حمایت مسئولین از تولید ملی؛ شرط تحقق اقتصاد مقاومتی

فضای مجازی ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۰

شورای اداری استان البرز

اولین جلسه‌ی شورای اداری استان البرز با موضوع نقش دستگاه‌های استان در اقتصاد مقاومتی، صبح امروز در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز، برگزار شد.
در این جلسه که جناب دکتر آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو قرارگاه اقتصاد مقاومتی، میهمان ویژه‌ی آن بود، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب، بیان داشتند: جمهوری اسلامی ایران با وجود ۱۵ همسایه‌ی هم‌مرز، معادن مختلف، چاه‌های نفت و گاز و نیروی جوان و کارآمد خود، دارای موقعیت و شرایط ممتازی است که تحقق اقتصاد مقاومتی در این منطقه را ممکن می‌سازد.

آیت‌الله حسینی همدانی همکاری و تلاش هماهنگ سه گروه را در این زمینه لازم دانسته و تصریح کردند: برنامه ریزان و سیاست‌گذاران امور اقتصادی باید دقت کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها، تولید داخل ضربه نخورد و از تولیدکنندگان داخلی حمایت مناسب به عمل آید.

ایشان افزودند: درعین‌حال تولیدکنندگان باید مورد نظارت دقیق و صحیح قرار گیرند تا تولیدات ما در کنار صعودهای کمّی، ازلحاظ کیفی نیز پیشرفت کنند تا بتوانند رضایت مصرف‌کنندگان را به همراه داشته باشند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه باید این قطعیّت در مصرف‌کننده داخلی به وجود آید که مصرف کالای خارجی به ضرر اقتصاد کشور است، تأکید کردند: این مسئله باید با همکاری و همت تمام دستگاه‌های عامل و مرتبط، در سطح جامعه به شکل فرهنگ دربیاید تا همه به مصرف کالای داخلی گرایش پیدا کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی برگرفته از یک گفتمان درون دینی است، تصریح کردند: اگر این گفتمان به شکل صحیح مورد اجرا قرار بگیرد، نتیجه‌ی آن استقلال اقتصادی است.

ایشان تصریح کردند: تولید محوری، ارتباط با جامعه، مبارزه با مفاسد و مسائلی ازاین‌دست از اصول اقتصاد مقاومتی هستند که در آیات و منابع روایی هم مورد تأکید قرارگرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اولویت در سرمایه‌گذاری‌ها، تصریح کردند: سرمایه را نباید در مسیری قرار داد که فقط قشر خاصی از جامعه از آن بهره‌مند شوند؛ بلکه باید در جهتی سرمایه‌گذاری کرد که موردنیاز عموم جامعه است تا موجب قوام و استحکام اجتماع شود.

ایشان با بیان اینکه همه‌ی دستگاه‌ها باید خود را موظف به پیشبرد اقتصاد مقاومتی بدانند، گفتند: امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان با فرماندهی استاندار محترم آغاز به کار می‌کند؛ باید کارگروه‌هایی در این ستاد تشکیل شود تا وظایف هر دستگاهی را در این زمینه شناسایی و ابلاغ کند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: همه باید یقین کنیم که اقتصاد مقاومتی قابل‌اجراست؛ چون ظرفیت نیروی انسانی و منابع طبیعی ما بالاست و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز آن در کشور وجود دارد.

ایشان شرط تحقق اقتصاد مقاومتی را حمایت مسئولین از تولید ملی دانسته و گفتند: اگر صاحبان کار و سرمایه تشویق شوند و فعالیت‌های تولیدی بر سایر خدمات ترجیح داشته باشند، تولید ملی تحریک شود و ضرورت مصرف تولیدات داخلی در جامعه تبیین شود؛ اثرات پیشرفت‌های ناشی از اقتصاد مقاومتی عیان خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز نقش عملکرد صحیح رسانه‌ها و دستگاه‌های خبری، در توسعه و تثبیت اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم ارزیابی کرده و اظهار داشتند: مسئولین نیز باید سعه ی صدر داشته باشند و شرایط بررسی واقع‌بینانه‌ی عملکردها را فراهم کنند.

ایشان با اشاره به دستور رهبری مبنی بر “مبارزه‌ی جدی با قاچاق در کشور”، یادآور شدند: وقتی کالایی در کشور قاچاق می‌شود؛ تقویت تولید این محصول در کشور، از قاچاق آن جلوگیری می‌کند.

ایشان با اشاره به آمار ۵۰ درصدی دخانیات قاچاق ورودی به کشور، ادامه دادند: در هفته‌ی گذشته یک کارخانه‌ی سیگار در اشتهارد افتتاح شد؛ البته باید برای فعالیت‌ها اولویت‌بندی کرد و ابتدا به مسائل اساسی‌تر پرداخت؛ درعین‌حال، اصل بر ریشه‌کنی این مواد از جامعه است؛ اما اکنون‌که به آن مبتلا هستیم و وقتی می‌شود با هزینه‌ی اندکی، سرمایه‌گذاری قبلی انجام‌شده در این زمینه را فعال کرد یا کارخانه‌ی نیمه فعالی را احیا کرد که در برابر مضراتش منافعی چون مقابله با قاچاق این کالا و خروج ارز از کشور را هم دارد، می‌توان تا حدی از ایرادات آن چشم‌پوشی کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.