامیدی تبدیل می‌شود و باید جلوی این مسئله گرفته شود.

ایشان با اشاره به دستور سال رهبری مبنی بر اقدام و عمل درزمینه‌ی اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین وظیفه‌ی رسانه‌ها در عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی را مطالبه گری و تبیین واقعیات دانسته و تأکید کردند: در حال حاضر این مسئله در بین رسانه‌ها کمرنگ است؛ به‌عنوان‌مثال در خطبه‌های نماز جمعه سال گذشته، چندین بار از مسئولین خواسته شد تا گزارش‌های خود را در زمینه‌ی تحقق اقتصاد مقاومتی به مردم ارائه دهند که در این میان نقش مهم رسانه‌ها که تبدیل این خواسته به مطالبه گری بود، مغفول واقع شد و نتیجه‌ی مناسبی نیز حاصل نگردید.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: گزارش دادن یک مدیر، به‌خودی‌خود امیدآفرین است؛ چراکه مردم از همت مسئولین در حل مشکلات آگاه خواهند شد.

ایشان ایده سازی و ارائه‌ی این ایده‌ها را دیگر وظیفه‌ی مهم رسانه‌ها در تحقق نتایج اقتصاد مقاومتی دانسته و تأکید کردند: رسانه‌ها می‌توانند با ارائه‌ی این ایده‌ها و ایجاد ارتباط بین بدنه‌ی جامعه و مسئولین؛ با روش‌هایی مانند فراخوان جذب ایده‌های اقتصادی خرد و کلان و مسائلی ازاین‌دست؛ نقش مهمی درزمینه‌ی اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.